Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

Kmc pini hakikaten kullanilmiyir sokulunce. Shimano biraz daha rahat.
 
Scudo
Gerçek hayatta pin komple çıkarılmadan zincir sökülür, geri takılırken aynı pin yerine ittirilir.
Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.
 
Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.

Kim demiş onu? :)
Takip ettiğim bütün içerikler İngilizce olunca çoğu terimi düşünüp Türkçesini hatırlamak zorunda kalıyorum, bazen arada kaçıyor böyle.
 
Pim. Lütfen. 1 harf ingilizden türkçe'ye çeviriyor o kelimeyi.
Şahsen "pim" diye okudum iyi mi? Lanet olsun ezberci eğitime.😁 Bu arada yeni bir anımı yazıp sadece goygoy yapmayayım.
Yakın zamanda bir minivélo almıştım. Bazı parçaları o kadar yalap şalapmış ki bir süredir zincir sorunluydu. Buna bağlandığını düşündüğüm vites sorunum da vardı.
Geçenlerde zinciri değiştirdim, bisiklet 6 vites ama Shimano'nun 6, 7, 8 vites uyumlu zinciri hiç bakla eksiltmeden tam uydu.
Şu an bisiklet akıyor resmen.😅
 
Geçen ben de shimano 9s zinciri kısaltayım diye direkt pimi hafif dışarıda bırakıp tekrar çakarak kendimce bir işlem yaptım. Ertesi gün yoğun trafikte bayır yukarı yardırırken bir anda zincirim koptu. Pimin kafasını şişirme olayını becerememiş olabilirim ama bence de en mantıklısı şu quick linkler ile bağlamak.
 
:suspus:
Aynı şekilde Quick link / Power link v.b. de tek kullanımlık olup bu ifadedeki pim geçen her yere aynen onu da yazabiliriz ama bunu pek kimse yapmaz, çoğunluk zincir temizliğinde bile söküp tekrar takar, tek kullanımlık parça haftada bir sökülüp takılır. Yani ideal ile realite epey farklı, özellikle ekonomi ve bulunabilirlik düşünüldüğünde.
Gerçek hayatta pim komple çıkarılmadan zincir sökülür, geri takılırken aynı pim yerine ittirilir.

Bir de büyük, bold ve italik yazmak ifadeyi daha doğru, daha haklı yapmıyor, yazmadan edemedim.
Quick link - Power link - Missing Link için aynı şeyleri söyleyemeyiz, bu bağlantı parçası ( güvenliğimiz için böyle olması gerekiyor) her ne kadar tek kullanımlık olsalar da yağlanarak sökülüp takıldığında bir kaç kez kullanılabilmektedir. Bağlantı parçası olan Quick Link - Power link - Missing Link elemanlarında ki pimler zincir silindirinden kolay geçebilmektedir. Burada aşınan parça Quick link - Power link - Missing Link elemanlardır. Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.

Alaycı bir tavır sergileyip kendince bişeyler yazmışsın fakat. O kadar biliyorsun madem düzgün bir dille yazsaydın forum içinde herkes bilgilenmiş olurdu. Burası herkesin bilgilerini paylaştığı platformlardan bir tanesi ve yazdığım mesajı kişiselleştirdiğin için sana cevap verme gereği duydum.

Benimle kişisel polemiğe girme, alaycı olmayan bir dille yorumunu genele yap ve devam et.
 
Son düzenleme:
Bir soru sorarak ortamı yumuşatayım. 😄

Kadro kulağı hafif yamuk vaziyette iken zincir titreşimli çalışır mı? Titreşimi arada sırada pedaldan hisseder miyiz? Zincir Shimano HG-53. Evde kendim gözle takip ediyorum. Zincir arada sırada aktarıcının kılavuz metaline çok yaklaşıyor. Hani şu en alttaki makarayı tutan metal parçaya. Ona sürtüyor gibi olabilir diye düşünüyorum. Düşük viteslerde başıma gelmiyor. Ön büyük dişlide arka 6-9 arasında iken yaşıyorum bu durumu. Ve ara sıra oluyor. DIY bir kadro kulağı ölçme aparatı yapınca kadro kulağını düzeltmeye çalışacağım.
 
:suspus:

Quick link - Power link - Missing Link için aynı şeyleri söyleyemeyiz, bu bağlantı parçası ( güvenliğimiz için böyle olması gerekiyor) her ne kadar tek kullanımlık olsalar da yağlanarak sökülüp takıldığında bir kaç kez kullanılabilmektedir. Bağlantı parçası olan Quick Link - Power link - Missing Link elemanlarında ki pimler zincir silindirinden kolay geçebilmektedir. Burada aşınan parça Quick link - Power link - Missing Link elemanlardır. Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.

Alaycı bir tavır sergileyip kendince bişeyler yazmışsın fakat. O kadar biliyorsun madem düzgün bir dille yazsaydın forum içinde herkes bilgilenmiş olurdu. Burası herkesin bilgilerini paylaştığı platformlardan bir tanesi ve yazdığım mesajı kişiselleştirdiğin için sana cevap verme gereği duydum.

Benimle kişisel polemiğe girme, alaycı olmayan bir dille yorumunu genele yap ve devam et.
Alaycı tavır nerede, işaretlerseniz sevinirim.
Olmayan şeyleri uydurarak senli benli yazılmış bu ifadeler hiç hoş değil, biraz seviyeye dikkat etmekte fayda var.
Evet, burası tam dediğiniz gibi "herkesin bilgilerini paylaştığı platformlardan bir tanesi" ve forumlarda kimsenin bir konuya yazmasına, kimsenin kimseye cevap vermesine karışılamaz. Uygunsuz bir şey olursa forum yönetimi gereğini yapar. Bir yanlış düzeltilmeye çalışıldı diye böyle laubali, üstten cevap biraz saygısız kaçmış. Mesela bu benim görüşüm, belirtmek istedim, yazdım. Siz ister buna da cevap verirsiniz, ister şikayet edersiniz, ister gülüp geçersiniz, o size kalmış ama bana karışamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bir soru sorarak ortamı yumuşatayım. 😄

Kadro kulağı hafif yamuk vaziyette iken zincir titreşimli çalışır mı? Titreşimi arada sırada pedaldan hisseder miyiz? Zincir Shimano HG-53. Evde kendim gözle takip ediyorum. Zincir arada sırada aktarıcının kılavuz metaline çok yaklaşıyor. Hani şu en alttaki makarayı tutan metal parçaya. Ona sürtüyor gibi olabilir diye düşünüyorum. Düşük viteslerde başıma gelmiyor. Ön büyük dişlide arka 6-9 arasında iken yaşıyorum bu durumu. Ve ara sıra oluyor. DIY bir kadro kulağı ölçme aparatı yapınca kadro kulağını düzeltmeye çalışacağım.
Bu dediğiniz sorun ruble eskidiği aşındığı zaman da olur. Zincir en sık kullanılan dişlilere geldiğinde ses yapar. Yumuşak pedala basarsanız duymayabilirsiniz ama pedala abandığınızda daha çok hissedilir.
 
Bu dediğiniz sorun ruble eskidiği aşındığı zaman da olur. Zincir en sık kullanılan dişlilere geldiğinde ses yapar. Yumuşak pedala basarsanız duymayabilirsiniz ama pedala abandığınızda daha çok hissedilir.
Ruble değişeli 1500 km civarı oluyor. Ruble değişirken zincir değiştirmemiştim. Bir süre öyle kullandım. Ama zincir ve aynakolda en fazla 700-800 km görmüştür ruble değişimi olduğu zaman. Eskimiş olabilir mi? Millet 10000 km yapıyor yahu 😀 ruble değiştirdikten sonra sıkıntı olmamıştı da yeni zincir ve yeni aynakol taktım ruble değişiminden 1500 km sonra. O zaman bu olaylar başladı. Orta göbeği de hollowtech e değiştirdim. Çözemedim.
 
Pim ise her sökülüp, senin tabirinle ittirildiğinde ise silindire ve pim'e zarar vermektedir. Mesele bundan ibarettir.
Bu kısım gözümden kaçmış. Niye zinciri sürekli açıp kapatalım? Oyuncak mı bu?
 
Bu kısım gözümden kaçmış. Niye zinciri sürekli açıp kapatalım? Oyuncak mı bu?
Relax ol biraz fixie ustası:)Bende bir soru sorabilir miyim? Zincir pimini çıkarıp geri takınca tam oturduğunu nasil anlayabilirim. Görünuşte yerinde gibi ortalamis duruyor. Ama biraz sürünce baktım. Pimi soktuğum yer zor hareket ediyor sertti. Rahat oynamıyordu o bakla. Nedendir?
 
Son düzenleme:
Görünuşte yerinde gibi ortalamis duruyor. Ama biraz sürünce baktım. Pimi soktuğum yer zor hareket ediyor sertti. Rahat oynamıyordu o bakla. Nedendir?
Pim geçirildiğinde, iç bakla, dış bakla sacları arasında sıkışmış oluyor, bu sebeple rahat dönmüyor. Bu durumu engellemek için kargaburun veya sekman pensesi lazım. Bunlar yok ise bir tel, veya dayanıklı bir ip ile dış baklanın sacları birbirinden uzaklaşacak yönde çekilmeli. Şimdi video linklemeye üşeniyorum. @Spartiat belki üşenmez :ssrtcbya:
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor ve Spartiat
Pim geçirildiğinde, iç bakla, dış bakla sacları arasında sıkışmış oluyor, bu sebeple rahat dönmüyor. Bu durumu engellemek için kargaburun veya sekman pensesi lazım. Bunlar yok ise bir tel, veya dayanıklı bir ip ile dış baklanın sacları birbirinden uzaklaşacak yönde çekilmeli. Şimdi video linklemeye üşeniyorum. @Spartiat belki üşenmez :ssrtcbya:
😃 Üşengeçlik geçtiyse yardim videosunu paylaşır mısın?
 
Aşk olsun. Bilgi isteyen birine yardımcı olamadığım için üzülmüştüm oysa ki. O kadar da pamuk kalpli bir insanım.

@Sinyor Pimin girdiği dış baklanın saclarını (fotoda "Outer Link" yazan yani) bir şekilde dışa doğru çekmen gerekiyor. Böylece iç baklanın, dış bakla içinde sıkışması ortadan kalkacak ve rahat dönecek.

Bike-chain-parts-962ab2b.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Aşk olsun. Bilgi isteyen birine yardımcı olamadığım için üzülmüştüm oysa ki. O kadar da pamuk kalpli bir insanım.

@Sinyor Pimin girdiği dış baklanın saclarını (fotoda "Outer Link" yazan yani) bir şekilde dışa doğru çekmen gerekiyor. Böylece iç baklanın, dış bakla içinde sıkışması ortadan kalkacak ve rahat dönecek.

Bike-chain-parts-962ab2b.jpeg
Çok iyi geri döndün ekibe . deneyeceğim. Teşekkürler.
 
Geri