Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

alaşımı tek geçerim. Aluminyum kadar ağır değil, karbon kadarda narin değil
 
Scudo
Reynolds borular ve kromoli kadro bir klasiğin tadını hiç bir maddeye yada başka bir alaşıma değişmem.
 
@Mert Esgi
Öyle değil abicim :) Tersine karbon esnediğinden dolayı dayanıklıdır. Ama belli bir noktadan sonra çatırt. Kadronun geometrisi ve boruların şekillerinden dolayı sağlamlık arttrılabilir belki orası muallak tabi

Benim gözlemim bunlar

Sonuna kadar izleyin
 
Carbon mu alüminyum mu diye degil alüminyum mu carbon bisiklet mi daha saglam diye sorulacak olunursa cevap alüminyumdur.

Cuku carbon bisikletlerin yapilis amaci dayaniklilik degil hafiflik ve gereken bolgelerde rijitliktir.

Dolayisiyla f1 arabasi va demeyin konuyla alakasi yok. Metaryal olarak carbon fiber aluminyuma gore daha sert veya daha rijit olarak uretilebilir ancak yaris bisikletlerinde amac bambaska. Kimae dusunce kadro kirilmasin diye kadro uretmez . Adamlar 10gr hafifletip yine de bb rijitligini koruyabilmek icin kafa patlatiyor, aman abi dusunce kirilmasin derseniz size gulerler.
 
Bilmeden bir ton yorum yine...

Şu testi izlerseniz aynı geometride karbon malzemenin aluminyum alaşıma göre ne kadar daha fazla yük taşıyabildiğini göreceksiniz. Ki bu sadece işin sayısal olarak kolaylıkla ölçülebilir tarafı. Bir de rijitlik konusu var yani uyguladığınız kuvveti sönümleme oranı. Bu konuda karbon fiber malzeme aluminyum alaşımlara göre çok daha üstündür. Bir de tabiki bunların yanında daha hafif ürünler ortaya çıkıyor. Bütün bu artı yönlerin yanında bir de aluminyum alaşım komponentlerden ucuz olmaları beklenemez tabiki. Kaldı ki karbon fiber imalatında makina değil işçilik (ustalık) önemli rol oynamaktadır ve bu da maliyeti arttıran bir unsurdur. Yine aynı sebepten ötürü, karbon komponent satın alırken garantili, orjinal ürünler almakta herzaman fayda olduğunu düşünüyorum.

 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR ve pilot
Merhaba
Ben her iki kadroyu da kullanıyorum. karbon olan bisikletim focus, alumınyum ise scott. Karşılaştırma yapıcam;
-Karbon kadroda alumınyuma göre fark edilebilir bir rijitlik var, daha atik.
-Karbon kadro çok olmasa da biraz daha hafif (son zamanlarda yapılan 800gr lık kadrolar apayrı)
-Karbon kadroyu kullanırken biraz daha dikkatli sürerim her zaman, virajlarda güvensizlik hissi veriyor altımdan kayıp gidecek gibi.
-Karbon eksenel gerilmelere alumınyumdan birkaç kat dayanıklıdır ama kesme kuvvetine fazla değil (bisikleti yan çevirip üzerine zıplarsanız kıraker gibi kırılabilir)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
Bakin iste @muratto bey nasil guzel soylemis.
Pedali cevirginizde burulmaya o yonde dyanikliyken bisikletle dustugunuzde karbon sasi biskuvi gibi kırılabilir cunku carbon bisikletler hafifolsun diye tek yonlu carbon malzeme ile uretilir.

Bunun tartisilacak bir.yonu yok, tum endustri bunu soyler, basin bunu yazar, kullanicilar bunu derken bizim ulkede bilmeden nasil karbon daha dayanikli deniyor hayretler icerisindeyim.
Karbon var karbon var. Bisikletlerde kullanilan karbon parcalar tek yonludur. Varsa ingilizceniz gcn, durianrider vs gibi kanallari takip edin derim.
 
15000 km yapmış biri olarak dayanıklılık konusunda güvenimi kazanmıştır karbon. Kullandığım cant telleride karbondur. 2 kez çarpmadan kırıldı 2 tel o kadar. Mühendis olmamakla beraber şahsen bu testlerin gerçek hayatta karşılaşılabilen çarpmaları düşmeleri kapsadığı konusunda şüpheliyim. Gerçi 10 kez düşmüşümdür sıkıntı yaşamadım çok şükür. karbonun dayanıklılığın ötesindeki artıları ataktır esnemez olduğundan bastınmı pedala direk yola aktarır gırç gırç ses duymazsın..İlkkez bisiklete biniyosan alümiyum al çünkü karbon bisiklet genelde sabitken zarar görüyor , yıkılma yana yatma sürtme duvara yaslayıp zedeleme..vs
 
Açıkcası karbon kullanmadım ama karbonun kalitesi üretim aşaması çok önemli sanırım. Taiwan üretimi replika kadrolarla orjinal kadroların karşılaştırılması vardı youtubeda bulamadım eğer bulursam eklerim ama fark bariz şekilde ortadaydı sağlamlık konusunda.Tabi bu testleri yaparken kullandıkları test cihazlarının ürettiği enerjiyi siz bir kaza yada sprint sırasında üretebilir misiniz orası muamma. Şahsi fikrim bütçe sorunu yoksa Scott,Trek,Specialized gibi markaların karbon kadroları kullanılabilir.Ama bütçe sorunu varsa örnek vereyim karbon salcano vs. gibi almaktansa(Kadrolarını taiwanda ürettirdiğini okumuştum ve burada amacım salcano kadrolarını kötülemek değildir.) gidip alüminyum specialized,cannondale,giant gibi kadrolar alınabilir.Bu arada 2 senedir karbon salcano kullanıp çok çok memnun olan kişilerde var ilk kazada kadroyu iki parça olarak ellerine alanlar da. Bunlar tamamen maddiyat ve tercih meselesi bence. İnşallah birgün bizde karbonlanırız ne diyelim :)
 
@Ozan k.

mühendismisiniz acaba baya kesin konuşmuşsunuz ?

dayanıklık değilse carbon mtb ler,carbon cyclocross ne oluyor ?

hani carbonun tek dayanaksız olduğu yerler yanal darbelerde deseniz hak vericem
 
Allah allaah...

Ya gercekten siz anlamak istemiyorsunuz. Ben ne diyorum bunu anlamadan nasil cevap yaziyorsunuz?

Ben ne demişim bir okuyun.

Karbon alüminyum karsilastirmasi yapmiyorum.
Karbon ve aluminyum bisiklet karsilastirmasi yapiyorum.

Karbon bisikletler kullanim amacina uygun olarak pedala bastığınızda gücün geldigi yone karsi burulmaya dayanikli(aluminyumdan daha rijit) iken dustugunuzde şasinin maruz kalacagi farkli yonlerden gelecek kuvvetlere karşı zayiftir. Dolayisiyla aluminum bisikletle duserseniz karbon bisiklete gore bisikletinizin zarar gorme ihtimali daha dusuk olur cunku aluminyum yapisi itibariyle her yone ayni oranda esner.

Yoksa carbon bisiklet almayin yolda giderken elinizde kalir demiyorum :)

Simdi cikip da ben karbin bisikletle dustum bisey olmadi demek ne kadar mantikli? Ben olasiliktan bahsediyorum.

Formula 1 otomobillerinin kanatlari 320kms hizda ruzgara direnir ve yere basma kuvveti olusturur ama ters yonden ufacik darbede biskuvi gibi kirilir. Elbette ki aluminyum karoserli bir tiyotacorolla daha saglamdir.

Siz saglam mi istiyorsunuz yoksa daha hafif ve daha rijit mi ona karar verin.

"En iyisi" diye birsey yok, yeni baslayan senede bir mutlaka dusen nirine aluminyum oneririm, en sin ne zaman dustugunu hatirlamayan veya sasi kirilirsa parayi bastirip yeni bir karbon şasi alabileceklere karbon oneririm. (Hayir düşüp karbon şasiyi kirarsaniz garantiye girmez)

Simdi bu cevabi okuyup yahu bakin esneme testinde karbon daha iyi diyenlere iyi gozle bakmayacagim. Onlar inanmak istediklerine körü körüne inanmaya devam etsinler.

Veya karbon fiber aluminyumdan daha saglamdir bakin f1 otomobilleri vs diyenlere de pes diyecegim.
Yukariyi bir okuyun. Benden inceki yazilanlari okuyun, hepsi acikca yazmis. Ama siz oradaki argümanlara bakmiyor, kafanizda tartismiyor sadece olur mu ya karbon daha saglam olmasi lazim deyip klavyeye sariliyorsinuz.
Bu isin bencesi sencesi yok, olay cok net.
 
@Ozan k. iki önceki mesajınızda şunu diyorsunuz: Pedali cevirginizde burulmaya o yonde dyanikliyken bisikletle dustugunuzde karbon sasi biskuvi gibi kırılabilir cunku carbon bisikletler hafifolsun diye tek yonlu carbon malzeme ile uretilir.

Yanlış bir algı oluşmuş kafanızda eksik bilgi nedeniyle. Karbon kadrolar "tek yonlu carbon malzeme ile uretilir" doğru bir bilgi değildir. Karbon üretimi kabaca, karbon ipliklerinin istenilen açılarla birleşiminden oluşmuş kumaşların reçine ile birleştirilmesi ile yapılır. Tabiki dediğiniz gibi yöne bağlı dayanımı değişir ancak bu bir yönde kraker gibi kırılır demek değildir kadrolar için. Yani tek amaç hafiflik değil kesinlikle. Örneğin specialized'ın karbondan daha hafif (kendi ürünleri arasında bir kıyastan bahsediyorum) aluminyum kadro tasarımları var piyasada.

Son olarak, eğer kişi hobi kullanıcısıysa karbon kadro kullanmasının çok da bir esprisi yoktur. Ama performans ve spor amaçlı kullanıyorsa bisikleti, maddi olarak da böyle bir kaynak oluşturabiliyorsa, şu anki teknoloji tartışmanın yersiz olduğunu ve karbon kadro kullanımının aluminyuma kıyasla çok daha efektif olduğunu söylüyor. Zaten Siz de bunu savunuyorsunuz katılıyorum size bu konuda...
 
@mehmetsarı Mehmet bey, ben karbon nasil uretilir pisirilir biliyorum. Bisikletlerde bir yone dayanim gosteren nir yone gostermeyen karbon katmanlarinin kullanildigini siz de soylemissiniz.
Dolayısıyla anlasmazligimizda tek nokta var karbon kadro bir yone dayanikli digerine degildir ama yine de kolayca kirilmaz diyorsunuz. Peki buna dair bir aciklamaniz argumaniniz var mi?

Oyle guzel baslamissiniz ki ben de aciklama yapacaksiniz sandim.halbuki siz yanlis biliyorsunuz o oyle degil deyip bitirmissiniz.

Ben size cok net bir sey soyluyorim, biri karbon digeri aluminyum yol bisikletiyle dusun karbonun kirilma ihtimali daha fazladir. Nokta...
 
  • Beğen
Tepkiler: t0r3tt0
Bu karbon - alüminyum tartışması yeni bir malzeme icat edilip ikisini de dövene kadar devam edecek gibi görünüyor.

Oldukça eski olan şu videoyu da buraya bırakayım

 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK. ve Berke
Geri