EmreCavusoglu
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 13 Nisan 2017
- Mesaj
- 406
- Tepki
- 606
- Şehir
- Istanbul
- İsim
- Emre
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.Gerçek hayatta pin komple çıkarılmadan zincir sökülür, geri takılırken aynı pin yerine ittirilir.
Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.
Şahsen "pim" diye okudum iyi mi? Lanet olsun ezberci eğitime.😁 Bu arada yeni bir anımı yazıp sadece goygoy yapmayayım.Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.
Sonradan değiştirdim de ondanŞahsen "pim" diye okudum iyi mi?
Ne demek bu?
Quick link - Power link - Missing Link için aynı şeyleri söyleyemeyiz, bu bağlantı parçası ( güvenliğimiz için böyle olması gerekiyor) her ne kadar tek kullanımlık olsalar da yağlanarak sökülüp takıldığında bir kaç kez kullanılabilmektedir. Bağlantı parçası olan Quick Link - Power link - Missing Link elemanlarında ki pimler zincir silindirinden kolay geçebilmektedir. Burada aşınan parça Quick link - Power link - Missing Link elemanlardır. Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.Aynı şekilde Quick link / Power link v.b. de tek kullanımlık olup bu ifadedeki pim geçen her yere aynen onu da yazabiliriz ama bunu pek kimse yapmaz, çoğunluk zincir temizliğinde bile söküp tekrar takar, tek kullanımlık parça haftada bir sökülüp takılır. Yani ideal ile realite epey farklı, özellikle ekonomi ve bulunabilirlik düşünüldüğünde.
Gerçek hayatta pim komple çıkarılmadan zincir sökülür, geri takılırken aynı pim yerine ittirilir.
Bir de büyük, bold ve italik yazmak ifadeyi daha doğru, daha haklı yapmıyor, yazmadan edemedim.
Alaycı tavır nerede, işaretlerseniz sevinirim.
Quick link - Power link - Missing Link için aynı şeyleri söyleyemeyiz, bu bağlantı parçası ( güvenliğimiz için böyle olması gerekiyor) her ne kadar tek kullanımlık olsalar da yağlanarak sökülüp takıldığında bir kaç kez kullanılabilmektedir. Bağlantı parçası olan Quick Link - Power link - Missing Link elemanlarında ki pimler zincir silindirinden kolay geçebilmektedir. Burada aşınan parça Quick link - Power link - Missing Link elemanlardır. Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.
Alaycı bir tavır sergileyip kendince bişeyler yazmışsın fakat. O kadar biliyorsun madem düzgün bir dille yazsaydın forum içinde herkes bilgilenmiş olurdu. Burası herkesin bilgilerini paylaştığı platformlardan bir tanesi ve yazdığım mesajı kişiselleştirdiğin için sana cevap verme gereği duydum.
Benimle kişisel polemiğe girme, alaycı olmayan bir dille yorumunu genele yap ve devam et.
Bu dediğiniz sorun ruble eskidiği aşındığı zaman da olur. Zincir en sık kullanılan dişlilere geldiğinde ses yapar. Yumuşak pedala basarsanız duymayabilirsiniz ama pedala abandığınızda daha çok hissedilir.Bir soru sorarak ortamı yumuşatayım. 😄
Kadro kulağı hafif yamuk vaziyette iken zincir titreşimli çalışır mı? Titreşimi arada sırada pedaldan hisseder miyiz? Zincir Shimano HG-53. Evde kendim gözle takip ediyorum. Zincir arada sırada aktarıcının kılavuz metaline çok yaklaşıyor. Hani şu en alttaki makarayı tutan metal parçaya. Ona sürtüyor gibi olabilir diye düşünüyorum. Düşük viteslerde başıma gelmiyor. Ön büyük dişlide arka 6-9 arasında iken yaşıyorum bu durumu. Ve ara sıra oluyor. DIY bir kadro kulağı ölçme aparatı yapınca kadro kulağını düzeltmeye çalışacağım.
Ruble değişeli 1500 km civarı oluyor. Ruble değişirken zincir değiştirmemiştim. Bir süre öyle kullandım. Ama zincir ve aynakolda en fazla 700-800 km görmüştür ruble değişimi olduğu zaman. Eskimiş olabilir mi? Millet 10000 km yapıyor yahu 😀 ruble değiştirdikten sonra sıkıntı olmamıştı da yeni zincir ve yeni aynakol taktım ruble değişiminden 1500 km sonra. O zaman bu olaylar başladı. Orta göbeği de hollowtech e değiştirdim. Çözemedim.Bu dediğiniz sorun ruble eskidiği aşındığı zaman da olur. Zincir en sık kullanılan dişlilere geldiğinde ses yapar. Yumuşak pedala basarsanız duymayabilirsiniz ama pedala abandığınızda daha çok hissedilir.
Bu kısım gözümden kaçmış. Niye zinciri sürekli açıp kapatalım? Oyuncak mı bu?Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.
Relax ol biraz fixie ustasıBende bir soru sorabilir miyim? Zincir pimini çıkarıp geri takınca tam oturduğunu nasil anlayabilirim. Görünuşte yerinde gibi ortalamis duruyor. Ama biraz sürünce baktım. Pimi soktuğum yer zor hareket ediyor sertti. Rahat oynamıyordu o bakla. Nedendir?Bu kısım gözümden kaçmış. Niye zinciri sürekli açıp kapatalım? Oyuncak mı bu?
Pim geçirildiğinde, iç bakla, dış bakla sacları arasında sıkışmış oluyor, bu sebeple rahat dönmüyor. Bu durumu engellemek için kargaburun veya sekman pensesi lazım. Bunlar yok ise bir tel, veya dayanıklı bir ip ile dış baklanın sacları birbirinden uzaklaşacak yönde çekilmeli. Şimdi video linklemeye üşeniyorum. @Spartiat belki üşenmezGörünuşte yerinde gibi ortalamis duruyor. Ama biraz sürünce baktım. Pimi soktuğum yer zor hareket ediyor sertti. Rahat oynamıyordu o bakla. Nedendir?
😃 Üşengeçlik geçtiyse yardim videosunu paylaşır mısın?Pim geçirildiğinde, iç bakla, dış bakla sacları arasında sıkışmış oluyor, bu sebeple rahat dönmüyor. Bu durumu engellemek için kargaburun veya sekman pensesi lazım. Bunlar yok ise bir tel, veya dayanıklı bir ip ile dış baklanın sacları birbirinden uzaklaşacak yönde çekilmeli. Şimdi video linklemeye üşeniyorum. @Spartiat belki üşenmez
Tatilde diye üzülmüş. Ah kıyamam biz de yedik zaten.Tatildeyim
Çok iyi geri döndün ekibe . deneyeceğim. Teşekkürler.Aşk olsun. Bilgi isteyen birine yardımcı olamadığım için üzülmüştüm oysa ki. O kadar da pamuk kalpli bir insanım.
@Sinyor Pimin girdiği dış baklanın saclarını (fotoda "Outer Link" yazan yani) bir şekilde dışa doğru çekmen gerekiyor. Böylece iç baklanın, dış bakla içinde sıkışması ortadan kalkacak ve rahat dönecek.