Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir Yağı kafa karışıklığı.

Şimdi o kadar da acımasız olmayalım. Düz mantık ile eskiden kara düzen fren vardı şimdi ABS, eskiden sarhoş adam, kalp krizi geçiren, bayılan kaza yapıyordu şimdi otomatik pilot var. Her ürün gelişiyor yağlarda olduğu gibi. Paylaştığım videoyu lütfen izleyin bildik bir sürü marka var ama sürtünme olsun tutunma olsun toz tutma olsun bir değil demek ki bir çalışma var.

Ha ben demiyorum ki bu kadar parayı hak ediyor. Orası nasıl desemm........
Parayı haketmıyor olabilir ama bu ürünlerin sürümüde az ufak kutular zaten. Bizde şuan kürdan dolayı pahalı gibi. Ürünün kutusu belki ürünün fiyatının yarısı kadardır :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: mhmtp
Scudo
Hey gidi günler hey...

Çocukluğumda ben de babamın arabası için ayırdığı yedek motor yağını çorluyordum ufak ufak. Castrol 10/40 idi. 😁
Bisikletin muhtelif yerlerinin ve tabi ki zincir ile aktarıcıların temizliğini de MAZOTLA... 😂

Teknolojinin geldiği şu noktayı destekliyorum; Normal kullanılagelen yağların haricinde üretilmiş olan, genellikle yaz ayları için tavsiye edilen, KURU/DRY yağlar. Bu yağların farkı kullanıldığında anlaşılabileceğini düşünüyorum.

Bunun haricinde, yeni nesil "zincir" yağlarında muhakkak bir teknoloji vardır ama gündelik kullanıcılar için bir anlam ifade eder mi, bir fark oluşturur mu? Sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Bilemiyorum ama eskiden her seyin cok daha saglam oldugunu soyleyebilirim.
Kesinlikle öyle,40 lı yaşlardaki bizim jenerasyon çok iyi bilecektir anne babalarımız bir buzdolabını 25 30 sene tık demeden,3senede bir gazını yenileyerek kullandıklarını her seferinde söylerler,ha keza elektrik süpürgeleri öyle.
Dünyadaki yeni teknolojik ve tüketim düzeni kullandığımız malzemelerin ve alet edavatların sağlamlığını ve ömürlerini belli bir sınırda tutmak için özel arge çalışmaları yapıyor,ben zannetmiyorum ki adam ömürlük malzeme yapsında ''aldın aldın hadi bana 20 sene eyvallah'' dedirtmezler adama:komik: en basitinden hayatımızın içindeki elektronik cihazlar 5 sene sonra yeni versiyon yüklenemiyor diyerek çöp ediliyor,hadi yeni versiyon yüklemeden kullanayım desen bataryasını sarf edip yenisini sana satmaya zorluyor,o yüzden kullandığımız bisiklet yedek malzemelerinin uzun ömürlü olmasını zor,adam (kapitalizm) sana sattımı 20bine bir bisiklet seni öylece bırakmaz,sana zincirini fren pabucunu kısa sürede tükettirip yenisini alıp alışverişe devam etmeni ister,birde şu yanından bakmak lazım,zincir diyoruz 10 bilemedin 15binde değiştirmen lazım neden çünkü metal ama haliyle uzuyor uzayıncada rubleye aynakola zarar veriyor,değiştirmezsen bu sefer masraf dahada büyüyecek,istese zinciri rubleyi araba triger zinciri gibi350bin km gidecek kadar sağlam yapamazmı yapar,ama neden yapsın sen ona lazımsın onu sen ayakta tutacaksın...
İşin satın almada psikolojik ve maliyet kısmına bakacak olursak,adam o zinciri,pabucu,fren telini,rubleyi... daha uzun ömürlü yapacak malzemeyi kullansa bu sefer bisikleti satmakta zorlanacak otomatikman bisikletin fiyatı arşa çıkacak,bunların hepsi birbirini tamamlayan şeyler,neyse Rusya Ukraynaya girmiş ekonomi yine felç bi zincir yağı olur 300tl şimdi:acpsnr: makine yağı şart olacak gibi
 
Zincir yağı ile ilgili söyleyecek bi tecrübem yok. Bende gittim Zefal dry aldım .
ama eski mallar gerçekten çok daha sağlam .
arçelik marka süpürge var belki 1985 yılında alındı . Şu an hala çalışıyor hortumu vs sağlam. Sadece ön tekerlek yok herhalde küçükken üstüne bindiğim için . 2014 gibi aldığımız teknolojik Samsung süpürge Bildiğin parçalandı . Çalışıyor ama Arçelik onu döver . Bu arada iPhone2g var hala çalışıyor sağlam ))
 
6 yıldır bir milyoncularda satılan dikiş makinesi yağlarından kullanıyorum. Daha öncesinde bisiklete özel yağlardan kullanıyordum hep. Şimdiye kadar bir farkını görmedim. Asli görevi olan yağlama işini çok güzel yapıyor. Her baklaya bir damla sıkıyorum. Fazlasını bezle siliyorum. 20 bin km'den fazla sürmüşümdür. Herkese de tavsiye ederim.
pr_01_5397_min.jpg
 
Yazın Muc-off Dry, kışın da Muc-off Wet kullanıyorum ve gayet memnunum. Bunlardan önce Zefal Dry kullanıyordum ama sesli çalışıyordu ve çabuk kararıyordu.
IMG_20220224_145130.jpg
 
Birkaç yıl önce küçük şişe almaya kıyasla çok ucuza geliyor diye şundan almıştım, bisikletlerin şehir içinde kısa mesafede kullandığım ikisinde kullanıyorum: (link)

Diğer ikisinde de bunu kullanıyorum: (link)

Yağın uzun ömürlü olması benim için hiç önemli değil, hiçbir zaman bakım gerektiği için bakım yapmadım, hiç bakım zamanı beklemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Yağın uzun ömürlü olması benim için hiç önemli değil, hiçbir zaman bakım gerektiği için bakım yapmadım, hiç bakım zamanı beklemedim.
Bakımı ne zaman yaptınız anlamadım ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
@mhmtp Verdiğin videoya baktım şimdi. Adamın uyguladığı testler hiç gerçekçi değil.

- (link) İki metali birbirine sürterek aşınmaları karşılaştırıyor. Bisiklet zincirinde, zincirin pimleri ve dişliler arasında sürtünme değil, temas (mühendis diliyle "şekil bağı") vardır. Bu test tamamen saçmalık.
- (link) Zinciri yağa bulayarak ne kadar yağ sıçrattığına bakıyor. Yeterli kıvamda bir motor yağı hiç sıçramadan zincir üstünde kalabilir. Ayrıca, testte anormal bir hız var. Pist yarışlarında bile zincirin çevresel hızı o kadar olmaz.
- (link) Burada kağıdı yağlayıp sonra üstüne kum koyup sonra kağıdı yere çarpıyor ve kumun ne kadarını bıraktığına bakıyor. Bu da gerçekçi bir test değil. Üstünde yeteri kadar yağ olan bir zincir üstüne yapışan tozu kiri bırakmaz, hangi yağ olursa olsun. Bisiklet zincirine hiç bir zaman o kadar keskin darbe olmaz zaten, lastiklerin sönümlemesi var.
- (link) Her yağ suyla karıştığında bir miktar dökülür. Motor yağı yağmurda özel yağ denen ince yağlara göre çok daha az akacaktır.

@portakallimon Böyle olmaz ama. Cicili bicili bir şişede olması lazım. Böyle şeffaf şişede üstünde ambalaj kağıtsız falan yağlama görevi yapmaz bence. Güvenmem ben bu yağa.
 
Üstteki görseli paylaştım ama ikiyüzlülük olmasın, ben Shimano PTFE ve Wet kullanıyorum. PTFE'yi yıllardır kullanıyorum, Wet'i de bu kış commuterda kullanmaya başladım çünkü PTFE yağışlı havanın ardından çok hızlı kayboluyordu.

Aldığımız ürünlerin fiyatı arttıkça ben de buna değip değmediğini sorguluyorum. PTFE yağları aldığım fiyatlar sırasıyla 30 TL ve 70 TL. Şu anda 105 TL görünüyor. Teknik olarak tamamen memnunum, yüksek teknolojiyle ve kaliteyle üretildiğine de inanıyorum. Ama sağladığı ekstra farka değip değmediğini düşünmem lazım tekrar almam gerektiğinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
orta göbek alırken farkettim galiba şuan en ucuz burada sepette %20 indirimli. almayacaktım aslında ucuz görünce yedekte dursun

(link)
yağdan çok memnunum. yağdan mi yoksa havalar kuru yağmur çamur yok ondan mı bilmiyorum ama zincir sessiz çalışıyor ve normalde temizlik zamanı gelmiş olmasına rağmen.
shimanonun yağını kullanıyordum önceden onu memlekete bıraktım ordaki bisikletler için.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Bende geçenlerde bisiklet için şu yağı satın aldım. Ancak çok da araştırmadım ve pek bilgim yok. Sete o kadar para verdim yağdan kaçmayım dedim. Ama sizin paylaştıklarınızı görünce sanki fazla para germişim gibi. Bu yağı kullanan hakkında fikri olan var mıdır acaba?

(link)
 
Arkadaşlar motorex zincir yağı kullanan var mı ?yorum yapabilir mi?
 
Arkadaşlar motorex zincir yağı kullanan var mı ?yorum yapabilir mi?

Sorunuzun cevabı uzakta değil. 2 Mesaj üstte :)

yağdan çok memnunum. yağdan mi yoksa havalar kuru yağmur çamur yok ondan mı bilmiyorum ama zincir sessiz çalışıyor ve normalde temizlik zamanı gelmiş olmasına rağmen.
shimanonun yağını kullanıyordum önceden onu memlekete bıraktım ordaki bisikletler için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nejdet
Motorex Dry kullanıyorum. Zincir ve ruble kapkara oluyor. Arındırmak neredeyse mümkün değil. 🤣 🤣
 
Aaa olur mu. Bu mal bi harika dostum :D kötü yanı 50 km de bir yağlayın diyor. Yani biraz çabuk uçuyor
Motorex Dry kullanıyorum. Zincir ve ruble kapkara oluyor. Arındırmak neredeyse mümkün değil. 🤣 🤣
 
Geri