Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Amortisörsüz mü ön amortisörlü mü?

Gücünüzün tamamını pedallara oradanda tekerleklere geçsin diyorsanız kesinlikle DÜZ MAŞA tavsiye ederim.
 
Scudo
amortisör
candır ama tavsiyem kilitli amortisör alistediğin zaman kilitlersin
geç olduğu için özür dilerim yeni katıldım
 
Hollanda'da amortisörlü bisiklete binsen, sana deli gözüyle bakarlar. Tabi ki, Amortisörsüz, yüksek gidon.
İnanmayan bu videoyu izlesin. Hollanda yollarındaki bisikletlerde 1 tane bile amortisörlü yok.
 
Hollanda'da amortisörlü bisiklete binsen, sana deli gözüyle bakarlar. Tabi ki, Amortisörsüz, yüksek gidon.
İnanmayan bu videoyu izlesin. Hollanda yollarındaki bisikletlerde 1 tane bile amortisörlü yok.
iyide bu kullanıcıların çoğu şehir içi ve şehir içi yollar pürüzsüz. mesela konuda soranlardan birisi stabilize yola denk çukurlu parke taşlı yoldan bahsetmiş. bende bisiklete bindiğim zaman gezeceksem o tarz yollarda hatta tarla içinden bile geçiyorum.
 
Hollanda'da amortisörlü bisiklete binsen, sana deli gözüyle bakarlar. Tabi ki, Amortisörsüz, yüksek gidon.
İnanmayan bu videoyu izlesin. Hollanda yollarındaki bisikletlerde 1 tane bile amortisörlü yok.

Holandların bisiklete bakış açılarının nevi şahsına mahsus oluşunu gözardı ederek böyle bir çıkarımda bulunmak bizi ziyadesiyle yanıltıcı bir sonuca ulaştıracaktır. Felemenk ülkesinde velespit üzerine söylenegelen bir darbı mesel bize holandların bisiklete olan yaklaşımlarını da ortaya koymaktadır: hollanda da beher hane üç bisiklete sahiptir. Bunların ikisi evlerinde biri kanaldadır. Holanda da bisiklet hırsızlığı, bizde konar göçer yörük aşiretlerinde at çalmanın vakayı adiyeden ve şanın yürümesinden müteşekkil bir hadise olması gibi milli bir etkinliktir. Binaenaleyh holand vatandaşı günlük kullanımda pahalı bisikleti tercih etmez. Bisikletler ülke sathının düz olması neticesinde tek veya göbekten vites uzun süreli bakım istemeyen, albatros gidon, dik sürüşlü, çalınsada gözün arkada kalmayacak, günlük rutinleri yerine getiren kaba görünümlü ama sağlam alt yapılı gazelle benzeri bisikletlerdir. Ulaşım altyapısıda standartlara uygun olduğunda günlük islerde bisiklet kullanmak için 4*4 bisikletlere ihtiyaç duymazlar.
Biraz da bisikleti içselleştirmiş, bisiklet sanat için değilde bisiklet gereklilikler içindir diyen insanların varlığını hissediyorum ben bu vidyoda.
 
İnsan sıklıkla amortisör arıyor. 28 yıl olmuş trafikte haliyle ülkemiz şehiriçi asfalt yolları ile tanışıklığım epey eski. Yol kaplamalarımız kötü. Şehir içi galeri sistemi olmadığı için yollarımızın altı beton değil, toprak dolgu.o nedenle su borusu patladığında kompresör gelir yolu deşer sonra yama asfalt yapılır. Şu tamircileri bazen telefon kablosunu koparır, daha yama asfalt soğumadan yeni kompresörle telefon hattı tamiri başlar. Bilhassa otobüs duraklarının orada fren yapan yüklü otobüsler asfaltı hali gibi dürer toplar fantastik yüzey eğrileri oluşur. Bazen asfalt hamuru sıcaktan erir akar yer yer çatlaklar oluşur. Kar küreyen araç bazen derine kaçar gelsin yeni kraterler. Amortisör aranıyor mirim
 
Mtb bisikletime asfaltta kullanmak için düz lastik takınca dünyam değişti, sonra amortisörsüz yol bisikletine geçince güneş sistemim de değişti. En son vitessiz fixieye geçtim, galaksi değiştirdim.
 
Bu yorum yapanlar nerede kullanıyor hangı şehir onuda yazsalar keşke. Yaza doğru bısıklet değiştirme ihtimalim var. Burada genelın tecrübesine dayanıp amortisörsuz alıp pısman olmak ıstemem.


@Anonim
Mısal mtb cı arkadaş dunyan yol bisikletini dağda bayırda kullandığın halde değişti mi.
 
Bu yorum yapanlar nerede kullanıyor hangı şehir onuda yazsalar keşke. Yaza doğru bısıklet değiştirme ihtimalim var. Burada genelın tecrübesine dayanıp amortisörsuz alıp pısman olmak ıstemem.
@Anonim
Mısal mtb cı arkadaş dunyan yol bisikletini dağda bayırda kullandığın halde değişti mi.
Yol bisikletini sadece asfaltta kullanıyorum, uzun süreli olmadıkça hafif patikaya da girilebilir, ancak çamura girince yol bisikletindeki kumpas frenler epey sıkıntı yaratıyor. Taşlı ve bozuk yollara sokmuyorum, akort ayarı bozulmasın diye.
Toprak yolda dağda ormanda kullanılacaksa tabi ki amortisör daha iyidir. Ama şehir için gereksiz...
 
Yol bisikletini sadece asfaltta kullanıyorum, uzun süreli olmadıkça hafif patikaya da girilebilir, ancak çamura girince yol bisikletindeki kumpas frenler epey sıkıntı yaratıyor. Taşlı ve bozuk yollara sokmuyorum, akort ayarı bozulmasın diye.
Toprak yolda dağda ormanda kullanılacaksa tabi ki amortisör daha iyidir. Ama şehir için gereksiz...

Yazacaklarım size değil yeri gelmişken yazmak istedim sadece

Bı çok kişi amortisörsuz iyi diyor ama düşününce nüfusun buyuk bı kısmı ankara istanbulda ve büyük şehirlerde ve oralarda tarladan bozma toprak yol yok gıbı birşey. O yolu bulmak ıcınde baya bı km yapıp yol almak gerekıyor kı bı cok kısıde gıtmıyordur. Köy yolu ıle toprak yol farklı koy yolunda bozuk asınmısta olsa mucur asfalt var. Forumda yorum yapanların buyuk kısmının bu durumda oldgunu düşünüyorum. Buda benım gıbı seçim yapmak isteyenlerin işini zorlaştırıyor. Yanı bozuk yol diye tabır edilen yerler anladıgım kadarıyla (çoğunlukla) yeterınce bozuk degıl :D bırde yakın zamanda yagmur yagıp yolda yarıklar acılmıssa...

Gerçekten tarladan bozma toprak yollarda bısıklet kullanan gezmeyi sevenler var ise ve amortisörsuz ıle amortisörlu arasındaki farkı deneyimleyen oldumu. Aslında forumda bununla ilgili bı kac mesaj var fakat daha fazla deneyim içeren posttan zarar gelmez :)

Bende carraro 224 var cok bı fark hıssetmıyorum. Belkıde masa kalıtesındendır. Yınede ıse yarıyor açıp kapadıgım zaman. Kış gelmese bıraz daha deneyımleme fırsatım olacaktı ama bu aralar hava iyice soğudu
 
Sürekli dağ inişi yapacağım orman yollarında go pro kameramla çılgın deneyimler yaşayacağım diyorsanız, ön ve arkada amortisörü bulunan downhill bisikletlerini, benim sürdüğüm yollar stabileze yollar, köy yolları ve çukurlu diyorsanız ve arada dağ yolu deneyimi istiyorsanız ön amatisörlü dağ bisikletini, ben uzun tur yapacağım çadırımı matımı yükleyip gidecem bu diyarlardan diyorsanız ama köy yollarına da girerim derseniz ön amatisörlü bir tur bisikletini, benim yolum asfalttır diyenlere de amatisörsüz tur bisikletlerini ve son olarak da sadece şehir içi kullanım için tavsiyem amatisörsüz yol ve şehir bisikletlerini tavsiye ederim.
 
Sürekli dağ inişi yapacağım orman yollarında go pro kameramla çılgın deneyimler yaşayacağım diyorsanız, ön ve arkada amortisörü bulunan downhill bisikletlerini, benim sürdüğüm yollar stabileze yollar, köy yolları ve çukurlu diyorsanız ve arada dağ yolu deneyimi istiyorsanız ön amatisörlü dağ bisikletini, ben uzun tur yapacağım çadırımı matımı yükleyip gidecem bu diyarlardan diyorsanız ama köy yollarına da girerim derseniz ön amatisörlü bir tur bisikletini, benim yolum asfalttır diyenlere de amatisörsüz tur bisikletlerini ve son olarak da sadece şehir içi kullanım için tavsiyem amatisörsüz yol ve şehir bisikletlerini tavsiye ederim.
Tecrübe ettinız mı pekı. Yazacağım yanlıs anlaşılabilir o yüzden öncelikle belırteyım art nıyetlı olarak soylemıyorum bunu; soyledıgınız bıraz duz mantık kalıyor bısıklet kataloğu yada sıtelerın resıme tıklayarak bı bısıklete yönlendirmesi gibi. Bu dedıgınızı bı cok kısı tahmın edıp yazabilir. Bunu yazma sebebımde bı kısmın amortisörsuzde ısrar etmesi. Yanı amortisorluyu dag bayır oda cıft amortisör (MTB oluyor oda) ile onerıyolar sadece yoksa dıger her sartta amortisorsuz dıyorlar.
 
Yanı amortisorluyu dag bayır oda cıft amortisör (MTB oluyor oda) ile onerıyolar sadece yoksa dıger her sartta amortisorsuz dıyorlar.
Çünkü genelde alt-orta seviye bisikletlerde kullanılan maşalar iş görmüyor. Boşuna ağırlık yapıyor ve güç kaybına neden oluyor.
 
Çünkü genelde alt-orta seviye bisikletlerde kullanılan maşalar iş görmüyor. Boşuna ağırlık yapıyor ve güç kaybına neden oluyor.
Forumda shımanonun sıralamasını bulmuştum vıtes sıstemlerını kalıte kalıte sıralamasını. Bu masa sıstemlerının bı konusu sıralaması varmi. Yoksa bunun için nı konu açılabilir aslında bu ıslerden anlayan bırılerı el atarsa. Konu devamında da yorumlarla hemen her markanın sıralaması çıkarılabilir
 
Sıralamasını bilmiyorum ancak alt seviye maşa olarak zoom marka örnek verebilirim, üst seviye olarak da rockshox
 
Sıralamasını bilmiyorum ancak alt seviye maşa olarak zoom marka örnek verebilirim, üst seviye olarak da rockshox
Suntour nasıl pekı carraro ve merıda da kullanılıyor.
 
@osmancan71 Suntour'da XCR serisi iyi. Ben kullanıyorum ve neredeyse havalı maşa kadar iyi çalışıyor ama ağırlığı 2,4 kg. Sıradan amortisörlü maşalar yaklaşık 3 kg'dir. Havalı maşalar genelde 2 kilogramın altında olur. 1,5 kg olanlar var. Düz maşalarda ise ; çelik olanlar 1-1,3 kg, alüminyum olanlar 0,6-1 kg, karbon olanlar 0,3-0,6 kg civarıdır.

Ekleme yapayım, şehir bisikletim olmadığından dolayı hem de kışları araziyle işim olmadığından düz maşaya geçmeyi planlıyorum. 2 kg kadar ağırlık tasarrufu olur. 2.25" lastikler yeterli konforu verecektir. Yaza doğru bütçeme göre bir havalı maşa bakacağım.
 
Son düzenleme:
Bu kadar cok sorma deşme sebebım carraro 224 umu satıp yazın amortısorsuz bı bısıklet alabılırım buda bana en az 2-3 bine mal olabilir. Ama amortisörlu tercih edeceksem eğer hıc değistırmemek daha karlı olacak gibi. Burda bahsedılenlerden cıkarımıma gore amortisörsuz 4-5 bıne bısıklet alabılırım ama ise yarar amortisörlu bısıklet 6-7 bın den aşağı olmaz gıbı :kötü: o yüzden de hangı amortisörlu masa almaya deger ogrenmeye calısıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: elric1982
Geri