Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

@BerkEvren Zaten bende onu diyorum...Karbon kırılabilir...Aluminyumun kırılmamak gibi bir iddiası zaten yok, o yüzden ucuz ve artık demode..😁..Burada karbonun avantajı söz konusuysa kırılmazlıktan çok esnemezlik ve hafiflikten dem vurulmalı gibi..
Zamanında büyük hacimli bir motosikletle 160 la giderken kafa sallama sonucu kaza yaptım , sağlı sollu yoshimura karbon egsoz vardı, motor sağa devrilip (beni üstünden attıktan sonra) sürüklendi. durduğumuzda aramızda 50 metreden fazla mesafe vardı..Motorun yattığı taraftaki egsozun karbonu parçalandı, sağlam kalan yerleri sürtünmeden eridi...Yani karbon bu kadar yüce bir malzeme değil..Hafif, rijit, aluminyumdan tabiki sağlam..Ama asıl değeri pahalı olması...Alana sükse yaptırması..Şu anki motorumda yine karbon egsoz var...Karbon egsoz ayak bacak yakmaz..Seside harikadır..
@umutcelik Geç gördüm hocam..Kusura bakmayın..Evet belirttiniz..
peki bu kaza sonucunda yaralanma ,sakatlanma durumu yaşadınız mı diye sormayacağım çünkü 160 km hızla gerçekleşen bir kazayı ucuz atlatmak imkansızdır, geçmiş olsun dileğimi sunduktan sonra kazanın bedeniniz üzerindeki etkilerinin ne olduğunu öğrenebilir miyiz?
 
Scudo
Bezen merak ediyorum 1970'lerde ilk alüminyum yol bisikletleri ortaya çıktığında da bu tarz tartışmalar var mıydı bisikletçiler arasında?

Nasıl ki çelik bisikletler ölmedi, titanyum bisikletler genele yayılamadı, yarın öbür gün belki başka bir malzeme sentezleyecekler bisiklet için çok daha uygun o zaman işler belki kökünden değişecek. Belki grafen daha ucuza mal edilip yayılacak.

Özetle @hamlet2006 in de dediği gibi bu bir ilerleme. Malzeme fanatikliği anlamsız. Herkes amacına ve bütçesine uygun olanı seçecek kadar akıllı.
 
Şahsen karbona karşıyım , pahalı olduğu için. alamadığımdan değil ama risk çok fazla yollarımızda. Kadro kıracaksam alüminyum kadro kırmayı tercih ederim. Bu ülkenin asfaltına karbon (o fiyattaki bisikletlerin tamamı )fazla bence.
 
@emir yakup bulut Bisiklet forumda motosikletten bahsetmekten genelde imtina ediyorum aslında, ama madem sordunuz ve sözkonusu olan kaza, kısaca anlatmaya çalışayım..
Olay Çorum'da çevre yolunda gerçekleşti. Işıkta bir aracın meydan okumasıyla 😁 tetiklenen ben 240 a kadar çıktım, oldukça fark attım. Bir viyadük çıkışında hani şu arabayla giderken içimizin yukarı kalktığı tarzda geniş açılı bir kasisi, hızımı 200 ün altına düşürmeden geçtim. Devamında ön tekerin yere uyguladığı yük değişimine lastiğinde kötü oluşu eklenince "wobbling" ya da "kafasallama" denilen şey oluştu. Frene dozajlı asılmaya çalışırken km de 160 gördüm. Zaten kaos 4-5 sn sürmedi ve motor beni üstünden attı..Korumalarım tam, deri ceket var, eldiven deri ama pantolon kot..😑.Yere düşüşüm sert oldu, düşmemle direk yuvarlanmaya başladım..Çok hızlı gittiğim için allahtan arkadan gelen araç yoktu ve refüje yakın değildim. Kaç kez yuvarlandım bilmiyorum ama sona doğru hızım azaldı ve motoru benden 50 m ilerimde kıvılcımlar çıkararak yan yatmış ilerlediğini görüyordum arada..Sonra herşey durdu..O adrenalinle orta refüje, çimlere doğru gittim ve uzandım. Yarış yaptığım araçta dahil durdular ilgilendiler..Ambulansla hastaneye, film vs..Kırık yoktu, kaburgamda ufaktan çatlak, sol dizimde sürtünmeden kemiğe kadar inen bir yara..Ellerimde, ayak bileklerimde vs yaralar vardı...2-3 ay yatıp kalkmakta çok zorluk çektim, derin nefes alamadım ..Zaten 1 hafta anormal ağrılar oldu..Şükür bir iki iz dışında hiçbir şey kalmadı..
Motor Yamaha XJR 1300 dü, 2 hafta sonrasında gidip petrolden aldım motoru. Gösterge, sinyal kırığı dışında pek birşey yoktu..Koruma takozu sürtünmeden tükenmişti.
 
@emir yakup bulut Bisiklet forumda motosikletten bahsetmekten genelde imtina ediyorum aslında, ama madem sordunuz ve sözkonusu olan kaza, kısaca anlatmaya çalışayım..
Olay Çorum'da çevre yolunda gerçekleşti. Işıkta bir aracın meydan okumasıyla 😁 tetiklenen ben 240 a kadar çıktım, oldukça fark attım. Bir viyadük çıkışında hani şu arabayla giderken içimizin yukarı kalktığı tarzda geniş açılı bir kasisi, hızımı 200 ün altına düşürmeden geçtim. Devamında ön tekerin yere uyguladığı yük değişimine lastiğinde kötü oluşu eklenince "wobbling" ya da "kafasallama" denilen şey oluştu. Frene dozajlı asılmaya çalışırken km de 160 gördüm. Zaten kaos 4-5 sn sürmedi ve motor beni üstünden attı..Korumalarım tam, deri ceket var, eldiven deri ama pantolon kot..😑.Yere düşüşüm sert oldu, düşmemle direk yuvarlanmaya başladım..Çok hızlı gittiğim için allahtan arkadan gelen araç yoktu ve refüje yakın değildim. Kaç kez yuvarlandım bilmiyorum ama sona doğru hızım azaldı ve motoru benden 50 m ilerimde kıvılcımlar çıkararak yan yatmış ilerlediğini görüyordum arada..Sonra herşey durdu..O adrenalinle orta refüje, çimlere doğru gittim ve uzandım. Yarış yaptığım araçta dahil durdular ilgilendiler..Ambulansla hastaneye, film vs..Kırık yoktu, kaburgamda ufaktan çatlak, sol dizimde sürtünmeden kemiğe kadar inen bir yara..Ellerimde, ayak bileklerimde vs yaralar vardı...2-3 ay yatıp kalkmakta çok zorluk çektim, derin nefes alamadım ..Zaten 1 hafta anormal ağrılar oldu..Şükür bir iki iz dışında hiçbir şey kalmadı..
Motor Yamaha XJR 1300 dü, 2 hafta sonrasında gidip petrolden aldım motoru. Gösterge, sinyal kırığı dışında pek birşey yoktu..Koruma takozu sürtünmeden tükenmişti.

Geçmiş olsun, şansınız yaver gitmiş...
Ama kaza demişsiniz, kaza değil ki bu 😑
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Artık adına ne der, nasıl kabul ederseniz sayın @BerkEvren ...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Arkadaşlar duramadım be :) kusura kalmayın, daha önce karbonun ömrü bahsinde karbonla alakalı şeyler yazmıştım. Karbon mevzu bahis olunca bilenler vardır aramızda. Balıkçılıkta da bu olay sürekli tartışmaya açıktır.
Karbon bisiklet kullanmadım. Param olsa bir saniye düşünmem alırım. Balıkçılıkta kamışı, makinası, misinası ve dahi iğnesi bile kullanılır. Üst düzey performans almak istiyorsan karbon derim balıkçılıkta. Tabi oranları da değişiyor. Parasına göre karbon. En iyi karbon en yüksek paralı shimano veya daiwa japon. Bir kaç batı ülkelerinin malzemelerini de kullandım. Japon mühendisliğinin karbonları harikadır.
Peki karbon kırılır mı, evet karbon kamış kırdım. Fakat diğer kullanılan meteryallerden üretilen kamışları daha çok kırdım.
Ama şunu söyleyebiliriz. Karbon kalitesi değişirmi. Elbette değişiyor. Mühendislik ve kullanılan teknoloji önemli.
Ha bisiklet dünyasında aleminyum mu, cromoly mi, yoksa carbon mü? Bilmiyorum. Çelik ve aleminyum kullandım. Cromoly düz maşayı aleminyum bisiklete takınca şahlandı. Karbonu merak ediyorum. Garibanlık zor zanaat be arkadaş . Kimbilir belki gioslu tur sevmez bir aga @mariokaldato denk gelir test ederiz.:harika:
 
@Sith Lord Darth Vader olay, teknik bir sorundur, trafik kurallarına uymak uymamak, en azından bu "vaka" da sebep değildir...50 ile viraja girdiğinizde rotu kopan bir arabayla uçuruma düşebilirsiniz..Tek kazam budur 40 yıla yakın motorculuğumda...
 
@HakanAydn Sizin başınızdan geçen olay dediğiniz durumada bir örnek evet onu mesaj da belirtmemişim.Trafik çok kompleks bir yapı bir çok etmenin bir birini tamamladığı ve bir birine bağlı olduğu.Bazı şeyler tabiki ne kadar dikkatli ve titizde olsanız olabiliyor.Bu bir oransal durum bu olayların başa gelmeme oranı sıfırlanamaz ama ne kadar dikkatli,hassas,ve titiz olduğunuz vb bir çok etmenle azaltıla biliyor.
 
(link)
Bu konu cok tartisiliyor. Kimi celik , kimi carbon diyor. Kimi carbon cok sert diyor . Kimi de lastik sele vb daha etkili diyor. Birisi de on masa onemli kadronun cok onemi yok yazmisti youtube da.
(link)
Karbon sert demis mesela.
Su da var aluminyum , celik ve carbona gore biraz rahatsiz ediyor. Alu masadan celik masaya gecince veya alu gidondan karbon gidona gecince bir rahatlik hissesiyorsunuz.
 
@necmeddin Dostum bir senedir karbon yol kullanmaktayim. Teknik verilerden anlamam ama sadece ust duzey bi konforunun olduğunu ve yoldaki titresimleri cok guzel emdigini rahatca soyleyebilirim.
 
Materyallerin moleküler yapıları farklılık göstermek ile birlikte kullanılan materyal alaşım ve alaşım olmayan materyallerin üretim şekillerine göre değişiklik göstermekte.Materyallerde dayanıklılık için sağlam olması için uygulamalarda hem gerekli esneme oranını hemde sağlamlık oranını aynı zamanda konfor oranını çok iyi ayarlamaları gerekir.Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri her açıdan izlenmesi takip edilmesi ve ar-ge çok önemli.Aynı zamanda tasarımda bisikletin her yerinde gerekli olan optimum performans ve dayanımın da oluşturulması gerekli.
 
cannondale caad12 specialized allez sprint :) 'denilene' göre orta seviye karbonlardan daha rijit miş bknz ; çagrı terzioglu
Terzioğluna kenan doğludan ara beni lütfen adlı parçayı armağan ediyorum:) 2 sebepten karbon bisiklet alınmaz , bir pahalı 2 kırılır mı gelecek kaygısı , gerisi benim için lafonten den masallar. Yarış ve spor arabalarda bile şasede kullanılıyor , sağlamlık ve rijit olmasından dolayı. Gerekli mi gereksiz mi ise en gereksiz soru bence. O zaman al claris seti bin.
Neyse ben kaçar😁
 
Bisikletlinin zerre sapmaz kadim fantazisidir. Bu tartışma ile her defasında zihinsel orgazma ulaşılır. Tartısmayı başlatanlarada bu tartışmayı devam ettirenlerede muhtemel sonucun zerre katkısı olduğu görülmemiştir. Aslında neyin ne olduğu da önemli değildir. Karbon amaca ulaştıran bir malzeme olmaktan çıkmış adeta statünün sembolü halini alan bir puta dönüşmüştür. Yılda minimum 10 bin kilometre deviren var ise karbonun faziletlerini ondan dinlemek isterim, ortalama 40 ile giden var ise karbonun farkını ondan duymak isterim. Malzeme mühendisliğinde cığır açmış biri var ise karbonun faydalarını dinlemek bana zevk verebilir. Ama bunun haricinde söylenenler boş lakırtıdan ibarettir.
 
Son düzenleme:
Babanizin karbon ya da aluminyum fabrikasi mi var arkadaslar? Hangi materyalin daha dayanikli olduguyla ilgili birsuru bilgi zaten bulabilirsiniz.
Yalniz yorumlar bayagi eglenceli, 160 la gidip suruklenip, kurtulup! hata, kurallara uymamak degildi diyen mi dersiniz, bir kere suna buna binin anlarsiniz diyen mi dersiniz...
Okumasi guzel bu basligi.
Ekleme: yasi buyuk diye kendini biseylerden( ne oldugu belli degil) ustun goren mi ararsiniz, pesin yargiya varip mesajlari okumamissin diyen mi ararsiniz, hala kurallara uymamanin kazaya sebebiyet vermedigini iddia eden mi ararsiniz.... ( iyiki olmamis ama birisi o kazada bi zarar gorseydi, hakime anlatirdiniz, kurallara uymadigimdan olmadi diye). Umarim uzun yillar iyi olur ve pedallamaya devam edersiniz.
Dipnot: elestiriler birileri olumlu bulsun diye yapilmiyor.
 
Son düzenleme:
Terzioğluna kenan doğludan ara beni lütfen adlı parçayı armağan ediyorum:) 2 sebepten karbon bisiklet alınmaz , bir pahalı 2 kırılır mı gelecek kaygısı , gerisi benim için lafonten den masallar. Yarış ve spor arabalarda bile şasede kullanılıyor , sağlamlık ve rijit olmasından dolayı. Gerekli mi gereksiz mi ise en gereksiz soru bence. O zaman al claris seti bin.
Neyse ben kaçar😁
Selim bey ; yanlış anladınız sanırım çagrı terzioğluda caad12 allez sprint modellerinin orta seviye karbon kadrolardan daha eijit alüminyum kadro oldugunu dile getirMİŞ :)
 
Geri