Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

@Tasogare
Rica ederim once can. Allah herkese kazasiz surusler nasip etsin

@SOZUAK

Hobi zevkli dedigimiz seyler para ugruna yarisma boyutuna gectiginde, durum gercekten degisiyor. Zevkten ziyade hirsa ve eziyete donuyor diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helen
Scudo
@Tasogare

şunu demişim;

@NewStyle

gelen cevap bu :)), kardeş diye başlamışsın ben sana bir adım daha atayım samimiyetimiz pekişsin, evlat, okuduğunu tek seferde anlamazsan tekrar tekrar oku iyice anlayana kadar, ne olduğunu anlamadan tepki gösterirsen ne kadar zeki olduğunu herkes anlıyo sonra, benden söylemesi. sana "haklı, foto yokmu" demişim, boş boş konuşmayın demişsin, hangimiz daha boş şimdi ?
 
@Tasogare
Sana ne oluyor birader ..benim yazımı alıntı yapıp ( ktm defans takımı ne demek ) @ilker beyin avukatımısın sen niye araya giriyorsun bu arkadaş ktm yi kötülemiş ben kaynak istiyorum dedim....istanbulda en çok ktm yi satan yer efor bisiklet bende bir ktm kullanıcısı olarak şenol beyden şimdiye kadar sattığı karbon kadroların kırılmadığı garantisini alarak bisiklet aldım sanamı inanayım şimdi onamı arayıp sorabilirsinizde...Şu forumda bazı arkadaşlar ayıp etmyormu kötülemek karalamak bu kadar kolaymı
 
@NewStyle

iyide ben kırılan kadronun fotosu yok mu demiştim sana bişey dememiştim ki, boş boş konuşmayın demişsin, zıt bişey yok burda sana karşı KTM defans takımı dememe mi alındın neye alındın ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@NewStyle
Tavrınız çok çirkin. Ben neden KTM markasını karalamak isteyeyim ki? Olsa da binsem. Ayrıca konuda aynı şekilde tanıdıklarının kadrosunun kırıldığını yazan başka arkadaşlar var. Onlardan neden link istemiyorsunuz? Örneğin özelden yazan bir arkadaşa linkini attım size de atayım. Sonra da zaten engelleyeceğim sizi.Bu tavırlarla karşılaşmak için girmiyoruz foruma. İyi günler. Atıyorum özel mesajı.

@NewStyle Ayrıca kırılmama garantili kadro nasıl verebiliyor satıcı, var mı böyle bir şey. nasıl inandınız şaşıyorum.
 
Tabikide böyle birşey olamaz kırılmama garantisi almadım..kırılma gibi geri dönüşü olmamış anlamında yazdım..daha fazla polemiğe girmemek adına cevap vermek istemiyorum konunun amacından sapıyor özelden verdiğiniz linkte hatalı
 
@berktx Ayrıca konuyu açan arkadaşa da aşk olsun. Benim aslında hiç marka ismi yazmadığımı, Pazar günü özel mesajla bana sorduktan sonra mesajımı editlediğimi burada söyleyebilirdi. Farklı bir düşüncem olsa ilk mesajımda marka adı anardım. Ben karbon ve alu muhabbeti olduğu için hiç marka ismi vermemiştim.

Link facebook linki yani belki arkadaş olmadığınız için açılmıyor. İsim vereceğim, kendilerine sorun çok merak ediyorsanız. Ben kendilerinden izin almadan buradan paylaşamam. Zaten biri garantiden değişti diğeri hala o süreçte
 
Forma derken altlı- üstlü, içine gidiği taytı-donu-, çorapları da hesaplayıp mı 10 lira çıkarıyorsunuz maliyeti?
 
Hocam takılma o kadar. Forma sonuçta maliyeti dediğiniz parçalarla 10 TL olmasın da 50 TL olsun 1500-2000 dolarlık kadrolar ile kıyaslayınca ha 3 dolar ha 23 dolar ne fark eder. Deki forma takımı mağazada 100 dolar.

Eskiden hp yazıcı alıyordunuz 50 usd satışı vardır. Yazıcı dediğimiz de mürekkep püskürtmeli kartuşları içinde felan. Şimdi Çinde ürettiriliyor. Marka sahibi satıyor. Türkiye'ye giriyor, distribütör kar koyuyor, ara toptancı kar koyuyor perakendeci kar koyuyor. Yazıcıdan para kazanmıyor üretici diyelim ama zarar da etmiyor. Şimdi o yazıcının maliyeti 10 dolar ya var ya yok, yada gidip bir paket bisküi alıyorsunuz 75 kuruşa satıyorlar. Bunun unu, yağı, sütü, şekeri, yumurtası, ambalajı, karı, toptancı karı, perakendeci karı. O mal demek ki 10 kuruşa felan mal oluyor. Çinden lamba getiriyorsunuz. Mesela yeni aldım şu solarstorm 3 ledli sadece lamba. 9.5 dolar. Şimdi içindeki parçalar montajı karı vs deyince komik paralar ama burada satınca firma aynı mal 50 dolar misal. Forma da böyle materyal maliyeti kaç para sanki atla deve değil ya.
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
E peki o zaman bu bilmem kaç bin euroluk bisikletlerin maliyeti ne ola ki ;)

Bu işlen uğraşan arkadaşım var (demir çelik ithalatı ihracatı.), kardeşi de alimunyum sektöründe, bi sorayım kilosu kaçaymış :)

Yani demem o ki bu bahsettiğiniz süreçlere bisikletlerde dahil. Bu modern dünyannın en rahatsız edici yanı ve buna özel teşebbüsün haricinde devletlerde ortak oluyor(kdvsi ötvesi) Herkes simsarlık üzerinden üretmeden al sat ile gelir sağlar iken en az kazanan üreten oluyor.
 
Arkadaslar yukarida her yarista bisiklet degistirme minvalinde biseyler konusulmus. Yok oyle birsey :) her takimin belirli adette bisikleti vardir. Her sene duruma gore yenilenir. Ben movistar'in eski zamana karsi pinarellolarini 3 sezon kullandiklarini gordum. Oyle kullanayim atayim yok. Her yaristan sonra tamamen yikanir, temizlenir, yağlanir bakimlari yapilir kaldirilir. Bu her yaristan sonra kesinlikle tekrarlanir. 21 gun sure tour de francede bu islem 21 gunde de yapilir. Oyle aliyom bisikleti bi etap suriyim yenisini versinler yok.
Asagidaki videoda ingilizceniz varsa valverde in eski bir bisiklet kullandigindan bahsediyorlar. Koskoca valverdeye o bisikleti kullandiriyorlarsa her etap bisiklet degismedigini anlayabiliriz sanirim :) maliyet hesabi yapmadan duramiyoruz memleket olarak :)
 
@Anonim Hocam birincisi meşhur olmayan orta sınıf bisikletçilerin her etap yeni bisiklet almayı geçtim her yarışta yeni bisiklet alması bile zor, zaten aylık maaşları bindikleri bisikleti almaya yetmez çoğu bisikletçinin. İkincisi, modern dönemde bikefit tarzı şeyler çıktı, her bisiklet terziden çıkmış gibi kişiye özel ve yılda 10 yarış koşuyor olsa bir bisikletçi, 10 tane bisiklete bikefit yapmazlar. Adamlar yarış esnasında bisiklet değiştirince bile sızlanıyorlar, her yarış yenisini almazlar. Üçüncüsü de bu spor lojistiğin inanılmaz fazla olduğu bir spor, yani öyle sürekli yeni bisiklet verecek kadar çok bisiklet taşıyacak bir imkanları olduğunu düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
Orta sınıf yada meşhur olmayan hele hele ülkemizdeki profesyonellerin bile böyle imkanları yok elbette. Firmalar yeni teknolojilerle kadrolarına yenilikler yapıp sporcularına verirler yoksa 3 seneyi bırakın sizler bile 2 sene öncenin vites takımını kadro modellerini bile sıfır olsa dahi eski model diye almayıp burun kıvırıyorsunuz. O adamların milyon dolarlık takım bütçeleri var çünkü ticari çalışıyorlar. Bunun dışında o bisikletler zaten markette satılan yani "pro consumer" ürünü değil özel yapım bisikletler öyle 1500-2000 euroluk piyasa malı kadrolar değil. Gözden kaçırılmaması gereken noktalardan birisi 1 sene sonra o firma teknolojisi açısından kadroların demode olabileceğidir. Her sene firmalar yeni modeller çıkartıyorlar boşuna mı! Materyal değişiyor, örgü tekniği değişiyor, epoksi değişiyor, kürleme yöntemi değişiyor. Değişiyor da değişiyor. Ünlü marka 2 sene 3 sene aynı kadro ile çıksa firmanın imajı yerle bir olur yeni birşeyleri yok argeniz uyuyor mu bize eski teknoloji mi satıyorsunuz diye.

Neyse sonuçta kendimizi pro sporcularla kıyaslamadan kendi adıma şunu söyleyip çekilmek istiyorum sıkıldım artık. Ama bir iki yabancı sporcuya/takıma da soracağım.
Alü kadroya kolay kolay birşey olmaz. Aynı kadroyu 10 sene ciddi bir kaza geçirmeden kullanabilme olasılığı karbon bir kadroyu kullanabilme olasılığından fazladır. KArbon kadroya kötü diyen yok ama pahalı olduğundan ucu ucuna imkanlarınızı kullanıp alıyorsanız olası bir hasar durumunda yenisini ikame edemeyecekseniz alınmaz (ben almam) Param bol, havası yeter, kırılsada bana koymaz vs bu seçeneklerden birisi, ikisi yada hepbirisi size uyarsa alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Daha önce hiç bir karbon kadrolu bisiklet kullanmadım. Kullanan arkadaşlarım sağlam olduğunu söylemekteler ve hepsi bisikletten anlayan arkadaşlar. Lakin insanoğlunun beyninde çeliğin sağlamlığı mıh gibi çakılıdır. Karbon bisiklet sahibi arkadaşlarımız zaten kırılma hesabını yapıp bisikletini almakta. O yüzden riski kafasında sürekli gezdirmekte.
Bence bu noktada asıl soru şu ; size hangisi lazım ? Bisiklet dünyasının içine girdikten sonra kaybolmak pek mümkün. Hele ki maddi durumunuz iyi ise. Fakat bu şekilde bir tavrın tüketmekten başka bir şeye yol ve kendinize bir faydası olmayacağından eminim. Ben şehir trafiğinde karbon bisikletlere çok para verilmesini gerekli bulmuyorum. Fakat gönül bu bazen kapılıp istiyor, öyle değil mi ? İşte arada kalmaktansa karbon alıp yoluna devam eden arkadaşlara destek olmak, alüminyumla, çelikle yaşayanları yerden yere vurmamak asıl olan.

Hangisinin ömrü uzun olursa olsun fark etmez.
 
Bu tartışmaya bende katılmak istiyorum...

Öncelikle baya çeşit var önümüzde... Ama kimse çelik alaşım tipli kadro kullanmak istemez. Geriye de aliminyum ve carbon kalır. Ülkemiz şartlarını da düşünürsek ortalama bir bisiklet kullanıcısı için aliminyum kadroda çeşidi de yeterlidir. Ve evet çabuk yamulur öyle kırılırsa da kaynak falan olmaz çöp olur. Ama zararınızı çok ciddi rakamlara çıkmadan telafi edebilirsiniz. Kadronuzla beraber sizde kırılmış olmazsınız :D

Karbona gelicek olursak her alanda kullanılıyor. Sınıfı derecesi yapım koşulları replika olup olmadığı gibi birçok faktör bulunuyor. Hepside uzun uzun araştırma isteyen konular. Ama kendi şahit olduğum bir olaydan bahsetmek istiyorum. Cannondale flash modeli vardı yıl 2011 ya da 2010 tam emin değilim. Bisikletin fiyatı 11.000 tl idi o zaman. MTB yarışında kaliperin vidalarının takıldığı boru hizasından yatay bir şekilde darbesiz kırıldı. Aynı gün trek vardı 6 serisi. Onunla bir iki defa aynı yeri dolaştığımda ne esneme gördüm ne kırılma.

Diğer taraftanda bakıcak olursak evet bugatti veyron'un sürücü kabini carbondan yapılıyor. Ve 100 kg lık bu bölümü 8 tane titanyum vida tutuyor sanırsam. Ama aynı teknolojide aynı kalitede mi bizim kadrolar tartışılır. Ve asıl geldiğim sonuç şu:

Bugün aliminyum kadroyla ortalama karbon kadro arasında yarım kilodan anca fazla olan bir fark var. Peki bu ağırlıktan başka ne var ? Mesala kırıldı diyelim değişitirirken ne kadar para harcıyoruz. Ben bu konuya birazda ekonomik bakmayı düşünüyorum. Ortalam aliminyum bir kadro yenisi hemen bir maaşla alınır belki ama ortalama bilinen bir markanın karbon kadrosu belki maaşınızla alanamayacak külfetli. Heleki bu kadroyu kullandığınız ülke Türkiye ise...

Bitirmeden önce herhangi bir kadronun yandaşı olucaksam akılcı sebeplerden ötürü aliminyum derim ben. Karbon gibi sinsi sinsi içten içten oluşan çatlak yürümez en azından. Yamulursa yamulur kırılırsa azcık aralık verirse de belli eder kendini binmezsin. He yolda kırılacaksa da ona öne karbonda ne aliminyumda bir şey yapabilirsiniz. Bu arada ülkemiz şartlarına değişmişken bir şey daha demek istiyorum ...

Hani şu çok tartışılan yanal kuvvet varya... Ben florya sahilde scott scale 40 alu modelle gezerken kızın biri isparkın o ağır bisikleti + kızın kendi 90 kg ağırlıyla geldi benim bisikletin tam ortasından vurdu.... buluşma hızımız 40 tahmini. 20 + 20 . neyse kadroma bir şey olmadı. Belki karbon olsa telafisi olmayacaktı.

Son olarak her açıdan mantıklı düşünürsek benim vardığım yer alu kadrodur. Hastayım karbonlara ama bunları düşünerek alamıyorum. Almıycamda... Herkese iyi günler.
 
Bisikletiniz değerli ise aluminyum alın =) Yok benim bindiğim bu alet sadece mal diyorsanız uzay teknolojisinden üretilmiş bir kadro bile alabilirsiniz.İçim kalktı artık aman dikkat et çizilir,bisiklet öyle konulmaz,gördün mü bak düştü,bu bisiklet bende olsa oraya koymazdım v.b laflardan.Siz aluminyum alın arkadaşlar.Sabah akşam silin.Çizilince boyatırsınız.Karbon kadroda boyatma ve tamir zor oluyor.Almayın.Üzülürsünüz.Kafayı takarsınız.Satarken çok kayıp yaşarsınız.Yapmayın...
 
Geri