Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir kopması

@semih çelik

Nasıl yani? O zincir uzaya uzaya ne hale geldi acaba? Böyle bir mesafe mümkün mü? Zincir değişim tavsiye aralığı 1000 - 3000 km arasındadır. Aralığın 8 - 10 katı bir mesafeden bahsetmek garip...
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Scudo
@ibt1994

xt alman mantıklı o zaman. Zincirin ömrüne değinirsek eğer sürekli yanlış kombinasyonlarda kullanıyorsan 5.000 km'yi geçmeden değiştirmeni öneririm. Sebebide şu yanlış viteslerde kullandığın için baklalar genişleyip uzuyacak belli bir süre sonrada rublene ve aynakoluna zarar vermeye başlayacak. 1 zincirlik masrafa aynakol ve rublede eklencek. Tutki ruble ve aynakola zarar verdikten sonra değiştirmedin olabilecek sorun zincirin diş kaçırması olur bu sorunda en kötü ihtimalle düşünürsek sprintte seni düşürebilir bile.

Zincirini düzgün viteste ve sürekli bakım yaparak kullanıyorsan 8.000 km aşmamanı öneririm.

@semih çelik

25 bin km iyiymiş tüm dişli seti birbirine kaynamıştır artık :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
bin 3 bin km de bir zincir değiştirmek mi :) ayda bir yada 3 ayda bir zincire paramı veriym. böyle bişi doğru değildir. hiç bi sistem bir birine kaynamısda değil cok sık temizliorum hiç bi sorunu yok cıt bile cıkmıyor yol lastiklerinede 3 bin 4 bin binilir diyolar. dayadım vazeleni 8 9 bin km sini görmek üzere. milletin lafına göre iş yaparsak :)
 
Zincire iyi davranırsanız, boyu olması gerekenden daha uzun olana kadar kullanabilirsiniz.

Öyle yüksek kadans falan da değil bunun sırrı. Dikey kuvvetler ile zinciri kırmak o kadar zor ki. Ne zaman 2000-3000W çevirmeye başlarsınız bacaklarınızla, o zaman korkun zinciri kırmaktan.

Siz zincirinizi kirli kullanmayın. Yağlamayı gerektiği zamanlar yapın. Çapraz kullanmayın demiyorum, hobi olarak yine kullanın :D . Ama bellis ınırlar içinde kullanın. Zincirinize hiç bir şey olmaz bu durumlarda.
 
3000w diyosunuzda mark cavindish bile maximum 1750w üretebiliyor basdıgı sprint ile caner eler bu sekilde sunmuştu :) yani biz ömür boyu zinciri kıramıycaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
aynen. diğer geçmiş konularada bakdım. adam aynakol ruble ölmüşdür 7 8 bin km kullanan dior. 2 ayda bi 30-40 tl masraf yapacagıma yılda bir 150 lira masraf yaparım gene karlıyım. 3 binde bi zincirmi deişirmiş. halen atlama zıplama yapmıyor rubleyide zinciride cok yakndan inceledm hiç gözü tırmalayan bişi yok. olsada sorun değil millet bu kadar erken cöpe atarken ben 1 bucuk yılda bi bu kadar masraf yapsam gene koymaz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
Arkadaşlar zincirin en büyük düşmanı çapraz kullanımdır özellikle de rampada çapraz kullanımdır.Diğer en büyük düşmanı ise pislik, toz toprak ve yağa yapışan metallerdir ve yağsız bırakmaktır.Bu durumlara dikkat ettiğimiz zaman maksimum ömründe kullanırız.Semih ayrıca senin kullandığın 8 li sistem zinciri ile 10 lu sistem zincir arasında oldukça büyük kalınlık farkı var .Yani senin zinciri bozman veya uzatman ile 10 lu sistem zincirini uzatmak aynı kuvvete bağlı değil sen daha şanslısın.Ayrıca zincir ne kadar üst gurup olursa hafifletmek adına bazı noktalardan ödün verilmek zorunda kalınıyor.
 
anladım abicim. işte bende bu yüzden 8 li diye özellikle belirttim ki bu kadar tepki almiym die. ama genede insanlar imkansız gibi yaklasdı. eski tip shimano cn-ug50 zincir. evt cok iyi değil sanırım ama. oldukça kalın ve beni 25 bin km tasıyabilcek kadar dayanıklıymıs bugune kadar 2 yada 3 defa cok kısa süreli yanlıs kullanım yapdım hemen farkedip kendime kızıp zincirimden özür diledim cok dikkat ediorum zinciri hatasız kullanmaya bak millet 45 gün ila 3 ay arasında temizlik yapıyor ben ise 10 günü geçirmiyorum. :) oda beni yolda bırakmadı ve hiç bir aksamıma zarar vermediğini düşünüyorum. zarar verse ses veya viteslerde geri çevirmelerde takılma vs. bişi yapar illaki. ve son olarak yüksek kadans kullanımının bunda cok büyük rol oynadıgına eminim. eski konuları okuyanlar bilir. :)
 
mevcut düzeninde ruble ve zinciri tek olarak değiştirmedikçe bir süre daha devam eder ama bu ikiliden her hangi birini değiştirmek zorunda kalırsan sıfır alacağın diğer parça ile uyum sağlaması imkansız gibi bir şey .Sen fark etmesen de zincirin uzamıştır rublenin dişleri de bu uzamaya uyum sağlamış ve olması gerekenden daha sivri durumdadırlar.Senin o okuduğun 3-5 bin km de değiştirme durumları yarışçılar için geçerli.Olur da yarışın ortasında zincir yada ruble hatasından bir vites değişiminde sıkıntı yaşarsa bunu da rampada yaşarsa kaybedeceği zamanı geri toplaması yarış ortamında imkansızdır.Ayrıca shimano teknik kitabında bu gibi durumlar için belirli bir bilgi verir bu noktadan sonra emniyetli değil sisteme yada kullanıcıya zarar verebilir der .Buradaki emniyet anlayışı kişiye bağlıdır.
 
anladm abicim. 3 bin değilde 25 bin hiç değil diosn bu sekl anladım dogrudur dikkat etmedimiz bişi ama bi parça deişdirdiğimizde öğreneceğimiz birşeymiş. en azından kulakdan dolma bilgilerle 3 5 bin km de cıkarıp zinciri çöpe atmakdan daha az hata var bu işte. daha iyi parçalar takdıgımızda daha dikkat edeceğimiz bir konu olur bundan sonra. teşekürler abicm.
 
@Sercan Can

1-2 yıl için 5000 km biraz az ama koparsada değiştirmeyin bisikletçide ekletin benim iki kere koptu ikisindede eklettim sorun olmuyor
 
3 ay önce aldığım 10 vitesde 1000 km yaptım zincir koptu,adamlar nasıl yaptın,imkansız gibi şeyler söylediler ama ücretsizde değiştirdiler.Vites geçişlerinide dikkatli yaparım ama bende mana veremedim.Artık rampada bile fazla pedala ağırlık vermeden düşük viteslerde çıkıyorum.Rampada sert vites geçişlerinden kaçınıyorum.
Yıllar önce markası belli olmayan bisikleti 10 yıldan fazladır kmlerce kullandıkta zinciri kopmadı da şimdi binlerce tl verdiğimiz bisikletlerin zincirini mi 3000 km de değiştireceğiz...
 
Arkadaşlar Mrh.
Uzun zamandır araştırdığım ama bir türlü cevap bulamadığım bir konu var
İşin ehli arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim
Triban 3 yol bisikleti kullanıyorum ve elimde KMC x9 zincir bulunuyor. 116 bakla
Değişim zamanı geldiğinde ( şuan bisiklet yeni ) bakla eksilterek bu zinciri kullanabilir miyim?
Not: şuan üzerinde bulunan zincir ile kalınlık olarak aynı sadece bakla sayısı fazla
 
Bisikletiniz 9 lu sistem zincir kullaniyorsa ve elinizdeki zincir 9'lu sisteme uygun yeni zincirse elbette ideal boyuta getirip kullanabilirsiniz. Zincir olcme uzerine konular bulabilirsiniz. Veya kisa yoldan gidip degistirirken mevcut zincir ile ayni boya gelecek kadar bakla eksiltip takabilirsiniz.
 
Suat Bey
Triban üzerinde bulunan 8'li ruble yani 24 vites
Beni düşündüren durumda bu zaten
Düz mantık düşündüğümüz zaman olur gibi geliyor.
Fakat küçük bir ayrıntıyı atlayıp dişlilerde ve aktarmada sıkıntı yaşamaktan korkuyorum
 
Zincir kalinliklari 8 ve 9 da farkli. Bu nedenle vites gecislerinde sorun cikarmasi, dislilerde daha fazla asindirma yapmasi, zincirinde daha hizli asinmasi gerceklesecektir...
Yoksa bakla boyunu uyarlamak hic sorun olmaz!

Vites sistemlerine gore zincir kalinliklari. Fark asikar:
6 speed - 7.8mm (all brands/Tum markalar)
7 speed - 7.3mm (all brands/Tum markalar)
8 speed - 7.1mm (all brands/Tum markalar)
9 speed - 6.6 to 6.8mm (all brands/Tum markalar)
10 speed - 6.2mm (Shimano, Campagnolo)
10 speed(Narrow/Dar) - 5.88mm (Campagnolo, KMC)
 
Verdiğiniz bilgi için teşekkürler
8'li MTB ve Yol bisikletimde ilerde kullanırım diye saklıyordum
Şimdi elimde tutmanın bir anlamı kalmadı
İsteyen olursa uygun fiyattan verebilirim. ( KMC-x9 )
3 adet var
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
arkadaşlar yaklaşık 1 ayın ardından hava biraz yumuşamasıyla bu gün işden gelince tura çıkma fırsatım oldu ama ne tur :) 1 km gittim zincir koptu zincirim eskimişti zaten ve bu saatte eski bisikletçim açık olduğu için kmc marka bir zincir aldım (mtb bisikletim 27 vites ) ve zincir takıldı 25 tl zincir fiyatı şimdi tabi vites ayarı inceden bozuldu sizce bu zincir nasıl kalite olarak ve tabi bisikletin ağırlaştığını hissettim biraz ya da 1 aydır binmiyorum bisiklete acaba ondanmıdır yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar iyi akşamlar...
 
Model belirtirsen belki kullanan birileri yorum yapar. Bana ucuz geldi 9 lu zincirin 25 lira olması .
 
Geri