Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

Scudo
Ortalama hız ile kadansın ne gibi bir bağlantısı var acaba? Yanlış anlamayın lütfen daha önce duymadığım için bilgilenme amaçlı soruyorum.
Misal düz yolda 25 ortalama ile 10 lu sistemde 3 üncü viteste gidiyorsun kadansın 54 diyelim. Bu kadansın 25 ortalama hızda 80 e çıkabilmesi için vitesin 6 veya 7 ye gelmesi gerekir. Bu durumda pedala bastığın kuvvet ile aldığın yol arasında orantısızlık oluşturur. Yüksek kadans yokuşlarda daha çok ortaya çıkar. Çünkü daha fazla pedal çevirirsin ve hızın düşmüştür. Sorunuza cevaben dişli sistemlerini hiç hesaba katmadan düz yolda da ortalama hız arttıkça kadans artar denilebilir Çünkü sabit bir vitesde bacak optimal kuvvet basarak kadansı artırıyorsa ortalama hızda artar. Şahsen 27 ortalama ile giden birinin dişlisi 2 veya 3 viteste olmalı. Kadans eğer 80 se bu hız en az 32 olmalı. Tabı bunlar yorum ..
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bir kaç ay önce bu başlığın bir kac sayfasını okuyup kadans olayını kavramıştım. Ben şehir içi dağ bisikleti kullanıcısıyım ve hafta içi günlük 15 km sürüyorum. Başta benim için kadans olayını bu kadar takmama gerek yok gibi düşünüyordum. Sonra sürüş yaparken hızımı daha fazla artirmak için vites yükselttiğimi, fakat bacaklarımın bu vitesi kaldırmadığı için kendimi gereksiz yorduğumu farkettim. Başta biraz dikkat etmeye başladım. Aslında uygun viteste, yüksek kadansta rahat bir şekilde ağrısız sızısız istediğim hıza çıkabiliyormuşum. Bunu fark ettim. Ve şuan başlık canlanınca düşündüm, bacaklarım uygun kazansa alışmış. Ve farkettim eskiden üst bacak ve diz ağrılarım oluyordu bi kac aydır neredeyse hiç ağrım yok. Teşekkürler forum.
 
Misal düz yolda 25 ortalama ile 10 lu sistemde 3 üncü viteste gidiyorsun kadansın 54 diyelim. Bu kadansın 25 ortalama hızda 80 e çıkabilmesi için vitesin 6 veya 7 ye gelmesi gerekir. Bu durumda pedala bastığın kuvvet ile aldığın yol arasında orantısızlık oluşturur. Yüksek kadans yokuşlarda daha çok ortaya çıkar. Çünkü daha fazla pedal çevirirsin ve hızın düşmüştür. Sorunuza cevaben dişli sistemlerini hiç hesaba katmadan düz yolda da ortalama hız arttıkça kadans artar denilebilir Çünkü sabit bir vitesde bacak optimal kuvvet basarak kadansı artırıyorsa ortalama hızda artar. Şahsen 27 ortalama ile giden birinin dişlisi 2 veya 3 viteste olmalı. Kadans eğer 80 se bu hız en az 32 olmalı. Tabı bunlar yorum ..

Kendi adıma sizi ve yazdıklarınızı anlamakta zorlanıyorum. Hatta anlamıyorum. Yüksek kadansın yokuşlarda daha çok ortaya çıkması mantıklı gelmiyor. 28 rubleye sahip birisi %10 eğimde 200w ile giderken 70-75 kadansı nasıl geçsin? Nasıl artacağını aklım almıyor benim. Daha da arttıp farklı ruble kullanan bir örnekte, aynakol 36'da ruble 30 dişlideyken de 74 kadansta sadece 11km hıza gelinebiliyor. sizin sürüş tarzınızdaki 52 kadansta ise 8km hıza sahip olunabiliyor. Dizlerinize yazık.

Düzde ise 3. ve 6.7. vitesten kastınızın ne olduğunu da anlamadım. aynakol 52, ruble 19'dayken 85 kadansta 30km hıza sahip olursunuz. Bu da bahsettiğiniz 2 veya 3. dişliden oldukça uzak.

Dediğim gibi, söylediklerinizi anlamak oldukça güç. yanıtım da dolayısıyla limitli kalabiliyor. iyi akşamlar.
 
Misal düz yolda 25 ortalama ile 10 lu sistemde 3 üncü viteste gidiyorsun kadansın 54 diyelim. Bu kadansın 25 ortalama hızda 80 e çıkabilmesi için vitesin 6 veya 7 ye gelmesi gerekir. Bu durumda pedala bastığın kuvvet ile aldığın yol arasında orantısızlık oluşturur. Yüksek kadans yokuşlarda daha çok ortaya çıkar. Çünkü daha fazla pedal çevirirsin ve hızın düşmüştür. Sorunuza cevaben dişli sistemlerini hiç hesaba katmadan düz yolda da ortalama hız arttıkça kadans artar denilebilir Çünkü sabit bir vitesde bacak optimal kuvvet basarak kadansı artırıyorsa ortalama hızda artar. Şahsen 27 ortalama ile giden birinin dişlisi 2 veya 3 viteste olmalı. Kadans eğer 80 se bu hız en az 32 olmalı. Tabı bunlar yorum ..
images-jpeg.262047
 
Kadans kelimesinin anlamı aynakolun 1 tur atması demek bunda hemfikirsek uygulamaların aynakolun dönüş sayısını sensör olmadan ölçemeyeceğide ortada. neden öyle bakıyorsun can bey :)
 
Öncelikle 80/90 arası normal olarak düşünelim. Yüksek kadans 90 ve üzeri olarak düşünebiliriz. Bu işi egzersiz olarak yapan biri için 90 ve üstü kadanslar çok gerçekçi olmaz. Ayrıca kadans deyince genelde hafif vitesi cırıl cırıl boşa çevirmek anlaşılıyor ki işin sportif tarafında kadans çevirmek güç gerektirir. Bu kavramlar birbirine karışmasın. yüksek watt için 60 kg ve 1.70 cm değilsen yüksek kadans mecburiyet , irfan hocanın formülü de bunu gösteriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@orijin

Sizin yapmanız gereken düşük vites-yüksek kadans oranını korumak. Eğer 10'lu sistemde 'aynakol 2'de, ruble küçük dişli'lerdeyse, kondisyon yoksa zorlanırsınız. Olması gereken: 'Aynakol 1-ruble en büyük dişli' kombinasyonuyla başlayıp, 80-90 kadans aralığını koruyarak vites artırmak ve 80-90 kadans aralığına zeval gelmeyecek şekilde optimum hızınıza kavuşmanız.

Yani sizin dediğiniz gibi, yüksek vitesten başlayarak yol alırsanız düşük kadansa mecbur kalırsınız, bu da hâliyle o dizlerin, kasların mevta olması demek. Profilinize bakınca yaşınızın 43 olduğunu gördüm, bu yaşta çok tehlikeli bir hareket, eklemler için daha esnek ve daha dikkatli olmanız gerekir.

Hızınızı artırmanız gereken yerde kadans yükselmez. İsterseniz 15 km/s hızla gidin, yine kadansınız yüksek olabilir. Anladığım kadarıyla kadans ile hızın doğru orantılı olduğunu düşünüyorsunuz. Her zaman geçerli olan bir koşul değil bu.

Yokuşlara geldiğinizde elbette vitesi düşürmeniz ve düz yoldaki kadansınızı korumanız gerekir. Yani sizin önceliğiniz hızınızı korumak değil, kadansınızı korumak olmalı. Ki o zaman sanıyorum daha iyi anlatmış olacağım.

TL;DR: Kadans öncelikli, hız ise kadansa bağlı olarak artan olarak konumlandırmalı. Her koşulda dikkat edilecek olan kadanstır. Hız gerekli olduğu zaman kadansın artması gerektiği anlayışı ise sakatlığa, zedelenmeye, aşırı yorgunluğa yol açabilir.

@lrfan Türetgen hocamız daha iyi bilir, hattâ daha niş ve spesifik bilgi almak isterseniz (link) da bilgi edinebilirsiniz. ----Bu arada kendisine de teşekkürümü bu vesileyle etmiş olayım, Çağrı Terzioğlu ile yaptığı videolar olsun, bilgilerini ve yol gösterici tavsiyelerini kitaplaştırması olsun, bunları bizimle paylaşması çok kıymetli. Bisiklet alanında tüketici çokken nitelikli üreticinin bu kadar az olması gerçekten şaşırtıcı, o yüzden mümkün olduğu kadar projelerini, kitaplarını, yayınlarını görmek isterim, isteriz.----

Mesaj kadans-hız konusuyla başlarken az daha yeni bir ittifakın yeni bir adayını takdim eder gibi bir tona kayıyordu. Burada istop diyeyim. =]

@orijin Çok karman çorman oldu, normalde mesajınızdan birebir cümle alıntısı yaparak cevap verecektim, o zaman daha iyi anlaşılır olurdu, fakat telefondan yazıyorum. O yüzden mazur görünüz.
 
Son düzenleme:
kadansi pedala bağlı sensörle ölçüyorum. Uygulamalar kadansı doğru ölçüyormu bilmiyorum. Hafif yokuş aşağı 40 ile iniyorsunuz pedal çevirmeden 3 km burada kadans sıfır olması gerekir. Eğer bunlar varsayımla bu rakamlara ulaşıyorsa hata olabilir. 27,4 ortalama ile 81 kadans orantısızlık var gibi geldi. Tabi yanılıyorda olabilirim. Oda ayrı konu

Kadans ortalamasında gidilen mesafenin, pedal çevirmediğiniz sürenin etkisi yoktur. Kadans ortalaması sadece pedalı çevirdiğiniz sürenin toplamında ortalama kaç devir ile çevirdiğinizdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Misal düz yolda 25 ortalama ile 10 lu sistemde 3 üncü viteste gidiyorsun kadansın 54 diyelim. Bu kadansın 25 ortalama hızda 80 e çıkabilmesi için vitesin 6 veya 7 ye gelmesi gerekir. Bu durumda pedala bastığın kuvvet ile aldığın yol arasında orantısızlık oluşturur. Yüksek kadans yokuşlarda daha çok ortaya çıkar. Çünkü daha fazla pedal çevirirsin ve hızın düşmüştür. Sorunuza cevaben dişli sistemlerini hiç hesaba katmadan düz yolda da ortalama hız arttıkça kadans artar denilebilir Çünkü sabit bir vitesde bacak optimal kuvvet basarak kadansı artırıyorsa ortalama hızda artar. Şahsen 27 ortalama ile giden birinin dişlisi 2 veya 3 viteste olmalı. Kadans eğer 80 se bu hız en az 32 olmalı. Tabı bunlar yorum ..
Pekala ya rota eğim aşağı ise yada bir grupta draft ile yol alıyorsanız çıkan ortalama hıza kadansı nasıl entegre edip hesaplama yapacaksınız? Sürüşlerde ki ortalama hıza kadansın uzaktan yakından etkisi yok. En basit örneği arkadaşımla sürüşlerde aynı ortalama ile bitiriyoruz, onun kadans ortalaması 65-70 iken benim 85-95 arası, zira arkadaşım yüksek viteste tork ile sürmeyi tercih ederken, ben daha düşük bir viteste yüksek kadans ile sürmeyi tercih ediyorum.

Kadansın nabıza ve sürüş sonunda çıkan ortalama nabıza etkisi var (gerçi bir süreden sonra nabızda normale dönüyor) desen anlardım da, ortalama hıza etkisini bir türlü anlayamadım açıkçası.
 
Bir hesaplama yapalım düz yol için. Çünkü yokuşlar karmaşıklaştırıyor. Büyük aynakol dişlisi 52 rublenin 3 vites dişlisi 18 dir . Buna göre aynakol bir tur attıgında arka dişli 52/18= 2,88 tur atar. Arka teker çevresi 2150 mm ise, bir turda 2,88*2150=6,21 metre yol alır. Dakikada 80 kadansla saatte 4800 Tur çeviririm ve 29808 metre yol alarak ortalama 29 km/saat hız yapmış olurum. Ama ben saatte 24 ortalama hız ile gitmekteyim bu durumda kadansım şu olur 24000/6,21= 3864 tur eder saatte onuda 60 a bölersem kadansım 64 devir/dakika olur. Ama ben 54 kadansla sürüyorum demekki ortalama hız olan 24 km/saat altına düşmedenpedal çevirmediğim anlarda var. Sanıyorum bu örnek konuyu anlatmış oldu. Bu kadar yazma sebebim 90 kadansa şaşırdığım içindir. Bu durumda pedala basılan kuvvet azalması gerekir o zaman daha az keyif alınır bacak daha az zorlandığı için .teşekkürler.
 
Bir hesaplama yapalım düz yol için. Çünkü yokuşlar karmaşıklaştırıyor. Büyük aynakol dişlisi 52 rublenin 3 vites dişlisi 18 dir . Buna göre aynakol bir tur attıgında arka dişli 52/18= 2,88 tur atar. Arka teker çevresi 2150 mm ise, bir turda 2,88*2150=6,21 metre yol alır. Dakikada 80 kadansla saatte 4800 Tur çeviririm ve 29808 metre yol alarak ortalama 29 km/saat hız yapmış olurum. Ama ben saatte 24 ortalama hız ile gitmekteyim bu durumda kadansım şu olur 24000/6,21= 3864 tur eder saatte onuda 60 a bölersem kadansım 64 devir/dakika olur. Ama ben 54 kadansla sürüyorum demekki ortalama hız olan 24 km/saat altına düşmedenpedal çevirmediğim anlarda var. Sanıyorum bu örnek konuyu anlatmış oldu. Bu kadar yazma sebebim 90 kadansa şaşırdığım içindir. Bu durumda pedala basılan kuvvet azalması gerekir o zaman daha az keyif alınır bacak daha az zorlandığı için .teşekkürler.
Merhaba sevgili sürücü. 54 kadans ile gitmenin sebebi 90 kadans çevirecek gücün ve aerobik kapasiten olmaması. Kadans yapmak güçsüzlük değil aksine güç göstergesidir. Powermetre si olan bir arkadaşında bunu rahatlıkla deneyebilirsin
 
Bir hesaplama yapalım düz yol için. Çünkü yokuşlar karmaşıklaştırıyor. Büyük aynakol dişlisi 52 rublenin 3 vites dişlisi 18 dir . Buna göre aynakol bir tur attıgında arka dişli 52/18= 2,88 tur atar. Arka teker çevresi 2150 mm ise, bir turda 2,88*2150=6,21 metre yol alır. Dakikada 80 kadansla saatte 4800 Tur çeviririm ve 29808 metre yol alarak ortalama 29 km/saat hız yapmış olurum. Ama ben saatte 24 ortalama hız ile gitmekteyim bu durumda kadansım şu olur 24000/6,21= 3864 tur eder saatte onuda 60 a bölersem kadansım 64 devir/dakika olur. Ama ben 54 kadansla sürüyorum demekki ortalama hız olan 24 km/saat altına düşmedenpedal çevirmediğim anlarda var. Sanıyorum bu örnek konuyu anlatmış oldu. Bu kadar yazma sebebim 90 kadansa şaşırdığım içindir. Bu durumda pedala basılan kuvvet azalması gerekir o zaman daha az keyif alınır bacak daha az zorlandığı için .teşekkürler.

24km/saat ile gitmek için daha düşük vites aralığında yüksek kadans ile gitmeyi deneyebilirsiniz.
Siz yüksek vites oranı ile bu ortalama hızda gitmek istediğinizde mecbur düşük kadans ile gitmek zorunda kalıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@orijin

Sizin yapmanız gereken düşük vites-yüksek kadans oranını korumak. Eğer 10'lu sistemde 'aynakol 2'de, ruble küçük dişli'lerdeyse, kondisyon yoksa zorlanırsınız. Olması gereken: 'Aynakol 1-ruble en büyük dişli' kombinasyonuyla başlayıp, 80-90 kadans aralığını koruyarak vites artırmak ve 80-90 kadans aralığına zeval gelmeyecek şekilde optimum hızınıza kavuşmanız.

Yani sizin dediğiniz gibi, yüksek vitesten başlayarak yol alırsanız düşük kadansa mecbur kalırsınız, bu da hâliyle o dizlerin, kasların mevta olması demek. Profilinize bakınca yaşınızın 43 olduğunu gördüm, bu yaşta çok tehlikeli bir hareket, eklemler için daha esnek ve daha dikkatli olmanız gerekir.

Hızınızı artırmanız gereken yerde kadans yükselmez. İsterseniz 15 km/s hızla gidin, yine kadansınız yüksek olabilir. Anladığım kadarıyla kadans ile hızın doğru orantılı olduğunu düşünüyorsunuz. Her zaman geçerli olan bir koşul değil bu.

Yokuşlara geldiğinizde elbette vitesi düşürmeniz ve düz yoldaki kadansınızı korumanız gerekir. Yani sizin önceliğiniz hızınızı korumak değil, kadansınızı korumak olmalı. Ki o zaman sanıyorum daha iyi anlatmış olacağım.

TL;DR: Kadans öncelikli, hız ise kadansa bağlı olarak artan olarak konumlandırmalı. Her koşulda dikkat edilecek olan kadanstır. Hız gerekli olduğu zaman kadansın artması gerektiği anlayışı ise sakatlığa, zedelenmeye, aşırı yorgunluğa yol açabilir.

İrfan Türetgen hocamız (alıntı yapamıyorum, yaptığım zaman başka bir kullanıcıyı gösteriyor, kendisi forumda Irfan nicknamesiyle üye) daha iyi bilir, hattâ daha niş ve spesifik bilgi almak isterseniz (link) da bilgi edinebilirsiniz. ----Bu arada kendisine de teşekkürümü bu vesileyle etmiş olayım, Çağrı Terzioğlu ile yaptığı videolar olsun, bilgilerini ve yol gösterici tavsiyelerini kitaplaştırması olsun, bunları bizimle paylaşması çok kıymetli. Bisiklet alanında tüketici çokken nitelikli üreticinin bu kadar az olması gerçekten şaşırtıcı, o yüzden mümkün olduğu kadar projelerini, kitaplarını, yayınlarını görmek isterim, isteriz.----

Mesaj kadans-hız konusuyla başlarken az daha yeni bir ittifakın yeni bir adayını takdim eder gibi bir tona kayıyordu. Burada istop diyeyim. =]

@orijin Çok karman çorman oldu, normalde mesajınızdan birebir cümle alıntısı yaparak cevap verecektim, o zaman daha iyi anlaşılır olurdu, fakat telefondan yazıyorum. O yüzden mazur görünüz.

kitabı satın aldım. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot
Kadans ölçümü yapmadan en azindan 60 üstü kadans tturavip.ek için normal hizda 301 302 303 ... seklinde sayabilirsiniz. Ortalama 1 sn dir 3 ku sayilar. Her pedal.devri bir sayi olursa 60 kadans tutturdunuz demektir.

Internette bolca çark devir hiz hesabi yapan tablolar var. Siklikla kullandığınız vites kombinasyonları için hangi kadansta ne kadar hız yapılıyor bakabilirsiniz. Benim gibi amatör bir gezgin de olsanız kadansta 50 nin altına düşmeyin derim.

Performans yapıyorsanız kadans laylaylom pedal çevirmek değil tabi maksimum gücünüzü kullanmadan belli tempoda ve kuvvette pedal cevirebilmek için gayret gostermekdir işin aslı.

Vites yetmemeye başladıkça devri sabirt tutup düşer ya da yükseltirsiniz. Bu gün 40 olur yarin 50 60 80 çalışmamıza bağlı.
 
İnsan kondüsyonu yüksek olmayınca hayret ediyor 80-90 gibi ortalama kadans değerlerine, mesela bende sensör falan yok ama 1 dakika gibi bir sürede kaç defa pedal çevireceğim diye sayıyorum 60 civarı anca oluyor(du). Bundan daha sık pedal çevirmek için vitesi çok düşmem gerekiyor, o zaman da ayaklar birbirine karışıyor(du). Bir dönem kondüsyonumun gerçekten arttığı kısa bir dönem için aynen de başlıkta yazıldığı gibi yüksek kadansın her derde deva olduğunu gördüm. Ne diz ağrısı, ne saçma sapan nefessiz kalmalar, hepsine ilaç oldu benim için evet.

İnsanın yine de anlamakta zorlandığı noktaysa şu; ben 80-90 kadans ortalamayı rubledeki X viteste Y kadar bir süreliğine yakalayabiliyorum, neticede de 20-22km/s ortalama sürat elde ediyorum. Ama içimizde bazı arkadaşlar var X+Z viteslerde Y+W sürelerde bu kadans değerlerini yapıyor, sonuçta da 30-35km/s ortalama süratler elde ediyor. Gücün yükselmesiyle doğru orantılı olarak performans girdi ve çıktıları da yukarı yönlü oluyor. İşte anlaşılması zor olan nokta, gücün artışında yüksek kadansın etkisinin boyutu.

Bir düzen tutturmak mesele, periyodik olarak sürekli bu düzeni tutturduğunuzda anlatıldığı gibi kadans ortalamanız artıyor. Ama işte diyorum ya, insana garip geliyor "daha hızlı nasıl çevrilsin ki bu pedal yav kesin bir saçmalık var bu işte diye" düşünüyor. Yani bisiklete ilk bindiğim zamanlarda maksimum 140 kadans çevirdiğini iddia edenlerin kesinlikle hesap hatası yaptığını düşünüyordum. Bir de düşük kadansta yüksek torkla anlık olarak çok güzel yüksek hızlara çıkıyorsun, onu da görünce "tamam yav benim vitesim bu, kütür kütür gidiyorum" işte diyorsun. Ama önemli olan ara ara saçma sapan yüksek hızlara çıkmak yerine düşük sürati sürekli kılmak. Zaman içinde de gerçekten ortalama sürat de, ortalama kadans da artıyor.
 
İnsan kondüsyonu yüksek olmayınca hayret ediyor 80-90 gibi ortalama kadans değerlerine, mesela bende sensör falan yok ama 1 dakika gibi bir sürede kaç defa pedal çevireceğim diye sayıyorum 60 civarı anca oluyor(du). Bundan daha sık pedal çevirmek için vitesi çok düşmem gerekiyor, o zaman da ayaklar birbirine karışıyor(du). Bir dönem kondüsyonumun gerçekten arttığı kısa bir dönem için aynen de başlıkta yazıldığı gibi yüksek kadansın her derde deva olduğunu gördüm. Ne diz ağrısı, ne saçma sapan nefessiz kalmalar, hepsine ilaç oldu benim için evet.

İnsanın yine de anlamakta zorlandığı noktaysa şu; ben 80-90 kadans ortalamayı rubledeki X viteste Y kadar bir süreliğine yakalayabiliyorum, neticede de 20-22km/s ortalama sürat elde ediyorum. Ama içimizde bazı arkadaşlar var X+Z viteslerde Y+W sürelerde bu kadans değerlerini yapıyor, sonuçta da 30-35km/s ortalama süratler elde ediyor. Gücün yükselmesiyle doğru orantılı olarak performans girdi ve çıktıları da yukarı yönlü oluyor. İşte anlaşılması zor olan nokta, gücün artışında yüksek kadansın etkisinin boyutu.

Bir düzen tutturmak mesele, periyodik olarak sürekli bu düzeni tutturduğunuzda anlatıldığı gibi kadans ortalamanız artıyor. Ama işte diyorum ya, insana garip geliyor "daha hızlı nasıl çevrilsin ki bu pedal yav kesin bir saçmalık var bu işte diye" düşünüyor. Yani bisiklete ilk bindiğim zamanlarda maksimum 140 kadans çevirdiğini iddia edenlerin kesinlikle hesap hatası yaptığını düşünüyordum. Bir de düşük kadansta yüksek torkla anlık olarak çok güzel yüksek hızlara çıkıyorsun, onu da görünce "tamam yav benim vitesim bu, kütür kütür gidiyorum" işte diyorsun. Ama önemli olan ara ara saçma sapan yüksek hızlara çıkmak yerine düşük sürati sürekli kılmak. Zaman içinde de gerçekten ortalama sürat de, ortalama kadans da artıyor.
Tamamen antrenman ile ilgili. Güç ve aerobik kapasite artttıkça kadans yükseliyor. Bir zaman sonra nabzınızda bu kadansta düşük kalmaya başlıyor. Hafta da 3 gün 6/8 saat arası düzenli antreman yaparsan. 1 sene içinde çok farklı boyuta geçersin
 
Ben e - bike kullanıyorum vites 1 de güç modu 2 ancak gücüm yetiyor.
Benim pil bu kadar :)
Normal düz bisiklet benim için bitti sayılır.
15km/s ideal
 

Dosyalar

  • IMG_20230408_150831_HDR.jpg
    IMG_20230408_150831_HDR.jpg
    133,8 KB · Okunma: 25
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Ben de bir şey sorayım, şu aralar haftada 3 gün zone 2 antrenmanı yapmaya çalışıyorum. Nabız aralığıma odaklandığımda kadansım ortalama 70-75 arası çıkıyor. Daha üst kadanslara çıktığımda ise nabız aralığımı kaybediyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
 
Ben de bir şey sorayım, şu aralar haftada 3 gün zone 2 antrenmanı yapmaya çalışıyorum. Nabız aralığıma odaklandığımda kadansım ortalama 70-75 arası çıkıyor. Daha üst kadanslara çıktığımda ise nabız aralığımı kaybediyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
Bu zamanla olacak bir durum, antrenman yapmaya devam edin ileride yüksek kadans sürdüğünüzde nabzınızın düştüğünü göreceksiniz. Kısacası nabız yükseliyor diye yüksek kadansı bırakmayın sadece kendinize zaman verin
 
Geri