Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

adam yüzbinleri kesmiş resmen :D
@Guanzo
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba. 3 senedir Mosso TCA 735 bisiklet kullanıyorum ve 1 ay önce Cole Rollen Elite janta terfi ettim. Kısa mesafelerde bir şey hissetmesem de uzun mesafelerde bisikletten dayak yemiş gibi kalkıyorum. Askerden geleli 54 gün oldu ve 1000 km yol yaptım. 105 set ve üzerindeki diğer komponentleri kullanıp karbon kadroya geçmeyi düşünüyorum ya da bisikleti satıp(eski jant seti ile) yeni bir karbon bisiklet almayı düşünüyorum. Baktığım kadrolar Argon 18 Gallium, Rollingstone(UCI onaylı, Tayvan malı), bisiklet olarak Salcano XRS 001 Ultegra UCI, Giant Propel Advanced 1, Scott Foil 20, Focus Izalco gibi modelleri inceledim. Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@BerkEvren Kondisyonum ahım şahım diyemem tabi. Cumartesi'yi Pazar gününe bağlayan gece çıktığım sürüşte 101 km yaptım. İlk 30 km 36 ortalama, sonrası hep tırmanış olduğu için 60. km'ye kadar 30 ortalamaya düştü ve geldiğim yolu geri döndüğümde 27,7 km ortalama ile tamamlamış oldum. Aslında ortalama bazında değil de kalp ritmi bazında baktığımda Zone 4, Zone 3 ve Zone 2 de neredeyse aynı sürelerde kaldığımı düşünürsem bir nevi gidişi sert, dönüşü recovery tadında bir sürüş olmuştu. Bununla birlikte inanılmaz bir rüzgar vardı, 3 kaza atlattım, 1 tanesinde taksici sayesinde düştüm derken tur bitti. Bacaklarımdaki ağrıdan ziyade vücuttaki ağrı bana garip geliyor. Masaj yaptım, gıdamı aldım, laktik asidi dağıttım ama yolda hangi çukura gelsem bisiklet inanılmaz derecede bana yansıtıyor. Rüzgar direnci de bir o kadar efsane :) Memnunum tabi, 100 kmde 24 km yokuş çıkıp 87 kadans yapmışım 53 39 11 28 ikilisi ile. Benim ki biraz da psikolojik sanırım. Geçen sene bir Argon 18'i yakından gördüm, sürücüsüyle tanıştım (Zafer Yalın), kendisi bana 10 bin km devir ama bir an önce bu kadrodan kurtulmaya bak demişti. 105 setimden memnunum, kadronun rüzgar direnci ve sert olması sebebiyle ve yollarımızın güzelliğinden dolayı karbon kadroda rahat ederim, uzun yolları aşarım diye düşünüyorum. Yoksa bir Specialized Allez, Cannondale Caad12 de derdim ama sonuçta onlar da alüminyum en nihayetinde yolu olduğu gibi aktarıp, güzide yollarımızda beni hallaç pamuğuna çevirebilirler.(İkisini de kullanmadım) Başka bir öneriniz varsa, karbon gidon, karbon sele borusu rahat ettirir gibi onlara da açığım tabi. Benim derdim ertesi güne iyi bir şekilde çıkabilmek. Yıl sonuna kadar 10 bin olmasa da en azından 6000 7000 km yapabilmek. (Not: Bike Fit yapılmıştır)
 
Her iki materyalinde kendi içlerinde kalite türevleri var ama sonuçta savaşa gitmiyoruz, tank istemiyoruz :) amaç bastın mı gitmesi ise eğer tabi ki karbon :)


hayaller karbon, gerçekler alü :)
(sınırlı bütçe)
 
@Taner James Zafer Yalın'ın bana önerisi kaliteli bir uzakdoğu markası araştırmam ve parçalarımı ona aktarmam olmuştu. Karbonun da çat diye kırılma ünü var :) Aslı Bisiklet'te Argon 18 kadronun fiyatı Giant Propel Advanced 2016 6800 Ultegra'nın fiyatına eş değer. Kime sorsam Salcano'dan uzak dur diyor :) Salcano, Torku gibi takımlar yurtdışında bizi Salcano'nun UCI kadrosuyla temsil ediyorlar. Salcano'nun kadrosunun çabuk yorulduğu söyleniyor. Diğer markalar zaten ateş pahası. Sanırım biraz da değişiklik istiyorum ama bütçemi zorlamayacak, mantıklı olacak ve uzun yıllar beni her binişimde hayran bırakacak bir bisiklet arıyorum. Aslına bakarsanız hayaller Trek, hayatlar Mosso :)
 
karbon olması seni uzun bir süre daha hızlı yapmaz daha seri atak yapmanı sağlar kendimden örnek vereyim 2 ay öncesine kadar salcano xrs 700 aldım 52t aynakol bunla 37 km boyunca 40 km den asagı düşmedim düz yoldu 42 ortalama yapmıstım o gün genelde hızım 35 den asagı düşmüyor her neyse 1 ay önce onu satıp btwin triban 500 aldım bunla aynı performansı veremedim daha hafif karbon masa olmasına ragmen bilenler bilir üzerinde 3 lü aynakol var 50t bunu 52t aynakol dişlisi ile değiştirdim eski performansıma geri döndüm tabii burda sele yükselik ileri-geri spd pedal ayarlarını yapmayı da unutmadım...

düzenli beslenme/antreman-kondüsyon-gerekli oturuş ayarları(bikefit) ile her seyin üstesinden gelinir...;);););););););)
 
  • Beğen
Tepkiler: iskender şerit
Her karbon bisiklet konforlu olacak diye bir kaide yok. Kilitli Pedal kanalın da, Giant Propel Advanced 2 ye geçen kullanici eski aliminyum bisikletinden cok daha sert ve yolu hissettigi bir kadro oldugunu söylüyor. Argon 18 ler her iki taraftada dengeli kadroları oldugu söyleniyor. Ben bir Specialiezed Roubaix denemek isterdim konfor açısından.
 
@rkurtcu Argon 18'de kadronun alt ve üst yapısı ayrı ele alınmış. Yurtdışı forumlarda övülen bir kadro. Öyle bir kadro aldığında da gidonu, sele borusu, selesi de karbon olsun istersin. Jant takımı zaten hazır, Cole Rollen Elite. Set 105 5800. Bisikleti satarsam sattığım fiyata anca R8000 Ultegra alırım ki arka artırıcıdaki Shadow teknolojisi çok iyi düşünülmüş. Scott Foil 20 var da Scott beni cezbetmiyor bir türlü.
 
AH AH NOKTAYI KOYUYORUM ARTIK ÇOKTA KAFAYA TAKILMASIN
Bu hobiye 2.el 800tl ye aldığım bir carraro 012,tourney set, noname taş gibi ağırlıkta jantlar ile başladım bisikletim 11kg ydı hobiyi sevmiştim, bu bisiklet bana yoldaş oldu yaklaşık 11-12 bin km yaptım düz yolda 35 ort veriyordum tek 80-100km gibi mesafelerde, yarışlara katılmaya başladım ve kesinlikle carraroyla olmayacağına karar verdim, 2.el salcano xrs001 aldım full durace 9000 vites seti ve duraace c35 jant seti ile pedalı 7.3 kg şuan, ap açık farkları kendimce iyi süren biri olarak söylüyorum nabzımın %78-80 carraro ile 35ort ile gititigm yerleri düz yolda recovery sürüşüne çektim tek başıma %68-72 nabız aralğında gidebiliyorum özellikle yokuşlarda iyi olduğum için gene 11km ile çıktığım yokuşu sabit tempoda 17-18 ile çıkıyorum aynı güçte 32-33 gidebileckken 38ort veriyorum bisiklet hakimiyetiniz artıyor ani tepki verebilen bir bisiklete sahip oluyorsunuz yüksek hızlarda etkisi katlanarak artıyor pelotonda 45 ile rahat gidiyorum. Şimdi bu yazıyı okuyanlar diyecek ki oha kesin karbon alınmalı ort 5-6km/h arttır hayır bunun cevabı hayır belli bir yere gelinmeden alınmamalı bunuda km bazınd söylersem alü dandik bir bisiklette 10binkm eşdeğer buluyorum ben. yani 1 ay alü sürüp 1000km sonra carbona geçip ayçokta farketmiyor boşa para demeyin asıl iş antremanda yatıyor. Güçlü bir sporcu olursanız karbon sizi dahagüçlü yapabilir ama asla yoktan varetmez bunu unutmayın teşekkürler.
 
Arkadaşlar karbon için neden konforlu deniliyor? Karbon sert bir malzeme ise yolun bütün titreşimini size iletmesi lazım. Konforlu olması için isr yumuşak bir madde olması lazım. Ya da hem sert hem de konforlu bir madde bulunduda benimmi haberim yok?

Eğer karbonu alınca performansınız artıyorsa fizik kurallarına göre daha sert bir malzeme olması lazım, sertse zaten konfordan kaybediyorsun. Nedir bu karbon meselesi?
 
@TORUKOJİN
Karbon lifli (örgü) şeklinde bir yapıdadır. Bu titreşimleri sönümlemesini sağlar. Lifli olmasına rağmen demetlerin esnemez ve sağlam oluşu bisiklet için uygun bir materyal haline gelmesini sağlar. Esnemez, titreşimleri emen, hafif bir malzeme... Yani hem sert hem konforlu bir malzeme karbon :harika:
 
@joker669 Özden Bey beni yanlış anlamayın ama arkadaşları bilgilendirirken biraz daha dikkat edelim isterseniz. 37 km de 42 ortalama yaptığınızı mı söylüyorsunuz yoksa ben mi yanlış anladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: NEJdet Yılmaz
@trainspotting35 O gün acelem var diye agresif sürüş yaptım ölçere baktıgımda 42 ortalama yazıyordu 1 kez olan bir sey sonra 2-3 gün kendime gelemedim zaten.

Kendimden tecrübe vererek sadece karbon ve alimünyum ikilimine küçük bir açıklık getireyim dedim yanlış bilgi,yönlendirme ve ya anlatılmak isteneni anlatamadıysam özür dilerim..
 
@Pamuk valla bilmiyorum hocam ibrede yazan rakam buydu ya ibre fazla gösteriyor yada yanlıs lastik ölçüsü girdim ibreye ama baya hızlı gidiyordum yol bomboş oldugundan km ölçer su ucuz btwin 100 modeli
 
@keremtunaa mosso 735 tca dan neden memnun değilsiniz ? uzun mesafede bisikletten dayak yiyorum demişsiniz bu lafı biraz açar mısınız ?
 
Geri