Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

Scudo
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Benim kullanamayacağım bir ruble 11-34 özellikle 11 sistemde. 11-25 ve 11-30 rublem var. Parkurun büyük bir kısmı tırmanış (%5 üzeri) ise 11-30 kullanıyorum. Antrenman kadans ortalamarım genelde 85 civarı olur. 11-34 gibi rakamlarda dişler çok atlayarak yükseliyor. Bu nedenle istediğim verimde çeviremiyorum. Vites yükseltiyorum ağır geliyor, düşürüyorum hafif geliyor. 11-28 de 18t olmaması benim için hissedilebilir bir eksik oluyor. Bisiklete 12-25 (16 ve 18t barındırıyor) ruble ile başladım belki onun alışkanlığı ama ara dişliler benim için büyük konfor. Bence parkura göre ruble opsiyonu olmalı

44 Yaşımda bisiklet ile spora başladım, öncesinde arada halı saha veya arada koşu ayda yılda bir oda. Hal böyle olunca altyapı sağlam olmuyor. Gönül ister ki sizin de dediğiniz gibi 11-28 gibi daha az farkların olduğu dişlileri kullanmak. Ama eldeki güç belli, 4 senede anca bu kadar oluyor. :krktm: Yaş 48 oldu ama max nabız 191 ve 2:53:49 olan yarış süresince 170 nabızla ortalamayla sürmüşüm. Benim yaşımda bu sürelerde bu nabızlar biraz korkutucu oluyor.
Onun için 11-28 den keyif alamadım, 11-34 devam ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve PuncherZ
Bu 4170m tüm yoldaki toplam tırmanma mesafesi mi yoksa bu rotadaki tüm yükselme kazanımı mı? Yani 400m boyunca toplam 10 metre kot farkı var diyelim, inişi değil hep çıkış kotunu mu sayıyor?
400 metrede 10 metre kot farkı olan bi rotada;
1 - Eğer lineer bir doğru şeklinde sadece yukarı doğru çıkıyorsan irtifa kazanımı 10 metre oluyor,
2 - Eğer ilk 200 metrede 1.000 metre irtifa kazanıp sonraki 100 metrede 2.000 metre inip son 100 metrede de 1.010 metre irtifa kazanıyorsan toplam irtifa kazanımı 2.010 metre oluyor.

Uygulamada gösterilen 4.170 metre 2. örnekteki gibi.
 
Indoor training ile formunu korursun gelişim çok zor. En azindan bende öyle. Oturup 5 saat endurans antremani yapabiliyorsan trainarda ozaman gelişimde olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf_49
Sadece rüzgar yetmez değil mi ? Yolun ani değişen etkenleri çoktur.Laboratuvar ortamıyla dış ortam aynı mıdır ? Rüzgar tünelinde verilen rüzgar hızı ve yönü
dış ortamla aynı mıdır ? Bir çok sebep var.Bunu google amca ya sorarsanız size detaylı cevap verir.Yoksa benim buraya yazmamla olacak şey değil.Saygılar....

Ben onu bunu bilmem aga, kondisyon aletine başladıktan sonra dizlerim yay gibi oldu, Bodrum katından 3. Kata 2 damacana suyu iki ekmek taşır gibi çıkarıyorum, bisiklet aşkı falan hikaye.
 
Ben onu bunu bilmem aga, kondisyon aletine başladıktan sonra dizlerim yay gibi oldu, Bodrum katından 3. Kata 2 damacana suyu iki ekmek taşır gibi çıkarıyorum, bisiklet aşkı falan hikaye.

Ben de (link) alete 6 bin küsür verdiğime yansam forumlarda insanlarla paylaşıp serinlemeye çalışırdım herhalde.
Alt satıra geçene kadar düşündüm de, yapmazdım. Bisiklet forumunda bisikletten vazgeçirip kondisyon bisikletine yönlendirmeye çalışmak hiç mantıklı değil. Trollüğü bile keyifsiz, komple saçma.
 
Ben onu bunu bilmem aga, kondisyon aletine başladıktan sonra dizlerim yay gibi oldu, Bodrum katından 3. Kata 2 damacana suyu iki ekmek taşır gibi çıkarıyorum, bisiklet aşkı falan hikaye.
Sayın @ynsmrkckk , bisiklet aşkı hikayeyse falan ne b....
Öhö öhö...
"ne bulandırıyorsunuz sohbeti" diyecektim yahu...
Ha, iyi o zaman...
Yani sayın @ynsmrkckk insanlar burada bisiklet seviyor. En azından büyük çoğunluğu seviyordur. Derdiniz, ispatlamaya çalıştığınız nedir?
Gidin kadansınızı az ötede döndürün.
 
Sayın @ynsmrkckk , bisiklet aşkı hikayeyse falan ne b....
Öhö öhö...
"ne bulandırıyorsunuz sohbeti" diyecektim yahu...
Ha, iyi o zaman...
Yani sayın @ynsmrkckk insanlar burada bisiklet seviyor. En azından büyük çoğunluğu seviyordur. Derdiniz, ispatlamaya çalıştığınız nedir?
Gidin kadansınızı az ötede döndürün.

Tamam gidiyorum, elveda.
Ben de alete 6 bin küsür verdiğime yansam forumlarda insanlarla paylaşıp serinlemeye çalışırdım herhalde.
Alt satıra geçene kadar düşündüm de, yapmazdım. Bisiklet forumunda bisikletten vazgeçirip kondisyon bisikletine yönlendirmeye çalışmak hiç mantıklı değil. Trollüğü bile keyifsiz, komple saçma.

daha ucuzunu bulamadım ve olduğunu da sanmıyorum
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: lrfan ve Cemal Ç.
Ben onu bunu bilmem aga, kondisyon aletine başladıktan sonra dizlerim yay gibi oldu, Bodrum katından 3. Kata 2 damacana suyu iki ekmek taşır gibi çıkarıyorum, bisiklet aşkı falan hikaye.

Arkadaşım yanlış yere yazıyorsun bisiklet aşkı bahane felan bu laflar burada çok acı verir insana 😁 sen bence (link) gibi bir site kurup
orada yay bacakların nasıl geliştiğini vs anlatır durursun.Ama burada yemez :D Kal sağlıcakla.Çok çevirmeyi unutma. Saygılar....
 
Son Giro da, Ganna ile Pogacar arasındaki fark yaratan konu, tam da bu olmuştu.. Pogi ort ,99 kadansla zamana karşıyı ezici bir değerle gannadan almış oldu.. Halbuki Ganna, pist bisikleti konusunda iddia koyacaksa, ki olimpiyatlarda mücadele edecek, istemese de güç + kadansı vermek zorunda..Yani gücü daha fazla idi ama kadansı düşüktü..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Google Translate

(link) (dönme hızı) birleşimidir ve krank uzunluğu yalnızca torku etkiler. Daha uzun kranklar, pedallarda aynı kuvvet için torkta bir artışa neden olur, ancak daha büyük pedal çevirme çemberi nedeniyle tempoda bir azalmaya neden olma eğilimindedirler. Bu iki faktörün dengelenmesi, gücün genellikle etkilenmemesiyle sonuçlanır.

Martin & Spirduso'nun 2001'de yaptığı bir çalışma bu fikri destekliyor. Maksimum güç üretimini çeşitli krank uzunlukları (120, 145, 170, 195 ve 220 mm) için karşılaştırdılar ve gücün yalnızca aşırı aralıklar (120 mm ve 220 mm) için azaltıldığını buldular. Barrett ve diğerleri tarafından 2011 yılında yapılan bir araştırma da krank uzunluğundaki değişikliklerin (150-190 mm) maksimum güç üretiminde önemli bir belirleyici olmadığı sonucuna varmıştır.

Bunun bir istisnası, çok özel bir durumda, yani kısa bir mesafe (100-200m) boyunca sabit bir vitesle ayakta kalkıştan itibaren bulunabilir. bir parça başlangıcı. Daha uzun kranklar, sürücünün daha kısa kranklardan daha fazla hız geliştirmesine olanak tanır.

Özellikle oturma pozisyonunda vitesi küçültebildiğiniz dişli bir bisikletle yolda fark ortadan kalkar. Durarak kalkış (örn. trafik ışıklarında durduktan sonra tekrar çalıştırma) ve dik tırmanışlarda selenin dışında durma gibi yüksek tork durumlarında hafif fark edilebilir bir fark olabilir, ancak bu durumlarda alt sürüşlere kıyasla çok düşük bir zaman yüzdesi harcanır. -Maksimum sürüş.

Peki ya enerji maliyeti? Araştırmalar ayrıca çok az fark olduğunu gösteriyor. Ferrer-Roca ve arkadaşları tarafından 2017'de yapılan bir araştırma , yaygın olarak kullanılan üç krank uzunluğunda (170 mm, 172,5 mm ve 175 mm) (link) ve brüt verimlilik açısından hiçbir fark olmadığını ortaya çıkardı . Bununla birlikte, kalça ve diz eklemlerinin maksimum esnemesi ve hareket aralığı önemli ölçüde artırıldı ve bu da bisiklete uyum açısından olumsuz sonuçlar doğurabilir.

Martin'in maksimum altı bisiklet sürme sırasındaki metabolik maliyete ilişkin araştırmasının sonuçları, mekanik güç çıkışı ve pedal hızının, maksimum altı bisiklet sürme sırasında pedal çevirme hızından (ritim) ziyade metabolik maliyetin ana belirleyicileri olduğunu göstermektedir. Daha uzun kranklar daha yüksek pedal çevirme hızına (ancak daha düşük tempoya) neden olur, dolayısıyla aslında metabolik maliyeti artırabilir.

OPTİMUM KRANK UZUNLUĞU VAR MI?
(link) söz konusu olduğunda , krank uzunluklarının geniş bir aralığında çok fazla değişiklik olduğu görülmemektedir. Bununla birlikte, krank uzunluğu biyomekaniği etkileyebilir ve bisiklete uyum konusunda bir dizi etkiye sahip olabilir.

Yaygın bir görüş, doğru bir krank uzunluğu olmayabilir, ancak yanlış olabilir ve daha kısa bir krank seçmenin daha güvenli bir seçenek olduğu yönündedir. Çok uzun bir krank, özellikle pedal strokunun üst kısmında sorunlara neden olabilir, ancak daha kısa bir krank kullanmanın performans kaybı yoktur.

Çok uzun bir krank, pedal vuruşunun üst noktasında kalça ve diz eklemlerinin kapalı açısını artıracak, bu eklemleri sıkıştıracak ve muhtemelen ağrıya neden olacaktır. Ayrıca zamanla pelvik sallanma ve diz dışa doğru genişleme gibi sorunlara yol açabilecek telafi stratejilerine de neden olabilir.

Genel sertlik veya femoral asetabular kalça sıkışması veya kalça osteoartriti gibi durumlar nedeniyle kalça fleksiyon hareket açıklığının kısıtlanması durumunda bu sorun daha da kötüleşir. (link) neden olmanın yanı sıra , pedal vuruşunun en üst noktasında kalça eklemini anatomik aralıkta tutamamak, sıklıkla bunu telafi etmek için pelvisin arkaya eğilmesine ve lomber omurganın aşırı fleksiyonuna neden olur.

(link) , (link) ve pelvik dengesizlik nedeniyle güç kaybına yol açabilir . Eğer kranklar sürücü için çok uzunsa, bacaklarını pedal vuruşunun üstüne çıkarmak için bilinçsizce kalçalarını/pelvislerini bağlayabilirler.

Çok uzun kranklar aynı zamanda yüksek tempoda dönmeyi de zorlaştırabilir. (link) dizlerin göğse çarpmasına ve (link) neden olabilirler .

DAHA KISA KRANKLARIN FAYDALARI
Daha kısa krankların temel faydalarından biri aerodinamikteki iyileşmedir. Bu özellikle şu anki trendin daha kısa krank takmak olduğu zamana karşı bisikletlerde görülüyor. Örneğin Bradley Wiggins (190 cm boyunda), aerodinamiğini geliştirmek için 2015'teki saat rekoru denemesinden önce kranklarını 177,5 mm'den 170 mm'ye değiştirdi. Daha kısa kranklara sahip olmak (link) yükseltilmesine olanak tanır, bu da yalnızca pedal vuruşunun üst noktasında kalça açısını yukarıya doğru açmakla kalmaz, aynı zamanda gidonun daha fazla alçalmasına ve daha agresif bir pozisyona neden olur.

Daha kısa kranklar aynı zamanda pedal vuruşunun üst noktasında uylukları mideden uzaklaştıracak, bu da daha rahat olacak ve nefes almayı kolaylaştıracaktır.

Daha kısa kranklar , yukarıda açıklandığı gibi kalça, diz ve beldeki ağrı ve (link) yönetmek için bu eklemlerin yükünü hafifleterek ve biyomekaniği geliştirerek kullanılabilir .

Daha kısa kranklar ayrıca pedal açıklığını artıracak ve pedal vuruşunu azaltabilecektir; bu da özellikle kritik yarışlarda veya MTB'de (örneğin kayalara ve ağaç köklerine çarpmak) faydalı olabilir. Ayrıca daha küçük çerçevelerde daha fazla sorun yaratabilecek ayak parmaklarının örtüşmesini de azaltacaktır.

KRANK UZUNLUĞU HESAPLAYICISI
Martin & Spirduso makalesinden elde edilen veriler, maksimum güç üretimi için optimum krank uzunluğu hesaplamasının bacak uzunluğunun %20'si veya kaval kemiği uzunluğunun %41'i olduğunu göstermektedir. Bu krank uzunluğu hesaplayıcısının biyomekanik veya bisiklet uyumuna değil, maksimum güç üretimine dayandığına dikkat edilmelidir. Ayrıca yazarlar, 170 mm'lik standart krank uzunluğunun çoğu yetişkinde maksimum güçten önemli ölçüde ödün vermeyeceği sonucuna vardı.

Graham Obree (0,95 x yükseklik) veya Machine Head Software (iç dikiş x 1,25 + 65) tarafından önerilenler gibi önerilen (bilimsel araştırma olmadan) başka krank uzunluğu hesaplayıcı formülleri de vardır.

Bu krank uzunluğu hesaplayıcılarından herhangi birinin kullanılmasının, daha kısa boylu yetişkinlerin ve özellikle de kadınların çoğunluğunun, kendileri için çok uzun olan kranklar kullandığı anlamına geleceğini belirtmek ilginçtir. Bu aynı zamanda ABD'de özel yapım bir kadro üreticisi olan Matt Appleman tarafından da öneriliyor ve daha geniş bir krank uzunluğu yelpazesine sahip olmamız ve ortalama krank uzunluğunu kaydırmamız gerektiğini tavsiye ediyor.

Yukarıdaki formüllerden birine dayanarak krank uzunluğunu hesaplamak yerine, daha iyi bir yaklaşımın şöyle olacağını öne sürüyor:

  • Çoğu sürücü için 155 mm ve 165 mm kranklar (ortalama)
  • Yelpazenin uçlarına doğru sürücüler için 145 mm ve 175 mm krank
  • Birkaç aykırı değer için 135 mm ve 175 mm
Ayrıca, 2,5 mm'lik artışlar aynakolları değiştirmeye değmez, çünkü özellikle krankları değiştirmek genellikle pahalı bir işlemdir. En az 5 mm'lik ve daha tercihen 10 mm'lik bir değişiklik, özellikle kapalı kalça ve diz açısı üzerinde daha anlamlı bir etkiye sahip olacaktır.

Bacak uzunluğunun krank uzunluğunu belirlemesi gerektiği gibi görünse de, bunun doğru bir krank uzunluğu hesaplayıcısı olduğu görülmemektedir. Aynı iç dikişe sahip iki kişi için en uygun krank uzunluğu aslında kişilerin bireysel özelliklerine bağlı olarak farklı olabilir. Daha fazla esnekliğe ve minimum yaralanma geçmişine sahip bir sürücü, herhangi bir olumsuz etki olmaksızın daha uzun krankları tolere edebilir.

(link) ve kişisel tercihlere göre hesaplanmalı ve seçilmelidir . Elbette rahatsızlık, ağrı veya yaralanma yaşıyorsanız, krank uzunluğu kapsamlı bir (link) parçası olarak hesaplanmalıdır .

İyileştirilmiş aerodinamik yoluyla bisiklet performansını ve hızını artırmak isteyenler daha kısa krankları düşünebilir; özellikle eklem hareket açıklığının kısıtlı olduğu durumlarda pedal vuruşlarını yumuşatmak ve ölü noktaları ortadan kaldırmak için yardım arayanlar da öyle.

Standart krankların daha kısa sürücünün bacak uzunluğunun daha büyük bir yüzdesini oluşturması nedeniyle, krank uzunluğundaki azalmadan en çok kısa boylu insanlar ve kısa bacaklı kişiler yararlanır. Çok nadiren bir sürücünün krank uzunluğunu artırması gerekir.

Bazı sürücüler için, daha kısa kranklar aramak, bulunabilirlik ve tedarik sorunlarının üstesinden gelmek için harcanan çabaya ve masrafa değebilir.



(link)
 
Son Giro da, Ganna ile Pogacar arasındaki fark yaratan konu, tam da bu olmuştu.. Pogi ort ,99 kadansla zamana karşıyı ezici bir değerle gannadan almış oldu.. Halbuki Ganna, pist bisikleti konusunda iddia koyacaksa, ki olimpiyatlarda mücadele edecek, istemese de güç + kadansı vermek zorunda..Yani gücü daha fazla idi ama kadansı düşüktü..
O etabı baz alıp karşılaştırma yapman hata. Etap sonu yaklaşık 7 km tırmanıştı. Ganna zamana karşı özelliği var, Pogide ise sprint hariç hepsi 😂. Ganna 83 kg, Pogi 66 kg. Nerede ise 20kg fark var. Buna rağmen Pogi etabı 16 saniye Ganna'nın önünde bitirdi. Yani diğer genel klasmancilara gösterdiği ezici üstünlüğü Ganna'ya gösteremedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Etaplı turlarda sporcuların ITT günü öncesindeki etapta / etaplarda ne yaptıkları, ne kadar yorgunluk biriktiği gibi hususları da göz önünde tutmak lazım ;)
 
Son Giro da, Ganna ile Pogacar arasındaki fark yaratan konu, tam da bu olmuştu.. Pogi ort ,99 kadansla zamana karşıyı ezici bir değerle gannadan almış oldu.. Halbuki Ganna, pist bisikleti konusunda iddia koyacaksa, ki olimpiyatlarda mücadele edecek, istemese de güç + kadansı vermek zorunda..Yani gücü daha fazla idi ama kadansı düşüktü..
O etabı baz alıp karşılaştırma yapman hata. Etap sonu yaklaşık 7 km tırmanıştı. Ganna zamana karşı özelliği var, Pogide ise sprint hariç hepsi 😂. Ganna 83 kg, Pogi 66 kg. Nerede ise 20kg fark var. Buna rağmen Pogi etabı 16 saniye Ganna'nın önünde bitirdi. Yani diğer genel klasmancilara gösterdiği ezici üstünlüğü Ganna'ya gösteremedi.

Dediğine katılıyorum ancak sonuçta bu işi kıyaslamaya kalktığında varacağımız son nokta w/kg hatta w/h (süre) olacak. Kim daha fazla Watt basıyor ve bunu verimli şekilde, rotasında uyguluyor? Yokuş yukarı ağırlığı fazla olan kütlesi oranında güce de sahip ancak bunu ne kadar süre taşıyabiliyor?

Bence şu an Van der Poel'in dediği gibi "bisiklete tamamen uyum sağlayacak doğru ölçüler 3 yılımı aldı" diyorsa, birçok kişinin bu varyasyonları deneyerek kombine etmesi lazım. Pogacar'ın genetik altyapısı iyi olabilir ama bu başarısının tek sebebi olamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Kalbiniz büyür yüksek kadanstan. Hatta vucudunuzu çok zorlayacak her egzersiz size zarar verir. Profesyonel sporcuların yaşamlarına bir bakın isterseniz.

Forumda Kardiyoloji hekimi vardır diye tahmin ediyorum, daha iyi aciklar size kendi branşını ilgilendiren kısmını.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Geri