Diyelim ki vergiyi kapıda ödedik ve ürünü teslim aldık. Sonra beğenmedik ve iade etmek istedik, o zaman ödediğimiz vergi ne oluyor . Geri alabiliyor muyuz. Bir ikinci soru da geri iadelerde kargolamayı nasıl yapıyorsunuz kargo ücreti çıkıyor mu
Ürünün kabul edilmemesi için geçerli bir sebep varsa (satıcı veya AliExpress gerekçeyi onaylarsa) ürünü iade etmeye gerek kalmadan ödeme iade ediliyor, ürün sizde kalıyor. İade değil de değişim olduğunda bile (örneğin mutabık kalındığı halde beden tutmadıysa) olmayan sizde kalırken yenisini firma tekrar gönderiyor. Yeter ki uymama ihtimali olan her şeyde önce satıcıyla yazışıp onay alın.
Kapıda ödeme ile gelen üründe sorun olursa vergi ve kargo boşa gidiyor, ürün ücreti iade ediliyor. Hiç kargo ve vergisi peşin ödenmiş ürün iade etmem gerekmedi, öyle olduğunda her şey dahil iade ediliyor olabilir.
Örnekler:
- takipli/takipsiz kargoyla gönderilip bana ulaşmayan bütün ürünlerin para iadesini aldım (yaklaşık 80 alışveriş).
- Gönderilen ürün resimlerinden küçük, farklı, özelliği anlatıldığı gibi değil v.b. ise hepsini geri göndermeden para iadesini aldım (yaklaşık 20 alışveriş).
- Oğluma aldığım küçük bir drone hediyeli drone ile birlikte belirtilen hediye drone gelmediği için o hediyenin satış bedelini tam olarak iade aldım.
- Yan gözleri açılıp heybe olan bagaj çantasını bir heybesi ters monte edilmişti, ürünü göndermeden tam olarak bedelini iade aldım, epey sonra heybeyi çantacıya 20TL verip düzelttirdim.
Yüzlerce alışveriş içinde sorunlu olup telafi edilmeyen tek bir alışveriş bile olmadı.
Sorun giderme ile değerlendirme puan ve yorum konusunda AliExpress satıcıları Türkiye'deki alışveriş sitelerindeki satıcılara kıyasla çok hassas. Düşük puan ya da kötü yorumdan çok çekiniyorlar. Düşük puan verilmemesi ya da kötü yorum yazılmaması için özel mesajla ulaşıyorlar, telafiyi sorunsuz gerçekleştirip sonraki alışverişler için ücretsiz kargo, indirim gibi vaatlerde bulunuyorlar.