Fatih Ertörün
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Şubat 2007
- Mesaj
- 1.266
- Tepki
- 1.022
- Şehir
- izmir/bostanlı
Konu başında özellikle vurgulanan seri çevirmeye katılıyorum.Kadansın yanında tork da yani pedala uyguladığımız kuvvet de önemli 90 kadans ile maximum zorlamının %95 ile de gidebilirsiniz %60ıyla da.
Profesyonel yarışçılar genelde seri çevirme diye tabir ettiğimiz (yolcular 90-100 devir) devirlerde antrenman yaparlar.
İnterval (specialler)-(aralıklı yüklenme) antrenmanlarında kuvvet kazanmak için çıkılan (seleye otururak tırmanılan)küçük yokuşlarda devir düşük ama pedala uygulanan kuvvet oldukça yüksektir.Tabi bu intervallerin öncesinde ve sonrasında da uygulanan hep aynı şeydir, seri çevirmek!
Pedala uygulanan gücü ölçek ve antrenman planlamasını buna göre yapmak da ancak SRM gibi ya da powertab gibi oldukça pahalı sistemleri kullanmak suretiyle mümkün olduğundan aşırı zorlamalardan kaçınmak sporcunun yararına olabilecektir.
Kısacası diyebilirm ki doğru antrenmanlarda serilik önemlidir;fakat, bunun yanında kuvvet de ihmal edilmemelidir.Bunların haricinde profesyonel bir yarışçının ihmal etmediği diğer motorik özellikler ise:
-Patlama Kuvveti (200m boyunca %100 sprint çalışmak)
-Kuvvet devamlılık (5-10-15 km gibi uzun yokuşlar çıkmak)
-Gazlama (düz yolda giderken hızı, örneğin, (31-32-33-34....55-56-57 km/h şeklinde yavaş yavaş arttırmak ve buna dayanabilmek)
-Süratte devamlılık (5-7.5-10 ve 15 dk boyunca 50-60 km/h lerde gidebilmek.)
-Mukavemet (Dayanıklılık örneğin haftanın belirli günleri, 100-150 km sabit tempoda seri çevirerek gitmek.)
Ve son bir çok öenmli not daha, yukarıda sayılan motorik kuuvetlerin sırası:
Sürat-Kuvvet-Mukavemet şeklinde olması gerektiğidir.
Saygılarımla
Fatih ERTÖRÜN
Profesyonel yarışçılar genelde seri çevirme diye tabir ettiğimiz (yolcular 90-100 devir) devirlerde antrenman yaparlar.
İnterval (specialler)-(aralıklı yüklenme) antrenmanlarında kuvvet kazanmak için çıkılan (seleye otururak tırmanılan)küçük yokuşlarda devir düşük ama pedala uygulanan kuvvet oldukça yüksektir.Tabi bu intervallerin öncesinde ve sonrasında da uygulanan hep aynı şeydir, seri çevirmek!
Pedala uygulanan gücü ölçek ve antrenman planlamasını buna göre yapmak da ancak SRM gibi ya da powertab gibi oldukça pahalı sistemleri kullanmak suretiyle mümkün olduğundan aşırı zorlamalardan kaçınmak sporcunun yararına olabilecektir.
Kısacası diyebilirm ki doğru antrenmanlarda serilik önemlidir;fakat, bunun yanında kuvvet de ihmal edilmemelidir.Bunların haricinde profesyonel bir yarışçının ihmal etmediği diğer motorik özellikler ise:
-Patlama Kuvveti (200m boyunca %100 sprint çalışmak)
-Kuvvet devamlılık (5-10-15 km gibi uzun yokuşlar çıkmak)
-Gazlama (düz yolda giderken hızı, örneğin, (31-32-33-34....55-56-57 km/h şeklinde yavaş yavaş arttırmak ve buna dayanabilmek)
-Süratte devamlılık (5-7.5-10 ve 15 dk boyunca 50-60 km/h lerde gidebilmek.)
-Mukavemet (Dayanıklılık örneğin haftanın belirli günleri, 100-150 km sabit tempoda seri çevirerek gitmek.)
Ve son bir çok öenmli not daha, yukarıda sayılan motorik kuuvetlerin sırası:
Sürat-Kuvvet-Mukavemet şeklinde olması gerektiğidir.
Saygılarımla
Fatih ERTÖRÜN