Bisiklet taşıyıcı takanlarda gördüğüm genel bir hata, taşıcıyı takarken bisikletin asılı duracağı kolların açısını yanlış ayarlamaları oluyor genelde. O kollar yere paralel olmalı mümkün olduğunca. Bazı araçlarda görüyorum 45 derece ile yukarı bakan kollar üzerine bisikleti koyduğunda bağlamasa bile neredeyse düşmeyecek.
Bisikletin kadrosu sıradışı değil ise (Y bike gibi) asıldığında her ili taraftan da eşit miktarda çıkmasında fayda var. Tabi o çıkıntıları unutmamak lazım.
Taşıyıcının kendi bağlantı iplerinin artan kısmı ile yakın yerlerden kadroya birer düğün atmak iyi olur. Benzincilerde satılan iki ucu kanalı lastiklerden 2 ya da 3 tane olursa, birini Taşıyıcının bir kolunun kök tarafından başlayıp kadrodan enlemesine bir kaç sefer geçirip diğer kol köküne doğru tatlı sert bağlamak, diğer bir lastik ile gene Taşıyıcının bir yerinden başlayıp arka lastik inden geçirip pedalı da uygun pozisyona ayarlayıp Pedal başından bir iki tur döndürüp gene kadrodan geçirip taşıyıcıya sabitlemek, bu iki lastikleri takarken ön jant içinden geçirme şansı bulamamış iseniz bir tane de benzer yöntemle ön jant içinden geçirmek gayet yeterli bir bağlama şekli sağlayacaktır.
Dikkat edilmesi gereken nokta, jant içlerinden geçirilen lastiklerin jant tellerine temas etmeden yatay şekilde girip çıkmaları, bu şekilde hiç bir şey olmaz.
Ben normal taşıyıcılarda 3 adete kadar taşıyordum eskiden, şu an Allen marka taşıyıcı 2 adete izin veriyor, bu mantıkla bağlarım hep. Hiç sıkıntı yaşamadım. Pedalı sabitlemek önemli yoksa boşta kalınca arabaya değer ve çizer.
Bisikleti sabitlemek kadar önemli olan kısım taşıyıcıyı doğru ve sıkı bağlamış olmak. Aracı sürerken de özellikle engebeli yolda, set geçerken ya da virajlarda aynadan bakıp oynuyor mu diye bakmak lazım. Oynama varsa inip bağlantıları sıkmak lazım.
🖐🏻