Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir kopması

zincir neden kopar durduk yere..
benim bugun yolda vites değiştirirken 3 ay önce aldıgım kron xc 1000 inimin zinciri kopuverdi..
ne kadar da bir değiştirmek ya da bakım yapmak lazm bu merete?
 
Scudo
Seyir esnasında pedala yükleniş anında zincir kopması dehşetli bir senaryo oluşturuyor ve bu senaryo başıma gelmişti. Aynakolun dişlileri bacağımın altına biraz girmişti.

Kopma olduktan sonra başka bir zincirin parçalarıyla onarım yapmak tekrar kopma riskini arttırır.

En iyisi bir kere koptuktan sonra zinciri değiştirmek.
 
Gözümü korkuttunuz şimdi. artık yanımda yama ve iç lastik gibi yedek zincir mi taşısam acaba.?
 
Yedek zincir değilde uzun yolda zincir presi kesinlikle gerekiyo benim başıma geldi Antalya Isparta karayolunda karacaörenden dönerken zincir kopmuştu otobüsle dönmek zorunda kalmıştım
 
Alet çantamı biraz ağırlaştırıyor ama yanımda zincir aleti de taşıyorum. Neme lazım.. Yakında daha ufak ve hafif modellerinden birisini düşünüyorum. Zincir kopma hadiseleri nadirdir ama yinede bence kesinlikle zincir aletinin yanınızda bulunması gerek.
 
zincirmi kopmuş :) valla hiç öle bir durumla karşılaşmadım ama allah vermesin kötü bir durum düşünsene ne lastikler patlak ne frenler herşey sağlam ilerliyemiyosun niye zincir patladı :D
 
@Ontario

Benim zincir ufak bir tel parçasıyla sökülebiliyor. Yanımda birebir aynı boy zincir taşıdığım zaman hemen yenisi takıp pedala bastın mı zincir takılmış oluyor. O açıdan düşündüm ama zincir preslerine gelince birkaç çeşit var ve ne tip birşey almam gerekiyor bilmiyorum açıkcası, alyen çakılarındaki zincir sökme takma aleti işe yarıyor mu?
 
muhtemelen işe yarıyodur ama zincir için ozel olarak yapılmıs aletler kadar performans vermez

ama yaninda zincir tasıma olaını tuttum bi daha ki gezilerimde yanıma alıcam bi yedek
 
gürsel abi vites hakkında kafama takılan tüm soruların cevabını uzman tv deki videolarını izleyerek öğrendim. çok teşekkür ederim. :)
 
Dün bende yeni bisikletimde 390. km'de zinciri kırdım.Keşif gezimde başıma geldi bilmediğim yerlerde epey uğraştırdı beni.Ama acaip tatmin olmuştum bisikletin hakkını veriyorum sınırlarımı zorluyorum zincirleri kopartıyorum diye gaza gelmiştim ta ki gürsel abinin


@gürsel


yazısını okuyuncaya kadar.Kullanıcı hatasııymış yani pehh bende kendimi bişey zannetmiştim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kultigin
Arkadaşlar ben shimano xt zincir kulannıyorum zincir yokuşta koptu ve yere yapıştum bende arkadaşlar kopmacak iyi bir zincir öneriniz varmı birde nerden bulabilirm teşekkürler
 
Bu zincir kopma mevzusu yüzünden bi kaç gündür rahat hız yapamıyorum,iyiki yokuş çıkarken kopmuş yoksa:Skull-175Kopmayan zincir diye bir şey olacağını zannetmiyorum ki kopması anormal zaten.Burda bize düşen zincirin gerekli bakımını(yağını, tuzunu)yapmamız,bir de zinciri suyunu çıkarana kadar kullanmamaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
gayet normal bir durum kaldı ki bazı arkadaşlarımız zincir kopunca yok benim çekiş sistemim bozuldu çok yıprandı bu yüzden zincir kırılıyor veya kopuyor diyorlar ve direk çekiş sistemini değiştirmeye çalışıyorlar arkadaşım ilk öncelikle bir onar o zinciri bak çekiş sistemini temizle daha sonra çekiş sistemimin ömrü bitti de ama direk 1-2 defa zincir kopunca çekiş sistemini değiştirmeye kalkma sakın ola rubleni temizlersin aynakol dişlilerini temizlersin mutlaka orada sürtünmeden dolayı aşınma yaşanmıştır temizle güzelce ondan sonra tekrar kopma gibi bir problem yaşanırsa değiştir zinciri ama direk çekiş sistemini değiştirme akıllı arkadaşlarımız gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Kopmayan zincir diye bir şey yok ne yazikki. :) Her parçanın bir ömrü var, bu ömürlerini doldurduklarında bir şekilde uyarıyorlar bizleri. Tabi zincirinizin kopmasının tek nedeni yorgunluk olmayabilir. Yazınızda yokuş çıkarken koptuğunu yazmışsınız. Belki yokuşu çıkarken yanlış yüklendiniz ve dayanamadı koptu. Genel olarak durumu ele alırsak Ali arkadaşın yazdığı gibi yağını tuzunu eskik etmemek lazım belli bir km'den sonrada değiştirmek lazım. Bu km'de tamamen sizin vitesleri nasıl kullandığınıza ve ne şiddetle pedallara asıldığınızla alakalı diye düşünüyorum.

Öneriye gelecek olursak xt kullandığınızı yazmışsınız bisikletinizin üzerindeki ruble, aynakol ve aktarıcınızda xt ise tabiki tekrar xt almanız iyi olacaktır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Yokuş çıkarken büyük viteste olmak zincirin kopmasına zemin hazırlamış olabilir. İnsanlık hali, bazen ben de yokuşa ve toplam kütleme oranla büyük viteste çıkıyorum, zincir az daha yüklensem baklalarından bir ikisi kopacakmış gibi hissediyorum. Olabildiğince küçük viteste çıkarsanız problem oluşması yüksek bir ihtimal değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Ben zincirimi 45 günde bir yağlar, temizlerim. Şu ana kadar 2.000 km kullandım ve en ufak bir sıkıntı yaşatmadı. Zincir de bisiklet üzerinde gelen düşük seviye bir zincir. Xt zinciri koparmak, hele ki ömrü dolmadan bunu gerçekleştirmek zor gibi. Zincir temiz ve yağlı olduğu sürece, ve bisikletçi de doğru vitesle doğru iniş çıkış yaparsa zincir 6000-7000 km. gider. Bakla çıkarsa tamir de ettirilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
yüksek viteste girdim yokuşa vites setim xtr arka aktarızı slx ayna kol slx ruble uyumlu hepsi 2x9da girdim yokuşa demekki onadan kırdık zinciri ilgilenen arkadaşlara teşekürler
 
8 li sistemde kullandıgım zincirim 25 bin km yi geçdi cok sukur bu duyguyu henuz yasamadım. zincirin kopmayan bişi olduguna inanmış durumdayım. sırrı ise yüksek kadans :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Doğru zinciri, doğru sistemle kullanmadıkça bu zincir Xtr da olsa Dura Ace de olsa kopabilir, sonuçta bu malzemeler birbirleri ile kombine çalışmak üzeretasarlanmış ve sınıflandırılmış ürünlerdir ve bu tüm malzemeler için geçerli bir kuraldır. "Ben x marka ile başka x markayı kullanırım, bir şey olmaz" derseniz de evet elbette kullanılabilir fakat bu yine de o malzemenin aşınmasının normal aşınma sürecinden farklı olmayacağı anlamına gelmeyecektir.
 
Geri