Sağol hocam .Peki işlemleri yaptım ve bitti sonra 400 500 km ya da ne kadar süreyle tekrar yağlama lı?İkinci yağlamada yine yıkamalı mı yoksa direk yağı sürmelimi?
Tekrar Merhaba,
Bence belirleyici faktör kilometreden ve kullanım süresinden ziyade kullandığınız güzergâhın temizliği. Bazen sahilde rüzgarda kullanırsınız kumsaldaki kum yapışır ve zımpara gibi metali aşındırır. Böyle durumlarda daha sık temizlik gerekir. En temizi quick link'ten zinciri bisikletten ayırarak yapmak. Ancak vaktiniz yoksa diş fırçası vb. zincir temizleme aparatları ile yapabilirsiniz. Ben vaktim olduğunda gazyağı ile temizliyorum. Nasıl yaptığımı daha önce anlatmıştım. Linkini göndereyim.
Tekrar Merhaba,
Bence belirleyici faktör kilometreden ve kullanım süresinden ziyade kullandığınız güzergâhın temizliği. Bazen sahilde rüzgarda kullanırsınız kumsaldaki kum yapışır ve zımpara gibi metali aşındırır. Böyle durumlarda daha sık temizlik gerekir. En temizi quick link'ten zinciri bisikletten ayırarak yapmak. Ancak vaktiniz yoksa diş fırçası vb. zincir temizleme aparatları ile yapabilirsiniz. Ben vaktim olduğunda gazyağı ile temizliyorum. Nasıl yaptığımı daha önce anlatmıştım. Linkini göndereyim.
Mesaj linki eklemeyi bulamadım. Vaktim olmadığından mesajı buraya kopyalıyorum. Umarım yardımcı olur.
Başka bir başlıkta yazdığım aşağıdaki hususları bu konu başlığında da paylaşmanın ihtiyaç olduğunu gördüm.
En kolay ve zinciri oldukça güzel temizleyen yöntem şu şekilde:
Öncelikle zinciri pasdan mı arındıracaksınız yoksa üzerindeki yağa yapışmış kumdan ve topraktan mı temizleyeceksiniz bunu belirleyin. Genelde çoğunluk ikincisinden dolayı temizlik yapıyor. O yüzden bundan başlayalım.
Zincirdeki yağı çözerseniz kum ve topraktan da kurtulmuş olacaksınız. Amacımız yağdan kurtulmak.
Önce zincirinizi Quick Link'ten ayırın (Zincirinizi Quick Link ile kullanırsanız her şey daha pratik ve kolay olacaktır.) Yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine yarım su bardağı kadar gazyağı koyun, kapağını kapatın ve çalkalayın. Bunu zincirinizin kirlilik durumuna göre bir veya iki defa yapabilirsiniz. Zincirinizi şişeden çıkartın. Temiz kuru bir bezle silin. Bu işlem ile kirli zincir yağını çözmüş olduk ancak zincirin üzerinde bu sefer gazyağı tabakası kaldı. Zinciri doğru yağ ile yağlamadan önce zincirin kuru olmasını (sudan ve gazyağından temizlenmiş olmasını) sağlamamız gerekmektedir. Başka temiz bir yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine bulaşık deterjanı dökün ve şişenin yarısını geçecek şekilde sıcak su doldurarak şişeyi çalkalayın. Bunu iki defa yapmanızı tavsiye ederim. Sonra zinciri çıkarıp soğuk suyla durulayın, bezle silin ve güneşte/kaloriferin üzerinde kurutun. Tamamen kuruduktan sonra bisikletin üzerine takarak her baklaya bir-iki damla gelecek şekilde yağlayın. Yaz-kış durumuna göre uygun yağ kullanırsanız daha faydalı olur. Sonuç olarak kirli yağı çözüyoruz, kullandığımız çözeltiyi zincirin üzerinden deterjanla temizliyoruz, zinciri kurutuyoruz ve yağlıyoruz.
Pas için ise; bir su bardağı limon tuzunun üzerine 1.5 lt. kaynar su (sıcak değil, kaynar olmalı) dökerek hızlıca eritiyoruz ve zincirimizi içine bırakıyoruz. Açık alanda yaparak buharı solumamaya dikkat edin. Pasların kabarcıklar çıkararak zincirden ayrıldığını göreceksiniz. Bazen zinciri hareket ettirerek işlemi hızlandırabilirsiniz. Pası çözdükten sonra bulaşık süngerinin sert bölümü ile temizleyerek yukarıda anlattığım gibi yine deterjanla yıkayıp işlemleri sırasıyla yapıyoruz.
Zinciri sökmeden yaptığınız temizlik işleminde baklalardaki halkaların içleri yeterince temizlenmediğinden bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Başka yöntemlerde var ancak hepsinde esas olan temiz ve kuru metale doğru yağı sürmek.
Tekerinize taş değmesin. Sağlıcakla kalın...