Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

çok teşekkür ederim ben üstte belirtmeyi unutmuşum şu an mıchelin 26x1.40 lastik kullanıyorum bisikletin diğer tarafları orijinalidir
 
Scudo
@captain_2

Rica ederim, yine de aynı lastiği öneririm, 1.40 a göre bir hayli farkeder, ben de yola geçmeden önce 1 sene boyunca bu lastikle antrenman yapmıştım...
 
@Hakan Yazman
ben yine rahatsız ediyorum kusura bakma cst nin o modelini internet üzerinden ulaşamadım yardımcı olursan sevinirim iyi akşamalar
 
@captain_2

Merhaba lastikleri bisiklet dükkanlarına sormanız gerekiyor, ilgili konu altında da bazı arayan kişiler buldukları yerleri yazmışlar onları da gözden geçirebilirsiniz...
 
bu spora eşimle beraber yeni başldık.3 hafta kadar oldu ve burada okuduklarımı uyguladım ve yüksek kadans ile hiç yorulmadan bu gün 40 km bisiklet bindik ve hiçbir yorulma emaresi olmadan çok zevkli bir pazar gezisi yaptık daha çok bilinçlendirici tavsiyelerinizi bekliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Ben de önümüzdeki bir hafta içerisinde bir bisiklet almayı planlıyorum. Hatta kız aradaşımla beraber birer bisiklet almayı planlıyoruz daha doğu olur.
Benim planım şu:
Evim ve çalıştığım yer alsancakta
her sabah biraz daha erken çıkarak sahilde güzelyalıya kadar gidip dönerek işe gitmek. Bu da herhalde bir 20 km. felan çeker.
Bunun dışında da pazarları kız arakadaşımla hem gezmek hem spor yapmak amaçlı şehir içi sahil gezileri yapmak.
Ben çok çok uzun süredir bisiklete binmedim -hatta adamakıllı vitesli bisiklete binmedim demek daha doğru- ve ben bir yol kız arakadaşım da bir tur bisikleti düşünüyoruz. Hem bacak sırt ve karın kaslarını güçlendirip hem kondisyon yapmak hem de biraz kilo vermek (3-5 kilo fazlalığı azaltmak). Oturarak çalıştığımız için hem kondisyon açısından çok kötü durumdayız hem de sırt kaslarımız bilgisayarla çalışmaktan dayanılmaz ağrılar yapmaya başladı. Bisiklet gibi hareketli bir aktivite kaçınılmaz durumda.
Buradaki yazı ve tartışma ortamında bir çok şey öğrendim ki gerçekten böyle bir şey olduğunu bilmiyordum.
Şimdi başlangıçtan kendimizi doğru şekle alıştırmak hem de vitesli bir yol bisikletini kullanmayı öğrenme amaçlı olarak nasıl başlamalıyız.
Sözgelimi kendimize belli bir kadans sayısı belirleyerek -mesela başlangıç olarak 80 gibi- hep onu koruyacak şekilde vites değişikliği yaparak mı çalışmalı ilerleyen zamanlarda alıştıkça bu kadans ritmini yükseltmeli miyiz?
Ya da nasıl?
 
6 ay önce istanbula geldiğimde ümraniyeye altunizade tarafından çıkarken sürekli yüksek vites kullanıyordum hiç ağrı problemi ne çekmedi ama nu yazıyı okuduktan sonra daha düşük viteste hızlı çevirmeye başladım gerçektende işe yarıyor.zorlandığım yokuşları bir çırpıda çıkmaya başladım.artı olarak yüksek devirde daha dengeli bi sürüş yapabiliruz arazide bu gerçektende çok işe yarıyor. Bu güzel yazı için çok teşekkürler.ama ilk işim cadence olan bir kilometre saati almak olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@Ghaldszar

Uzun süredir binmediyseniz başlangıçta en az 70 rpm iyi bir başlangıç noktası olabilir, ama biraz açıldıktan hızla yükseltmeye çalışın sabit devirinizi, bu da bacağınızın açılmasını hızlandıracaktır. Yine yazıyı tekrar detaylıca okumanızı öneririm orda tüyolar bulacaksınız.
Hakan Yazman
 
Hakan bey yazınızı ilgi ile okumuştum. size öncelikle bu değerli belgeyi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

bisiklet sürmeyi yeni öğrendiğim için bu antrenman metodunu henüz bisiklet üzerinde deneyemiyorum. ama yaklaşık 5 aydır spinning bike ile yaptığım antrenmanlarlarda yaşadığım değişiklikleri anlatmak isterim.

ilk 3 ay boyunca hedef nabzı yakalamak için çok sert antrenmanlar yapıyormuşum. bunun sonuçları ise şöyleydi. aşırı yorgunluk, diz, bel ağrıları, antrenman yapmama isteği.

2 ay önce sizin yazınızı okudum, adeta ufkum açıldı. aynı nabız aralığında daha önceleri 1 saati zor tamamlarken, sizin yazınızı okuduktan sonra ( kesinlikle abartmıyorum ) ilk ay 1.5 saati ikinci ay 2 saati tamamlar oldum. daha önceleri yaşadığım ağrılar yok, yorgunluk yok. antrenman yapma daha önceleri işkence iken ( çeşitli bahaneler uydurup yapmadığım bi sürü antrenmanda olmuştu ) , sizin yazınızdan sonra antrenman yapmak zevk haline geldi. tekrar çok teşekkür ediyorum.

benim eklemek istediğim bi kaç nokta var. umarım bu davranışımı hoş karşılarsınız. vücut geliştirme sporu ile uğraştığım için bildiğim ( bu bildiklerim yanlış olabilir ) ve denediğim bir kaç antrenman çeşitini paylaşmak isterim.

eve spinn bisikleti aldıktan sonra salonda bacak çalışmayı bırakmıştım. çünkü evde bacaklarım sizin yazınızı okumadan önce haşat oluyordu. yüksek kadans ile antrenmanlara başladıktan sonra rahatladım ve tekrar bacak çalışmaya başladım.

bacak kasları büyük kaslar olduğu için ( hatta vücudumuzdaki en büyük kaslar ) bu kasları kuvvetlendirmek için ani patlamalı antrenmanlar yapmalıyız. fakat sizin yazınızdaki yüksek kadans tekniği bacak kaslarını sürekli gerilim altında tutan bir teknik. bunun avantajları süreklilik, dayanıklılık, şekil verme ve eklemleri koruyup güçlendirme. peki kuvvet için ne yapmalı. ben son 1 ay uyguladığım teknikleri anlatmak istiyorum.

squat ve lunge. haftada 2 gün bu hareketleri yapıyorum. ( bu hareketleri evde, iki elime aldığım 1kg'lık plastik su şişeri ile yapıyorum ) salı squat (4set 12 tekrar), cuma lunge her bacak için (4set 7 tekrar). bu hareketler bacak kaslarını tam anlamıyla vuruyor. ve sizin yazdığınız yüksek kadans tekniğiyle birleşince 1 ay gibi kısa bir sürede inanılmaz etki yaratıyor. inanın bacaklarım beton gibi oldular. ağrı, kasılma, sızlama, uzun zaman ayakta kalınca daha önce oluşan yorgunluklar bunların hiçbiri yok. yüksek kadans tekniği ile antrenman yapan arkadaşlara öneririm, bacaklarınızdaki değişime inanamıyacaksınız.
 
Hakan bey mrb. Bende bisiklet sporuna yeni başlayalardanım ve bu yazınızı okumadan önce bisiklet kullanırken kadans olayına pek dikkat etmiyordum. Bu yazınızı okuduktan sonra verdiğiniz antreman programını elimden geldiğince uygulamaya çalışcam malum iş dolayısıyla ancak hafta sonları bisiklete binebiliyorum. Verdiğiniz yararlı bilgiler için çok tşk. Bu yazınız sayesinde doğru tekniklerle bu spora devam edebilirim.
 
@ernesta

Merhabalar, ilginiz için çok teşekkür ederim, verilen örnek programları uygulayıp geri bildirim yapmanız benim için çok kıymetlı böylece etkilerini tekrar gözden geçirmiş oluyoruz, bunun için de tekrar teşekkürler. Kuvvet konusu da konunun devamındaki mesajlarda işlenmiş olmalı sanırım, ben de uzun bir süre vücut geliştirme yapmıştım amatör olarak, sizin yaptığınız hareketler en temel bacak hareketleri ve kuvvet geliştirmek için gayet güzel, elbette bunlar genellikle sezon dışında daha çok başvurulan yöntemler ama söylemem gerekirki genel bisikletçiler son derece etkili yöntemler sizin de etkisi gördüğünüz gibi, daha ciddi bisikletçiler ise interval, sprint, uzun yokuşlar ve yokuş intervalleri ve hatta 3x20 denilen çok özel antrenmanları güç kuvvet ve hız kazanmak için uygulamaktalar...
Selamlar,
Hakan Yazman
 
@Efrahim ÖZCAN

Merhabalar, yazıma olan ilginizden dolayı teşekkür ederim, önceki sayfalarda da yeni başlayan arkadaşlar için de tavsiyeler yapmıştım, onları da gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Yine yazıyı takip eden sayfalarda da bir çok sorulara cevap verilmiştir, diğer püf noktalarını da yakalamak açısından onları da herkesin gözden geçirmesini tavsiye ederim.
Selamlar,
Hakan Yazman...
 
@Hakan Yazman


Hakan bey sizden bu antrenmanların yapılış şekillerini, sürelerini, nerden nasıl başlanabileceğini anlatan bir inceleme yazısı istiyoruz o zaman :)

boş bi zamanızda bu konu hakkında yazacağınız bir belge, bu spora amatörce başlamış gençleri ve yaşı ilerlemişleri ( benim yaş 33, o kadar da ilerlemiş sayılmaz yav :) ) daha profesyonelce çalışmayaca yöneltecektir.

şimdiden teşekkür ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@ernesta

Merhaba bu antrenman yazılarının hazırlanması programımda var, ne zaman hazırlanacağı ise sizin ne kadar istediğinize bağlı biraz da, ne kadar çok talep olursa ben de o kadar üzerine eğileceğim ve yazıları en iyi şekilde hazırlamaya motive olacağımdır. :rolleyes:
 
bilgiler ve özellikle km tavsiyesi için teşekkürler.. ;)
km alırken nelere dikkat ediceğimi bilmiyordum açıkçası..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
ben bisiklete bindigim zaman araba gibi vites arttırırım 1-2-3-4-5-6-12-18 maxsimum devire gelmeden degiştirmem böylece daha az yorulurum umarım böylede saglıklı oluyodur........
 
Hakan abi yazın için ck tskler. bn bisiklet yeni yeni kullanımına başlamıştım ve vu yüksek devire pk bir bilgim ve uygulamam yoktu. sürekli yüksek viteste, az pedal çevirme uyguluyordum bundan snra buna dikkate alıcam. tekrardan tskler...
 
Geri