Baybora
Aktif Üye
- Kayıt
- 21 Mayıs 2020
- Mesaj
- 173
- Tepki
- 336
- Yaş
- 41
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Cihan
- Başlangıç
- 1991—92
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bak simdi böyle deme, burada "Karbondan daha dayanıklı/kaliteli/sert/rijit alüminyumlar var" demezler ama suna inanki tercübe edip cümleleride havada birakmayacak kisiler kesin var.Yıllardır forumda dönen bir cümle var: "Karbondan daha dayanıklı/kaliteli/sert/rijit alüminyumlar var" diye. Yahu bir örnek verseniz de bilsek şu kadroların hangi kadrolar olduklarını. Kullandınız mı, tecrübe ettiniz mi de bunları söyleyebiliyorsunuz? Hep havada kalan cümleler...
Yıllardır forumda dönen bir cümle var: "Karbondan daha dayanıklı/kaliteli/sert/rijit alüminyumlar var" diye. Yahu bir örnek verseniz de bilsek şu kadroların hangi kadrolar olduklarını. Kullandınız mı, tecrübe ettiniz mi de bunları söyleyebiliyorsunuz? Hep havada kalan cümleler...
(link)The Specialized Allez Sprint Comp is an aluminium alloy masterpiece. The ride quality is impressive and the stiffness is right up there with some of the most overbuilt carbon wonder bikes I've ridden. Its welding isn't the prettiest, and if form must match function then you might be disappointed, and it's also lacking a bit when it comes to the finishing kit, but you do get a decent groupset.
- Pros: A proper no-nonsense race bike, great balance of stiffness versus comfort
- Cons: None really, though the aesthetics won't appeal to all (kaynak yerleri çok belirgin, benim tarzım değil demiş)
Bunun camiadaki karşılığı , " Karbon çok rijit, asla esnemiyor, tüm enerji yola akıyor" olarak karşımıza çıkıyor...Başka nasıl açıklanabilirki fark..2kg nin bedeli 5-10 bin tl..Karbon illaki farklıdır ama "fark" çok göreceli bir kavram..Ne veriyor enaz 2 kat pahalılık karşılığında...100 km yi 2 dk erken bitirmeyi mi, %12 lik 3 km yokuşu 1 dk çabuk çıkmayı mı? Daha ne verebilirki zaten..Süre..Bence farklı olmak ve diğerlerinden farklı hissetmek üzerine kurulu bu durum. Elit olmak yada elit sporcu olmak bu değil.
Profesyonel sporcu değil iseniz karbon diye kasmaya gerek yok. Ufak bir çıtırtı, sert bir zıplama vs ile boyada göreceğiniz bir çatlak acaba karbon şasiye kadar iniyor mu, yolda kırılır mı diye düşünmektense alü yada cromoly bir kadroyu düzgün bir setle kullanmayı tercih ederim. Yabancılar yarışlarda karbon kadro kullanıyor ama o kadroyu yeri geldiğinde hemen çöpe atıp yeni kadro kullanıyor. Bence abartılı bir konu amatörlerin karbon kullanması. Ben ve yakın arkadaşım bisiklet tutkunuyuz yıllardır. Gecenin bir yarısı telefon ile yardım isteseniz bile sizi bulamayacakları arazilerde deliler gibi gece sürüşleri yaptık üstelik günümüzün led farları bile o zamanlar piyasada yoktu. Benim 5 o arkadaşımın biri karbon 10 bisikleti var. 4-5 yıl önce karbon kadro bir bisiklet aldı ama aldığında oluşan bir boya kalkması hala gözünü korkutuyor.
Elbette güzel ve verimli bir teknoloji ama acaba ihtiyacımız va mı yada kendi eksiğimizi onunla mı tamamlamaya çalışıyoruz. Kendi kendine gitsin bizi yormasın mı istiyoruz. Bence farklı olmak ve diğerlerinden farklı hissetmek üzerine kurulu bu durum. Elit olmak yada elit sporcu olmak bu değil. Paranız çoktur fantazi yapmak istersiniz birşey diyemem ama sert bir darbe ile kırılma olasılığı yüksek bir malzemeyi alıp ta evime bilmem kaç km ötede yolda kalmak yerine 2 kg ağır ama sağlam kadroyu kullanmayı tercih ederim. Herşeyi yerine göre kullanmak lazım.
Bunun camiadaki karşılığı , " Karbon çok rijit, asla esnemiyor, tüm enerji yola akıyor" olarak karşımıza çıkıyor...Başka nasıl açıklanabilirki fark..2kg nin bedeli 5-10 bin tl..Karbon illaki farklıdır ama "fark" çok göreceli bir kavram..Ne veriyor enaz 2 kat pahalılık karşılığında...100 km yi 2 dk erken bitirmeyi mi, %12 lik 3 km yokuşu 1 dk çabuk çıkmayı mı? Daha ne verebilirki zaten..Süre..
Hocam orgu konusunda sizin bahsettiginiz detayi bilip bilmediginden emin degilim, kendi adima konusursak ben de bilmiyorum. 4 yildir bisikletlerimi goturdugum, yol bisikletleri konusunda saygi duyulan bir yer. Orgu detayini bilmeseler de hangi kazalarin karbona zarar verebilecegini bilecek kadar tecrubeleri oldugunu dusunuyorum.@umutcelik Karbon bir boruya (mesela sele borusu) uygulanacak dik ve yanal darbelerin etkisi çok farklı..Adamların gülmesi bunu bilmemelerinden olabilir...Karbon bisiklette örgüyü dikey değil yanal yapın, 100 km de çatlatabilirsiniz...
@umutcelik Hocam 23 sayfa topik...Tembel değilim ama sizin oranları verdiğiniz sayfayı bulmam uzun sürer, hatta bulamam da..Kısaca %10 fark vs desenizde yetebilir..Çok bilimsel veri zaten gerekli değil en azından benim için..Meraktan soruyorum, yokuşta ve düz yolda kazanım % olarak kaçtır...Bir kere yazdım, bul oku derseniz de sağlık olsun..😁..
Aynı kadro geometrisi, aynı jantlar, aynı grup set yoksa bu karşılaştırma çok tutarlı veriler sunmayacaktır. Bunu da kaç kişi yapmıştır bilmiyorumMeraktan soruyorum, yokuşta ve düz yolda kazanım % olarak kaçtır.
arbon bir boruya (mesela sele borusu) uygulanacak dik ve yanal darbelerin etkisi çok farklı..