Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

650 ₺ Bütçeyle Gravel Toplamak (2020)

yok bende bisiklet var zaten merida speeder 100 modeli. sadece drop bar ile kolları değiştireceğim

Kolların ön ve arka aktarıcı ile uyumlu olup olmadığına bakınız. Tam olarak teknik bilgim yok fakat yol bisikleti için üretilen STI kolların şehir ve MTB bisikletleri için üretilen aktarıcılara uymadığını biliyorum. Tel salınımı vs uyumlu değil diye okudum birkaç yerde. Ama dediğim gibi net bilgim yok. Siz projenizi bitirdikten sonra uyumlu olarak çalıştırabilirseniz nasıl yaptığınıza dair bir konu başlığı açın. Oluru varsa biz de öğrenelim.
 
Scudo
Kolların ön ve arka aktarıcı ile uyumlu olup olmadığına bakınız. Tam olarak teknik bilgim yok fakat yol bisikleti için üretilen STI kolların şehir ve MTB bisikletleri için üretilen aktarıcılara uymadığını biliyorum. Tel salınımı vs uyumlu değil diye okudum birkaç yerde. Ama dediğim gibi net bilgim yok. Siz projenizi bitirdikten sonra uyumlu olarak çalıştırabilirseniz nasıl yaptığınıza dair bir konu başlığı açın. Oluru varsa biz de öğrenelim.
aslında forumda speederı çevirenler var gravel a. mesajları ve konuları var onlarlada görüşeceğim alacağım zaman, birde inceleyeceğim iyice konularını. hatırladığım kadarıyla 100 modelini çeviren 1 kişi var yada hiç yok. 100 serisinin üzerindeki 200 vs. serilerinin aktarıcıları yol için diye b iliyorum bendeki uyumlu olur mu onu bilmiyorum.
 
aslında forumda speederı çevirenler var gravel a. mesajları ve konuları var onlarlada görüşeceğim alacağım zaman, birde inceleyeceğim iyice konularını. hatırladığım kadarıyla 100 modelini çeviren 1 kişi var yada hiç yok. 100 serisinin üzerindeki 200 vs. serilerinin aktarıcıları yol için diye b iliyorum bendeki uyumlu olur mu onu bilmiyorum.
Yapacağınız masrafı üzerine ekleyip bir yol bisikleti alın derim. naparsanız yapın speeder yol bisikleti performansı vermez. bunu bende çok düşündüm. speeder 200 üm vardı. onu satıp üzerine cüzzi bir miktar ekleyerek merida ride serisi bir yol bisikleti aldım. Sadece tavsiye.
 
Yapacağınız masrafı üzerine ekleyip bir yol bisikleti alın derim. naparsanız yapın speeder yol bisikleti performansı vermez. bunu bende çok düşündüm. speeder 200 üm vardı. onu satıp üzerine cüzzi bir miktar ekleyerek merida ride serisi bir yol bisikleti aldım. Sadece tavsiye.
yol bisikleti merakım yok o yüzden gravel düşünüyorum. gravel içinde geometrisi uygun diyenler ve çevirenler olmuş forumda. aslında satıp üzerine masraf yapacağım para ile gravel alsam mı diye düşünmüyor değilim.

mesela 5-6 bin arasına speeder kalitesinde ne alabilirim. speeder ı 4 e satabilirsem üzerine 1-2 ekleyebilirim bahar aylarında
 
@osmancan71 hocam 8x3 sti kol için bunu alabilirsiniz
(link) ve bunun yanına 8li claris kol alabilirsiniz
Ya da 8x3 claris set alabilirsiniz ama 1200tl
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@osmancan71 hocam 8x3 sti kol için bunu alabilirsiniz
(link) ve bunun yanına 8li claris kol alabilirsiniz
Ya da 8x3 claris set alabilirsiniz ama 1200tl
(link)
Bunları sık kullanılanlara ekledım. Bisikletı satmayı planlıyorum ama, satıp ikinci el gravel bekleyeceğim veya sıfır taksitle. Kadro boyu 52 bana büyük gelıyor bı tık. Uzanma mesafı artacak diye bende değişim işini en son ıhtımal olarak düşünüyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Albatros_65
İyi günler bisiklet üstadları,

Elimde başlangıç seviyesi sayılabilecek 26 Jant bir hibrit bisiklet var, Gerek Gravel bisikletlerin kadroları benim gibi 168 cm birisi için yüksek kalması gerekse fahiş fiyatları nedenleriyle elimdeki bisikleti dönüştürebilir miyim bu konuda fikrinize başvurmak istedim

Linkte almayı düşündüğüm ve elimde olan bisikleti üst üste gösterdiğim bir video var. Açıları maşa haricinde yakın geldi. Bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. teşekkür ederim

 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@member Üstad olmamakla birlikte, drop bar olayına girmeden beklentiniz dahilinde olur elbet. Gidon olarak şu gidonu tavsiye ederim.
(link)
Gidon boğazını sabit bir boğazla değiştirebilirsiniz.
Lastik olarak sarı siteye de bakın bazen hiç kullanmadan güzel lastikler düşebiliyor. 38-40c aralığı dişli lastik öneririm.
Amortisörden memnun musunuz bilemem ama düz maşaya dönmek isterseniz yine ikinci el düz bir maşa bakabilirsiniz.
Papuçları tutuşu kuvvetli bir takımla değiştirebilirsiniz.
Daha da önemlisi işlem bittiğinde siz bisikletinize gravel dediğiniz an gravele dönüştürmüşsünüz demektir.
 
MAKİNENİN SON HALİ BÖYLE.
PROJE 650 LİRANIN ALTINDA BİTİRİLDİ.
STI KOLLAR HARİÇ TABİİ... 😥

248416 dosyayı görüntüle

İyi günler projenizi yeni farkettim. Ben de buna benzer birşeyler topladım. Öncelikle arka aktarıcı pek düzgün durmuyor. Uzatma aparatının, aktarıcı monteleme vitasının kenarındaki gerdirme çentiğine uygun bir şekilde takıldığına emin misiniz? Çünkü aksi durumlarda aynı bu şekilde duruyor. İlk defa aktarıcı montajı yapan birisinin kolayca gözünden kaçabilecek ( kendimden biliyorum ) ufak bir ayrıntı. Eğer düzgün takılmışsa da Decathlon'da satılan (link) bu kadroya daha uygun olacaktır. Vites aktarıcısını da microshift twister(çevirmeli) kollardan alıp profil fotografımda göründüğü şekilde takarsanız barend vites kolu hissiyatı alabilirsiniz. Özellikle microshift olması şart değil ama Shimano'nun gripshift modelleri fazla iri kalıyor bu pozisyon için. Yeni seriler bir istisna bulabilirseniz onlar da olur.

Tam olarak teknik bilgim yok fakat yol bisikleti için üretilen STI kolların şehir ve MTB bisikletleri için üretilen aktarıcılara uymadığını biliyorum.

Ben yabancı bir forumda 9 lu eski seri arka mtb-şehir arka aktarıcılarının 10 lu sti ler ile 10 olarak düzgün çalıştığına dair birşeyler okumuştum. 9 lu Tiagra arka aktarıcı da 9 lu mtb kollar ile uyumlu çalışıyor. Tabi hepsi Shimano veya Shimano uyumlu komponentler olmalı.

Aldığınız aynakolun neden uyumsuz olduğunu da merak ettim. Ben 38t tek yaprak aynakol kullanıyorum. İlk başta zincir atmaları yaşadım sonrasında göbek milinin uzun olduğunu öğrendim ve daha kısa olanıyla değiştirdim ve bi daha da vites ayarı düzgünken zincir atması yaşamadım . Kullandığım aynakol Miranda marka sabit yapraklı kare mil. Sanırım şişmanbisiklet.com'dan 60tl ye almıştım.

@member Siz'de maşayı sabitleyerek yol gidonu takarsınız gravel olmuş olur. Maşa sabitlenmiyorsa düz mtb maşalarından takabilrisiniz ama bisikletiniz biraz öne doğru yatabilir. Fren kollarını ayrı vites kollarını ayrı kullanırsınız. Bu arada kadro kıyaslamalarını mosso ile (hele de fotograflarını üst üste koyup:D) yaparak düzgün çıkarımlar elde edemeyiz. Bazı kadro setlerinde (özellikle Monza ve Cavalier serileri) farklı bir açı sistemi kullanıyolar. 58 kadro diye biniyosunuz 50 kadro gibi altınızda küçük duruyor.
 
Son düzenleme:
İyi günler bisiklet üstadları,

Elimde başlangıç seviyesi sayılabilecek 26 Jant bir hibrit bisiklet var, Gerek Gravel bisikletlerin kadroları benim gibi 168 cm birisi için yüksek kalması gerekse fahiş fiyatları nedenleriyle elimdeki bisikleti dönüştürebilir miyim bu konuda fikrinize başvurmak istedim

Linkte almayı düşündüğüm ve elimde olan bisikleti üst üste gösterdiğim bir video var. Açıları maşa haricinde yakın geldi. Bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. teşekkür ederim

Bende 96 model celik bir bisiklete dönüşüm uygulamistim. Olur yani olmaz diye birsey yok :)
20190513_162516.jpg
MAKİNENİN SON HALİ BÖYLE.
PROJE 650 LİRANIN ALTINDA BİTİRİLDİ.
STI KOLLAR HARİÇ TABİİ... 😥

248416 dosyayı görüntüle248417 dosyayı görüntüle
Bu gıravel deyil
( O sele borusu pozisyonu da nedir öyle ? Yüreğim yanıyor , gözlerim kanıyor ,"olmasaydi sonumuz böyle" hahshshiaka )
 
Son düzenleme:
@mariokaldato

Başkanım kollarım çok kısa. Şöyle anlatayım sana. Benim kollar benim boyumdaki normal bir insanın kollarında 3 cm daha kısa. Fixiede de en kısa gidon boğazını kullanıyorum. Seleyi de en ileri seviyede kullanıyorum. Uzanamıyorum ileri doğru yav... Başka türlü olmuyor. Bu pozisyon sırt ağrısı çekmeden bisiklete binebildigim tek pozisyon. Benim için görüntüsü değil işlevi önemli.

Bu arada gidişi çok hoşuma gidiyor. Geçen bir 45 km full arazide denedim. Eşek ölüsü gibi bisiklet oldu ama dehşet zevk alıyorum ben.

Değişen çok şey oldu bu son fotodan sonra. Vaktim olursa çekip atarım.
İyi günler projenizi yeni farkettim. Ben de buna benzer birşeyler topladım. Öncelikle arka aktarıcı pek düzgün durmuyor. Uzatma aparatının, aktarıcı monteleme vitasının kenarındaki gerdirme çentiğine uygun bir şekilde takıldığına emin misiniz? Çünkü aksi durumlarda aynı bu şekilde duruyor. İlk defa aktarıcı montajı yapan birisinin kolayca gözünden kaçabilecek ( kendimden biliyorum ) ufak bir ayrıntı. Eğer düzgün takılmışsa da Decathlon'da satılan (link) bu kadroya daha uygun olacaktır. Vites aktarıcısını da microshift twister(çevirmeli) kollardan alıp profil fotografımda göründüğü şekilde takarsanız barend vites kolu hissiyatı alabilirsiniz. Özellikle microshift olması şart değil ama Shimano'nun gripshift modelleri fazla iri kalıyor bu pozisyon için. Yeni seriler bir istisna bulabilirseniz onlar da olur.



Ben yabancı bir forumda 9 lu eski seri arka mtb-şehir arka aktarıcılarının 10 lu sti ler ile 10 olarak düzgün çalıştığına dair birşeyler okumuştum. 9 lu Tiagra arka aktarıcı da 9 lu mtb kollar ile uyumlu çalışıyor. Tabi hepsi Shimano veya Shimano uyumlu komponentler olmalı.

Aldığınız aynakolun neden uyumsuz olduğunu da merak ettim. Ben 38t tek yaprak aynakol kullanıyorum. İlk başta zincir atmaları yaşadım sonrasında göbek milinin uzun olduğunu öğrendim ve daha kısa olanıyla değiştirdim ve bi daha da vites ayarı düzgünken zincir atması yaşamadım . Kullandığım aynakol Miranda marka sabit yapraklı kare mil. Sanırım şişmanbisiklet.com'dan 60tl ye almıştım.

@member Siz'de maşayı sabitleyerek yol gidonu takarsınız gravel olmuş olur. Maşa sabitlenmiyorsa düz mtb maşalarından takabilrisiniz ama bisikletiniz biraz öne doğru yatabilir. Fren kollarını ayrı vites kollarını ayrı kullanırsınız. Bu arada kadro kıyaslamalarını mosso ile (hele de fotograflarını üst üste koyup:D) yaparak düzgün çıkarımlar elde edemeyiz. Bazı kadro setlerinde (özellikle Monza ve Cavalier serileri) farklı bir açı sistemi kullanıyolar. 58 kadro diye biniyosunuz 50 kadro gibi altınızda küçük duruyor.

Kadro kulağı konusunu sonradan hallettim. İşlem görmüş bir parça olduğu için tırnağın takılacağı yeri de tornada tıraşlamışız. Sonradan oksijen kaynağı ile çıkıntısını tekrar yaptık.

Tekli aynakolu takmadım bile. Kumpas ile iç açıklığını ölçüp zincirin iç açıklığına baktım. Ölçüleri farklı idi. Ben de takıp denemeden geri gönderdim. Adamın gönderdiği parçayı takıp deneyip olmadı diye iade etmek etik gelmedi bana. O da öyle oldu işte. Ama müsait bir vakitte Miranda tekli aynakol ile küçük bir video çekip atabilirseniz çok memnun olurum.
@member

Şu topladığım hurda bisikletten arazide aldığım zevki anlatamam. 5 bin lira gravele verip onu arazide daha taşa vuramazsın. Kıyılmaz.

Kendin topla. Zahmetli ve yorucu bir iş ama güzel bir tecrübe oluyor.
 
Son düzenleme:
Şu topladığım hurda bisikletten arazide aldığım zevki anlatamam. 5 bin lira gravele verip onu arazide daha taşa vuramazsın. Kıyılmaz.

Kendin topla. Zahmetli ve yorucu bir iş ama güzel bir tecrübe oluyor.
Şu fakir argumanlarina da hastayim ha

🤣🤣🤣 Şaka bir yana onemli olan kendi el emeginle bir seyler uretip, tüketim ekonomisine bir nebze de olsa dur demek. Ve aslinda sana tavsiyem bu aleti kafana gore kullan ama denk gelirse 90 lardan bir retro cromoly atb kadrosu acıma yapiştir. Ben bir kac tane boyle makinayi ayaga kaldirdim hepside cok dengeli , konforlu ve en önemlisi akici aletlerdi. Boyuma gore bir kadro denk getirirsem kendime ait bir atb yi restore etmek istiyorum aslında dostum .
 
Şu fakir argumanlarina da hastayim ha

🤣🤣🤣 Şaka bir yana onemli olan kendi el emeginle bir seyler uretip, tüketim ekonomisine bir nebze de olsa dur demek. Ve aslinda sana tavsiyem bu aleti kafana gore kullan ama denk gelirse 90 lardan bir retro cromoly atb kadrosu acıma yapiştir. Ben bir kac tane boyle makinayi ayaga kaldirdim hepside cok dengeli , konforlu ve en önemlisi akici aletlerdi. Boyuma gore bir kadro denk getirirsem kendime ait bir atb yi restore etmek istiyorum aslında dostum .
Yazın Edremitte küçük bir mahalle bisikletçisinin önünde Fila marka cromoly bir bisiklet gördüm. Böyle bir zerafet yok. Sordum sahibi gelmiş tamir diye bırakmış iki ay olmuş uğramamış. Ne telefon var ne bir şey. Tek bir telefon numarası olsa yeterdi. Temmuz gibi yazlığa geçerken tekrar uğrarım ama ne olur bisikletin akıbeti bilemem.
 
Yazın Edremitte küçük bir mahalle bisikletçisinin önünde Fila marka cromoly bir bisiklet gördüm. Böyle bir zerafet yok. Sordum sahibi gelmiş tamir diye bırakmış iki ay olmuş uğramamış. Ne telefon var ne bir şey. Tek bir telefon numarası olsa yeterdi. Temmuz gibi yazlığa geçerken tekrar uğrarım ama ne olur bisikletin akıbeti bilemem.
Zerafetleri tartışılmaz ama dayanikliliklarida efsanedir. Pastan koruyabilirsen (Boyasini korursan ) ömürlük makinalardir.
 
@mariokaldato gıravel kelimesini okumasam deyil kelimesini gerçek anlamıştım.

2021'de 1650ye toplayabilir miyiz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Kadro kulağı konusunu sonradan hallettim. İşlem görmüş bir parça olduğu için tırnağın takılacağı yeri de tornada tıraşlamışız. Sonradan oksijen kaynağı ile çıkıntısını tekrar yaptık.

Tekli aynakolu takmadım bile. Kumpas ile iç açıklığını ölçüp zincirin iç açıklığına baktım. Ölçüleri farklı idi. Ben de takıp denemeden geri gönderdim. Adamın gönderdiği parçayı takıp deneyip olmadı diye iade etmek etik gelmedi bana. O da öyle oldu işte. Ama müsait bir vakitte Miranda tekli aynakol ile küçük bir video çekip atabilirseniz çok memnun olurum.

Video'dan önce bir fotograf paylaşayım. Eğer yeterli gelmezse bir ara video'da çekerim.

IMG_20210210_165839.jpg

2021'de 1650ye toplayabilir miyiz?

Bisiklet üzerindekiler ile birlikte 1600-1700 tl 'ye toplandı. Kargo masrafı 200tl civarında tuttu ve fiyata dahil. Bazı parçalar bende önceden mevcuttu mesela tekerlekler ve pedallar. Uygun komponentler bulunduğunda ve ne yaptığınızı bildiğiniz zaman 2. el daha düşük fiyatlara da toplanabilir (Ben toparken öğrendim toplam maliyetim daha yüksek). Tabi gerekli alet edevatınız olduğunu varsayıyorum ki onlar da kayda değer bir mebla tutuyor.

IMG_20210210_165854.jpg
 
Son düzenleme:
Video'dan önce bir fotograf paylaşayım. Eğer yeterli gelmezse bir ara video'da çekerim.

257865 dosyayı görüntüle



Bisiklet üzerindekiler ile birlikte 1600-1700 tl 'ye toplandı. Kargo masrafı 200tl civarında tuttu ve fiyata dahil. Bazı parçalar bende önceden mevcuttu mesela tekerlekler ve pedallar. Uygun komponentler bulunduğunda ve ne yaptığınızı bildiğiniz zaman 2. el daha düşük fiyatlara da toplanabilir. Tabi gerekli alet edevatınız olduğunu varsayıyorum ki onlar da kayda değer bir mebla tutuyor.

257866 dosyayı görüntüle

Makine harika olmuş. Keşke benim de boyum bu eski çelik kadrolara uygun olsaydı. Elimde bunun gibi bir tane çelik kadro var. 54 cm. Bir kere fixie olarak denedim, iki ay sırt ağrısından uyuyamadım.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
@Ali Kılıç 35.5 Aslında bu eski kadroların boyutları yanıltıcı olabiliyor. İşin içine sürüş açıları girdiği zaman modern 50-54cm bir şehir bisikletiyle yan yana getirdiğimizde şehir bisikleti daha büyük ve uzun görünüyor. Benim bu kadroyu aldığım kişi 1.70 boyundaydı yanlış hatırlamıyorsam. Kayda değer bir süre de kullanmış anladığım kadarıyla. Siz bu konuda benden daha avantajlısınız çünkü hertaraf size uygun çelik bisiklet kadrosuyla dolu. En azından Eskişehir bu şekilde.
 
Son düzenleme:
@mariokaldato

Abi yavaştan yavaştan torna öğrenmeye başladım. En geç iki seneye kadar kendi çelik kadromu kendim üretmiş olacağım. Önce çift kadro bir Bisan üzerinde fixie projesi yapacağım. Planda o var. Oradan edindiğim üretim tecrübesini sıfırdan çelik fixie kadrosu üretmeye aktaracağım. Senin YouTube hesabındaki videoyu kaç kere izledim bilemiyorum. Başka videolar da izledim. Her şeyi yavaş yavaş anlıyorum. Ama hâlâ şu kadro geometrisini ayarlayacağımız aparatı anlayamadım. Bunu hazır biçimde bir yerden alabilir miyiz? Yoksa kendimiz mi yapmamız gerekiyor? Boruların kesimini, kaynağa hazırlanma sürecini, vs anladım. Alın borusunu kendim üretebilirim. Ancak aynakol göbeği ile drop out nasıl yapılacak? Bunları hazır olarak kullanmak istemiyorum.
 
@mariokaldato

Abi yavaştan yavaştan torna öğrenmeye başladım. En geç iki seneye kadar kendi çelik kadromu kendim üretmiş olacağım. Önce çift kadro bir Bisan üzerinde fixie projesi yapacağım. Planda o var. Oradan edindiğim üretim tecrübesini sıfırdan çelik fixie kadrosu üretmeye aktaracağım. Senin YouTube hesabındaki videoyu kaç kere izledim bilemiyorum. Başka videolar da izledim. Her şeyi yavaş yavaş anlıyorum. Ama hâlâ şu kadro geometrisini ayarlayacağımız aparatı anlayamadım. Bunu hazır biçimde bir yerden alabilir miyiz? Yoksa kendimiz mi yapmamız gerekiyor? Boruların kesimini, kaynağa hazırlanma sürecini, vs anladım. Alın borusunu kendim üretebilirim. Ancak aynakol göbeği ile drop out nasıl yapılacak? Bunları hazır olarak kullanmak istemiyorum.
Dropout ve aynakol gobegi hazir oluyor benim bildigim.
Kadro kaynaklamak icin gereken açili kaynak aparatinin ne ve nasil olduğunu bilmiyorum ama aluminyum el yapimi kadro ureten bir eleman var adanada ona danisabilirsin belki yardimci olur . Ozelden atayim istersen instagram hesabina bak.
 
Geri