Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

@Melih Çolak @Antecurs ustalar anladigim kadariyla; ben belli bir sure aynakol 1 e 8 suruyorum. Ardindan az geldigi icin ayna kol 2 ye geciyorum.ardindan 3e. bu yanlis mi ? Yapman gereken, ayna kol 1 8 de surmek yerine 2 ye 3 4 5 surmek daha mi yararli veya 2 ye 8 surmek yerine 3 e 5 6 surmek daha mi faydali dogru mu anladim ? o_O

@Melih Çolak @Antecurs Kendi dedigimide anladim nolur yardim edin lutfen :acpsnr::acpsnr:

yüksekdevir düşük vites nasil oluyor?
Bacaklarimi yuksek devire alistirmam lazim derken ne yapmam lazim ?
 
Scudo
@supersonıc 1-8 şekilde sürmek zincire ve dişlilere zarar verebilir. bu işten anlayan ustalar daha açıklayıcı cevaplar verecektir.
normalde kullanım
ön 1 arka 1-2-3
ön 2 arka 4-5-6
ön 3 arka 7-8-9
şeklinde olmalı. gerektiğinde diğer grubun ilk ve son dişlisi kullanılabilir. örneğin 2-7/1-4/2-3 gibi.

kadansı ortalama 90'da tutmaya çalışmalısınız, yokuşlarda 60-70'e düşülebilir. bu kadansı çok zorlanmadan yakalayabileceğiniz vitesleri kullanmakta fayda var.
kadansı ya sayaçla ölçersiniz ya da 15 saniye boyunca kaç pedal çevirdiğinizi sayarak 4 ile çarparak bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mücahit Ustaoğlu
benim de kafamı karıştıran bir konu bu. doğru olan çok vites yükseltmeden, seleden uçmadan bir viteste sürmek. hadi sahil yolunda bu şekilde gidelim de, e-5'e cıktıgımızda nasıl yapacağız?
 
@omur_ms

e-5 üzerinde hangi vites kombinasyonu ve ortalama kaç km/s ile gidiyorsunuz? anladğım kadarıyla yol bisikleti kullanıyorsunuz, vites dişli sayısı da farklı. o manada işler değişir tabi.
 
@Ahmet Ayaz evet yol bisikleti kullanıyorum. acıkcası bisiklet yeni sayılır. hangi vites kombinasyonu derseniz hızımı arttırdıkça artan bir vitesle gidiyorum(kadansa dikkat etmiyorum)
pazar günkü ortalama hızım 20-22 filandı sanırım..
 
@Ahmet Ayaz cok tesekkur ederim tam anlamiyla istedigim bilgiye ulastim. bence yol bisikleti icinde ayni sonuclar gecerli olabilir diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
Arkadaşlar, kadans sayacınız yoksa ve kendiniz sayamıyorsanız şöyle yapın; pedal çevirirken güç uygulamadan gittiğiniz bir viteste kullanın, pedal ayağınızdan akıp gitsin, pedal çevirdiğinizin farkında olmayın, yüksek vites çevirmek marifet değil (Antrenman hariç) normalde kullanırken kendinizi zorlamanın alemi yok, ben büyük aynakola neredeyse hiç geçmiyorum, ön 2 arka 4-5'te zaten hız 30 km civarı oluyor, daha fazlası için 3. aynakola geçilebilir.
 
@supersonıc kullandığın vites kesinlikle yanlış ve bacaklarına zararlı bundan sonra resimdeki gibi sürmeye özen gösterin
1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg

ısınmak için küçük dişli ile başlayın sonra yavaş yavaş vitesi yükseltebilirsiniz benim önerim aynakol 2 sabit arka 3-4-5 ile gitmeniz hem kadansınız gelişir hem hızınız artar artar hem bacaklarınız rahat eder
dışarda görüyorum geneli aynakol 1 arka ruble en sonda hunharca çeviriyor pedalı çok büyük hata hem zincir çapraz geliyor hem bacaklara büyük yük biniyor
 
@Melih Çolak cok tesekkur ederim gercekten bende oyle kullanıyorum ama herhangi bir agri problem yasamamistim yinede. ne demek istediginizi resimle birlikte tam anladim. bundan sonra oyle kullanacagim :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
Merhabalar yukarıda genel olarak sağolsun arkadaşlar yardımcı olmaya çalışmışlar, genel soru hangi viteste gitmeliyim diye şekilleniyor bir çok kişide, buna şu viteste gitmelisiniz şeklinde bir cevap veremeyiz, nasıl yolun eğimine hızınıza göre vites ayarlanıyorsa yine aynı şekilde ayarlanacak ama işin püf noktası dizlerinizi eklemlerinizi yormayacak bir devir olacak. Herzaman tempoda giderken dakikada 80-90 devirin altına düşmemeye dikkat edeceğiz, kadans ölçeriniz olmasa bile bunu gözkararı bakabilirsiniz eğer inceleyen bir göz ile bakarsanız pedalınız çok yavaş dönüyorsa bunu bilirsiniz, mesela bacağınızı gözlemleyin her pedal çevirişiniz (bir ayağın tam turu) 1 saniye (yani 60 rpm ) ve azsa deviriniz düşüktür, dolayısıyla daha hızlı çevirmeye dikkat edersiniz, saniyede birbuçuk tur gibi çevirmeye dikkat ederseniz yeterli olacaktır, tabii kadanslı km saati daha kolay olacaktır. Zaman içinde ise hızlanmanız şöyle olacak deviriniz aynı (yüksek) kalacak ama vitesleriniz büyüyecek ve hızlanacaksınız.
 
Vay be, ben bu konuyu ilk 3 yıl önce okumuştum ve kadans olayını ilk burada öğrenmiştim. Sonra da çok araştırma yaptım, üzerine çalıştım derken şimdi en düşük kadansım çok dik yokuşlarda 70, normal zamanda 90-110 civarı...
 
bilgiler için çok teşekkürler fakat kadans ölçen speedometreler çok pahalı anladığım kadarıyla ebayde gördüğüm bi ilanı sizlerle paylaşmak istedim
Sizce bu kadans ölçmeye yarayan bir alet mi yoksa speedometreye sonradan takılan bi parça mı??
Sadece alıp tek başına kadans ölçüyorsa fiyatı gayet mantıklı geldi bana. Sizce??

(link)
 
@oguz_t Verdiğiniz linkte sadece mıknatıslar satılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz_t
Ben gecen gun cateye marka kadans olcerli km saati aldim merlincycles.com dan. 140 tl ye denk geldi kargo dahil. 4 gunde elime ulasti.
 
  • Beğen
Tepkiler: rhetorical
@Eren D. teşekkürler yardımın için. hazır seni yakalamışken bir kaç sorum daha var. alttaki linklerdeki speedometerler sence nasıl. çinden geliyo olması açıklamada detaylı bilgi vermemesi ve ebay de dolandırıcı olması bende kuşku uyandırdı.acaba candance özelliği gerçekten var mı?

(link)

(link)
 
@oguz_t 7 dolarlık olanda kadans yok, adam kadans yazıp yanına ortalama hız açıklaması yapmış. Resimde de kinci bir sensör yok zaten. İkincisinde kadans sensörü var gibi gözüküyor
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz_t
@Eren D. tekrar teşekkürler yardımların için...

foruma bugün üye oldum. Nedense yeni üyeler konu açamıyorlar ve bende kendimi tanıtamadım.
Fakat bugün forumdan öğrendiklerime göre söylebilirim ki
istediğim şekilde göbek eritmem için 135-150 nabız aralığında 80-100 kadans arasında pedal çevirerek
(Yer: Eymir Gölü/ ANKARA ) ortalama bir saat binmem gerekiyor tabi Allah izin verirse
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren D.
Geri