Scudo Sports

Zincir değişimi ve uyumu

Scudo
İlk attığım da oluyor mu yani 😂
 
Şimdi benim zincir büyümüş, yetişkinliğe ermiş baya bi boyu uzamış :) Değiştireceğim ama tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımın abilerimin fikrini almak isterim. Seçenekler şu şekilde;

KMC Decathlon'un kutusunda, 530 TL ve bisikletin ustunde gelmiş olan zincirin aynısı. 5.500 km yaptı ama zannediyorum ki 4.000 kilometrelerde falan artık kullanmamayı gerektirecek seviyede uzamış olmalı :( Çok mükemmel baktığım söylenemeyebilir ama öksüz yetim de bırakmadım, bu ömür iyi midir pek emin olamıyorum o yüzden. Ürün şu (link)görülebilir.

Erdoğanlar'daki Shimano HG40 modeli ve kutulu görünüyor. Havaleyle 625 TL'ye geliyor. Benim almayı düşündüğüm seçenek bu. Ürün şu (link)görülebilir.

Özceylan'daki de Shimano HG40 olduğunu iddia ediyor ve havaleyle fiyatı 500 TL'ye geliyor ama 'OEM ürünüdür' yazmışlar ve 'ambalajlı - kutusuzdur' diyor. Ayrıca da görselindeki kutunun üstünde HG70 yazıyor. Bilemedim, ürün şu (link) görülebilir.
 
Şimdi benim zincir büyümüş, yetişkinliğe ermiş baya bi boyu uzamış :) Değiştireceğim ama tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımın abilerimin fikrini almak isterim. Seçenekler şu şekilde;

KMC Decathlon'un kutusunda, 530 TL ve bisikletin ustunde gelmiş olan zincirin aynısı. 5.500 km yaptı ama zannediyorum ki 4.000 kilometrelerde falan artık kullanmamayı gerektirecek seviyede uzamış olmalı :( Çok mükemmel baktığım söylenemeyebilir ama öksüz yetim de bırakmadım, bu ömür iyi midir pek emin olamıyorum o yüzden. Ürün şu (link)görülebilir.

Erdoğanlar'daki Shimano HG40 modeli ve kutulu görünüyor. Havaleyle 625 TL'ye geliyor. Benim almayı düşündüğüm seçenek bu. Ürün şu (link)görülebilir.

Özceylan'daki de Shimano HG40 olduğunu iddia ediyor ve havaleyle fiyatı 500 TL'ye geliyor ama 'OEM ürünüdür' yazmışlar ve 'ambalajlı - kutusuzdur' diyor. Ayrıca da görselindeki kutunun üstünde HG70 yazıyor. Bilemedim, ürün şu (link) görülebilir.
Şuan kullandığım bisikletin üzerinde gelen zincir KMC x9 idi. Aynakolu değiştirirken zinciri de Shimano HG-53 ile değiştirdim. Fakat aşırı gürültülü çalışıyor hep. Nedense KMC daha iyi gelmişti bana. Shimano vites sistemi ile aynı marka diye daha uyumlu çalışır demiştim ama yanılmışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Şimdi benim zincir büyümüş, yetişkinliğe ermiş baya bi boyu uzamış :) Değiştireceğim ama tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımın abilerimin fikrini almak isterim. Seçenekler şu şekilde;

KMC Decathlon'un kutusunda, 530 TL ve bisikletin ustunde gelmiş olan zincirin aynısı. 5.500 km yaptı ama zannediyorum ki 4.000 kilometrelerde falan artık kullanmamayı gerektirecek seviyede uzamış olmalı :( Çok mükemmel baktığım söylenemeyebilir ama öksüz yetim de bırakmadım, bu ömür iyi midir pek emin olamıyorum o yüzden. Ürün şu (link)görülebilir.

Erdoğanlar'daki Shimano HG40 modeli ve kutulu görünüyor. Havaleyle 625 TL'ye geliyor. Benim almayı düşündüğüm seçenek bu. Ürün şu (link)görülebilir.

Özceylan'daki de Shimano HG40 olduğunu iddia ediyor ve havaleyle fiyatı 500 TL'ye geliyor ama 'OEM ürünüdür' yazmışlar ve 'ambalajlı - kutusuzdur' diyor. Ayrıca da görselindeki kutunun üstünde HG70 yazıyor. Bilemedim, ürün şu (link) görülebilir.
Zincir ömrü kullanim tarziniza gore degisir. Bende genelde yokus agirlikli suruyorum. Zincir yaği kullanirken 6binde falan bitiyordu zincir. Waxa gectim bu dönem zincor suan 7k da uzama falan yok. Yağ ile kullanimlarda 5 6k kmde uzamasi normal bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Geçenlerde zinciri değiştim, KMC’nin zincirini aldım taktım. Üstünde fabrika çıkışı yağı duruyordu hiç ellemedim. 300-400 km kadar bi yol gittim baktım ki baya bi kötü olmuş zincir kir pas içinde kalmış baya, bugün temizlemeye durdum. Yav nası bişey anlamadım mümkünatı yok bu yağ çıkmıyor ne zincirden ne elden, Cif yağ sökücüler arap sabunları bana mısın demedi. Ama zincir pislik dolu, iyice macun gibi zift gibi olmuş yağ dedim uğraş allah uğraş çıkardım zincirden pislikleri temizledim baya ama ruble hala bok içinde. Anlamadım normal mi bu durum sizce, yani orijinal fabrika çıkışı yağın bu kadar inatçı bi macunumsu kıvam almış olmasından bahsediyorum.
 
Geçenlerde zinciri değiştim, KMC’nin zincirini aldım taktım. Üstünde fabrika çıkışı yağı duruyordu hiç ellemedim. 300-400 km kadar bi yol gittim baktım ki baya bi kötü olmuş zincir kir pas içinde kalmış baya, bugün temizlemeye durdum. Yav nası bişey anlamadım mümkünatı yok bu yağ çıkmıyor ne zincirden ne elden, Cif yağ sökücüler arap sabunları bana mısın demedi. Ama zincir pislik dolu, iyice macun gibi zift gibi olmuş yağ dedim uğraş allah uğraş çıkardım zincirden pislikleri temizledim baya ama ruble hala bok içinde. Anlamadım normal mi bu durum sizce, yani orijinal fabrika çıkışı yağın bu kadar inatçı bi macunumsu kıvam almış olmasından bahsediyorum.
Ben fabrika çıkışı yağın zincirin depolama esnasında paslanmaması için üstüne yapılıyor diye biliyorum.
Yani çalışan zincir için yağ değil.
Bu sebeple her yeni zinciri yarısı kaynamış su yarısı asperox sarı güç ile hazırladığım karışım içinde yarım saat bekletip fırçalıyorum.
Denemenizi tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Geçenlerde zinciri değiştim, KMC’nin zincirini aldım taktım. Üstünde fabrika çıkışı yağı duruyordu hiç ellemedim. 300-400 km kadar bi yol gittim baktım ki baya bi kötü olmuş zincir kir pas içinde kalmış baya, bugün temizlemeye durdum. Yav nası bişey anlamadım mümkünatı yok bu yağ çıkmıyor ne zincirden ne elden, Cif yağ sökücüler arap sabunları bana mısın demedi. Ama zincir pislik dolu, iyice macun gibi zift gibi olmuş yağ dedim uğraş allah uğraş çıkardım zincirden pislikleri temizledim baya ama ruble hala bok içinde. Anlamadım normal mi bu durum sizce, yani orijinal fabrika çıkışı yağın bu kadar inatçı bi macunumsu kıvam almış olmasından bahsediyorum.

Benim araştırdığım kadarıyla zincirin fabrika yağıyla kullanılması önerilmiyor. Daha çok proseste kullanılan ve üretim sonrası stoktaki ürünün paslanmasını önlemeye yönelik bir yağ olduğunu okumuştum. Ben ilk aldığımda yağ ile kullanacak da olsam, wax da yapacak olsam , 2 tur tiner sonrasında , IPAda bekletip sonra wax/yağ uygulayıp kullanıyorum. Hiç kullanılmamış zincirde bu temizlliği uapınca küçük metal parçacıkları da arınıyor zincirden.
 
Geçenlerde zinciri değiştim, KMC’nin zincirini aldım taktım. Üstünde fabrika çıkışı yağı duruyordu hiç ellemedim. 300-400 km kadar bi yol gittim baktım ki baya bi kötü olmuş zincir kir pas içinde kalmış baya, bugün temizlemeye durdum. Yav nası bişey anlamadım mümkünatı yok bu yağ çıkmıyor ne zincirden ne elden, Cif yağ sökücüler arap sabunları bana mısın demedi. Ama zincir pislik dolu, iyice macun gibi zift gibi olmuş yağ dedim uğraş allah uğraş çıkardım zincirden pislikleri temizledim baya ama ruble hala bok içinde. Anlamadım normal mi bu durum sizce, yani orijinal fabrika çıkışı yağın bu kadar inatçı bi macunumsu kıvam almış olmasından bahsediyorum.

Öncelikle geçmiş olsun abi. Macunumsu kıvam , genelde çamur ve su ile birleşince oluyor...Böyle kullanilan vites sistemlerinin aktarıcı makaraları bile yaşlanması kaçınılmaz .. Zinciri yağlamak için kullanılan yağlar başka , diğer yağlar başka oluyormus, bunu da sonradan ogrenmistim.. Mesela kendimi çok akıllı sanıp 😁, arabanın Castrol , motul kalanlarini "...kullanırım, ne de olsa yağ.." deyip, ruble ve zinciri iyice temizledikten sonra kullandım. İlk zamanlar, çok çok iyi yağlama yapıyordu ama kısa sürede zincir ayrı, ruble ayri mikro tozlar topluyor..Ben de Shimano zincir yağı aldim, kullanıyorum.. Biraz daha uzun dayanıyor, yani daha temiz kalarak... Ancak sık temizlik yapılırsa, ilk yaptigim yöntem de bir alternatif olarak kullanılabilir.. geçmişte otomobil ustası bir abimizde de görmüştüm, çağrı da video çekmiş, yağ ve pas sokucu ile zinciri ya da vidaları, pet şişe içine atıp bir süre calkalayip bu işlemleri tekrarlayarak güzel temizlik oluyor.. Hatta içine sıvı bulaşık deterjanı ve kaynama noktasına yakın su ile de katkı yaparak , eski bir kaç dış fırçası ile citilemek sorunu büyük oranda çözer...
 
Zincirinizi temizlerken peki arada sırada da olsa komple söküp dışarda mı yapıyorsunuz işlemi yoksa bisiklet üstünde olduğu kadar mı? Normal midir yani mesela ayda bi defa en azından 400-500 kilometre yol yaptıktan sonra söküp temizlesem? Yağmur falan olduğu zaman bizim buralarda yol kenarları baya tozlu olduğu için hemen çamur oluveriyor bi de.
 
Zincirinizi temizlerken peki arada sırada da olsa komple söküp dışarda mı yapıyorsunuz işlemi yoksa bisiklet üstünde olduğu kadar mı? Normal midir yani mesela ayda bi defa en azından 400-500 kilometre yol yaptıktan sonra söküp temizlesem? Yağmur falan olduğu zaman bizim buralarda yol kenarları baya tozlu olduğu için hemen çamur oluveriyor bi de.
Ben yağlamıyorum, wax kullanıyorum. Her seferinde söküp, sıcak waxa daldırıp çıkarıyorum. Kolay kolay olmuyor ama eğer çamur vs olduysa da, sıcak suya batırıp çıkarınca temizleniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Zincirinizi temizlerken peki arada sırada da olsa komple söküp dışarda mı yapıyorsunuz işlemi yoksa bisiklet üstünde olduğu kadar mı? Normal midir yani mesela ayda bi defa en azından 400-500 kilometre yol yaptıktan sonra söküp temizlesem? Yağmur falan olduğu zaman bizim buralarda yol kenarları baya tozlu olduğu için hemen çamur oluveriyor bi de.
Her temizliği yukarıda bahsettiğim gibi yapıyorum. Bende kuru havada çok tuzlu yağmurlu havada çamurlu şehiriçi yollarında ilerliyorum. Bazen iki haftada bir temizlik yapmam gerekiyor. Km hesabı yapamıyorum zincirden gelen sesler ve parmağımı sürünce gördüğüm kumlar ve simsiyah yağ temizlik vakti geldiğini bildiriyor. Bahsettiğim karışım içinde çalkalama ve fırça ile temizlik sonrasında fön makinesi ile kurutma tertemiz yapıyor zinciri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
bisikletimde jant değişikliğine gittiğim için haliyle rubleyi de değiştirdim 11-30 taktım ancak henüz zinciri yenilemedim onunda değişmesi gerekiyor 7k oldu neredeyse ancak şöle bişey var janttaki 11-30 ancak trainer üzerindeki 11-34. Zincirin uzunluğunu nasıl ayarlayacağım?
 
bisikletimde jant değişikliğine gittiğim için haliyle rubleyi de değiştirdim 11-30 taktım ancak henüz zinciri yenilemedim onunda değişmesi gerekiyor 7k oldu neredeyse ancak şöle bişey var janttaki 11-30 ancak trainer üzerindeki 11-34. Zincirin uzunluğunu nasıl ayarlayacağım?
Çapraza düşmeyecek şekilde kullandığınızda çok sorun olacağını düşünmüyorum. Ama tabi benimki sadece düşünce. Daha doğru yanıtı mutlaka vereceklerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
bisikletimde jant değişikliğine gittiğim için haliyle rubleyi de değiştirdim 11-30 taktım ancak henüz zinciri yenilemedim onunda değişmesi gerekiyor 7k oldu neredeyse ancak şöle bişey var janttaki 11-30 ancak trainer üzerindeki 11-34. Zincirin uzunluğunu nasıl ayarlayacağım?
11-34 ruble zincirini 11-30 rubleye düşürdüğünüzde, zincir genellikle daha kısa olması gerektiğinden bakla çıkarmanız gerekir,

Hesaplama:
Ortalama olarak, her 2 diş küçültme yaklaşık 1 bakla (yarım halka çifti) azaltmayı gerektirir.
34T → 30T geçişinde yaklaşık 2 bakla (1 tam halka çifti) çıkarmanız yeterli olur.
 
Geri