Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

paylaşım için teşekkürler
en büyük dağları aimak bile bir adımla başlarmış....
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Scudo
...Hakan Bey, ben bisiklete yeni başlamış biri olarak yüksek kadans yazınızı okuduğum şu son üç gündür uygulamaya başladım ve inanılmaz şekilde performansım artan bir seyir iziliyor.
ve yokuş çıkma performansım da beni şaşırtan derecede yükseldi. daha az yoruluyorum ve dizlerimde hiç bir ağrı ve yorgunluk hissetmiyorum. yani yazınızın başlığı hakikaten doğruymuş..:)) yüksek kadans her derde devaymış...)) aceleyle kadans ölçmeyen bir km saati taktırmıştım trekten alırken. şimdi ilk işim kadans ölçebilen bir km saati edinmek olacak.. hiç abartmıyorum bisiklete binmekten daha fazla zevk alır oldum...

sevgiler,
ali kader
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@Ali Kader Erol

Çok sevindim Ali bey, siz de yüksek kadansın faydalarının keyfini süren sürücüler arasına katılmışsınız. Tecrübelerinizi bizimle paylaştığnız için teşekkür ederiz.
Hakan Yazman
 
Hakan Bey genel olarak sizin yazılarınızdan pratik anlamda yararlanıyorum foruma üye olduğumdan bu yana. bugünlerde trainer bakıyorum ve bu konuda da mesajlarınızdan yararlanıyorum. bugünlerde kış giyimi ile ilgili de derli toplu bir yazı paylaşsanız ne iyi olurdu ? bu konuda kafalar karışık..:) ( böyle bir yazınız olmadığını varsayarak önerdim.)

kolay gelsin
ali kader
 
Kullanıcı geri bildirimleri ile ilk sayfa güncellenmiştir

-------------------------------------------------------------------------
Güncelleme !! 1 kasım 2009 pazar
Sevgili arkadaşlar, yazıyı hazırlayıp yayınlamamdan sonra 2 seneyi aşkın bir zaman geçmiş bu zaman zarfında yüzlerce, belki binlerce kişi buradaki yüksek kadans ile çalışma sistemini uyguladı ve birçok faydalarını gördü, ilerideki sayfalarda siz çok değerli üyelerimizden bazılarının gönderdikleri geri bildirimleri, tecrübelerini yazdılar, ben de buraya bunlardan seçtiğim bazılarını herkesin kolayca yararlanabilmesi için buraya derlemeyi uygun gördüm.
Sevgiler, Saygılar
Hakan Yazman...

@gürsel

@necod

@nuriaktürk


@murty

@NightHawk

@gültekin

@ozansefer

@proteo

@canmurad

@Fausst

@Anıl Kuşaksız

@globaldriver

@nadin

@oceanist

@captain_2

@Erdi Altınyay
@ernesta

@hpeker58

@serhan erdoğrucular

@sertel

@tolgayalcin

@Ali Kader Erol
 
@Ali Kader Erol

Teşekkürler Ali bey,
Haklısınız, gerçekten kış giyimi konusunda hala bir çok kafa karışıklığı var, bu konuya önümüzdeki günlerde eğilmeyi düşünüyorum. Siz de tekrar hatırlattığınız için teşekkürler, bana da sık sık soranlar oluyor arasıra.
Hakan Yazman
 
hakan bey gerçekten müthiş faydalı bilgiler emeğinize sağlık
ben bu programı iki şekilde uyguladım ve mükemmel sonuç veriyor
birincisi normal yol şartlarında (istanbul içinde ne kadar olabilirse) rampa çıkmada harika sonuçlar aldım.daha önemlisi
evde roller ile bu programı harfiyen uyguladım uygulamayada devam ediyorum evdeki program sonrası kendimi denemek için bol rampalı güzergah seçiyorum kendime sonuç mükemmel şöyle bir örnek vereyim ayağınızda on kiloluk kum torbası ile koşmak ve sonrasında o kum torbasını atıp koşmak gibi bariz farklar var.size tekrar bu güzel paylaşım için tekrar ediyorum.
 
Hakan bey tşk ederim verdiğiniz bilgiler için. Bu hatayı önceden çok yapan biri olarak yazdıklarınızla düşüncelerimi pekiştirmiş oldum.Diğer mesajları okumadım benim gibi düşünen varsa bilmiyorum fakat bana kalırsa benim ve bir çok kişinin de bu yanılgıya düşmesi ağır viteste kasların daha çok zorlanması ve ancak bu zorlamayla kasların hacim kazanabileceği hem de bunun çabuk olacağı düşüncesi. tabi yanlış anlaşılmasın bu dediklerim vites her ne şekilde olursa olsun(sert yumuşak) bisiklet sürmek kas yapısını olumlu etkiler.

Bir keresinde merdivenleri tek tek yerine 2şer çıkarak %30 %35 civarı fazladan kalori yakabileceğimizi okumuştum. Yani mesafe aynı da olsa zorladığın oranda daha fazla enerji harcarsın. Acaba aynı şey yokuş çıkarken de geçerli midir? Yani hiçbirimiz basenlerimizi eritme niyetinde değiliz sanırım ve uzun turlarda da enerjiye ihtiyaç duyulur. Düşük vites seçerek kaslarımızı daha az yorar ve daha az enerji harcarız buna bağlı olarak her bir pedal turunda katettiğimiz yol da azalır. Yüksek vitesteyse diğerinin tersi olarak daha fazla zorlama ve fazla kalori ve buna bağlı olarak da düşük vitese oranla pedal başına daha fazla mesafe.
şimdi bu yukarıda yazdıklarım eğer doğruysa uzun 4-5 saatlik sürüşlerde vitesi genelde yumuşak ayarda tutmanın yorgunluk ve enerji verimliliği açısından bize yararı dokunur mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: erkan yurttas
@uğur uğurlu

Merhabalar, mesajınızı defalarca okudum ama anlamakta oldukça zorlandım gibi, anlayabildiğim kadarına cevap vermeye çalışayım :) Öncelikle daha fazla enerji harcamak, zorlamak veya daha fazla kalori harcamak daha fazla verim alınacağı anlamına gelmez, en basit örneğini çok tüketen ve az tüketen otomobillerle verebiliriz, az yakan bir araç, çok yakan bir araca göre çok daha az enerji harcamayla aynı işi yapabiliyor. Yüksek kadans da bisiklette ekonomiyi geliştiren çok iyi bir yöntem, dolayısıyla daha uzun mesafe katedebiliyor ve enerjiyi daha verimli kullanabiliyoruz, vitesler olmasaydı ne kadar verimli olabilirdik ? Eminim aklınızdaki sorulara konunun ilerleyen sayfalarında cevap verilmiş olmalı, onları okuyun, eğer anlayamadığınız konular olursa yardımcı olmaya çalışayım...
 
Merhaba. Öncelikle yazınızın içeriği gerçekten çok güzel. Foruma yeni üye oldum. Olabildiğince cevapları okumaya çalıştım ama sormak istediğim şeyle ilgili bilgi bulamadım. Sormak istediğim şey ise İstanbul'da böyle bir antreman için uygun olan bildiğiniz bir güzergah varmı?
 
@Çağrı Hacıyusufoğlu

Bir çok sakin ve az kesintiye uğruyan yollarda yapılabilir, benim aklıma gelenler Bostancı sahil yolu- Sabiha gökçen arası, ve Rivaya giden geniş güzel yol.
 
@yunus5555

Kimin olmamıştırki ? Bisikletiyle ciddi olarak ilgilenen hemen herkesin hayatının bir bölümünde diz sorunu olmuştur diye düşünüyorum, önemli olan hatalardan öğrenmek ve doğru şekilde hareket etmek...
 
@yunus5555

Çözüm (doktorunuzdan onay aldıktan sonra) yazıdaki sistemi uygulamak ve sağlıklı beslenmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin Kukur
Genelde duracağım zaman vitesi düşürür, belli bir devir hızlandıktan sonra tekrar yükseltirdim ve yüksek devirde devam eder yetirince hızlandıktan sonra pedal bırakırdım. bu yazıyı okuduktan sonra ne kadar doğru yolda olduğumu gördüm ve kendimi daha da bu yönteme verdim, gerçekten insan bacaklarındaki değişimin farkına varabiliyor, bu iş aynı arabanın motoru gibi motoru ne kadar devrinde kullanmak gerekirse bacaklarımızı da o şekilde yönetmeliyiz diye düşünüyorum.
Teşekkürler bizi bilgilendirdiğin için.
 
Bir nevi arabalara gibi yani. Ben yavaşlarken deviri düşürürüm ve de pedal çevirme tempoma göre vitesi ayarlarım, devirli bir sürüş yani benimki. ;) tavsiye ederim.
 
Geri