Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir temizliği

yo yo sorun değil ne olucak :) anlaştık en sonunda zaten . dedikleriniz ve diğer arkadaşların dedikleri doğrultusunda bi çözüm bulucam. evet kesinlikle astrocuyuz :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turan kelleci
Scudo
bu arada alkan koç wörth demişti ( würth olucak :D ) onu arattırdım sayesinde ve bir video bulldum paylaşmak isterim maksat benden sonraki pedaldaşlarda merak ederse buna rastlasınlar :) (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahb
Arkadaşlar bisikletlerinize zarar vermeyin.
Herhangi bir benzin istasyonundan gazyağı alın yok ise 1 şişeye mazot alın.Bisikleti dışarda bir duvara yaslayın bisikleti koyduğunuz zemin beton veya asfalt olsun nedeni ise eğer çimen,veya bitki olursa kullanacağınız malzeme kurutur.Bizler doğa dostu olduğumuzu unutmayalım. Aynakol,ruble tarafı size baksın.Bisikletin aynakol kısmından ve arka vitesin altından kartonu veya kolı karton parçasıda olur.aradan tekerleklere ve arka lastiğe mazot damlamasın diye takın.Mazot veya gazyağını bir kaseye koyun ufak fırça ile bandırıp sürün yıkayın zincirede aynı şekilde çevirerek baklaları temizleyin zincir ve aynakol eski rengini alacaktır.Arka dış lastiğe sıçratmayın lastiği zedeler.Daha sonra bir bez ile zinciri silin aynakoluda silin rubleyide aynı şekilde fırça ile kasedeki mazot veya gazyağını bol bol fırçalayın rublede eski rengini alır.Bütün pislikler akar temizlenir.Bezi ince bir şekilde kesin ip gibi yapın ruble arasındaki çarkların arasında sırası ile her boşluk aralarına girin. sağ sol yaparak temizleyin en son işleminiz zincir ve aynakolu yağlamaktır.wd 40 olabilir veya ince yağ ile yağlayın az miktarda bu işlemi 6 ayda bir yaparsanız bisikletinizin pedalını çevirirken daha rahat gittiğinizin farkına varırsınız.Sonuçta temizlediğiniz zincir,ruble,aynakol,vites,bisikletin hız almasını sağlayan parçalardır pis ve kirli olduğu zaman dönmeyi engeller.
 
Bir pet şişeyi dibinden kesin yanlarından iki kısa kanal açın ( zincir gececek kadar ) pet şişeye mazot koyun.Kabı zincirin altından ilerleterek diş firçası ile temizleyebilirsiniz. Sonra bir tur cevirerek devam edin. zinciri bir kaç tur temizleyin. işlem biter bitmez yağ sürmeyin. Yarın saat kadar bir zamanda mazot uçacaktır. çok ince tabaka yağ sürün. Pedalları biraz boşta cevirin. Hemen binmeyin :)

Bisikleti biraz ruble tarafına yatırarak. Alt tarafından firçalayıp. temizleyebilirsiniz. Rubleye aşırı mazot sürmeyin. İç tarafında ince yağ kullanılmaz. Gereksiz yere yağlarıda sökmemek lazim. Ancak işlevini yitirmiş alanları yeniden yağlayacaksınız. Bu işlemi yapabilirsiniz.

Mazotla temizledikten sonra uzun süre yağlamazsanız problem eskisinden daha büyük olur.

Mazotu kadroya temaz ettirmeyin.
 
@semih59

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Dün petrole gittim. 0.5lt. pet şişede mazot aldım. Siteye geldimaşağıya indirdiğim malzemelerle işleme başladım. Önce zinciri ve arka çarklıyı bi güzel mazotla fırçaladım sonra pedalı çevirdim vitesleri değiştim. Ardından mazotun bir bölümünü arka dişliye döktüm tekrar pedal çevirdim ve vitesleri değiştim. Az bişey bekledim ve elimdeki bezle bir güzel kuruttum zinciri ve arka dişliyi. Tabi aynakola da aynı işlemleri uyguladım. Biraz bekledikten sonra yağ spreyini bi güzel düşedim zincire. Ardından da pedalı çevirerek vitesleri değiştim. Böylece yağı hem zincire,hem aynakola hem de arka çarka bir güzel yedirmiş oldum. Buna arka aktarıcı da dahil. Çok güzel oldu. Tabi mazotun kadroya gelmemesine dikkat ettim. Araya gerek bez olsun gerekse jelatin olsun kullandım.
 
Tiner yada mazot ile titiz bir temizlikte gayet güzel sonuçlar ortaya çıkıyor :)
 
Zincirimi bisikleti aldiktan beri hiç temizlemedim en basitinden nasil temizlenecegi hakkinda bir fikri olan var mi
 
Bunun için çeşitli aparatlar satılıyor. Ben benzin ve fırça ile temizliyorum, benzin zincirdeki kirli yağı gayet başarılı çıkartıyor, ondan sonra bezle siliyorum, yağlıyorum tekrar fazla kalmış yağları bezle siliyorum.
 
En basitinden;8 10 liraya satılan Wd-40 spreyden alın..Bisikletin Aynakol dişlilerine,arka aktarıcıdaki makaralara ve ruble üzerinden zincire sıkın(aynakolu çevirin)5 10 dakika içinde pislik akar.Tazikli su ile pisliklerden iyice arındırın.Ondan sonra elinize kuru bezle zinciri tutun pedalı çevirin(daha iyi sonuç almak için eski bir diş fırçası ile aralarındaki pislikleri alabilirsiniz fakat benzin istasyonunda yapacaksanız arka aktarıcıdaki en alt makaraya suyu basın,en iyi çözüm bu),sonrada yağlama işlemi,yağı zincirin bakla aralarına damlatın aynakolu 4-4,5 tur çevirin bu kadar.
 
Öncelikle zinciri yağdan arındırmalısınız. Bunun için en çok kullanılan yol wd 40, Würth balata temizleyici gibi yağ çözücü maddeler veya bunlar yoksa mazot olabilir. Yağ çözücüyü zincire uygulayın. Bir kaç dakika bekleyin,Üzerindeki yağ su gibi olur. Zinciri su ile yıkayın ve kurulayın. Sonra bir makine yağı ile yağlayin :)
 
atakan bi gün gel zincir sökme aparatı alıp halledelim :)
 
Yıllardır motosiklette de kullandığımız bu müthiş ürünü kullanabilirsin.

Hoş tecrübeli abiler bunun gibi kimyasalları kullanmaktansa gaz yağı vesair gibi yöntemler söylese de hiçbir zararını görmedim.

Benim kullanım şeklim, mümkünse tazyikli su ile çok kaba kir varsa temizlemek ve sonrasında bu ürünü kullanmak olarak özetlerim.

Sadece zincir değil çarklarda da müthiş etkilidir.

Şunu eklemekte fayda var. Würth ne var ne yok tüm yağı söktüğü için, sonrasında o bölgeyi yağlamayı unutmayın.

http://img835.imageshack.us/img835/9050/balata.jpg
 
O zaman bi wd40 yada würth almak lazim onu da hallederiz yakin zamanda.aynakolda birsey yokta arka aktaricinin makaralari pislik icinde. Bu hafta sonuna kadar şu wd40 Yada würth bulabilirsem haftasonu hallederim
 
İstanbulda bahsettiğiniz fiyatlardan bir WD40 ve Würth nereden alınır? Gerçi 4000 km doldu zinciri atmak lazım ama bari temizlik setini şimdiden edinelim.
 
Würth Koçtaş'ta yok.. (veya herhangi bir balata spreyi)
Onu rahatlıkla söyleyebilirim =)

En azından Cevahir Koçtaş'ta..
Dün baktım.. "O ne" dediler..
 
Geri