Bahadır Gürel
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Haziran 2011
- Mesaj
- 2.067
- Tepki
- 7.699
- Yaş
- 56
- Şehir
- Maltepe/İstanbul
- İsim
- Bahadır Gürel
- Bisiklet
- Geotech
@Tolga Uşaklı
Bu mesajı çok geç gördüm ama tecrübelerime göre yanıtlarsam halen ihtiyacı olanlara yardımcı olabilir sanırım.
Dinlenik nabzın düşük olması iyi bir gösterge ancak bu laktat eşiği nabzı hakkında hiçbir fikir vermiyor. Bahsettiğiniz konu yani 160-170 nabızda uzun süre sürememenin nedeni aerobik kapasite ve laktat eşiği antrenmanlarının yapılmamasından kaynaklanıyor. Aslında her şeyin bir sırası var tabii ki.
Öncelik sırasına koyarsak
1) 1-2 ay düşük hızlarda, düşük nabızlarda uzun mesafeler alarak aerobik dayanıklılığı kazanmak lazım. Aerobik eşik olarak da bilinen bu sürüşlerin nabız bölgesi olarak Zone 2-3 arasında olması gerekir.
2) İlerleyen zamanda aerobik kapasite (VO2max) ve laktat eşiği antrenmanları yapmak lazım. Bunlar nedir derseniz; performanslı bir bisikletçi maksimum nabızda 4-5 dakika bisiklet sürebilir. Aerobik kapasitesini geliştirmemiş olanlar en fazla 15-30 saniye dayanabilir. Aerobik kapasiteyi arttırmak için hafta bir bu antrenmanı yapmak lazım. Laktat eşiği ise bir saat boyunca koruyabileceğiniz en yüksek nabız. Bunu geliştirmek için de haftada bir 20 dakikalık bu antrenmanı yapmak lazım. Bu antrenmanlar sayesinde laktat eşiği 160-170'lere rahat yükselir. Yani bir saat boyunca bu nabızlarda sürülebilir.
Tabii laktat eşiğini yükseltmek yokuşlara katkı sağlar ama yokuşlar için asıl gereken şey kuvvettir.
Üç aşamalı çalışılır:
1) 1-2 ay spor salonunda veya aletler varsa evde ağırlık çalışmaları yapılır (quadricep'ler, hamstring'ler, abdominal ve bel kısmı, kalça, kalfler, kollar). Kısaca kuvvet kazanılır.
2) Bir ay kadar düz yolda düşük kadans, büyük aynakol-küçük ruble antrenman yapılır. Burada amaç nabzı zorlamak değil, nabzın Zone 3'te kalması gerekir. Yani amaç kazanılan kuvveti pedala uygulamaktır, kaslara bu kuvveti nasıl kullanacağını öğretmektir.
3) 2-3 dakikalık kısa yokuşlarda yüksek kadans çalışmalar yapılır. (1)'de kazanılan kuvvet ve (2)'de pedalın uyguladığı direnç çalışmalarının meyveleri yokuşlara uygulanır.
Bu mesajı çok geç gördüm ama tecrübelerime göre yanıtlarsam halen ihtiyacı olanlara yardımcı olabilir sanırım.
Dinlenik nabzın düşük olması iyi bir gösterge ancak bu laktat eşiği nabzı hakkında hiçbir fikir vermiyor. Bahsettiğiniz konu yani 160-170 nabızda uzun süre sürememenin nedeni aerobik kapasite ve laktat eşiği antrenmanlarının yapılmamasından kaynaklanıyor. Aslında her şeyin bir sırası var tabii ki.
Öncelik sırasına koyarsak
1) 1-2 ay düşük hızlarda, düşük nabızlarda uzun mesafeler alarak aerobik dayanıklılığı kazanmak lazım. Aerobik eşik olarak da bilinen bu sürüşlerin nabız bölgesi olarak Zone 2-3 arasında olması gerekir.
2) İlerleyen zamanda aerobik kapasite (VO2max) ve laktat eşiği antrenmanları yapmak lazım. Bunlar nedir derseniz; performanslı bir bisikletçi maksimum nabızda 4-5 dakika bisiklet sürebilir. Aerobik kapasitesini geliştirmemiş olanlar en fazla 15-30 saniye dayanabilir. Aerobik kapasiteyi arttırmak için hafta bir bu antrenmanı yapmak lazım. Laktat eşiği ise bir saat boyunca koruyabileceğiniz en yüksek nabız. Bunu geliştirmek için de haftada bir 20 dakikalık bu antrenmanı yapmak lazım. Bu antrenmanlar sayesinde laktat eşiği 160-170'lere rahat yükselir. Yani bir saat boyunca bu nabızlarda sürülebilir.
Tabii laktat eşiğini yükseltmek yokuşlara katkı sağlar ama yokuşlar için asıl gereken şey kuvvettir.
Üç aşamalı çalışılır:
1) 1-2 ay spor salonunda veya aletler varsa evde ağırlık çalışmaları yapılır (quadricep'ler, hamstring'ler, abdominal ve bel kısmı, kalça, kalfler, kollar). Kısaca kuvvet kazanılır.
2) Bir ay kadar düz yolda düşük kadans, büyük aynakol-küçük ruble antrenman yapılır. Burada amaç nabzı zorlamak değil, nabzın Zone 3'te kalması gerekir. Yani amaç kazanılan kuvveti pedala uygulamaktır, kaslara bu kuvveti nasıl kullanacağını öğretmektir.
3) 2-3 dakikalık kısa yokuşlarda yüksek kadans çalışmalar yapılır. (1)'de kazanılan kuvvet ve (2)'de pedalın uyguladığı direnç çalışmalarının meyveleri yokuşlara uygulanır.