Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2015 Bahar Klasikleri

Bu Wiggins zamana karşı üstadı değil midir ben bunu anlayamıyorum. 30 km kala kaçış yaparsın farkı açana kadar kendini zorlarsın sonra o farkı koruyarak yarışı bitirissin. Söylediğim kadar kolay olmayabilir fakat Cancellara bunu en iyi yapanlardan ve o da bir zamana karşıcı yada Tony Martin de bu sene TDF 'da iki etap kazandı bu şekilde. Neyi bekliyor nasıl kazanacak başka merak ediyorum sprint atarak kazanamaz bunu kendide biliyor. Son yarışında bari cesaretli olarak yarışsın da gidişi olay olsun. Yoksa İngiltere için büyük sourcu olsa da bisiklet için sıradan birisi olarak kalacak.
 
Scudo
İnancı olmayan bir sporcu bence ötekilerden çok farklıdır. Thomas Voeckler bile hiç büyük galibiyeti olmasa da çabası inancı daha fazla şey ifade ediyor benim için.
 
klasik yarışlarla tur yarışları arasında çok mu büyük farklar var,birinde boy gösteren öbüründe pek yok anlamadım ben, ne gibi farklılıklar gösteriyor bu bisikletciler, birde bilen birileri bu yarış türleri hakkında bir makale falan yazsın yav yeni başlayanlar için forumda bir eksiklik var bu hususda,mesela iyi bir tırmanıcının yada zamana karşıcının yada turcunun, klasikcinin ne gibi özellikleri olmalı yada bu yarışların özellikleri falan gibi şeyler hakkında bir başlık açılsa ve yazılar yazılsa çok iyi olur
 
Arkadaşlar Merhaba,
Pazar günü evde olamayacağım için Paris-roubaix'i televizyondan seyredemeyeceğim. İnternetten seyredebileceğim site bilen var mı?
 
Pazartesi quiz var. Pazar günü iş var. Bendün euro sport üyeligi aldım..görünen o ki ben yine @Özgür R yayını izleyeceğim :)

Ben pek heyecanlıyım açıkçası. Umarım ciddi bir kaza olmaz. Herkese keyifli seyirleer

Çok benli bir cümle olmuş. Okuması da berbatmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür R
@Fırat Y.
Klasikciler ile genen klasmancilar ve sprinterler arasinda farklar elbette var. mesela genel klasmancilarin cok iyi tirmanisci ve zamana karsici olmasi gerekiyor ve belirli bir watt/agirlik oranini sabot tutabilmeleri en buyuk ozellikleri. Omuzlari dar vucutlari inanilmaz derecede incedir bu sayede uzun yarislarda tirmanis etaplarinda farki acar genel klasmana oynarlar. Sprinterler ise daha kaslidir. Yarisin sonuna kadar bir sekilde takim arkadaslari sayeainde ulasirlar ve son metrelerde sprint trenleri ile rakiplerini geride birakip son metrelerde butun gucleri ile sprint atarlar. Klasikciler ise genellikle puncher dededigimiz tirmanabilen sprinterlerdir. Patlayici gucleri cok yuksektir. Kalcalari genis baldirlari kalindir. Kollarda kaslar gelismis olur cunku parke gibi yollarda bisikleti kontrol altinda tutmak kolay olur. Kisacasi klasikciler patlayici gucu yuksek tirmanabilen guclerini dengeli olarak kullanabilen bisikletcilerdir. Umarim sorunuzu cevaplayabilmisimdir :)
 
Yabancı bir sitede Paris-Roubaix yarışı için yarış öncesi raporu okudum;
genel olarak Cancellara ve Boonen'in yokluğunda yarışın açık hale geldiğini,çok dominant bir favori olmadığını söylüyor.En büyük favoriler; Alexander Kristoff, Zdenek Stybar,Sep Vanmarcke ve John Degenkolb..1numaralı sürpriz isim Wiggins..Kariyerindeki son büyük yol yarışı ve ayrı bir önem veriyor.diğer sürprizler Niki tempstra,greg van avermaet,Sagan ve arnaud demare..
geçen haftaki performansından ötürü Greipel'de potada demiş.
Wiggo geçen sene parke üzerinde diğer favori rakiplerine tutunmada zaman zaman zorlanmıştı. Kazanabilmesi zamana karşı özelliklerini kullanabileceği sağlam bir kaçışa ihtiyacı var diye de açıklama yapılmış. analizin orijinal İngilizce metnini okumak için: (link)
 
@Ahmet Onur Çakmak açıklama için teşekkürler, bir de boy meselesini merak ediyorum ,uzun boylu olmak zamana karşı yarış açısından avantaj mıdır, ne de olsa boy uzadıkça kilo da artıyor bu tırmanmada dezavantaj olabilir ama zamana karşı yarışcısı için avantaj mıdır,
@Özgür R spor locası makalesi çok güzelmiş teşekkürler

@Kaan Özçelik geçen senenin şampiyonuna süpriz demek haksızlık değil mi
 
@Fırat Y.muhtemelen Stybar ve Tempstra aynı takımda olduğundan takımın Stybar için çalışacağını öngörmüş..Bence de Stybar daha uygun:)

Riders like Niki Terpstra, Peter Sagan and Greg van Avermaet are also on the long list of strong candidates to win this race. Terpstra did it last year after a well-timed solo attack in the final. He proved to be in great shape in Ronde van Vlaanderen. If he sees an opportunity attack, I’m sure he won’t hesitate for second. Van Avermaet crashed at a crucial point last year and lost his chances of winning. He too is in excellent shape right now and mustn’t be underestimate this Sunday. Neither must Sagan. He’s very strong and very fast. However, it does seem to lack a little power at the end of the long races.

My personal favorite for Paris-Roubaix this year is Zdenek Stybar. He was my prime pick for Ronde van Vlaanderen but never really got a chance to prove himself. Having Terpstra up front, Stybar couldn’t attack. I’m sure he’s very eager finally to get in the action this time. In 2013, the Czech champion was a part of the elite group of four fighting for the win. Unfortunately he got taken out by a spectator on Carrefour de l'Arbre. Last year, Stybar covered all the dangerous moves by the favorites and finished 5th. This terrain clearly suits him. He’s fast on the like and not afraid of attacking. Unless he gets caught up in internal tactics, crashes or mechanical incidents, I’m certain we will see Zdenek Stybar fighting for the win today.
 
@Fırat Y.

Zamana karsi fizyolojik olarak bir cok yonuyle tirmanmaya benziyor aslinda. Genelde iyi zamana karsicilar iyi tirmaniscilar oluyor dikkat ederseniz. Mesela 55kiloluk bir tirmanici 6W/kg uretmek icin 330w ortalama cikarmasi gerekiyor ayni gucu 65kg bi bisikletci 390w cikararak elde ediyor. Yani aslinda boy olayinin cok bir etkiai yok gibi. Daha cok agirliginizla surdurebildiginiz guc orantisi ile alakali. Zamana karsinin en onemli 3 kurali ise guc, pozisyon ve tempo oldugunu soyluyor zamana karsicilar. Bir de aciya ne kadar dayanabildiginiz :)
 
eğimin olmadığı düz bir profilde üretilen gücün büyük bir kısmı rüzgar direnci için harcanır. dolayısıyla aero pozisyon çok önemlidir. yine eğimin olmadığı bir rotada ağırlık sürtünme anlamında çok bişey ifade etmez. tırmanırken ise bu fizik hesabı tamamen değişir..

Yol Bisikleti ve Fizik Kanunları
Bisiklet yarışlarını seyrettikçe ve bisiklete bindikçe yokuşlara karşı ilgim arttı.Bisiklet üzerindeyken rekabetin tadı en güzel yokuşlarda çıkıyor.Bunu izlediğimiz yarışlarda da yakınen görüyoruz.Top class bisikletçiler arasındaki rekabetin doruğa çıktığı yer dağlardır.Dağlık etaplar er meydanıdır. Nefes,nabız,bacaklar burada iflas eder.Bütün takımların en büyük amacı takım liderlerini güvenli ve minimum efor harcamış şekilde dağlara getirmektir.Artık dağlarda yarışçı kendi vücut ağırlığının yatay bileşini ile başbaşadır. Normal bir yolda bütün takım liderlerinin en büyük yardımcısı olan takım draftı dağlarda büyük oranda etkisini kaybeder. Yokuşlu bir yol ile düz yol arasındaki harcanan eforun bu kadar farklı olması elbette açıkça görüldüğü şekilde vücut ağırlığımızın maruz kaldığı yerçekimi etkisiyle oluşan yatay bileşeninin yokuşlu bir parkurda devreye girmesi ve bizim yukarı çıkma isteğimize vücut ağırlığımızın direnmesidir. Bunu lise veya üniversitede aldığımız fizik eğitimi ile çözmek mümkün. Kim derdi ki,dinlerken bunları ne zaman kullanacağız dediğimiz,vektörler,iş-güç-enerji prensipleri burada karşıma çıkacak:)Bisikletimizle giderken harcadığımız gücün nelere bağlı olduğunu,nelerin daha çok etkilediğini ve dağlık bir profil ile düz bir profil arasında oluşan farkı basit fizik kanunlarıyla açıklamaya çalışacağım.

http://4.bp.blogspot.com/-7eW1NX_2efE/UzL8Z65n5VI/AAAAAAAAAYY/iX85D3JlPlI/s1600/stelvio1.jpg

Yol Bisikleti ile Kartepeyazısı sayesinde tanıştığım Umut Pekdüz arkadaşımın Spil dağını tırmanmadan önce ön hazırlık olarak hazırladığı ve ilk okuyuşumda çok ilgimi çeken fiziksel formülleri paylaşacağım.Kendisinden bu çıkarımlarını ve elde ettiği değerleri burada yazmak ve paylaşmak için izin istedim.O da memnuniyetle kabul etti.(Tekrardan teşekkür ediyorum.)Umut fizik kitaplarında bulunan formülleri biraz da araştırmayla bisiklete uygulanabilir hale getirmiş ve bazı çıkarımlar yapmış.Mesela;
21,5km'lik Spil tırmanışı için bacaklardan pedala ne kadar güç aktarmalıyız acaba?
Ortalama eğim, %10
Ortalama hız, 8km/sa (2,22 m/s)
Bisiklet ve üzerindekilerin kütlesi, 10 kg
Bisikletçinin kütlesi, 75 kg
Asfalt ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı, k=0,004

https://lh6.googleusercontent.com/-SzUm5PE7qCA/UzG8QbdHgmI/AAAAAAAAAYI/kD9sShSxDzo/s640/blogger-image--310892712.jpg

a=arctan10=5.71
G=(75+10)kg.9.81m/s2=833,85N Toplam ağırlık
Gx=Gsina=82.96N N=Gy=Gcosa=829.7N Toplam ağırlığın x,y bileşenleri
f=kN=(0.004)(829.7N)=3.318N Sürtünme kuvveti
F=Gx+f=86.278N Bileşke kuvvet
P=F.v=(86.278N)(2.22m/sn)=191.7W Sabit hızda güç formülü
Umut,hızı sabit 8 km/sa kabul ederek Spil tırmanışının tahmini süresini
t=(21.5km)/(8 km/sa)=2:40 sa. ,
yani yaklaşık 2:30' saat boyunca 190 watt güç üretebilirse bacaklar Spil tırmanışı gerçekleşecek.

Görüldüğü gibi hiçbirşeyi şansa bırakmadan hesaplamalar yapmak mümkün. Tek yapmamız gereken formülde kullanacağımız değerleri doğru belirleyip hesap yapmak.

Son 2 senedir Tour de France' da ciddi başarılar ele eden Team Sky için okuduğum birçok yorumda bu hesaplamalardan bahsedilirken, Team Sky'ın powermetreyi çok iyi kullandığı ifade ediliyor.Bence bu hesaplamaları ve kuvvetle muhtemel çok daha gelişmiş formül ve hesapları kullanıyorlar.En azından bu formüller işin temeli diyebiliriz.
Bunun dışında kıyaslayacak olursak;eğimin olmadığı,düz kabul edilen bir yolda 50 km boyunca,ortalama 28 km/sa(7,77 m/s) hızla gidildiğinde üretilmesi gereken güç ise;
Dağlık tırmanışta düşük hız nedeniyle ihmal edilen hava sürtünmesini burada hesaba katmak gerek,
Fdrag=(A*C*p*v2)/2

Bu formüldeki;

A=Bisiklet ve sürücünün toplam ön alanı.Sıradan bir bisiklette bu alan 0,3 ve 0,6 arasında değişir.
C=Drag katsayısı, 0,3 ve 0,6 arasında değişiyor.
p=Havanın yoğunluğu. Deniz seviyesinde 1,226
Fdrag=(0.5*0.5*1.226*7.772)/2=9.25 N
F=f + Fdrag=0.004*85*9,81 + 9.25=12.58 N
P=F.v=(12.58)(7.77)=97.8 W
t=(50 km)÷(28 km/sa)= 1.78 sa.

Yani 50km'lik bu yolda 28km/sa sabit hızla gidebilmek için yaklaşık 2 saat süreyle 100 watt güç üretmek gerek.

Yukarıdaki formüllerde F hesaplanırken F=f+Fdrag formülünde f'in ve Fdrag'ın ağırlıklarına dikkat ederseniz düz profilli bir sürüşte aerodinamik pozisyonda olabilmenin ne kadar önemli olduğunu hesaplar sonucu da görebiliriz.Hesaplamalarda,
f=3,33N
Fdrag=9,25N çıkmıştı.
Yani basitçe şöyle bir çıkarım yapabiliriz.
Düz yolda 28km hızla giderken harcadığımız gücün 3/4'ü rüzgar direncinden kaynaklanıyor.Ve bu hız arttıkça daha da arttıyor.

Yukarıdaki bütün değerleri sabit tutup hızımızın 35km/sa olduğunu düşünelim ve hesabı tekrar yapalım.
Fdrag=(0,5*0,5*1,226*9,722)/2=14,47 N

f=3,33N
P=(f+Fdrag).v=(3,33+14,47)(9,72)=32,36+140,64=173W

Görüldüğü gibi bisikletiyle beraber 85kg gelen bir sporcu 35km/sa sabit hızla düz bir yolda giderken harcadığı gücün 32W'ını sürtünmeden oluşan yerçekimi kuvveti için harcarken,140W'ı rüzgar direnci için harcıyor.Değerlerden görüldüğü gibi harcanan gücün büyük bir kısmı rüzgar direnci için harcanıyor.

Bu formüller doğrultusunda bütün top class bisiklet markalarının(Cervelo,S-Works,Pinarello,vs..)rüzgar tünellerinde yüksek bütçelerle neden deneyler yaptığını daha iyi anlıyoruz.

http://4.bp.blogspot.com/-6sL_AivvB2I/UzL9RzmYCwI/AAAAAAAAAYg/OHHIL_QC1ZM/s1600/foto%C4%9Fraf+..+(8).JPG

Tüm bu hesaplardan sonra bende geçen seneki Kartepe tırmanışımı ve bu sene tekrar gidebilirsem bu seneki hedefimi karşılaştıracağım.

Ortalama eğim :%7
Ortalama hız :9,7km/sa (2,69 m/s)
Bisiklet ve üzerindekilerin kütlesi :9 kg
Bisikletçinin kütlesi :83 kg
Asfalt ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı : k=0,004
Kartepe çıkış mesafesi :16,6km


G=(83+9)kg.9.81m/s2=902,52N Toplam ağırlık
Gx=Gsina=63,17N N=Gy=Gcosa=900,26N Toplam ağırlığın x,y bileşenleri
f=kN=(0.004)(900,26N)=3.6N Sürtünme kuvveti
F=Gx+f=66,77N Bileşke kuvvet
P=F.v=(66,77N)(2.69m/sn)=179,6W Sabit hızda güç formülü
Peki aynı formüller doğrultusunda bu sene için değişen değerler ve konulan hedefler doğrultusunda tekrar Kartepe çıkışı yaparsam neler olabilir,ona bakalım;
Ortalama eğim :%7
Ortalama hız :11,1km/sa (3,08 m/s) HEDEF;)
Bisiklet ve üzerindekilerin kütlesi :9 kg
Bisikletçinin kütlesi :77 kg HEDEF;)
Asfalt ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı : k=0,004
Kartepe çıkış mesafesi :16,6km


G=(77+9)kg.9.81m/s2=843,66N Toplam ağırlık
Gx=Gsina=59,05N N=Gy=Gcosa=841,55N Toplam ağırlığın x,y bileşenleri
f=kN=(0.004)(841,55N)=3.36N Sürtünme kuvveti
F=Gx+f=62,41N Bileşke kuvvet
P=F.v=(62,41N)(3,08m/sn)=192W Sabit hızda güç formülü

192watt ortalama güç ile Kartepe'yi benim cüssemde biri 1:30'da çıkabilir.Verdiğim kiloya rağmen geçen seneki eforun aynısını gösterip yaklaşık 179watt ortalama güç üretebilirsem 1:35'li bir sürede Kartepe'yi çıkmam lazım.

Tabi bu güç hesaplarının dışında ''kilo başına üretilen güç'' diyerekten olayları daha anlamlı hale getirebiliriz.Çünkü 60kg'lık bir yarışçının ürettiği 350watt güç ile 80kg'lık bir yarışçının ürettiği 400 watt güç arasında dağlarda çok fark var.60kg'lık yarışçı kg başına neredeyse 6watt basarken, 80 kg'lık yarışçı 5watt/kg basıyor. Profesyonel bisikletçiler,dünyanın en iyi dağcıları kg başına yaklaşık olarak 6watt güç üretiyorlar.

Yukarıda Umut arkadaşımın değerli bilgilerini,kendimden bazı çıkarımlarla destekleyerek yazmaya çalıştım.Umarım birileri bunları okur da, ülkemizin dört bir tarafında bulunan güzelim dağlarımızı bisikletleriyle tırmanmak için gaza gelir...


alıntı: (link)
 
Geri