Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Beyaz masayı bombalıyoruz!

Scudo
Merhaba Arkadaşlar,
Benim, Mercedes firmasına yazdığım yazıya, cevap verdiler.
Detayları aşağıdadır.
Fikirlerinizi bekliyorum.

Sağlıcakla kalın

Bahadır Bey,

Teorik olarak CapaCity aracının arkasına bahsettiğiniz gibi bir aparat takılabilir.
Avrupa'daki seyahat otobüslerinde kullanılan kayak sepeti tutucularına göre (kayakların istiflendiği ek depo alanı) dizayn edilmiş böyle aparatlar mevcut.

Ancak halihazırdaki Metrobüsler diğer belediye otobüslerine göre oldukça yüksek hızda seyrettiği için aparatlara bisiklet monte edilmesi tavsiye edilmez.
Özellikle yakın seyreden araçlarda arkadan çarpmalarda ciddi güvenlik sorunu oluşturacağı gibi, hattın yoğun olduğu saatlerde yolcu güvenliğini tehlikeye
atan başka uygunsuz durumlar da oluşabilir.

Dolayısıyla üretici olarak IETT nezdinde böyle bir girişimde bulunmayı düşünmüyoruz.

Saygılarımla


E.Mert UYGUN, MSc.
Bus Sales Product Management
Technical
Mercedes-Benz Türk A.Ş.
TEM Otoyolu Hadımköy Çıkışı
Mercedes Caddesi
34500 Bahçeşehir İstanbul
Phone + 90 212 867 36 32
Fax + 90 212 867 44 59





ve cevaben bende kendilerine şöyle bir şeyler yazdım.

Merhaba E. Mert Uygun

Yazdıklarınız akla yatkın ve makul ancak çözümsüzlük getiren bir ifade taşıyor.
Sizden ricam nasıl bir çözüm üretebiliriz? Bu konuya pozitif yönelimli olarak yaklaşmanızı rica ediyorum.
Nasıl yapılamayacağını değil de, nasıl yapılabileceği konusunda sizden fikirler bekliyorum.
İstanbul halkına iyi bir hizmet olacağını düşünerek, tekrar vurguluyorum, bu konuyu
sosyal sorumluluk çerçevesinde ele almanızı İstanbul da yaşayan bir vatandaş olarak sizden bekliyorum.

Bunun ötesinde, bir vatandaş olarak gerekli çalışmalar için belediyeden de fikir alacağız.

Saygılarımla, iyi çalışmalar.

Bahadır ATILGAN

 
  • Beğen
Tepkiler: Gogitoğlu
ya böyle belediyemi olurmu kardeşim adamlar iş yapmamak için bahane uyduruyorlar
bir de şöyle düşünüyorlar istanbulda bisiklete binenlerin sayısı ne kadarki hizmet götürelim aynen zihniyet budur


:boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157: :boese157:
 
Bana verilen iki cevap şu şekilde.

Sayın ATILA FILMER;

İlgi : 21/06/2010 13:12:55 Tarih ve 823274 Nolu Başvurunuz

Başvuru iletinizde yer alan konulardan Ulaşım AŞ Hareket Saati ve Metrolara Bisiklet Kısmı olması ile ilgili olarak gereği için İstanbul
Büyükşehir Belediyesi ULAŞIM AŞ Genel Müdürlüğü ile görüşülmüş olup alınan cevap aşağıdaki gibidir.
İstanbul Ulaşım A.Ş işletmesinde olan tüm raylı sistem hatlarında ( Aksaray - Havalimanı Hafif Metro, Şişhane - AOS Metro, Kabataş
- Taksim Füniküler, Zeytinburnu - Kabataş , Güngören - Bağcılar , Topkapı - Mescidi Selam tramvay hatları) son sefer saati 1
Haziran itibariyle 00:30’dan 00:00’a alınmıştır.
İstanbu Büyükşehir Belediyesi İstanbul Ulaşım AŞ tarafından işletilen raylı sistem hatlarında amacımız tüm yolcularımızı güvenli ve
konforlu olarak istedikleri noktalara ulaştırmaktır.
Raylı sistemlerde güvenli, emniyetli, konforlu işletmecilik, hatlarda ve araçlarda bakımların düzenli bir şekilde yapılması ile
mümkündür. Bu bakım çalışmaları kurumumuz tarafından çeşitli zamanlarda hem hatlarda hem de araçlarda yapılmaktadır.
M1 Aksaray - Havalimanı hafif metro hattında Aksaray-Yenibosna istasyonları arasındaki kısım balastlı bir üstyapıya sahiptir.
Yaklaşık 20 yıl işletme altında olan hattan 200 milyon gros ton tren yükü geçmiştir. Bu nedenle hatlarda meydana gelen bozulmalar
yolcu konforunu olumsuz etkilemektedir.
Avrupa metro sistemlerinde de ortalama 20 yılda bir yapılan demiryolu pozu çalışmasının hattımızda da yapılması gerekli hale
gelmiştir. Bu çalışma neticesinde araç sarsıntıları, konfor bozukluğu ve gürültü gibi sorunlar giderilmiş olacaktır.

M2 Şişhane - Atatürk Oto Sanayi Metro Hattı’nda yapılacak araç ve sinyalizasyon ile ilgili test çalışmaları sebebiyle seferlerin erken
bitirilmesi gereği doğmuştur.
00:30’a kadar devam eden seferlerimiz sırasında hattın yolcudan tamamen boşaltılması ve araçların hatlardan çekilip, çalışma
ekibinin hatta inmesi 01:30’u bulmaktadır. Sabah 06:00’da seferlerin başlayabilmesi için 05:00’de çalışma ekibinin hattan ayrılması
gerekmekte olup arada kalan zaman dilimi çalışma için yeterli olmamaktadır.
İETT tarafından paralel güzergahlar da 24 saat kesintisiz otobüs işletmesi yapılmaya başlandıktan sonra da raylı sistem hatlarına
gece yarısından sonra gelen düşük talep daha da azalmıştır.
Bu nedenle tüm hatlarımızda ( Aksaray - Havalimanı Hafif Metro, Şişhane - AOS Metro, Kabataş - Taksim Füniküler, Zeytinburnu -
Kabataş , Güngören - Bağcılar , Topkapı - Mescidi Selam tramvay hatları) işletme sefer bitim saati 00:30’dan 00:00’a alınmıştır.
Ayrıca M1 Aksaray - Havalimanı hafif metro hattında yapılan çalışmalar sebebiyle 31 Mayıs itibariyle 23:00’den sonra 00:00’a kadar
tek yol işletmesi yapılmaktadır.
M1 ve M2 hatlarında uygulamalar başlamadan önce yolcularımızın mağdur olmaması için İETT’nin 24 saat süresince hizmet verdiği
hatların kapsamı genişletilmiştir.
M1 Aksaray - Havalimanı Hafif Metro Hattı ve M2 Şişhane - Atatürk Oto Sanayi Metro Hattı güzergahında aşağıda belirtilen İETT
hatları 24 saat hizmet vermektedir.
15F Kadıköy - Üsküdar-Ortaçeşme
110 Kadıköy - Taksim
112 Taksim - Bostancı
E-10 Kadıköy - Kurtköy-Sabiha Gökçen Havaalanı
11ÜS Üsküdar - Sultanbeyli
130 Kadıköy - Tuzla
25T Taksim - Sarıyer
40 Taksim - Sarıyer
34 Avcılar - Zincirlikuyu (Metrobus)
34A Edirnekapı - Söğütlüçeşme (Metrobus)
73 Taksim - Atatürk Havalimanı
89C Başakşehir 1-4. Etap - Taksim
76C Büyükçekmece - Bakırköy
İstanbul Ulaşım A.Ş olarak belirlediğimiz yolculuk kurallarımızda büyük boy bisiklet ile ilgili prosedür yoğun saatlerde araca
alınmaması, diğer saatlerde ise bir (1) jeton bedeli ödenerek alınmasıdır. Mevcut hatlarımızın hepsi en üst seviyede yolcu
kapasitesinde çalışmaktadırlar. Uygulanan kurallar tüm yolcularımızın rahat bir şekilde yolculuk yapmalarını amaçlamaktadır.
Yolculuk kurallarımızın tam metnini (link) linkinden görebilirsiniz.

Sayın ATILA FILMER;

İlgi : 21/06/2010 13:13:55 Tarih ve 823275 Nolu Başvurunuz

Müdürlüğümüze iletmiş olduğunuz başvurunuzla ilgili olarak 0212 444 18 71 begin_of_the_skype_highlighting**************0212 444 18 71******end_of_the_skype_highlighting numaralı telefondan İstanbul Büyükşehir Belediyesi
İETT Genel Müdürlüğü ile görüşülmüştür. Görüşme neticesinde tarafımıza verilen bilgi aşağıdaki gibidir;
“Metrobüs, İETT ve Özel Halk Otobüslerinde bisiklet ile yolculuk yapmak yasaktır. Ayrıca araçlarımız bisiklet taşımaya uygun
değildir.”
Konuyla ilgili detaylı bilgi için 0212 444 18 71 numaralı telefondan İETT Genel Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
ikinci cevaba baktığınızda resmen "yassah hemşerim" mantığını görüyoruz!!!!
 
Benim tekrar yazdığım yazdığım yazıya , cevaben

Bahadır Bey,

Yanlış anlaşılmamak adına size şu açıklamayı yapmak isterim;

Belediyeler diğer kamu kuruluşları gibi ihale usulü alım yapmaktadır. Şayet IETT gibi diğer kuruluşlarda ihale teknik şartnamelerine benzer maddeler eklediklerinde bu müşteri özel istekleri MBT tarafından elbette değerlendirilecektir.
Ancak MBT'nin müşterisi olan IETT'ye - talebi olmaksızın - aracın kapsamında bu tarz bir ek öneride bulunması mümkün değildir.

Filosundaki mevut araçlara böyle bir aksiyon alınması da yine yeni araç taleplerinde olduğu gibi ihale usulu gerçekleşecektir.
Teknik açıklamalarımızı bu bilgiler ışığında değerlendirmenizi rica ederiz.

Saygılarımla




Ve tabiiki ben de aşağıdaki cevabı gönderdim.



http://img641.imageshack.us/img641/4857/20090806mall600x400.jpg

Merhaba benim söylemeye çalıştığım aparat aynen bu, bu sistemin kullanılmasının herhangi bir problem yaratacağını düşünmüyorum.

Benim MBT den beklediğim, bunu ihale ile değil, sosyal sorumluluk gereği,

Bedelsiz temin etmesidir. Bu oldukça makul rakamlara araçlara monte edilebilir. MBT nin İETT ye satışını yaptığı araç sayısını düşünürsek,

Böyle bir projenin, MBT ye çok fazla bir yük getirmeyeceği görüşündeyim.



Ancak biz İstanbul luarın üzerinde MBT ye karşı çok olumlu bir hava oluşturacağına eminim.



Saygılarımla, iyi çalışmalar

Bahadır ATILGAN


 
Bahadır mercedes için fizibil bir proje değil.Bunu daha geçen gün söylemiştim.1 otobüs satarak zaten ordan gelicek karı elde ediyor.Adam iş gücünü ve vaktini bunun için harcamaz.Ben bizzat görüştüm hatta oetk ile bile görüştüm olumsuz.Bunu anca bisiklet firmaları veya girişimciler yaptırabilir.Yapılacak en akıllıca iş yatırımcı bulmak ve iettye yönlendirmek inanan bir haftada belli hatları donatırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
@derşan sezer

Haklısın, ben MBT yi kıl etme hakkımı kullanıyorum.:D
Zaten onlardan bunu bedava yapın diye cevap yazdım, bilmem okuyabildin mi?

Sağlıcakla kal
 
  • Beğen
Tepkiler: Serap Erdogan
@derşan sezer

Katılıyorum, bu tarz firmalar inovasyonda çok hevesli görünseler de , maliyet söz konusu olduğu için çok ağır hareket ederler hatta hiç hareket etmezler, kar getirmeyecek sosyal sorumluluklar onlar için sadece reklam unsurudur.
Bu konuda da çok fazla reklam yapamayaklarına göre otobüs satışlarını arttırmayacaklarını düşünürler. Eşdeğer bir firmada çalıştığım için çok net söylüyorum;hakkımızı başka merciilerde aramamız gerekmekte.
 
Başvuru Numaranız:
824380


Merhaba.
İstanbul'da bisiklet kullanımı her geçen gün artıyor. Bu durum toplumun her geçen yıl uygarlaştığına dair önemli bir delil. İstanbullu bisikletliler olarak, her sabah yola çıkarken annemizden helallik dilemek istemiyoruz. Ulaştığımız yerde sevdiklerimize telefon açıp "sağ sağlim gittim" deme zorunluluğunu geçmişte bırakmak istiyoruz. Kısacası bisiklet yolları istiyoruz. Barbaros Bulvarına, Yeşilköy-Sarıyer arasındaki Avrupa Yakası sahil şeridine. Taksim'e giden ana alterlere. Asya Yakası'nın kuzey sahil şeridine. İstanbul bisikletlileri artık bu atılımları hak ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
Ben herşeyden vazgeçtim... Derşan bey moralimi bozdu benim :) ama hak vermemekte elde değil.. Ama diğer arkadaşlarda haklı... ben köprüye çıkmam bir daha.. çıktığımda beni bir intihar fikri aldıki sormayın.. ikincide atlarım tahmin ediyorum... notere gitsem intihar etmicez söz diye.. güvenmezler bana vermezler o belgeyi.. bu arada ben bisikletimi o otobasların önünede koymam nerde bi otobas kazası görsem hep otobas arkadan vuruyo e benim bisikletime yazık deeelmi :)

ben bisikleti bırakıyorum arkadaşlar... :D :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Serap Erdogan
@Atila Filmer


iki cevapta birbirinden tamamen ters durumda birinde yogun olmayan saatlerde alınabilir diyor bir jeton karsılıgında birinde yasak diyor onlar bile ne yaptıgını bilmiyor. ido ya attııgımız maillerde ise sacma sapan cevaplar geliyor.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=63859
 
@Serkan Demir

Sevgili Serkan ulaşım a.ş nin web sitesinde bisiklet ile ilgili şöyle bir madde geçmekte...


"Büyük boy bisiklet ile seyahat etmek isteyen yolcularımız yoğun saatler dışında (07:30-09:30 ve 16:00-20:30 saatleri dışında) seyahat edebilirler ve bisiklet bedeli olarak 1 jeton ya da akbil ödemeleri gerekmektedir. "

Şimdi büyük boy bisikleti bi tanımlamak lazım.. ben 18" kadroya kadar olanlar küçük gerisi büyük diyorum.. birde bisiklete binince toplam boy 2 metreyi aşmamalı aşarsa büyük... :))) şaka bir yana saatler gayet mantıklı aslında ülkemiz şartlarında tramvay metro vb. toplu taşıma aracı kullananlar bilir ki o saatler ortalama işe gidiş ve işten dönüş saatleridir.. yanlız bu maddeyi koyup hayata geçiren bünya otogardan vs. duraklardan birton çuvalla binen zihniyeti unutuyolar... benim şahsi fikrim mizacınızı yerinde kullanırsanız rahatça girmenizdir.. ki birkez başıma geldi 2 adet jeton attım girdim vede sonra kapıda avlandım.. aslında yasak ama bu seferlik geç.. dedimki yanlış biliyosunuz giriş yoğunluğa göre serbest.. isterseniz beraber inelim çok yoğunsa binmem beklerim boş gelince binerim dedim.. ee diş gösterip hak hukuk bildiğinizi gösterirseniz biraz çekinirler...

kaç kişinin başına gelmiştir polisin çevirip çık kaldırıma kaldıramdan git diye :) benim başıma gelmedide gelen çok... stres yapmaya gerek yok öyle böyle geçinip gidicez işte unutmayalım tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır derler... :in:
 
gelen cevap:

İlgi başvurunuz incelenmiştir. Ulaşım Planlama Müdürlüğümüz tarafından “İstanbul Genelinde Bisiklet Yolları ve Yaya Yollarının Etüd,
Planlama, Projelendirilmesi ile Bölgesel Ulaşım ve Trafik Etütlerinin Yaptırılması İşi” adı altında ihale çalışmaları gerçekleştirilmiştir.



Bu çalışma kapsamında; öncelikle yurtiçi ve yurtdışı uygulamalardan örnekler belirlenmiş, bu örneklerin
planlama-projelendirme-uygulama aşamaları detaylı şekilde incelenmiş, mevcut yasal durum incelenerek çalışmalar esnasında
uyulması gereken ilgili kanun ve yönetmelikler, çeşitli kriterlerin belirlendiği TSE Standartları ve AB normları tespit edilmiştir. Bu
tespitlerin ve mevcut doku, sosyal yapı, arazinin eğim durumu, vb. planlama kriterlerinin dikkate alınması ile, İstanbul genelinde
mevcut ve planlanan ulaşım sistemlerine (toplu taşıma sistemleri, raylı sistemler, transfer merkezleri, vb.) entegrasyonu sağlanacak
şekilde “Bisikletli ve Yaya Ulaşım Sistemi” oluşturulmuştur.



Planlanan bisiklet yolları ve yaya yollarının mevcut ve planlanan ulaşım sistemleri, toplu taşıma sistemleri, raylı sistemler ve transfer
merkezleri ile entegrasyonun sağlanması, alt-üst geçitler ve kavşak geçişlerindeki geometrik düzenlemelerin yapılması, bisiklet ve
motosiklet park yerlerinin düzenlenmesi gibi detaylı çalışmalar projenin en önemli safhalarındandır.



Bu ihale kapsamında 5216 sayılı yasa ile belirlenmiş olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisindeki 630km. uzunluğundaki
proje alanı içerisinde “Bisikletli ve Yaya Ulaşım Sistemi” oluşturulmuştur. Bu sistem içerisinde ilçeler arasındaki bağlantıların ve
güzergah devamlılığının sağlanmasına yönelik 630km’lik bisiklet yoluna ara bağlantılar ilave edilerek toplam bisiklet yolu uzunluğu
1004km’ye çıkartılmıştır.



“Bisikletli ve Yaya Ulaşım Sistemi” kapsamındaki güzergahlar; 2023 hedef yılı olmak üzere kendi içerisinde uygulamaya yönelik 1.,
2., 3. ve 4. öncelikli bisiklet yolları olmak üzere 4 gruba ayrılmış durumdadır. Konsept projeleri tamamlanmış olan 1. ve 2. öncelikli
bisiklet yolları arasından Bakırköy İDO İskelesi-Alibeyköy Arası, Eminönü-Beşiktaş Meydanı Arası ve Üsküdar-Kartal Arası
güzergahlar ilk etapta imalatı yapılması düşünülen güzergahlar olarak tespit edilmiş olup, söz konusu güzergahlara ilişkin 05.09.2008
tarih ve UTK2008/24-23 sayılı UTK (Ulaşım ve Trafik Düzenleme Kurulu) Kararı alınmıştır.



Ayrıca "Bisiklet ve Yaya Yolları Projelerimiz" hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için aşağıda verilen Müdürlüğümüzün internet linkini
ziyaret edebilirsiniz.



(link)
ojeleri.doc



------------------------------------------------------

Aşağıda yer alan bağlantıdaki kısa ankete zaman ayırmanız, çalışmalarımızda bizim için yol gösterici ve belirleyici olacaktır.

(link)

İyi günler dileriz.
 
@ermanatasoy

En güzeli bırakmak yeter ki onlar gibiler mutlu olsun biz binmeyiz iki tekere 4 tekerci oluruz dimi?! :) Başlarım böyle aşkın ızdırabına.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
Ben Mercedes e(MBT) kafayı taktım, biribirimize nezaket ile küfür ediyoruz.

Sağlıcakla kalın.
 
Gelen Cevap:

Başvuru iletinizde yer alan sorun, gereği için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü yetkililerine iletilmiştir.
Yapılan değerlendirme sonucu alınan cevap aşağıdaki gibidir :

- Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü' ndeki teknik bakım, onarım ve işletmesi Karayolları Genel Müdürlüğü 17. Bölge
Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
Köprülerin bisiklet geçişleri için uygun hale getirilmesiyle ilgili talebinizi (bol17@kgm.gov.tr 0 212 274 68 00 - 20 hat) adresine veya
telefonuna iletebilirsiniz.
Ek bilgiler :
- Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından İstanbul Genelinde Bisiklet Yolları yapılmasıyla ilgili olarak proje çalışmaları yapılmaktadır.
05.09.2008 Tarih ve UTK2008/24-23 Sayılı UTK (Ulaşım ve Trafik Düzenleme Kurulu) kararıyla İstanbul' un koşulları, cografi yapısı,
güzergâhların durumu ve fiziki konumları gözönünde bulundurularak yeni bisiklet yolları planlanmaktadır. Proje kapsamındaki
çalışmaların uygulamaya geçirilmesi için uygulayıcı birim olarak Yapı İşleri Müdürlüğü belirlenmiştir. Bakırköy - Sirkeci Sahil Yolu'
nda 7 Km' lik bir bölüm "Bisiklet Yolu" olarak düzenlenmiştir. İlk etapta, sahil yollarında güzergâh planlamaları yapılmıştır. Eminönü
pilot bölge olarak belirlenmiştir ve kademeli olarak İstanbul genelinde yaygınlaştırılması için plan-proje çalışmaları devam
etmektedir.
 
@Bahadır ATILGAN

Büyük Şehir Belediyesin'den önce bizim sözde bisiklet severleri bu izlediklerinin bilim kurgu olmadığına inandırmak gerekir zira bu durumun olmasına onlar daha çok muhalif.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
Geri