Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir Yardım

Scudo
Selamlar,

Çok tecrübeli fixed kullanıcısı olmadığımdan dolayı zincir gerginliği ile ilgili bir sorum var. Benim zincirim ani hızlanmalarda veya yavaşlarken pedalları çok kullanırsam yerinden çıkmakta. Buradaki başkalarının zincirlerine baktım, gerçekten dururken bile zincir gergin duruyor. Sizinkiler de böyle midir? Benim zincirim alttan çok az sarkıyor sanırım bu problem, ama diğer bir ihtimal de arka dişli ile aynakol dişlisi arasında 1 zincir genişliği kadar fark var, arka dişli biraz dışarıda duruyor ve bunu düzeltemem çünkü arkada fixed converter diye birşey kullanıyorum.

Bu 1 zincir genişliği kadar olan fark, zincirin çıkmasına sebep olur mu? Aslında pek beklemiyorum olmasını çünkü vites kullanırken zincirler daha fazla eğilebiliyor. Demek istediğim büyük ön dişliyle büyük arka dişlide kullanırken (yanlış biliyorum örnek olsun diye :) zincir yerinden çıkmıyor.

Tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum, teşekkürler
 
@mcanb

Önemli soru: Zincir arka dişliden mi çıkıyor aynadan mı?
Zincirinizin sarkacak kadar gevşek olmadığını söylüyorsunuz; bu durumda bence sorun zincir hattının çapraz olmasından kaynaklanıyordur.
Haklısınız vitesli bisikletlerde zincir çok daha çapraz durabiliyor ama orada iki aktarıcı da zincirin dişlilere girişini sürekli kontrol altında tutuyor.

Ama 1 zincir genişliği de çok büyük bir fark değil, belki gerginlikle oynayarak sorunu çözebilirsiniz.. Bence daha çok gerdirmeyi deneyin.

Ben zincir gerginliğini şöyle ayarlıyorum; zinciri bayağı bir gerdikten sonra pedalı elle çevirirken bir "kıtırdama" hissediyorsunuz; aynakol takılarak veya kasılarak dönmeye başlıyor; "indeksli" gibi.. İşte bunu yapmayacak kadar geri gevşetiyorum, öyle sabitliyorum. Yani pedalların rahat döndüğü en gergin durumda.
 
Selam,
Zincir arka dişliden çıkıyor, ama aslında bu gittikçe arttı zamanla bu da sanırım zincir gerginliğinden olabilir eğer arka tekerlek kullandıkça hafif öne geldiyse. Bu arada cümlemi okudum tam açık yazmamışım, diğer insanlarınkiler daha gergin benimki gevşek onlara göre. Deneyip sonucunu yazarım tekrar buraya, umarım düzelir.
Teşekkürler
 
Zincir hattınız aslında normal vitesli sistemlerde pek fark yaratmayacak bir pozisyonda ama bu single speed ve fixed da atmaya yol açabilir. Birde zincirinizin cinsi (SS olup olmaması) ve durumu önemli, boşluk olmuş bir zincirde kolay atmaya sebep olur. Ama en önemlisi ise Burcak'ın dediği gibi gerginliğinizi ayarlamanız gerekmektedir. Ne çok sıkı olmalı sizin çevirmenizi yavaşlatacak kadar nede şuanki gibi gevşek olmalı.

Buarada bir dip not: gerginlik ayarlarken jantı düzgün ortaladığınızdan emin olunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
Eğer arka teker QR'li değilse gerginliği hassas şekilde ayarlamak için bir de ipucu vereyim. Arka teker somunlarının ikisini birden gevşetip zinciri gergin tutarken tekrar sıkmak pek kolay değil. Bu yüzden tek somun gevşek tek somun hafif sıkılıyken gevşek somun tarfını hafif gerdirip sıkın, daha sonra diğer somunu gevşetip o tarafı biraz daha gerdirip sıkın. Böyle birkaç adımda çok rahat bir şekilde hassas ayar yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@burcak

Dün akşam gerdim zinciri, sanırım düzeldi gibi duruyor şimdilik ama çok kısa denemek için sürebildim sadece. Bu arada yaparken zor olduğunu farkettim o işin, ben de benzer bir şekilde yaptım germe işini, ama tekerlek ekseni sanırım göz kararı oluyor değil mi? Yani kadronun ortasındaki boruyla ekseni tutuyor mu diye baktım sorun yok gibiydi. (Kadronunortasındaki boru=seat tube) Onun bilinen yöntemi varmı? Teşekkürler
 
@mcanb

Evet, göz kararı yapıyorum ben de.. Ama tekerin her iki taraftaki "chainstay" borularına eşit mesafede olup olmadığına bakıyorum. (Araya parmak sokunca daha iyi anlaşılıyor ;) )
Bu arada öncelikle jantın göbeğe göre tam ortada olduğundan emin olmak lazım. Sonradan tek vitese çevrildiği için sağa sola spacer koyduktan sonra jant tekrar akort edilmemişse ortadan ofset kalabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
merhaba zincir gerginligi tam olarak nasıl olmalı bu konuda net bişekilde cevap verecek olan varsa sevinirim herkezden bi ses tam bi cevap alabilirsem sevinirim
 
Arkadaşlar ön dişli en küçükteyken zincir ön attırıcıya sürtüyor. Ön dişli en büyükteyken de aynı sorun var. Aldığımdan beri zincir sürtüyor acaba sorun nedir?
 
hem vites kolunun ordan hemde aktaricinin üzerindeki iki vidadan bunu ayarlanabilirsin vites kolunun orda teli çekmeye yarayan bir bir bişey var vida gibi bişey acarsan teli çeker sikarsan teli salar ne tarafa sürtüyor sa ona göre ayarlayın. aktaricinin ordaki iki vida da vites teli fazla çekerse mesela en üste çıkarınca arkaya düşerse zincir ordan ayarlayıp bunu engelleyebilir sin ayı şey en alta indirincede geçerli diğer vida için kurcalayin bulursunuz bizde öyle öğrendik ama bizim Bisikletler 250 tl yi geçmiyordu eskiden :)
 
cevabınız için teşekkür ederim. Ben çok anlamam uğraşmakta istemem verdiğiniz fikir ve öneri için yeniden teşekkür ederim. Bi denerim yinede :)
 
Merhaba arkadaşlar.

2.el olarak aldığım bisikletimde full sram rival set bulunmakta,zincir kullanımdan dolayı zincir baklalarımda aşırı boşluk oluşmuş bisikletçim baklaları ölçtüğünde standardın çok dışında çıktı.Kesinlikle zinciri değiştirmem gerektiğini söyledi.
Aklımda olan soru ise şu full sram rival setin üzerine illede sram rival zincirmi takmalıyım uyumsuzluk yaşarmıyım ?
Yada önerebileceğiniz 10 lu sisteme göre zincir varmı ?

İyi günler dilerim...
 
10lu sisteme uyumlu herhangi bir zinciri kullana bilirsin. Illaki sram olmasi sart degil.
Bunun icin konu acilmasi bence dogru degil, google de 2-3 dakika arastirmayla ögrene bilirdiniz yada gitdiginiz bisikletci de size söyleye bilirdi.
 
@Murat Cömez

Yani burada paylaşım yaptık yanlışmı ettik.O konular nasıl açıldı birileri merak ettiki yanıt buldu ve konu açıldı.Forum da herkes birbirine yardımcı olmak,paylaşım yapmak için var öyle değilmi ?
 
Merhabalar,

Herhangi bir 10'lu zincir ile sorunsuz kullanabilirsiniz fakat, benim önerim Sram PC-1051 yönünde olacak.
 
@Cemre Can Süral

Beni yanlis anladiniz herhal de, ben size neden konu actiniz yada yanlis yaptiniz demedim, sadece isiniz hemen hal olsun diye konu acmadan 2-3 dakikada google üzeri yada gitdiginiz bisikletci de hal edebilirsiniz demek istemistim.

Bu sorunuza da gelince... (Forum da herkes birbirine yardımcı olmak,paylaşım yapmak için var öyle değilmi) ?
Ben size zincir icin bilgi verdim yardimci olmak istedim. Tesekkür yerine de laf duydum. Kabulümdür yardimci olamak istedigim icin özürdilerim.

Konunuzu sacma bulsaydim zincir icin bilgi vermez konuyu sacma buldum derdim...
 
Google da forumlarda yada Youtube da bisiklete dair tonlarca konu ve video var ama, bilgi edinmek istediğim birçok konuyu Türk forum sitelerinde bulamıyorum ve yabancı dilimde yok. Vatandaşın biri tavsiye ve öneri beklerken,açtığı konunuyu gereksiz diye tıkamanın yanlış olduğunu düşünüyorum.Forumda konu zenginliğini daha özel araştırmalara integre etmenin neresi gereksiz.Bilgisayar mı satan olmadı,yatırımı hangi kura yapmak gerektiğini soran mı olmadı,siyaset konuşan tartışan mı olmadı vs.Eğer gereksiz ise herhalde bunlar gereksizdir.Burası bisiklet forumsa şayet insanın bisikletle ilgili birşeyler sorması ve insanların tecrübelerinden yararlanması kadar doğal birşey yok.Çünkü daha arkada çok kişi var zincir soracak olan,bir zamanlar gereksiz diyenlerin arkada olduğu gibi.
 
@ahmet can sahin
yok, arkadaşımız açılan konuyu gereksiz diye tıkamıyor. yanlış anlamışsınız. aksine yardımcı olmuş dikkat ederseniz.
konu insanların birbirine yardımcı olmasıyla ilgili değil daha başka
''arka v-freni nasıl sökerim'' gibi basit başlıkları açmak yerine insan birazcık forumu aramalı, dolaşmalı. yahut Google Amca çok bilgili biliyorsunuz :)
daha önce bisiklet boyamakla ilgili tavsiye istendiğinde bu konuyla ilgili geniş içeriği olan başlık linki verip ''forumu da biraz araştırın'' yazmıştım.
arkadaşın biri bana sitem dolu bir özel mesaj yazdı. iki gün sonra da ''hakkaten forum bisiklet boyamayla doluymuş'' diye teşekkür geri dönüşü yaptı.
foruma dikkat ederseniz bir süre sonra hep aynı şeylerin tekrar edilip durduğunu görürsünüz. sizin ''konu zenginliği'' dediğiniz şey takdir edersinizki var olan başlıkları geliştirmekle ve doğru başlık kullanmakla olur.
 
Geri