Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

@ysnakblt denedim kullandım eşden dosttan çevreden binen insanlardan, ama sarmadı benim şahsen işim olmaz ama alan kullanır saygı duyarım tercih meselesi.
 
Scudo
Columbus diye bir madde var. Ne alimünyum ne çelik. Columbus maddesinden üretilen bisikletlerin üzerine tanımıyorum.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Özcan
@mehmetsunu

Bence reynolds elementi daha iyi. Aydan getiriyorlarmış diye duydum.
 
1 yıldan uzun süredir Reynolds 631 maddesinden(???) üretilmiş Bianchi'm ile güzel günler geçirmekteyiz. Tavsiye olunur.
 
@Mehmet Altuğ
Konuya yanaşırsak tabi ki "Karbon" derim. Çunku 5 sene icinde guneşte kavrularak gevremesi hasebiyle sertligini kaybederek Man kamyon tadinda ziplaya ziplaya , esneye esneye konfor yaşatiyor (Şehir efsanelerinden derlemeler )

Birde su tipler var hastalariyim şahsen. Bisey aramak icin ilan aciyoruz beyefendiler ona bile takas teklifi ile geliyorlar
2019-07-24 01.27.25.png
 
Şöyle basit bir karşılaştırmayı koyup geçeyim.

 
@Fat1h

Yani sade karbonfiber peş para etmiyormuş. Kompozitlere bakmak lazım. Onların da uygun fiyata halka ulaşması için epey vakit var gibi.
Testte bütün karbonfiberler kırıldı, ama kompozitler dağılmadı, yani kırılsa dahi altınızda parçalara ayrılıp dağılmıyor.

Burda fiyat, performans, ve ağırlık olarak alüminyumdan başka seçenek yok.

Bir de testte aynı kalınlıkta çelik ve alüminyum kullanılmış, oysa ki bisiklet tasarımında stres noktalarında daha kalın, daha geniş ve profil şekilli tasarımlar kullanılıyor. Çelik bisikletlerde ise çoğunlukla standart boru var, testteki gibi. Yani şekil verilmiş alüminyum, boru alüminyumdan daha dayanıklı olacaktır, ama test bunu göstermemiş.


Öte yandan; darbe odaklı değil stres odaklı test yapılmalı. Belirli ısı farklarına maruz bırakılırken 100kg altında titreşime ve ani darbelere, suya ve neme maruz bırakılarak daha sonra sertlik ve dayanıklılık testi yapılmalı. Ancak o zaman karbonfiber kompozitlerin uzun vadede kullanılabilirliğini görmüş oluruz. O zamana kadar performans amaçlı kullanım dışında karbonfibere yatırım yapılması mantıklı değil.


Son olarak; arz talep meselesine bağlı olarak yine alüminyum önde. Uygun fiyatlı, dayanıklı, ve hafif.
 
3MIJ180GLOSSCF-2.jpg

Alıp yapıştırıyoruz : D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Erdem C.
@halil halil

(link)

Karbon elyaf ve epoksi teknik olarak kompozit olsa da "kompozit karbon fiber" demek doğru olmaz, kompozit olması için diğer maddelerle güçlendirilmiş olması gerekiyor. Türkçe wiki de de kompozit çeşitlerine yer verilmiş. Mesela; iki karbon fiber katman arasına kevlar yerleştirip kevlar ile güçlendirilmiş kompozit karbon fiber elde edebilirsiniz. Kevlar ile karbon fiberin kompozisyonu olmuş olur..
 
@turcudede
compose olanlar
CFRPs are composite materials. In this case the composite consists of two parts: a matrix and a reinforcement. In CFRP the reinforcement is carbon fiber, which provides the strength. The matrix is usually a polymer resin, such as epoxy, to bind the reinforcements together.
derlenenler desek kabul olmaz mı?
 
Geceden karbon bisikletini alüminyumla değiştirseler sabah binip farkını bile anlamazsın caad8 alüminyum bisikletim karbon trek ten daha keyifli ve iyi mesela.
Ciddi anlamda yarış yapmayıp gramla oynamıyorsan karbona para vermeye değmez ve ayrıca bisikletin geometrisi karbonmu alüminyum mu sorunsalından daha önemlidir bence. Sana uyan bisiklet iyidir kısacası
 
Aluminyum, %50 + daha az öder ama %75 + sını alırsın...
Yarış içinse karbonda yetmez...100 bine kadar yolun açık olsun...
 
Soru göreceye açık, iyi kaliteli bi alü kalitesi düşük karbondan daha rijit olabilir. Burda cevap tek ; karbon çok daha yeni ve iyi bi teknoloji, zaten en iyi alü bisikletin bile maşası karbon. Alü bir kadroya karbon maşa karbon sele borusu hatta çok daha önemli etkisi olacak karbon jantlar ile en azından yol konforu sağlanabilir sanki.
 
Karbon ile alüminyum arasında 2 temel hissedilebilir fark var .
1.konfor , daha iyi titreşim sönümlüyor. Bunu herkes rahatlıkla anlayabilir.uzun bol tırmanmalı yollarda farkı fazlası ile anlarsın
2. Pedala verdiği tepki. Ayağa kalkmadan bile çok hızlı tepki alırsın.
Performans beklentin yoksa çok iyi alüminyum kadrolar var . Ama limitte sürüyorsan ve imkan var ise karbon almak mantıklı
 
Soru göreceye açık, iyi kaliteli bi alü kalitesi düşük karbondan daha rijit olabilir. Burda cevap tek ; karbon çok daha yeni ve iyi bi teknoloji, zaten en iyi alü bisikletin bile maşası karbon. Alü bir kadroya karbon maşa karbon sele borusu hatta çok daha önemli etkisi olacak karbon jantlar ile en azından yol konforu sağlanabilir sanki.

Muhteşem bir açıklama. Alüminyum vs. karbon karşılaştırmalarına gerçekten son verebilir, tebrikler. Bence de alüminyum o kadar matah bir materyal olsaydı, maşası karbondan yapılmazdı gerçekten.
 
@gg bebe aliminyum matah birşey sana gore. Karbon un hiç Dezavantaji yok mu..
 
olaya çok sevdiğim bir video ile nokta koymak istiyorum. 😀
bu şahsa dilimize ve kültürümüze yaptığı bu eşsiz, benzersiz katkı için plaket verilmeli yoo daha iyi bi fikrim var bu sözlerin kullanıldığı her mecrada şahsa telif ücreti ödenmeli.
 
Geri