Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

İyi bir alu kadro en güvenli limandır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Başka bir konuda da sormuştum, en doğru konu burası sanırım.

Endurance bisikletlerin geometrisi gereği, yoldaki titreşimleri vb. daha fazla absorbe etmesi, kadro ve componentlerin ömrü daha fazla denilebilir mi?
(Marka, model vb. farklılıkları dışında)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Taner James
Endurance bisiklet ne demek arkadasim? Bu kelimeyi cok duydum ama gercekten anlamini bilmiyorum
 
@mariokaldato

Endurance kabaca, safkan yol bisikletinin daha rahat sürüş için geometrisi değiştirilmiş hali. Oturuş pozisyonu biraz daha dik oluyor.
Avantajı rahat sürüş, bozuk yollarda kullanım (çok bozuk yollar değil), yollarda hissedilen titreşim vb. daha fazla absorbe ediyor.

Dezavantajı: Safkan yol bisikletine göre hızdan, performanstan biraz ödün veriliyor.
 
@Taner James hmm tesekkurler Taner kardesim. Kisaca sehir gbi yol bsikleti denebilir :) kisa olmadi gerci tanimlamam haha :D
 
Kırılma olayını arkadaş gayet güzel bir video ile göstermiş. Performans olarak düz yolda düşünüldüğünde ağırlığın etkisi neredeyse sıfır. Sizi en çok etkileyecek olan hava sürtünmesi. Hızlanmak için uygulanacak kuvvet de çok fazla olmayacaktır. Bununla birlikte momentum yeteri kadar ağır olunduğunda yüksek olacağından sabit hızla gidildiğinde fark olmayacak. Ani hızlanma önemli değilse düz yolda bana göre fark yok. Tepeli yerler düşünüldüğünde de potansiyel enerjiyi kinetik enerjiye dönüştürüyorsunuz. Dolayısı ile fizik olarak fark yok. Ancak kimse kas gücünden bahsetmemiş. Olay burada bence. 75 kilo kas gücü zayıf bir insanla yüksek bir insanın yokuş çıkması aynı enerji harcaması anlamına gelmez. Çok yokuşlu yerler yoksa 4-5 kilo fazla olsa bile yormuyorsa kas gücünüz de yeterli ise karbona kasmaya gerek yok. Profesyonel olmadığım halde 10 derecelik eğimle toplamda 140 kiloyla 300 metrelik yokuşu kesintisiz çıkabiliyorum. Performansa yarıçı değilseniz bu kadar kasmamak lazım. Biraz da kas yapmak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet 38
Allahını seven bu konuya bir açıklık getirsin. Forumun kadim meselesi haline dönüştü. Bir nevi forumun milli ata sporu. Paran varsa tabiki karbon, titanyum, columbus çelik paran yoksa züğürt isen alü, hi-ten çelik. Hepten yolsuz isen hasbike ahanda resmide burada.
61913b97cd9639c1a13887f97e37541f.jpeg
 
Yaz başında bu konuya mesaj atmıştım, o dönemden bugüne neredeyse 10.000 KM daha yol yaptım, kendi deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

10.000 KM boyunca Alü Cube Peloton SL kullandım, her şeyiyle memnundum. Daha sonra 2. bisikleti alacağım için tercihim karbondan Scott CR1'den yana oldu. Hatta dayanamayıp yine full karbon Battaglin marka bir bisiklet daha aldım. Üçünde de aynı jant setini kullandığımda hissettiğim temel farklar ;

- Anlık hızlanma ve çeviklik konusunda karbon kesinlikle daha iyi. Bunun sebebi muhtemelen bottom bracket çevresindeki yoğun karbon kütlesi. Tabi aradaki 1,5 kiloluk farkın da etkisi vardır.
- Esnemezlik olarak elbette ki karbon bir adım önde. Özellikle ayağa kalkıp sprint attığımda bu farkı hissediyorum.
- Karbon kadrolar yerdeki kötü asfaltı daha iyi sönümlediği için daha konforlu bir sürüş sunuyor. Alü kadroyu sürdüğümde çok net şekilde darbeleri hissettiğimi fark ediyorum. Ama bazen bu sert his daha fazla keyif veriyor orası da ayrı.

Tüm bunları alt alta koyunca "karbon daha iyi" diyeceğimi düşünebilirsiniz, ama değil :) Bence bizim gibi max 200-250 watt değerlerle yine max 34-35 km/h ortalamalarla süren fani bisikletçiler için ikisi arasında o kadar da bariz fark yok. Üst düzey bir alü kadro (CAAD, TCR, Peloton vb.) ile giriş seviyesi / ortalama bir karbon kadro arasındaki fark bir hayli minimal.

Ek olarak : "karbon çabuk kırılır" tamamen bir mitten ibaretmiş. İstanbul sokaklarında girmediğim çukur, üzerinden atlamadığım tümsek kalmadı bana mısın demiyor namussuz :) Abartıp kaldırımlardan zıplamaya başladım ama yine de en ufak bir negatif durum ortaya çıkmadı. 2-3 kere de yere düşürmeme rağmen bir sıkıntı yok.
 
alü kadroda donanım daha yüksek ise Alü kadroyu seçin ancak ikisinin aynı donanımda olması durumunda karbon, Bu arada bütçeniz temel belirleyici tabiki
 
Her türlü Alu! 4 Mevsim kullanım ama saniyelerin önemi varsa, yarışlarda derece elde etmek istiyorsanız Karbon. Türkiyede Alu alın. Alabiliyorsanız Giant Aluxx, Cannondale Caad serisini affetmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Kerem Groims
bence bu kadar kesin konuşmaya gerek yok, konunun uzmanlarıda bu kadar kesin konuşmuyor zaten, arada ufak farklar var abartmayalım deniyor, ama bu farkları saniye bazında özetlemek yanlış olur, eğer zamandan bi kazanım varsa o zaman, bu farkın oluşturduğu bi hissiyat da vardır. ama en büyük farklar bence esneme/esnemezlik (ki bu malzemeye olduğu kadar profile göre de değişir) ve görüntü. karbon garip bişey, daha bisiklet olarak görmeden önce bile otomobil sektöründe görüp beğenimizi kazandı, nice şahin sürücüsü üzerinde karbonu geçtim, kaplamasını görmek bile yüzük görmüş saksağana dönüşme etkisi yaratıyor, olayın bu boyutunada eğilinmeli :)
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1310/3673/products/8-carbon-fiber-toilet-seat.jpg?v=1478630757

mesela şu gördüğünüz alet 1230 gr.lık ağırlığıyla en yakın rakibine -980 gr. fark atıyor.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Anlamıyorum, 6061 ile 7075 arasında 0,1 g/cm3 fark var ise ağırlık farkına sebep olan ne? Bunların dışında alaşım var mı? Konu hakkında BİLGİSİ olan arkadaşlar ne der acaba? Üstelik elastise modüllerine bakın, piyasadaki tüm efsaneleri yerle bir ediyor. Eğer bu doğru ise kesinlikle KAZIKLANIYORUZ !

Screen Shot 2017-03-22 at 06.24.17.png
 
@Boran06

Tablo gayet güzel hazırlanmış, ancak malzemelerin özgül yoğunluğu yerine akma dayanımı verisini dikkate almak gerek. Tabloda bu değer yok ama büyük ihtimalle gerilme direnci adı altında verilen değer aslında akma dayanımı (yield strength) değeri.

Buraya bakacak olursanız 6061 ile 7075 kalite malzemeler arasında 2 kattan fazla dayanım farkı olduğunu görürsünüz. Bu aynı kesite sahip iki profil arasında iki kat dayanım farkı olacağı veya aynı dayanıma sahip olması istenen iki profilden birinin kesitinin diğerinin yarısı kadar olacağı anlamına geliyor. İşte ağırlık farkını ortaya çıkaran şey de tam olarak bu.

Peki o halde 7075'ten mamül bir kadro neden 6061 muadilinin yarısı ağırlıkta değil diye sorabilirsiniz. Bunun nedeni ise 7075 malzemenin kimyasal yapısı gereği kaynaklı birleştirmeye uygun olmaması, dolayısıyla piyasada aslında bu malzemeden mamül bir kadro bulunmamasıdır. Bu malzeme dövme, enjeksiyon ve talaşlı imalat yöntemi ile üretilen parçalarda (gidon boğazı, aynakol, aktarıcı parçaları vb) kullanılır.
 
@Sadettin Z. Teşekkürler. Güzel açıklamışsınız. Gerilme direncini tabloyu okurken ihmal etmişim. Benim kafamı en çok E.Modüllerin aynı olması karıştırdı. Çünkü dirence karşı şekil değiştirmeyi belirleyen bir katsayı bu. Yani aslında esneme modülüde denilebilir. Bakıyoruz hepsi aynı ANCAK Gerilme dirençleri arasında devasa farklar var. Açıklamanız soru işaretlerimi büyük ölçüde giderdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
bende canyon endurace al 7.0 ve carfon fiber 7.0 modellerinde takıldım hangisini alsam ve ilk yol bisikletim olacak ama bu 2 bisikletten gözüme başka bir bisiklet girmedi bana bu bisikletleri kullananlar al ve ya cf mi tercih etmeliyim cevap verirlerse şimdiden teşekürler.
 
Geri