Bu tartışmaya bende katılmak istiyorum...
Öncelikle baya çeşit var önümüzde... Ama kimse çelik alaşım tipli kadro kullanmak istemez. Geriye de aliminyum ve carbon kalır. Ülkemiz şartlarını da düşünürsek ortalama bir bisiklet kullanıcısı için aliminyum kadroda çeşidi de yeterlidir. Ve evet çabuk yamulur öyle kırılırsa da kaynak falan olmaz çöp olur. Ama zararınızı çok ciddi rakamlara çıkmadan telafi edebilirsiniz. Kadronuzla beraber sizde kırılmış olmazsınız
Karbona gelicek olursak her alanda kullanılıyor. Sınıfı derecesi yapım koşulları replika olup olmadığı gibi birçok faktör bulunuyor. Hepside uzun uzun araştırma isteyen konular. Ama kendi şahit olduğum bir olaydan bahsetmek istiyorum. Cannondale flash modeli vardı yıl 2011 ya da 2010 tam emin değilim. Bisikletin fiyatı 11.000 tl idi o zaman. MTB yarışında kaliperin vidalarının takıldığı boru hizasından yatay bir şekilde darbesiz kırıldı. Aynı gün trek vardı 6 serisi. Onunla bir iki defa aynı yeri dolaştığımda ne esneme gördüm ne kırılma.
Diğer taraftanda bakıcak olursak evet bugatti veyron'un sürücü kabini carbondan yapılıyor. Ve 100 kg lık bu bölümü 8 tane titanyum vida tutuyor sanırsam. Ama aynı teknolojide aynı kalitede mi bizim kadrolar tartışılır. Ve asıl geldiğim sonuç şu:
Bugün aliminyum kadroyla ortalama karbon kadro arasında yarım kilodan anca fazla olan bir fark var. Peki bu ağırlıktan başka ne var ? Mesala kırıldı diyelim değişitirirken ne kadar para harcıyoruz. Ben bu konuya birazda ekonomik bakmayı düşünüyorum. Ortalam aliminyum bir kadro yenisi hemen bir maaşla alınır belki ama ortalama bilinen bir markanın karbon kadrosu belki maaşınızla alanamayacak külfetli. Heleki bu kadroyu kullandığınız ülke Türkiye ise...
Bitirmeden önce herhangi bir kadronun yandaşı olucaksam akılcı sebeplerden ötürü aliminyum derim ben. Karbon gibi sinsi sinsi içten içten oluşan çatlak yürümez en azından. Yamulursa yamulur kırılırsa azcık aralık verirse de belli eder kendini binmezsin. He yolda kırılacaksa da ona öne karbonda ne aliminyumda bir şey yapabilirsiniz. Bu arada ülkemiz şartlarına değişmişken bir şey daha demek istiyorum ...
Hani şu çok tartışılan yanal kuvvet varya... Ben florya sahilde scott scale 40 alu modelle gezerken kızın biri isparkın o ağır bisikleti + kızın kendi 90 kg ağırlıyla geldi benim bisikletin tam ortasından vurdu.... buluşma hızımız 40 tahmini. 20 + 20 . neyse kadroma bir şey olmadı. Belki karbon olsa telafisi olmayacaktı.
Son olarak her açıdan mantıklı düşünürsek benim vardığım yer alu kadrodur. Hastayım karbonlara ama bunları düşünerek alamıyorum. Almıycamda... Herkese iyi günler.