Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

bununla ilgili bir araştırma yapılmış gayette bilimsel veriler işlemekdedir ve adam diyecegini demiş :D

alıntıdır :(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
Scudo
Alüminyum kadro karbon maşa yol bisikleti kullanıyorum şimdi karbon bisiklet surenlerle tura gittiğimde pek fark olmuyor yani karbon kullanan alıp başını gidemiyor kişinin gücü ile alâkalı daha önce salcano istanbul kullandım o turlarda tam işkence oldu yol bisikleti turlarda çok iyi parça olarak en az tiagra set ve iyi jant şart
 
Kesinlikle Çelik veya cromoly, çatlayan alu kadrolarım oldu, bir sürü kırılan karbon fiber kadro gördüm, bir kg daha fazla taşıyıp sağlam bir kadro kullanmalısınız bence, tabi yol bisikletlerinde karbon alü veya karbon fiber kullanışlı olur, ama bir xc veya mtb için yeterince sağlam malzemeler değiller.Magnezyum jantlar için ideal bir malzeme ama kadroda işe yarayabilir diye düşünüyorum.
 
Hali hazırda alüminyum yol bisikleti kullanıcısıyım (Cube Peloton Pro) ve 103 kg olup, her yerde dört dörtlük olmayan yolları da hesaba katınca zaman zaman hor kullanıyorum bisikletimi. Şu ana kadar kadrodan en ufak bir ses dahi gelmedi. Aynı durumda karbon kullansaydım ne olurdu bilmiyorum çünkü daha önce hiç kullanma fırsatım olmadı. Ancak alüminyumun, karbonun maruz kaldığı şiddetin yarısının hatta üçte birinin alüminyumu pert ettiğini bir çok videoda gördüm. Farklı bir örnek olacak ama; karbon ve çelik dingillerden hangisinin daha sağlam olacağıyla ilgili videoda çelik dingil 1376Nm basınca kadar dayanırken, karbon dingil "4728Nm" basınçta ancak zarar gördü.

Ekonomik durumum çok iyi olmadıkça karbon bisiklete yanaşma taraftarı değilim açıkçası. Sağlamlık vs. gibi nedenlerden dolayı değil tamamen ekonomik sebeplerden dolayı. Karbon bisiklet almışken üzerinde Tiagra set, giriş seviyesi jant ve diğer ekipmanları istemem açıkçası. Karbon bisiklete yakışmaz diye düşünüyorum. Mevcut durumda bisikleti değiştirecek olursam eğer, Cannondale Caad 12 (Ultegra) en mantıklısı olur benim için. Hem (bildiğim kadarıyla) en iyi alüminyum kadro hem de ağırlık ve ekipman olarak aynı fiyattaki karbon bisikletlerin 2-3 tık üzerinde.
 
Ben de karbon kadroya yeni geçiş yapmış olan, parasını ödeyip Bayram tatilini beklemekte olan bir garibanım. Asfalt kullanıcısı sıfatına uyuyor ve bisikletin tekerleklerini yerden kesecek davranışlarda bulunmuyorsanız gönül rahatlığı ile bilindik markaların karbon kadrolarını alabilirsiniz. Gidip de replika karbon kadrolar alıp bu çıtlıyor demeyelim :)

Ben gibi 1,5KG ön+arka jant seti, 1,4kg maşa ve 750gram aynakol almışsan bir zahmet dişini sıkıp karbon kadronu da ekleyiver envanterine. Bu ağırlık tutkusunu da ben gibi 60KG ve altı insanlar yaşarsa sevinirim, aksi halde faydası olmayabilir :)
Neticede karbon, bisikleti çok hoş gösteren bir detay. Dışarıdan bakan insanın nutku tutuluyor şerefsizim.
 
@gokhanaltinellliler
Ben de buna güvenerek yola çelikle çıktım, cromoly kullandım, alü kullandım en iyisi çelik. Hele o virajlarda o merkezkaç felan

@Gökhan Akkaya
Abi sen en son 1900lük scott alıyodun o iş ne oldu
 
Başkasına yar ettiler Scott'u. Ben de Mavic Crsmark Slr jant seti ve Lapierre karbon kadro aldim. Bayramdan sonra toplamayi düşünüyorum. Sele borusu arıyorum bu aralar.
 
  • Beğen
Tepkiler: selket
Yarışa mı katılıyoruz karbon bizi aşar . Şimdiki alluların pek bir farkı kalmamış gibi
 
@Gökhan Akkaya
Hardtail softail?
 
malesef insanlarımız çoğunlukla kullanacakları alan için değil ya görüntüsü ya da başkalarından aşşağı kalmama ya da başklarına özenme gibi durumlardan dolayı bisikletlerini seçiyorlar. mesela adam sırf bisikletçiler karbon kullanıyo o yüzden bende karbon alayım diyor. sırf şekil olsun diye çift süspansiyonlu mtb bisikleti alıp ömür boyu dağın yakınından geçmeyenler hep şehirde gezenler zaten fazlasıyla dolu yani bu başlık aslında güzel bir başlık çünkü kullanıcı deneyimlerini özümsüyor ama çoğu insan ''karbon abi öyle olmasa yarışçılar onu kullanırmıydı'' diyor kendisi haftada 30 km anca sürecek olmasına rağmen ve yarışları izleyici olmaktan başka görmemesine rağmen. yani bisikleti başkasına özenme ve ya onun karbonu var bende alayım gibi aşşağı kalmamak için değil kendimiz için kullandığımız alanlar için seçelim vesselam
 
@salih.polat
Çok haklısın, öyle böyle değil ama acayip haklısın. Adam 500 euro fazla verip(misalen) karbon modeli alıyor, sonra böbürlenerek ben karbon aldım acayip hafif diyor, sonra ona gidip en ağırından alü jant takıyor bisiklet yine 14kg oluyor, ee noldu hafif kadro ;puff 500euro çöpe
 
image.jpeg
2008 model bir Kadroset. Gerçekten sağlam oldugunu dusunuyorum.

Benim bu konuda pek bir bilgi ve düşüncem yok. Ama sağdan soldan okuduğum yazılara göre karbon kadro alabilecek kadar parası olan bir kişi titanyum kadro da alabilir. Cok uzun sureler kullanmak icin titanyum, esnemezdik icin karbon seçilebilir. Çoğu firma 5 yıl garanti veriyor zaten. Kaza yapılmadığı surece ki kaza yaptıktan sonra bisikleti de düşünmem bana bisey olmasın yeter derim karbon kadroya pek birşey olacağını sanmıyorum.

Bu arada yine okuduğum konular neticesinde karbonlar yanal hasarlarda rüzgardan düşme gibi catlayabiliyor.

3 milyarlık telefon kullanıp 5 saate sars bitmesine katlanıp 3310 kulanmiyorsak bence karbon aldığımız Zaman da biraz özenli kullanmak gerekecek.
 
Geri