Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

@Emir Taha Kenar

Benim o mesajdan anladığım, karbonun bir metal olmadığı için alaşımı olamayacağı yönünde bir bilgilendirme, ve bu yanlış. İstenirse erimiş demire buğday atılır, yine bir alaşım olur, çünkü alaşımlarda reaksyona girme beklenmez, girerse bileşim olur.

*Ben yine ısrarla yanlış anlıyorsam özür dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege ve anon
Scudo
@Hevesli belki de ben yanlış anlıyorumdur :) Ben karbonun alaşıma katılamayacağı değil de karbonun bir alaşım olmadığı anlamını çıkardım

(3 mesaj oldu yazım hatası yapıyorum nasıl oluyorsa)
 
@Murat B.

Çelik bir alaşımdır, demir alaşımı ya da karbon alaşımı değil, demir-karbon alaşımıdır.

Edit: Mesajın bir kısmını sildim, benimde yanlış bildiklerim varmış.
 
@Murat B.
"Alaşım" kelimesini ortaokulda öğrendiğimiz anlamıyla kullandığımda yanlış yapmış olurum. Şimdi bakınca bana da öyle görünüyor. O öğrendiğimiz 'alaşım' daha çok birbirinin içinde eriyip gidebilen metal elementlerin ısıtılıp soğutulmasıyla elde ediliyor. Ortaya çıkan yeni bir element değil sadece metalik özelliklere sahip bir tür karışım, ve işlem eritip ayrıştırma yoluyla geri çevrilebilir.

Bisiklet kadrosunda karbon elyafının nasıl kullanıldığıyla ilgili doğru açıklamaysa "kompozit" kelimesinin yardımıyla mümkün. Karbon elyafı (fiberi), reçine ve takviye (reinforcement) malzemesi biraraya getirilerek bir kompozit oluşturuluyor. Kompozit karbon fiber bisiklet kadroları da biraraya getirildiği takviye ve matris malzemelerin her ikisinden de farklı özelliklere sahip polimer matrisli kompozit bileşikler sonuç olarak.
 
Karbon esnemez arkadaşlar. Esneyen ürününüz varsa bilinki karbon değildir. Çelik üzeri veya alüminyum üzeri karbon giydirme olabilir veya karbon oranı yüksek çelikte olabilir ama saf karbon değildir.
 
Eskiden karbonun artıları daha bir konuşulurdu. Artık karbon hafifliğinde alüminyum kadrolar da üretiliyor hatta alüminyum kadrolu bazı modeller benzer özellikte donanıma sahip karbon modellere oranla daha pahalı. Esneme ve sağlamlık konularında çok bilgim yok ancak bugün bisiklet alacak olsam hafifletilmiş alüminyum modellere de ciddi ciddi bakarım.
 
Bende Karbonda var alü de bence ikisinin en önemli farkı karbon esnemediğinden gücü anında performans olarak yansıtıyor özellikle springte çok farkettiriyor
 
Karbon hafiftir ; Alude hafiftir ( Ben ağırım onu ne yapacağız :eek:ops: )
Karbon naziktir; Alu dusmelere biraz daha dayaniklidir ( Cok duserim :okyrm: )
Karbon kadro esnemez ; Al kadro az biraz esner ( Birakalim az biraz esnesin 96 kg geliyorum :huhuu: )
Karbon kadrolarda bagaj , çamurluk vb delikler pek bulunmaz : alu kadro delik desik edilir gerekirse
Karbon kadro titresimleri emer ; Alu kadroda yola gore titremekten böbrek tasi bile düser ( sağlıklı )
Karbon kadro zenginlik alametidir ; Alu kadroda kimse zengin oldugunu anlamaz ( Bedava kamufulaj)

Bunlar benim kendi nedenlerim. Aluyu sectim secmeye devam edecegim :p
 
Karbon gibisin kardeşim, hafif, bir o kadar da narin
Karbonn gibisin kardeşim, esnemez, ezilip büzülmez
Karbon gibisin karrdeşim, alıp da satamıyor insan
Karbon gibisin kardeşim, aluminyumcular sana hayran :islik:

 
Günümüz teknolojsiyle üretilmiş CrMo kadroyu tercih ederim. Geçen hafta sevdiğim bisikletçi bir abim bu kadrodan güzel bir tur bisikleti topladı, bisiklet 11 kilogram ağırlığındaydı (cantilever frenler, flat gidon vardı ve daha bagaj gibi bu tür bisikletlere özgü ekipmanlar takılmamıştı.
 
Bence karbon mu, alüminyum mu konusunda en büyük yanılgı ağırlık konusu. Aradaki farka sadece ağırlık olarak bakılması, olayı biraz basite indirgemek gibi geliyor. Alüminyum bisikletten karbona geçmiş birisi olarak fark o kadar basit değil aslında. (Bence hepsinden önemlisi jantmış :):):))
 
Bu kadar "Karbon Salımı" yapan insanoğlu,karbon ekipmanlarla çevreci olacak ama "Cukka",zevk ve tercihler alüminyum yada çeliğe çoğunluğun yönelmesine neden oluyor.
Pahalı olan hep parmakla gösterilir ya,içimizde bastırılmış bir dolu şey,daha pedal çevirmeden bizi tetikliyor...
" Su borusu " denilen iki tekere binip, mutlu mesut yaşayanların böyle dertleri yok.
Bilmek,öğrenmek,ihtisas,gelişim v.b.süreçler ,bu hobiyi içselleştirme sonucu yeni takıntıları da beraberinde getiriyor.
Yeni yılla artan fiyatlara karşın düşen alım gücümüz,sahip olduğumuz tüm ekipmanlara gözümüz gibi bakmamızı zorunlu kılıyor.
Hülasa; komşunun tavuğunun bize nasıl göründüğüne takılmayalım.
Damdaki kuşları sayacağımıza kendi kuşumuzun değerini bilelim(Alman atasözü):p
 
Karbon hiç kullanmadım ama uzun süredir mtb kullanıp bugün şehir bisikleti kullanınca sanki yokmuş kadar hafif geldi sürüşü ... :)
 
Merida Reacto Da LTD ve cannondale supersix bisikletim var yol bisikletinde kesinlikle rahatlık bakımından karbon tercih ederim, sworks stumpjumper karbon mtb bisikletim var mtbde karbon olsa da olur olmasa da olur kıvamında diyebilirim.
 
Benim tercihim karbondan yana çünkü esneme olayı yok bu yüzden uzun turlarda ağrılar azalıyor ve performans olarak çok fark ediyor ve en önemli olarak ne olursa olsun karbon bisiklet alüminyumdan daha hafif yani yokusları daha rahat çıkılıyor benim düşüncem bu yani ama herkesin düşüncesi farklı ama ben sadece kendi düşüncemi paylaştım
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet 38
@inziva


bildiğim kadarıyla alüminyumun kendisi esner, ama kadrosu esnemez çünkü alüminyum esnediği zaman kırılganlaşır ve işe yaramaz olur. o yüzden alüminyum kadrolar hiç esnemeyecek şekilde tasarlanır. alüminyum kadrolara karbon ve çeliğe göre ölü gibi denmesinin sebebi de budur.
 
canyon'un kendi tarifini bırakayım;

"If you are considering buying the Endurace CF 7.0, you’re probably also considering the Endurace AL 7.0, and wondering what the difference is between the carbon and aluminium bikes. Since we think they are both great bikes we can’t really help by telling you one is definitely better than the other, but there are definite differences, and those we can certainly help explain. The CF 7.0, made from specially layered high-quality carbon fibre will offer a different ride quality compared to aluminium. It will be responsive like alu, but more supple, perhaps imperceivably so, at least until you get home from your first four hour ride and realize you are a lot less sore and fatigued than you would feel on an alu frame."
 
Geri