Scudo Sports

2023 Yılında Bisiklet?

Harbi Bisikletci

Aktif Üye
Kayıt
21 Ağustos 2016
Mesaj
137
Tepki
157
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Ertürk
Bisiklet
Mosso
Selamu Aleykum arkadaşlar öncelikle..

Bu konuyu bilgi almak icin açtim kesinlikle siyaset yapiyor diyenleri kâle almiycam :)

Neyse soruma geliyorum. Türkiye Cumhuriyeti 100. yilina girdiginde bisiklet yada bisikletciler yada bisiklet sektoru ne durumda olur sizce? Sektor derken bisiklet saticisi felan degilim :) kullananlarin sayisi ne denli olur ortalamasini ogrenmek istiyorum :) bide bizden buyuk abilerimiz vardir bundan 5 sene once felan nasildi simdi sektor yada bisikletci toplumu ne durumda anlatabilirmi :)



Hepinize şimdiden teşekkürler :)
 
Scudo
Ne olacağını bilemem fakat araba kullanımının azalmasını, bisiklet kullanımının artmasını isterdim. Birde araba kullananların bisikletçilere (sadece bisikletlilere değil tabii ki) gerekli ilgiyi göstermesini isterdim.
 
Cok daha fazla olmasi gerekir mantikli olarak dusunmek gerekirse ancak toplumun mevcut kafa yapisiyla ne olur bilinmez..
 
Tabi bir de su sekilde dusunmek lazim.bu ise gonul vermis insanlarin sayisi artikca etraflarindaki insanlari da etkileyeceklerini dusunursek bisiklet kullanan insanlarin sayisinin artacagini umut edebiliriz.
 
o vakte gelene kadar bisiklet yasaklanmış olur. zenginler alman arabaları, orta gelir düzeyindekiler de fakirlerin çıplak ayak çektiği faytonlara biner. (fakirler ölsün faytondan selamlar-atlar arap, jantlar cosmic-)
 
Bence ulkede bir sey degismez.Halk birkac yil once fahis fiyata aldigi sifir aracini yine krediyle modellemeye kalkar,bir ton faizle omur boyu kredili ev alir,benzin daha da zamlanir.
Peki araba kullanimi azalir mi?Hayyatta azalmaz?Neden cunku bizim millet gosteris sevdalisi.Gereksiz yere harcama yapmada uzerimize yok.
Sektor demisken bence bisiklet sektoru de gelisir.Ancak dolar/euro bazindan dolayi ve yasayacagimiz ekonomik krizlerden dolayi alim gucumuzun daha daha zorlasacagi kanaatindeyim.
Su siralar youtube'da Primitive Tecnology diye bi kanala bakip "alip basimi su daglara gidesim var" diyorum da malum Ankara'nin hem ayazi fena hem de bozkir:(.
 
2016'nın sonunu zor getiriyoruz, varilin içine tıkmışlar da bayır aşşağı salmışlar sanki. Yedi yıl sonrası Kaf Dağı'nın ardında gibi görünüyor iyice. Bu yedi yılın sonunda, 2023'te beni bulup sopanın ucuyla dürtüklediklerinde olur ya kolum bacağım hala yerinde duruyor olursa kalkıp bisiklet sürmek isterim.
 
Hepinize tesekkurler bisiklet icin evet olumlu dusunuyoruz ama toplum icin olumsuz dusunuyoruz :) benim cikardigim sonuc bu oldu :)
 
Bu kadar yakin gelecegi tartismanin cok bir manasi yok. Zira ben bundan 10 sene evvel de çelik bisikletie biniyordum, hala bisikletim çelik. Cok uzak tarih degil, tartismaya konusmaya, dusunmeye bile degmez..
2200, 2300 hatta 2500lü yillari tartisin da ufkunuz gelissin, zihniniz acilsin, öngörünüz artsın, 2023 ne la, baskanlik bilmemnesi gibi..

Son olarak güncel bir sorun ile ilgili gundemde olan bir slogani haykirmak istiyorum, ÇOCUKLARA DOKUNMA!
 
Bu sene bisiklet satışlarında artış olduğunu duyup durdum. O senelere kadar umarım daha da artış olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harbi Bisikletci
Gün gelecek, hız ve kadans sensörleri kadroya gömülü olarak standart gelecek. Hatta bisiklet bilgisayarları gidona entegre olacak.
Akıllı telefondaki her şeyi içeren bu bilgisayarlar GPS'li ve internet bağlantılı olacak, telefon ve müzik desteği de olacak tabi. Entegre alarm ve uyarı sistemleriyle kayıp çalınma kavramları çok azalacak.
Vites ve fren sistemleri tamamen elektrikli olacak. Hatta kadro içine gömülü minyatür elektrik motorları, her markada opsiyonel olacak. İsteyen düğmesine basıp mekanik doping yapacak :)
Pil teknolojisi de gelişecek, bunların hepsini haftalarca çalıştırabilecek mini bataryalar kadrolara entegre olacak.
Daha da ileri gidelim, maglev trenlerinin havada gitmesini sağlayan teknoloji, jant ve orta göbeklere uygulanacak. Sürtünme neredeyse sıfıra ineceği için akıcılık muazzam değerlere çıkacak.
Lastik teknolojisi gelişecek. Kendi kendini yenileyip onaran lastikler üretilecek. Kompozit teknolojisi durur mu, akıllı malzeme hangi durumda esneyeceğini, hangi durumda taş gibi sert duracağını ayırt edebilecek ve yüksek konfor sağlayacak. Seleler kim bilir nasıl olacak :) Akort kavramı da kalmaz umarım bu esnada.
Otomotiv endüstrisinin güvenlik için geliştirdiği ve halen araştırdığı her şey bisikletlere de uygulanacak. Yan yana giden iki bisikletin gidonu arasında Van Damme bacak açacak :p
Yazdıkça yazası geliyor insanın, bu kadar yeter :)
 
Artık pek çok insan trafiğin yeni yollarla filan çözülmeyeceğini fark etti. Bunu yapılan pek çok anketten görebilirsiniz. Trafik sorununun çözümü ya hiç katılmamak ya toplu taşıma yada en küçük taşıtlarla katılmak. Zira tek bir kişi için metrekarelik alan kaplayan arabaları herkes kullanınca yollar kaba bir doluluğa ulaşıyor. Halbuki oradaki insan sayısı çok çok az. Herkes alternatiflere yöneliyor, ve bağnazlar hariç herkes bisikletin değerini anlıyor. Ucuz, zevkli vergisiz, parkı arabadan daha kolay, günlük egzersizi de aradan çıkarıyor. Ben gittiğim pek çok yerde bu tarz konuşmaları da duyuyorum zaten. Benim de bir bisiklet almam lazım, en güzeli sizin ki hem spor hem bedavaya ordan oraya gidiyorsunuz diyenler. Evet bisikletin de masrafları olduğunu biliyorlar ama arabanın vergisi, bakımı, yakıtıyla kıyaslayınca gerçekten bedava diyorlar. Bisiklet satışlarının artması da bu durumu kanıtlıyor. Daha fazla bisikletçinin olması mağazalara talebin artması demek, bu da hem ürün gamında artış hem de fiyatlarda düşüş olarak yansıyacak ( tabi dolar kuruna da bağlı ). Bir de bağnaz bir kısım var ki, onları hepimiz biliriz. Tekrar anlatıp ta kimsenin canını sıkmayacağım, onlar at gözlüğyle yaşamaya devam etsin. Kaçırdıkları şeyleri öğrendiklerin de çoğunun yaşı geçmiş oluyor, sözüm meclisin dışına.
 
Geri