Aliexpress'in gayet düzgün olduğunu dünüyorum. Posta veya gümrük ile ilgili bir sorun çıkmadığı sürece herşey yolunda.
Başarısız sipariş teki adımlar şu şekilde.
1- Siparişimde satıcının verdiği takip numarası sahte çıktı, zaten site sayfasından china air mail bildirimleri var. Olumlu siparişlerde "Gönderi Müşteriden alınmıştır" gibi bir ibare oluyor.
2- Satıcı ürünün postalanması için 3-4 gün bekleyebiliyor genellikle.
3- China air mail in geri bildirimide 3-4 günü bulabiliyor, yani takip kodunu satıcıdan aldıktan sonra biraz beklemenizde fayda var.
4- Bundan sonra çile başlıyor 10-15 gün içinde takip kodu na ilişkin hareket olmazsa satıcıya mesaj atıyorsunuz "hello friend, this tracking code does not work" felan gibi temel ve basit bir ingilizce kullanmak gerekiyor zira çinli dostlarımız translator kullanıp kaşı gözü yarıyorlar.
5- 4üncü adımda attığım mesaja cevap gelmedi satıcıdan ama dispute açmadan önce 40 gün felan bekledim, resmen çile gibi.
6- Sipariş teslim süresi dolmaya 4-5 gün kala "Dispute" açtım, bir nevi hakem gözetiminde satıcıya ihtar çekiyorsunuz. Dispute açarken seçenekler var mesela "ürün hasarlı geldi" "rengi farklı" "bozuk" "ürün bana ulaşmadı" "tracking information doesnt work" vs.. gibi
7- Tabi ben şanslıyım ürün ne bana ulaştı nede traking code çalışıyordu.
8- Satıcıdan 5 gün cevap gelmedi.
9- Altıncı günde "Escalate Dispute" dedim, buda sizin çektiğiniz ihtarı Aliexpress te çekecek.
10- Aliexpress ten haklı olduğuma dair ciddi bir yanıt geldi ve satıcıya sorunun ne olduğunu soracaklarını söylediler (tabi burda tracking information ın çalışmaması etkili oluyor, başka durumlarda sıkıntılar olabilir.)
11- Beni yanıtlamayan satıcı Aliexpress a para iadesini kabul ettiğini bildirdiğine dair mail aldım ve ertesi gün kredi kartıma ödediğim para kur farkıyla işlenmiş oldu.
Bunun dışında daha önceki 12 siparişimin hepsi başarı ile sonuçlandı. İlk defa bu olmuştu ama şaşırmadım zira;
Aliexpressteki satıcıların çoğu aslında aracı, genellikle taobao denilen manyak bir site var Çinlilerin hepsiburdası gibi bişey. Burdaki satıcıların çoğu sizle taobao arasında aracılık yapıyorlar vs... İşte ürünün gelmeyeceğinden emin olmam diğer satıcıların siparişlerimi kabul etmemesi çünkü ürün taobao daki ana satıcıda "out of stock" durumdaydı. Sipariş verdiğim satıcı ise garibim aklı sıra karambole getirdi işi.