Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Araç arkası bisiklet taşıyıcısı

Farklı çözüm öneriniz var mı mecbur iki bisikleti o arabaya bir şekilde sokmam gerekiyor.
Merhaba,
Bende de spoiler var. Şöyle çözüm buldum. Bagajın üst tarafına gelen boruya tesisatçılarda bulunan strafor yalıtım malzemesini 2-3 kat sardım ve koli bandıyla sıkı sıkı sardım. Spoilerin yüksekliğine göre daha kalın da sarabilirsiniz. Daha sonra taşıyıcının plakaya gelen bölümüne de aynı şeyi yapın. İki demirin arasına lama demir kestirerek destek yapın. Böylece aradaki açı sabit olacak ve taşıyıcı spoilere değmeyecek ve kesinlikle yük binmeyecek. Yanımda olsa resimde koyacaktım ama taşıyıcı yanımda değil. Umarım yardımcı olmuşumdur. Fotoğraf istedim gelirse yarın yüklerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Scudo
@Ufuk A.@trainspotting35 Kafamda canlanmadı. Farklı bir şey sanırım, ben yarın aracın arkadan görünüşünü göndereceğim. Şimdiden kirin kusura bakmayın 3 gündür toz, çamur, yağmur karışık gidiyoruz :) Aracın bagajı büyük olmadığı için iki kadro arkaya sığmaz boyut olarak bisikletler büyük ki 4 tane 28" jantı bile araca sıkıştırmak ayrı bir marifet olurdu sanırım. Her şey bir yada acaba iki bisikletin kadrosu da bu taşıyıcıya uyumlu olacak mı? Onu hiç düşünmedim. Carraro serisi yuvarlak yerine daha değişik hafif basık kadro tercih ediyor. Umarım fotoğraf gelir merak ettim yaptığınız çalışmayı. Sorunu çözebilirsek bu haftasonu itibari ile kaçmaya başlayacağız.
 
@Ufuk A.@trainspotting35 Kafamda canlanmadı. Farklı bir şey sanırım, ben yarın aracın arkadan görünüşünü göndereceğim. Şimdiden kirin kusura bakmayın 3 gündür toz, çamur, yağmur karışık gidiyoruz :) Aracın bagajı büyük olmadığı için iki kadro arkaya sığmaz boyut olarak bisikletler büyük ki 4 tane 28" jantı bile araca sıkıştırmak ayrı bir marifet olurdu sanırım. Her şey bir yada acaba iki bisikletin kadrosu da bu taşıyıcıya uyumlu olacak mı? Onu hiç düşünmedim. Carraro serisi yuvarlak yerine daha değişik hafif basık kadro tercih ediyor. Umarım fotoğraf gelir merak ettim yaptığınız çalışmayı. Sorunu çözebilirsek bu haftasonu itibari ile kaçmaya başlayacağız.
Kabaca çizip göndereyim.
 
IMG_20210325_114516.jpg
Onu burada nereye sıkıştıracağımı bilemiyorum. Spoilerın altı çok dar oraya girmiyor. Yoksa taşıyıcının kendi destek süngerleri var.
 
  • Beğen
Tepkiler: seljuk11
Lütfen
Hb araba için bisiklet taşıyıcı aldım fakat arkada spoiler var. Onun üstüne 2 bisiklet koysam o kırılacak, koymasam arkasına girmiyor. Nasıl yapabilirim? Hiç takan var mı?
arkada spoiler olan araçlar için bisiklet taşıyıcıları biraz daha farklı oluyor.
 

Dosyalar

  • spoiler taşıyıcı.jpg
    spoiler taşıyıcı.jpg
    67,2 KB · Okunma: 90
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@karaomermustafa benim arabamda bagaj kapağı alanı çok kısıtlı spoiler arkasına koyabiliyorum ama o zaman cama baskı yapıyor. Camın o ağırlığa direneceğini bilsem... Ne kör talih bu..
 
Bu arada usta ile görüşüp karar verdik. Orta destek olduğu için spoiler iki bisikleti taşır. Taşımazsa canı cehenneme spoiler olmasın arabada. Son sorunum dikey kadro taşıyıcıya nasıl konur? Tam üst demirin altından mı konmalı?
IMG_20210325_200350.jpg
 
Acele oldu biraz kusura bakmayın
Bu arada usta ile görüşüp karar verdik. Orta destek olduğu için spoiler iki bisikleti taşır. Taşımazsa canı cehenneme spoiler olmasın arabada. Son sorunum dikey kadro taşıyıcıya nasıl konur? Tam üst demirin altından mı konmalı?
259541 dosyayı görüntüle
Merhaba,
Dediğiniz gibi üst demirin altından koymalısınız. Taşıyıcıya bisikleti yerleştirdikten sonra gidonu bağlayarak sabitleyin. Ön tekerleği kaportaya değdirmeyin yoksa seyahat esnasında döner ve boyayı çıkarır. İçeride kalan pedalın geldiği yere dikkat edin. Bisiklet sallandıkça o da kaportaya/tampona zarar verebilir. İlk taşıma esnasında 5-10 km yaptıktan sonra aracınızı sağa çekip kontrol etmenizde, bisikletinizi elinizle sarsıp gevşeme, sağa sola çarpma var mı kontrol etmenizde fayda var. Kazasız sürüşler dilerim.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: ÆSir
Çok teşekkür ederim hocam
 
@ÆSir taşıyacağınız bisikletlerin toplam ağırlığı ne olacak. kullandığınız bisiklet taşıyıcının maksimum taşıma kapasitesi de önemli. sizin arabanın bagaj kapağı çok küçükmüş spoiler olmasa da taşıyıcının destek alacağı bagaj kapağı neredeyse yok gibi. araç arkasına takılan taşıyıcılar bagaj kapağından destek alıyor. saris bones ya da sentinel sizin araca uygun gibi duruyor
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: ÆSir
13+16dan 29 KG ağırlık var. Taşıyıcının kapasite bunun üzerinde. Bagaj kapağı da taşır ama spoiler için karlar eridiği zaman deneyip göreceğiz.

1616740679642.png
Bunu kadrodan oraya astığım zaman bisiklet düşmeye niyetli gibi durmayacak mı? Ne zor işmiş bisikleti bir yere götürmek istemek ya.. O taşıyıcılar konusunda da tereddütlerim var aracın yerden çok yüksek olmamasından kaynaklı.
 
Vay be! İnsanlar neleri düşünüp nelerin üretimini yapmış. Taşımak istiyorsak alacağız :) Teşekkür ederim hepinize, bütün destekleriniz için.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Bu sabah 8.30 civarı, Sapanca tarafında, otobanda sol şeritte yerde bir bisiklet vardı. Hemen yanda emniyet şeridinde de bisikletine ulaşmaya çalışan bir kişi.
Arka taşıyıcıdan bisikleti düşürmüş. Taşıyıcı hala arabaya takılıydı.

Ya bağlamayı unuttu, ya da düzgün bağlamadı ki bisiklet araçtan düşmüş...
 
Arkadaşlar merhaba bende bu taşıyıcılardan aldım arabaya tam ortalayarak takınca bir tane teker çok dışarıda kaldı. Yolda giderken çok huzursuz oldum. Daha sonra biraz diğer tarafa kaydırdım bisikleti ortaladım fakat bu sefer taşıyıcı sağ tarafa kayık oldu. Baya da sağlam bi şekilde monte oldu. Bugün ilk defa kullandım. Heralde bir sıkıntı olmaz. Zaten asıl ağırlık üst kayışlar ile alttaki süngerli kısımda.

gidonu tekerlekten sabitleyecektim daha sonra akort problemi yaşayacağımdan korktum. Gidonu siz nasıl sabitliyorsunuz? Tekerden bağlamamın bir sakıncası olabilir mi?
 
Arkadaşlar merhaba bende bu taşıyıcılardan aldım arabaya tam ortalayarak takınca bir tane teker çok dışarıda kaldı. Yolda giderken çok huzursuz oldum. Daha sonra biraz diğer tarafa kaydırdım bisikleti ortaladım fakat bu sefer taşıyıcı sağ tarafa kayık oldu. Baya da sağlam bi şekilde monte oldu. Bugün ilk defa kullandım. Heralde bir sıkıntı olmaz. Zaten asıl ağırlık üst kayışlar ile alttaki süngerli kısımda.

gidonu tekerlekten sabitleyecektim daha sonra akort problemi yaşayacağımdan korktum. Gidonu siz nasıl sabitliyorsunuz? Tekerden bağlamamın bir sakıncası olabilir mi?
arka tekerlek dışarıda olacak şekilde takıyorum. sonra tekerleği çıkarıp arabanın içine koyuyorum. bağcıkla ön jantı kadroya bağlıyorum tekerlek gidon oynamasın diye. sele borusunu da çıkarıp arabaya koyuyorum. taşan tekerleği ve sele borusunu çıkarınca hem dışarıdaki ağırlık azalıyor hem rüzgar direnci düşüyor biraz da olsa daha güvenli olacaktır diye düşünüyorum. pedalın birini söküyorum arabaya çarpmasın diye. araya başka bir malzeme de konabilir ama pedalı çıkarmak kolay.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekingklp
arka tekerlek dışarıda olacak şekilde takıyorum. sonra tekerleği çıkarıp arabanın içine koyuyorum. bağcıkla ön jantı kadroya bağlıyorum tekerlek gidon oynamasın diye. sele borusunu da çıkarıp arabaya koyuyorum. taşan tekerleği ve sele borusunu çıkarınca hem dışarıdaki ağırlık azalıyor hem rüzgar direnci düşüyor biraz da olsa daha güvenli olacaktır diye düşünüyorum. pedalın birini söküyorum arabaya çarpmasın diye. araya başka bir malzeme de konabilir ama pedalı çıkarmak kolay.

Sanırım bende öyle yapabilirim fakat bu tekerleği sökünce diski merkezlemek çok zor oluyor. Frene basıp jantı sıkıştırsam bile tam merkezlenmiyor. Evde sessiz ortamda çok hafif olan sürtme sesini duyup ince ayar yapabiliyorum fakat dışarıda nasıl ayarlayacağım bilmiyorum. Aynı sorun lastik patlaması içinde geçerli elbette. Bisiklet taşıyıcısını genelde bisikleti sahile götürmek (max 3km) için aldım. Gebze’de oturuyorum. Ama güvenlik daha önemli sizin dediğiniz gibi arka tekeri söküp götüreyim en iyisi. Ya da askıyı biraz daha kaydırıp öyle deniyim. Tekrar takınca buradan fotoğrafını da paylaşırım.Büyük ihtimal ile ramazan ayından sonra.

Değerli fikirleriniz için çok teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar merhaba bende bu taşıyıcılardan aldım arabaya tam ortalayarak takınca bir tane teker çok dışarıda kaldı. Yolda giderken çok huzursuz oldum. Daha sonra biraz diğer tarafa kaydırdım bisikleti ortaladım fakat bu sefer taşıyıcı sağ tarafa kayık oldu. Baya da sağlam bi şekilde monte oldu. Bugün ilk defa kullandım. Heralde bir sıkıntı olmaz. Zaten asıl ağırlık üst kayışlar ile alttaki süngerli kısımda.

gidonu tekerlekten sabitleyecektim daha sonra akort problemi yaşayacağımdan korktum. Gidonu siz nasıl sabitliyorsunuz? Tekerden bağlamamın bir sakıncası olabilir mi?

Bisiklet taşıyıcı takanlarda gördüğüm genel bir hata, taşıcıyı takarken bisikletin asılı duracağı kolların açısını yanlış ayarlamaları oluyor genelde. O kollar yere paralel olmalı mümkün olduğunca. Bazı araçlarda görüyorum 45 derece ile yukarı bakan kollar üzerine bisikleti koyduğunda bağlamasa bile neredeyse düşmeyecek.

Bisikletin kadrosu sıradışı değil ise (Y bike gibi) asıldığında her ili taraftan da eşit miktarda çıkmasında fayda var. Tabi o çıkıntıları unutmamak lazım.

Taşıyıcının kendi bağlantı iplerinin artan kısmı ile yakın yerlerden kadroya birer düğün atmak iyi olur. Benzincilerde satılan iki ucu kanalı lastiklerden 2 ya da 3 tane olursa, birini Taşıyıcının bir kolunun kök tarafından başlayıp kadrodan enlemesine bir kaç sefer geçirip diğer kol köküne doğru tatlı sert bağlamak, diğer bir lastik ile gene Taşıyıcının bir yerinden başlayıp arka lastik inden geçirip pedalı da uygun pozisyona ayarlayıp Pedal başından bir iki tur döndürüp gene kadrodan geçirip taşıyıcıya sabitlemek, bu iki lastikleri takarken ön jant içinden geçirme şansı bulamamış iseniz bir tane de benzer yöntemle ön jant içinden geçirmek gayet yeterli bir bağlama şekli sağlayacaktır.

Dikkat edilmesi gereken nokta, jant içlerinden geçirilen lastiklerin jant tellerine temas etmeden yatay şekilde girip çıkmaları, bu şekilde hiç bir şey olmaz.

Ben normal taşıyıcılarda 3 adete kadar taşıyordum eskiden, şu an Allen marka taşıyıcı 2 adete izin veriyor, bu mantıkla bağlarım hep. Hiç sıkıntı yaşamadım. Pedalı sabitlemek önemli yoksa boşta kalınca arabaya değer ve çizer.

Bisikleti sabitlemek kadar önemli olan kısım taşıyıcıyı doğru ve sıkı bağlamış olmak. Aracı sürerken de özellikle engebeli yolda, set geçerken ya da virajlarda aynadan bakıp oynuyor mu diye bakmak lazım. Oynama varsa inip bağlantıları sıkmak lazım.

🖐🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: ekingklp
Bisiklet taşıyıcı takanlarda gördüğüm genel bir hata, taşıcıyı takarken bisikletin asılı duracağı kolların açısını yanlış ayarlamaları oluyor genelde. O kollar yere paralel olmalı mümkün olduğunca. Bazı araçlarda görüyorum 45 derece ile yukarı bakan kollar üzerine bisikleti koyduğunda bağlamasa bile neredeyse düşmeyecek.

Bisikletin kadrosu sıradışı değil ise (Y bike gibi) asıldığında her ili taraftan da eşit miktarda çıkmasında fayda var. Tabi o çıkıntıları unutmamak lazım.

Taşıyıcının kendi bağlantı iplerinin artan kısmı ile yakın yerlerden kadroya birer düğün atmak iyi olur. Benzincilerde satılan iki ucu kanalı lastiklerden 2 ya da 3 tane olursa, birini Taşıyıcının bir kolunun kök tarafından başlayıp kadrodan enlemesine bir kaç sefer geçirip diğer kol köküne doğru tatlı sert bağlamak, diğer bir lastik ile gene Taşıyıcının bir yerinden başlayıp arka lastik inden geçirip pedalı da uygun pozisyona ayarlayıp Pedal başından bir iki tur döndürüp gene kadrodan geçirip taşıyıcıya sabitlemek, bu iki lastikleri takarken ön jant içinden geçirme şansı bulamamış iseniz bir tane de benzer yöntemle ön jant içinden geçirmek gayet yeterli bir bağlama şekli sağlayacaktır.

Dikkat edilmesi gereken nokta, jant içlerinden geçirilen lastiklerin jant tellerine temas etmeden yatay şekilde girip çıkmaları, bu şekilde hiç bir şey olmaz.

Ben normal taşıyıcılarda 3 adete kadar taşıyordum eskiden, şu an Allen marka taşıyıcı 2 adete izin veriyor, bu mantıkla bağlarım hep. Hiç sıkıntı yaşamadım. Pedalı sabitlemek önemli yoksa boşta kalınca arabaya değer ve çizer.

Bisikleti sabitlemek kadar önemli olan kısım taşıyıcıyı doğru ve sıkı bağlamış olmak. Aracı sürerken de özellikle engebeli yolda, set geçerken ya da virajlarda aynadan bakıp oynuyor mu diye bakmak lazım. Oynama varsa inip bağlantıları sıkmak lazım.

🖐🏻
1649653217076.pngTek bisiklet taşıyacaklar için mutlak tavsiyem bu olacak. Siz kol açısıyla falan oynamıyorsunuz ayaklar oynar olduğu için basıldığı yüzeye tam adapte oluyorlar. 1649653283756.png
 
Geri