Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

@smclk89
yazının tamamını okumadım UV olarak baktım çıkmamıştı, güneş diye bakınca bu çıktı, buna güvenerek mi güneşten koriicaz bisikletleri, reçine ler kaç C° de kalıplanıyor acaba ?



Karbon Kadronun Ömrü Sorusu

Karbon kadrolar sanılanın aksine doğru ve kaliteli üretimde materyal yorgunluğu konusunda alüminyum kadrolardan daha başarılılar. Teorik olarak karbon kadronun üretiminde kullanılan epoksiyi kadroyu birkaç ay doğrudan güneş ışığı altında bırakarak zayıf düşürmek mümkün olsa da bu tarz bir muameleye hiçbir bisikletin maruz kalmayacağı düşünüldüğünde karbon kadroların ömrünün alüminyum kadrolardan daha kısa olmadığını vurgulamak gerek.

ya bide 2009 un yazısı, ne malum onunda sadece internetten aratıp yeterli pratiği gözlemlemediği, teoride diye devam ediyor, üzerinden geçmiş 7 sene
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Scudo
@Tasogare NE direndin aga ya. koruma abi ya vur yere at güneşin önüne. hayret ya ben alüminyum bisikletimi güneşin altına bırakmıyorum. sen karbonu bırak.
 
Bir de şöyle bir detaya gireyim. Son yıllarda UV ışınlarından karbonu ve reçineyi korumak için UV filtreli boya veya vernik kullanıyor üreticiler. Neden UV filtreli boya-vernik kullanıyorlar korumak için?

Güneş kremini bir kere sürüp 1 yıl boyunca nasıl UV ışınlardan korunmuyorsak... (40 dakika ve hatta bazı ürünler 24 saat iddia etmekte :)) Bisikletinizi sürekli güneş altında bırakır, boya ve verniğin ömür boyu koruyucu olabileceği hatasına düşüp günlerce güneş altında bırakırsanız, vernik ve boya UV koruma özelliğini azalttığında, üzülürsünüz.

Kötü birşey demiyoruz. Karbon bisikletin ömrünü uzatmak için güneş altında bırakmayınız ve boyayı koruyucu bakımlarını yapınız. Ya da polemikten uzak kalmak için bilgilerimizi birbirimizle paylaşmamalı mıyız?
 
@tolga akyol

Pek değil aslında. 45 KM/s ile beton bloğa çarptım alü kadromu, içeri doğru ezilme oldu fakat kadronun açısından vs. hiç bir problem olmadı. 5.000 KM geçti bu olay üzerinden, hala deli gibi yükleniyorum hiç sıkıntı yok. (80+ kiloyum, 600-700 watt bastığım oluyor.)

45KM/s ile betona çarpan bir karbon kadronun tek parça kalma ihtimali 10. kattan düşen bir insanın hayatta kalma ihtimaliyle aynı bence.

Yine de hatırlatmak gerekirse, konu bu değil :)
 
@smclk89

konu bu değil, ayrıca 3 ay güneşe karbon bırakmak için güvenli alan yapmak gerekir, zira sen bıraksan hırsız bırakmaz :) konu, bi kaç şekilde zarar görebileceğini iddia etmişsiniz, ve yeterli kaynağı gösteremiyorsunuz, benim sorduklarımı görmezden geliyorsunuz. kötü bişey yapmıyor söylemiyor olabilirsiniz belki, ama ne söylediğinizden de tam emin değilsiniz, hal böyleyken doğruluğu teyid edilmemiş bilgilerle kafa karıştırmaya gerek var mı ?

geçmişte şöyle bişey olmuştu, okurken hep o aklıma geldi, yazayım. yılı tam hatırlamıyorum ama alu kadroların yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı bi donem(mtb) ben gittim bi bisan apennin aldım, 7005, dip kalınlaştırma işlemi olan butted işlemi yapılmamış, hydroformed olmayan. o zamanlar yakınımdaki arkadaşlarım eskiden topladıkları genelde ritchey cro-mo toplama kadrolara biniyorlardı, oversize borularıyla (bence ne kadar sağlam olduğundan emin olmadıkları için) metalik rengi ve hafifliğiyle ön planda, üstelik diğrelerinden daha ucuzdu, tek kusuru "yeni" bi malzeme olmasıydı. genelde bisan diye hevesimi pek kıran olmadı, en fazla şu yazıyı çıkarsaydın diyen oldu (çıkardımda) neyse, yine ortamdan cro-mo kullanan biri sürekli, "güzel görünüyo da işte bana gelmez, kırılır bu, ben kırarım bunu" gibi şeylerle baya bi hevesimi kaçırdı, çekine çekine kullandım, en ufak bi seste inip kontrol ettim, pedal yuva sesini kadrodan geliyo sandım, ama en sonunda 1 sene sora falan sağlam bi düşüş yaşadım ve kırılmadı. Bikaç gün sonra gene aynı çocuğun olduğu yerde kaldırımdan falan atlıyorum "bak kırılmıyo" diye. "bana dayanmaz" dedi yaklaşık kilolardayız, hemen bi iddiaya tutuştuk, polonezköye gidip bisikletleri değiştirip kırmaya çalışacaktık, benim ki kırılırsa kaybedecek, ama kırılmazsa iddia sahibinden aynı bisikletten bi tane daha kazanacaktım, herhangi bi sınırlama yoktu, sadece üstündeyken kullanırken olmalıydı, baya bi uğraştık, dinlenmek gerekti, ordan sonra eve dönücez tabi, ben gevrek gevrek gülüyorum, arkadaş dönüş yolunda kırmak için baya burunlamasına çakıldı, alt ve üst çeneden toplam 5 dişi kırıldı :( bisklet sağlamdı. (daha sonra bi bisiklet parasını ondan hiç istemedim ama bu da böyle bi hikaye olarak aramızda kaldı)

evet kırılabilir bir kadro şimdi düşününce, ver amerikalıya ver red-bull u 2 dakika içinde 8 parça halinde getirsin, ama olay o değil işte, bilgi ve deneyim sahibi olmadan bu iddialar ortaya atılınca arkası doldurulamıyor, sadece parasını denkleştirip sonunda karbon alan insan kırılacak korkusuyla gönül rahatlığıyla binemiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
@Helen

araba boyasınada UV korumalı vernik kullanılır, solma vs.

@Helen
çünkü güneş kremini canlı deriye uyguluyorsunuz, karbondaysa böyle bir şeye ihtiyaç olmadığı için katman olarak kaplamayı atabilirsiniz, doğru kıstas değil

@Helen
kötü bir şey yapmıyo olabilirsiniz, ama bilgileri başkasıyla paylaşmadan önce doğruluğunu kontrol etmek ve sonrasında kaynak vermek polemiklerden uzak kalmanıza yeter. bende kötü bişey demiyorum, bende gidip güneşin altına bırakın demiyorum, sadece bi zararı varsa nasıl ve ne şekilde onu anlamak istiyorum.
 
@Tasogare Anlamıyorum neden anlamak istemiyorsunuz? Karbon kırılır demiyoruz. Öyle olsa kendimiz karbona binmezdik. Bazı hassas noktaları var ve insanlar zar zor parasını denkleştirip aldığı bisikletinde üzülmesin diye burada paylaşıyoruz.

Kendiniz araştırmamışsınız. Burada araştırmış kişilerden habire kaynak isteyip duruyorsunuz. Zaten araştırırsanız yurtdışında bir çok sitede bu konuların konuşulmuş olduğunu kendiniz göreceksiniz. Linkleri ben kolaylıkla buluyorum şahsen. Siz ayağınıza istediğiniz için, kendiniz araştırmayıp, araştırmış insanlara burada muhalefet yaptığınız için linkleri paylaşmıyorum. İsteyen herkes google'a sorabilir ingilizce bilgi deryasına dalabilir.
 
@Helen
şimdi iddia sahibi olarak sizin ispatlamanız lazım UV nin zararlarını, madem bu kadar kolay buluyorsunuz o zaman linkini de ekleyiverin, evet haklısınız ben araştırmadım efendim, ben bisikletimi güneşe koyuyorum, şu an mesela güneşte, ayrıca hırpalıyorum yeteri kadar, henüz bi sorun yaşamadım, yaşarsam da burada paylaşacağımdan emin olun. mesele karbon olunca "dicital bu, bunlar çabuk bozulur" algısı çok yaygın.

ha zaten bu kadar iddia dan şu an sadece UV ışınlarına tutunmamız da ((((:) ötekiler yok oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Bisikletçimizin adı @Tasogare
En sevdiği şair Rabindranath tagore
çizgi roman kahramanı zagor
şarkıcısı kamuran akkor-e
bisikletle yaptığı hareketler tam bir gore
neyin kafasını yaşıyor anlamak çok zor
 
Arkadaş muhalefet olmak için yorum yazıyor anlaşılan. Lakin karbon fiber bisikletlerin üretim aşamasında hangi işleme tabii tutulduğu hakkında kitapçık verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helen
@Tasogare Bence siz kendinizi hiç yormayın, hatta buradaki yorumları okuyup araştırıyormuş gibi de yapmanıza hiç gerek yok efendim. Siz direk güneşe koyun yada koymaya devam edin sizin için daha iyi olacak. Dicitallerin de kullanım talimatlarını araştırmayın ne gerek var?

:krsn:

@Redrock

Kesinlikle katılıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanMaktav
@Helen
hee zaten aldım allaha emanet biniyorum bende, gittiği yere kadar ehu ehe
sizle tesadüf aynı şehirdeyiz, o zaman bi iddia da buraya koyayım da forum canlı türkçe test görsün :) bisikleti alın kullanın kırmak için, action kamerayla bi kaç forum hakemle, kırarsanız ben taksiyle eve dönerim, kadro kırılmazsa ederi kadar ytlyi hesabıma havale ederdsiniz ?
 
@Tasogare

Bisikletiniz yol bisikleti mi?
 
tabiy kide, siz yol bisikleti kullanıyosunuz gibi görünüyor
 
@Bora Kıraç işte burada iş görürlük ya da görmezlik sizin tercihinize kalmış. Ben olsam o kadroyu kullanmazdım. Sonuçta yara almış ve hemen olmasa bile ileride oradan bir kaza çıkartma şansı yüksek. İyi cesaret ediyorsunuz.
ki 45km hızla betona girip gerçekten kullanılabilir diyorsanız alü kadroların ölümsüzlüğünü ilan etmiş oluyorsunuz. Sizin yapmış olduğunuz kazada karbonun nasıl etkileneceğini de bilemeyiz.Ben sadece şunu demek istiyorum.Bazı arkadaşlar diyor ki karbon kırılıyor, ama alü yamuluyor.Benim gözümde ikisi de çöp veya duvara asılacak bir kadrodan ibaret.
 
@Tasogare

O zaman bir Downhill'e bakar. Ancak siz iddia gereği taksi ile eve döneceksiniz diye ben kolaylıkla Downhill ile bisikletinizi kırıp kendimi riske atar mıyım? Orası meçhul :)

Topik konudan uzaklaşıyor.
 
bana göre ikisi de hem dayanıklı hem dayanıksızdır. bunu kullanıcının sürüş yeteneği ve biraz da bahtı belirler :)

karbon çok zorlanırsa kırılır veya çatlar, kullanılamaz hale gelir; alüminyum ise çok zorlanırsa bükülür, yine kullanılamaz hale gelir. bunun yanında karbon hem daha hafif hem de daha sert olduğu için maddi durumum varsa bunu düşünmeye gerek duymadan karbon bisiklet alırım ve mümkün mertebe her yerini karbon ile donatmaya çalışırım (aynakol vs.)
 
Geri