Scudo Sports

6 maddede daha hızlı ve kolay tırmanma

@Raptor8

Gidonun bittigi kisim yere paralele yakin (yatay ile 1-2 derece açı yaparak asagi bakmali) olmali veya yine gidon ucu rubleyi gosterecek sekilde asagi bakmali (gidonun ucu asla yukari bakmamali). Bu iki sınır icerisinde ihtiyaca gore ayarlanabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta, STİ kollarin üstten tutma kisimlari da neredeyse yere paralel olmali, benzer sekilde cok hafif yukari bakmalidir (yine 1-2 derece) Bunun sebebi ozellikle inis esnasinda gidon hakimiyetini kaybetmemek. Eger STİ kollar aşagi bakacak sekilde montelenirse emniyetsiz bir durum ortaya cikar. Kotu ornek:
unnamed (8).jpg

Fren kolundan yere dogru bir cizgi cektigimizde yere dik inmeli veya cok hafif bir açiyla yukari bakmali yani:
images (66).jpg

Ama ilk fotograftaki gibi asagi bakmamali! İlk fotografta gidon montajinda sorun yok mesela, STİ kol montaji yanlis.
images (97).jpg

Burda da gidon montaji hatali mesela. Gidon ucu havaya dogru bakiyor. Sele montaji da yanlis zaten :acpsnr:

Gidon yuksekliginin bir standardi yok. Bisiklet uzerinde ihtiyaciniz olan durusa sahip olmak icin kendinize gore ayarlayabilirsiniz. Kimimizin gidonu daha alcak, kimimizin daha yuksektir. Bunu spacerlar ile keyfi ayarliyoruz. Yanlis bir yukseklikte kullandigimizda belimiz agrir, anlariz zaten o_O
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu ilk önce kas kaybetmeden kilo vermek gerek sanırım. 89 dan 83 düştüm benim için işler eskisine nazaran biraz daha kolaylaştı :)
Şunu biliyorum ki yokuşun sonuna odaklanırsam o yokuş bitmiyor. Anlık kafamı kaldırıp nerelerdeyim diye bakıyorum (psikolojik). Düşük vites yüksek kadans yapıyorum. Ama yorulduğumda illaki vites büyütüp ayağa kalkıyorum. Bu seferde otururken çalışan kas gruplarını biraz dinlendireyim diye nabzımı ciddi yükseltiyor sonra tekrar oturuyorum. Sürdükçe bisikleti,kendinizi,yokuşları tanıyabiliyorsunuz.
 
@Serkan Mıstınoğlu

uzuuuuncana yazmışsın , çok da güzel yazmışsın ama arada katılmadıgım noktalar oldugunu belirtmek isterim. prof ve ileri amatör düzeyde bakarsak kaslı bir insanın bisiklet sürmesi dediğin gibi mantıklı değil. o düzeyde bir birey bu kasların kendisine dezavantaj oldugunu çok çok iyi bilir. söylediğin tanıma uydugumu düşünüyorum. sana katılmadıgım nokta burada başlıyor :) ever barfiks şınav gibi hareketler vucudu şekle sokan hareketlerdir ama iyi bir beslenme iyi bir diyet ile o bahsettiğin şişirilmiş kaslara bu hareketler ile de ulaşabilirsin.

ülkemizde salonlarda çalışan insanların %80i şov amaçlı spor yaptıgı için diğer kasları hiç kullanmadıgımız konusunda da dolaylı katılıyorum. vucuddaki en önemli bölge merkez bölgesidir. buna core bölgesi de deniliyor. core bölgesi vücudu dengeleyen en önemli kısımlar olan bel, kalça ve karından oluşur. deadlift ve squat bu gölge için yapılan aletli en iyi egzersizdir (ağırlıklı olarak düşünelim , her 2 hareketi de spor salonu dışında yapabiliriz) bunu dışında üst bölgede tüm kaslar birbirleri ile bağlantılıdır. hepsi birbirinden bağımsız olsada belirli bir harmonileri vardır. ben kürek çekerken sırtımı , boks antremanında bacaklarım , kalçam ve omzumu , bisiklet sürerken ve koşarken de bacaklarımı çalıştırıyorum. koşuda ve bisiklette en hızlı birey olmayabilirim ama dayanıklılık olarak çok iyi durumda oldugumu söyleyebilirim.

bana göre bu fitness vucut geliştirme işleri spor da değil. dediğim gibi kimse spor olarak yapmıyor ki bunu? spor yaparken nabzını ölçeni hiç görmüyorum mesela , hareketleri doğru yapan sayısı çok az , hep daha agır kilo ile çalışmak isteniyor ama hareket yanlış yapılıyor. ha sen neden yapıyorsun diyecekler de olabilir. benim amacım her zaman sporun içinde olabilmek. 1 gün 300km yol yapıp ertesi gün sabah erken kalkıp 5k uzunlugundaki plaja yüzerek gitmek
 
@srdrmrs kaslar kütleden (agirliktan) ziyade fazla enerji harcanmasina da sebep oluyor. Cok kasli biri (Robert Forstemann) uzun bir bisiklet surusunde pek de iyi performans sergileyemeyecektir cunku adamin motor 12 silindirli :D Chris froome gibi dizel degil :eek:
images (98).jpg

Förstemann'in yarislarinin ortalama 10 dakika surdugunu goz onune alirsak, zaten amacinin cok kisa surede maksimum enerji basmaya yonelik oldugunu gorebiliriz :)

Bisiklette kas pist yarisi ornegi disinda pek yok. Hem bisiklet hem vucut gelistirmeye merakli olan Mario Cipollini abimiz de kasli vucuduna, profesyonel bisikleti biraktiktan sonra kavusmustur. Bu da ikisinin bir arada olamayacagina cok iyi bir ornektir o_O

Cipollini profesyonelken:
images (99).jpg


Cipollini emekliyken:
images (100).jpg


Elbette biz amatorler hem body hem bisikleti ayni anda yapabiliriz. Fakat bir granfondoya katilip kürsü hedeflediginizde, kaslariniz ( bisiklet uzerinde ise yaramayip, ustune ustluk enerjinizi harcayan kaslar) size dezavantaj saglayacaktir.

Durumu destekleyen bir örnek daha vereyim; bisiklet sporunun pek de icinde olmayan birine Chris Froome'un fotografini gosterip yorumlamasini istesek, bu sporcunun 4 kez en prestijli bisiklet yarisini kazandigini kendisine soylesek, bu bilgiye muhtemelen inanmayacaktir :naslyany: Cunku froome cok gucsuz gorunuyor, ama felaket dayanikli ve guclu biri!

images
 
@Serkan Mıstınoğlu evet aynı şeylerden bahsediyoruz. prof ve ileri amatör derken de senin dediğin şeyleri kastetmiştim.mesela benim fondolarda kürsü gibi amacım hiç olmadı ben daha çok kendimi geliştirmeye çalışıyorum. ve spor salonu yerine dışarda cardio yapamayı tercih ediyorum :)
 
patlayıcı güç ve dayanıklılık farklı kas lifleri ile sağlanır, bu genetik ve çalışmaya bağlıdır, 100 metre koşucuların bacaklarıyla maratoncular veya contador ile greipel arasındaki fark gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
Patlayıcı gücü yüksek olan sprinterlerde beyaz kas lifleri daha çok yoğunluktadır.Bu lifler hızlı kasılan ve patlayıcı kuvvet sağlayan kas lifidir.Bu kas tipi patlayıcı güç sağlar fakat çabuk yorulur.Çok hızlı kasılırlar ,hızlı reaksiyon verirler fakat çabuk tükenirler.Bu kaslar çok hacimli yapıdadır;sporcunun hacimli gözükmesine neden olur.Kittel, Cavendish, Greipel gibi.
Tırmanışçı bisikletçiler de ise kırmızı kas lifleri daha yoğundur.Kırmızı kas lifleri dayanıklılık ve uzun süreli performans sağlayan kas lifidir.Patlayıcı güç özelliği yoktur,yavaş kasılır,tükenme süresi uzundur.Bu kasları oluşturan fibriller ince uzun ve hacimsizdir.Bundan dolayı sporcuyu Froomey gibi çelimsiz gösterir.Ama bu Froomey'de kas olmadığı anlamına gelmez.
Yapılan antrenman tipine göre sporcular bu kas liflerinin oranlarını ayarlayabilir
 

Güzell bir CyclingHub videosuna denk geldim, 5 madde sıralamışlar. Bazılarına aşinayız ama güzel ipuçları verilmiş. Hızlıca geçeceğim :harika:

  1. Tırmanışa küçük viteste başlayın.
  2. Yüksek kadans çevirmeniz, daha uzun süre tempo yapmanıza imkan tanır.
  3. Yokuşta en büyük savaşımız yerçekimine karşı, bu yüzden mümkün olduğunca hafifleyin ve bisikleti hafifletin.
  4. Gidonu gidon boğazına yakın gölgeden tutmayın, hoodlardan tutun. (Bunu detaylı konuşmuştuk gögüs kafesimizin olabildiğince geniş kalması ve daha çok hava alabilmesi gerekiyordu hatırlarsınız)
  5. Eğim %10 ve üzerine çıkınca ayağa kalkın.

demişler ve gayet güzel, hedefi 12'den vuran bir kısa video olmuş :)
 
bir ekleme daha yapayım. hepimizin bildiği birşey zayıflamak! şuan bir program içersindeyim ve 20 günde 10 kilo nasıl verilir adında bir video hazırlıyorum. süreç devam ediyor ve 9 günde 5kg verebildim bile. sürüşlere devam ediyorum ama genelde aç karna sürdüğümden çok zorlama şansım olmuyor. her zaman çıktıgım akaretler yokuşu var her eve gidişimde oradan geçerim. 4 dakikalarda olan değerimi 3,38e çekmiştim bu programa başlamadan önce. 5 kg verdikten sonra ciddi bir hızlanma oldu ve 3,30 yaptım. yokuşa arabalardan dolayı hızlı gidemedim ve dediğim gibi çok da zorlayamadım. sanırım 10 kg verdikten sonra hedeflerimden biri olan 3 dakikanın altına inebileceğim.

bahsi geçen yokuş ise.

(link)

pick noktası %15 falan.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
Tırmanışta eğimin çok azaldığı veya 0 olduğu alanlar oluyor oralarda nasıl davranıyorsunuz? Ben vites büyültüyorum ama tempom bozuluyor bu sefer. Aynı viteste kalsam da daha hızlı gidebilecekken ağır ağır gidiyor, boşa çeviriyorum, kadans artıyor. İdeali nedir bunun? Bahsettiğim alanlar uzun mesafe olmayan bölgeler..
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs
@Abdülkadir Ergin dostum eğer uludag kartepe gibi uzun tırmanışlar değilse ben vites arttıyorum. ama uzun soluklu sürüşlerimde nabzımı sabitlemeye çalıştıgım için tempoyu çok arttırmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@srdrmrs
Katılıyorum bu olaya... Eğer tırmanış uzunsa nabzı korumak adına vites / hız değişimi yapmamak hatta bu azalan eğimleri kaslara dinlenme fırsatı olarak aynı tempoda sürmekte fayda var. Bu açıdan iyi yokuş çıkmanın en önemli kurallarından biri de; Yokuşu biliyor olmak ;) Nabzınızı, gücünüzü korumak için yokuşun neresinde olduğunuzu, daha ne kadar tırmanış olduğunu bilmek çok önemli bir detay. Antrenman veya turlar öncesinde yolun yokuş profillerini incelemek bu açıdan çok faydalı olacaktır :harika:
 
@Abdülkadir Ergin
Mesela 2.viteste tırmanıyorsunuz ve eğim çok azaldı diyelim..3 ya da 4'e atabilirsiniz..Eğim tekrar yükselince 2.vitese geçersiniz..
Ben vitesle sürekli oynarım..Bazen vitesi iyice büyütüp,ayağa kalkarak kendimi zorlarım..

Uzun tırmanışı bilemem..Arkadaşlar yorumlamış..
 
Şehir bisikleti ile (700x35 lastik) tur yaparken ön ve arkada heybe ve yük olduğunda bu yokuşları nasıl çıkarız?
Bayramda Karadeniz turu yapacağız. Giresun/Dereli Şebinkarahisar yolu üzerinden Sivas'a süreceğim. Haritadan bakınca 65 km yokuş görünüyor (yanlış bakmadıysam) bu yokuşu ve diğer yokuşları +30 kg yük ile nasıl çıkarım?
 
@mesuttkgz Önemli olan yükünüzden ziyade sizin ne kadar idmanlı olduğunuz. Bahsettiğiniz yol 280 km'de 5500 m tırmanış içeriyor ki bu baya tırmanacaksınız demek :) Öncesinde 100, 150 km'lik 1000 metre ve üzeri tırmanışlar yaptıysanız sıkıntı çıkmayacaktır. Bu arada 30kg ne taşımayı düşünüyorsunuz? O mesafe için çok fazla bir miktar.
 
@BerkEvren 1 haftalık bir tur olacağı için bayağı bir malzeme götürmeyi düşünüyorum. Yedek elbise, ayakkabı, hamak, çadır, mat bir sürü ıvır zıvır var tahminime göre bayağı bir ağır olacak.

2 hafta önce Yalova, Termal, su düşen şelalesi turu yapmıştım çıktığım tek tırmanış bu rota. Bu ikinci turum olacak ve en uzunu olacak :/

Samsun Terme'den başlayıp Sivas merkezde bitecek. Başarı şansım nedir yolları bilmediğim için hiç fikrim yok. Tek bildiğim yokuş Şebinkarahisar yolu. Umarım burası gibi başka yokuşlar yoktur rotada.
 
Geri