Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Beyaz masayı bombalıyoruz!

Sn. Derşan Sezer,

Yazdıklarınız 100% dusuncemin yansımasıdır... Agzınıza saglık...

Saygılar
 
Scudo
Bende kopru gecisidin ezhem bir konu oldugunu dusunumuyorum!!!!

Simdi bana kızacaksınız ve soveceksiniz ama ...

Nedenine gelince:

1- Sehir hatları ucretsiz olarak vapur ile bir yakadan digerine hatta istedigimiz yere ulaşmamız için bize imkan sağlamış,

2- Her gün aşırı uclarda eylemlerin oldugu bir Ulkede, daha onceden planlaması yapılmamış bir koprunun bisiklet ve yaya trafiginin ulaşımına açılmasını anlamış değilim.

3- 1975 yılında 2.547.364 kişi olan nufus, 2009 yılında 12.782.960 kisiye cıkmıs. toplam artış 502% Tum yatırımlar 20 yıllık olarak degerlendirilir ve buyume oranları bellidir. Ayrıca kayıtların dışında Izmit, Tekirdağ, Bilecik, Sakarya, Bursa gibi sehirlerden günlük gelen kişiler ile bu sayı en az 20% oranında arttığı dusunulmektedir.
Kaynak:(link)

Şimdi gelelim konumuza, Madem kopruden gecmek istiyoruz. Bu sartlarda hangi kopruden geçmeyi umuyoruz!!! Omrunu tamamlamak üzere olan Bogaz içi koprusumu? Yoksa bir çoğumuza çok uzak olan Fatih Sultan Mehmet Koprusumu

Bana göre kopru geçişini zorlamak yerine daha real şeylere odaklanalım.

- Alışveriş merkezlerine otapark yapılması,
- Bisiklet yollarının yaygınlaştırılması,
- Trafik kurallarında bisiklete yapılan hareketlerin / cezaların eklenmesi,
- Ulaşımda bisklet kullanımın TCDD, IETT kanalında yaygınlaştırılması.

Hayat da bir hedefe dogru ulaşmanın en kolay yolu planınızın olması ve plan silsilesi içinde gitmekdir. Once ulaşılabilir hedefler ile yaygınlıgın tescili herseyin onundedir.

Amacım ne yermek nede germek, sadece bilgimi paylaşmak.

Teşekkürler,
 
@derşan sezer

Derşan özellikle güvenlik nedeni ile derken kastettiğimde budur. Bu ülkede hergün bir terör eylemi, hergün bir provakatif eylem var, bombalama var. İçinde bulunduğumuz şartları gözardı edemeyiz. Bizde yöneticiler koruma ordusu ile gezerken bisiklet özgürlüğü konusunda örnek gösterdiğimiz bazı avrupa ülkelerinde başbakanlar, kraliçeler sade bir vatandaş gibi halkın arasında gezebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
Başvuru no :821658
Güvenlik şifresi :11134


İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ;
İETT adı altında olan tüm araçlarınızda bisiklet taşıma izni veya bisiklet taşıma aparatı olmasını talep ediyorum.Böyle bir hizmet için lütfen personellerinizi bilgilendirin ve bisikletli vatandaşlarımızın bisiklet taşımasını personellerinizin insiyaifine bırakmayın.


Bilgilerinize arz ederim

Batuhan GENÇ
 
norveçte sene 80

osloda kral bisikletle geçer ve herkes saygı gösterir vay anasını
bergen norveçin küçük bir kasabası belediye başkanının oğlu belediye otobüsünde çalışır

bizim daha yiyecek bir milyon ekmeğimiz var
 
Bu ülkede birşey yapılacaksa eğer, birilerinin çıkarı olacaksa yapılır, bu çıkar ya para ya da seçimler öncesi bakın biz halkımız için neler yapıyoruzdur.
Köprülere istenirse tabiki bisikletliler için yol yapılabilinir.İntihar, eylem ve bunun gibi şeyler gerçek birer bahanedir bence.

Kaldı ki intihar etmek isteyenler için bu ülke bir sürü serbest girilip çıkılan inşaatlarla doludur.Önemli olan; bunlar olabilir diye insanları asıl ihtiyaçlarından mahrum bırakmayacak düzenlemeler yapmaktır.

Bence yapılmamasının nedeni bunlar değil zaten, eğer gerçekten yapmak isteseler, her tarafı tellerle çevrili üst tarafı oval olacak şekilde bir geçis tüneli gibi birşey yapabilirler.
Girişlere de birer memur koyarlar, bisikletsiz giremez kimse...
 
@Orhan Kılıç

Bu sözler çok doğru,ancak ne yapabiliriz. Vaz mı geçelim?
Hiç çare düşünmeyelim mi? Diyelim ki adamın biri köprüde terör
eylemi yapacak. Motosiklet ile de yapar, bisikletlede yapar, hatta kamyonla
bile yapar. Bunu engelleyemeyiz. Bisiklette hiç değilse, kamyona sığdırabileceğinden daha az ...

Vatandaş intihar etmek istiyor, ona bisiklet yolu mu kolaylık sağlayacak.

Ancak şunu doğru bulabilirim ve buda tek nedendir.(Bence)
Bağlantı yollarında hiç bir şekilde emniyet şeridi kalmamış olduğundan,
köprüye girmek mümkün olamıyor. Düzeltmeye kalkılırsa, zaten araçlara
az olan yol, hiç kalmayacak. (Bunu düzeltmek ekonomik olamaz)

O zaman tek şey kalıyor.
Gerek şart : Bisikletlerin köprüyü metrobüs ile geçme hakkını KAZANMASIDIR.
Bunun içinde belediyeye ısrarla bunu istediğimize dair e-postalarımızı göndereceğiz. Bu arada ben bu konuda belki bir kulis çalışması olarak,
(Bu konu altında, bir yerlerde var idi).
Mercedes Türkiye yazı yazmıştım. Cevap vermediler, biraz daha süre
tanıyorum , cevap vermezler ise o zaman başka yollardan onlara ulaşacağım.
Ancak ben kendi adıma SÖZ bundan vaz geçmeyeceğim.
Tekrar, tekrar belediye yi bu konuda taciz edecğim.:)

Sağlıcakla kalın.
 
Boğaz köprüsünden geçiş veya Metrobus'e bisiklet ile binmek için baskı yapacak güce sahip değiliz. Buna inanmıyorum. Hele 1500 kisinin katıldığı bir organisazyon ile olacağına hiç inanmıyorum. Daha trenlere bil rahatlıkla binemiyorken düşünmek ile bir garip geliyor. Her defasında tren istasyonuna gittiğimde insanların bisikletlerini demir korkuluklara kilitlediğini görüyorum. Buradan yazdığımdan da anlasıldığı üzere tren istasyonlarına kadar bisiklet ile gidip trene binemeyenler için bisikletlerni bırakacakları bir bisiklet park alanı bile yok.

Güzelim boğaz vapurları var iken bisiklet ile boğaz köpürsünden geçmemek bir kayıp değil. Hatta çok güzel. İstanbul eski bir şehir bu şehirin her sokağına girilmesi ve altyapısının yenilenmesi yollarının genişletilebilmesi bile mümkün değil. Kaldıkı yıllardır kandırıldığımız gerçeğinde bu şekilde kabak gibi ortaya çıkıyor. Boylede gider. Eski sehirlerin en büyük problemleri bunlardır. Kaldıkı istanbulun en eski yerleseim alanları bugün en çok kullanılan alanları ve durum böyle olduğu içinde bir karıs alanı bile yayalar ve tasıtlar için kullanılabılır hale getiriyorlar. Dolayısı ile bisiklet için bir bisiklet yolu düşünülmesi mümkün değil. İstanbul bu nednel dısa doğru büyüyen ve sitelerden olusan merkzinde ise yükselen bir şehir. Tabiki oncelek araç trafiğinin olacak. Dısa açılan sitelesmelerde ise yapıan yolların büyük genis ve bisiklet motorsiklet ve diğer ulasım ve spor araçları için de düşünüelerek yapılandırılması gerekir. Bunu bile yapmayan ve spor konusunda oy vrdiğimiz spor ile ilgisi ve bilgisi olmayan insanların bizim islerimiz yürüttüğümüzü düşünür isek pek umt varmıs gibi gorünmüyor. Yaptıkları siyaset hizmet yada her ise ticaret üzerinden donen bir posizyon. Bizlere o kalabılkat yer olacağını sanmıyorum.

Spor yapma alışkanlığı olmayan bir ülkede ..hayat sartlarının getirdiği ağırlık .. elimizdeki ile şu zamanda yetinmemiz gerekliliği ortaya koyuyor. BU nednelede ister istemez ortama spor yapmak adına uyum sağlıyoruz. Herkesi her zaman menun edelemeyeceği gerçeğide göz önüne alınırsa bizlerharcanabilir bir toplluk oluyoruz.

Bir önceki sayfada verilen bir örnek vardı. Pendik'te otursam Sultanahmet'te çalışsam hangi güzergahı kullanacağım. Ben Pendik-Kaynarca'da oturuyorum. Ve bisiklet ile Taksime çok giderim. Once Kadıkoy'e gider oradan kafama göre bir vapura binerim. Bu vapur Beşiktaş, Karaköy veya Sirkeci olur. Vapurda bir tane meyve suyu içer biraz dinlenir ve boğazın esen rüzgarı ile rahatlarım. Otübüs ile ve metro ile gittiğim zaman ile aynı sürede gidiyorum. Bir çok defada bu araçlar ile gittiğim süreden yarım saat onceden hedefime varıyorum. Fakat bunu hergün yapamam. Yani boğaz kopürüsün düsünmek böyle bir durumda aklımdan bile geçmez. heyecanlandırmaz bile beni.

Bazende Kadiköy'e ulasmak için bağdatcaddesi'ne girer ve cigerlerim bolca zehir yükleyerek intehar etme teşebbüsünde bulunurum. İnanın boğaz koprüsünden geçmek yoğun traiğin içinde hiç cazip gelmiyor. Boğaz koprüsünün geçilemez olması benim için daha çekici ve kaçamak geçiş yapmak beni daha çok çekiyor. Artı bağdat caddesin e girdiğinizde trafikte haraket halinde olan veya trafikte duran araçların egsoz dumanından ağzınızda acı bir tat oluyor ve bunu cigerlerinize vudunuzun her yerine normalden daha hızlı bir sekilde gönderiyorsunuz. Boğaz koprüsünde günü bir kaç saatinde trafik akıcı oluyor. O yola girmekte çıkmakta gerek bu egsoz gerekse yolun kullanım yetersizliği nedeni ile bir intihar zaten.

Yasak kalmasından yanayım. İstanbul bir gibi bir sehirde ..sadece istanbul olsa iyi.. diğer küçük veyabüyük sehirlerde bisikletler için hiçbirsey düsünülmemis. Okul hayatımızda bizlere hangi spor eğitimi verildiki bugün bisiklet için birseylerin eksik olduğundan sikayet edelim.

Bizler için en zor olan bir konuda istanbulun dısına çıkmak için kullandığımız yolların güvenliği ve bisiklet ile ilgii olarak yapılacak çalısmalara. Çünkü bizler bisiklete rahatça huzurla binmek için bir avuç yeisllikte uzanmak için sehir dısına çıkıyoruz. Oraya varmak ve geri donmek bizler için spor yapmak anlamına geliyor. Büyük olduğun düsündüümüz ama küçük bir ve beton bolklar arasına sıkısmıs hayatlırımız için bu sporun onemi çok büyük. Fakat boğaz köprüsünden geçmek geçmemek bunu değistirmez. Gerçekten çok meraklı olave bunu isteye n insanlar olsa idi. Belkide yeterince duyurulmadı.) Boğaz köprüsünde hınça hınç dolu bir şekilde geçen insan yığını olurdu. Demekki bunu isteyen azınlık. Bunuda kendileri için istiyorlar.

Birçok sorun bir çok başlık var. Daha öncede yazdığım gibi..koprüden izin çıkarsa..gider boğaz koprüsünden izinsiz çılgın bir atlayıs yaparım sonra bir daha..sonra bir daha..yasaklanır geçisler. yada benim için yasaklanır. :)..

Belkide bir greenpeace eylem örneği yapabiliriz. Bu organisazyon ile sesimiz duyulmadı ise ve basında yeterince yer almadı ise aksam haberlerinde gosterilmedi ise.. nasıl ve ne biçimde olduğu önemli değil ... çılgın deli dolu insanlar ile boğaz köprüsünün ortasına kadar bisiklet binerek gidip trafiği felç edecek şekilde bir eylem yapılabilir. Bu sekilde daha çok ses getirileceğine ve dikkat çekeceğine eminim.


**** Bozuk cümle yapıları ve ve anlatım bozuklukları için özür dilerim.Kısıtlı bir zamanda bir kerede yazdım. Çok uzun yazmısım okuyamaycağım. :)
 
Bahadır mercedeslede ivecoyla tofaşlada hepsiylede konuşurum ben zaten oetkanın yayın organıyım ama olumlu dönüş yapacaklarını düşünmüyorum neden dersen düşük kar marjlarından ötürübir aparattan onlara 1000 dolar bile kalsa düşük kardır onlar için.Bu yüzden bu düşük marjlara ihtiyaç duyan firmalra yönelinmeli buda bizim küçük bisiklet firmalarımız bisandır bianchidir carttır curttur bunlar iyi para kazanır bu işten.Yoksa mercedesin elinin kiri o para 2 tane kamyon veriyor orduya 10 mislini kazanıyor boşuna adamlarını o işlere sürmezler.Tabi bunlardan evel şurda ortak bir akıl bulunmalı
 
arkadaşlar
ne kadar realist ne kadar ayakları yere basan arkadaş varmış ya forumda

abi ayağınız yere bassın
tamam realist olun da
o öyle olmaz çocuklaşmayın da diyin tamam

ama bir mail atın ya
ya tutarsa hesabı ?!
nasreddin hoca çocuk muydu göle maya çalarken?!

biz mayayı çalalım
tutmayacağını söyleyen çok olacaktır
peki ya tutarsa ?? tutarsa yoğurdu hepimiz yeriz

tutmazsa da biz mayayı çaldık arkadaş deriz!!

bu köprüden geçememe işi vahiyle mi indi?! dangalağın biri zamanında öyle buyurdu tahminen o yüzden..
insan için yapılan ve içinde insan olan herşey değişebilir gelişebilir
ama ilk şartı istemektir!!!

yine de ben büyüdüm artık burası türkiye gibi realist yaklaşan arkadaşlar varsa
onlar da maillerinde köprü geçişinden bahsetmez olur biter?!

ama hem birşey yazma birşey yapma
hem de ağız dolusu "bizden adam olmaz abi yeaaa" de...
 
@Onur Yılmaz

3. köprüden konumu nedeni ile sadece köprüden geçmiş olmak için geçilebilir. Birde hafta sonu turu düznlenebilir. Bisikletle şehrin en kuzeyine gidip karşıdan tekrar geri dönmek hem zaman hem boşa enerji kaybıdır. Ben şahsen 1. köprüden geçiş serbest olsa bile şu anda karşıya geçmek için tercih etmem. Deniz yolu şu anda bisikletle geçiş ihtiyacını fazlası ile karşılıyor. Gemi seferlerinin sona ermesinden sonra metrobüsle geçişede izin verseler geçiş sorunumuz çözülür. Kaldıki bu kadar az bisiklet kullanımı olan bir kentte gece gemi seferi sona erdikten sonra kaç kişi bisiklet ile karşıya geçmek ister? Hedefe adım adım küçük isteklerle başlayıp ilerleme sağlandıkça bir diğer isteğin gündeme getirilmesi daha doğru bir yaklaşım olur. Önceliğimiz mevcut bisiklet yollarının işgalinin önüne geçilmesi, bisiklet parklarının güvenle kullanılabilecek hale getirilmesi ve çoğaltılması, yeni yolların yapılması, hiç olmazsa belli saatlerde metrobüs ve otobüslere bisikletle binilmesi yönünde olmalıdır. Nasrettin Hoca göle maya çalarken ya tutarsa demiş ama göl hala maya tutmadı. Günümüzde bu deyim olanaksızı hayal edenlerin kullandığı bir sözdür. Bizde birde olmayacak duaya amin denmez diye bir deyim vardır. Göle maya çalmayı düşünürken edilen duaya amin denilip denilemeyeceğinide göz ardı etmeyin. Aksi taktirde yollanan mailler açılıp okunmadan toplu halde silinerek elektronik posta kutusu boşaltılır. Birde umut fakirin ekmeği ye Memet ye vardı. Kim hangi deyişi kendi düşüncesine yakın buluyorsa onu uygulamakta serbesttir.
 
@Orhan Kılıç

Tamamıyla katılıyorum....

Boğaz köprüsünden geçişe izin verilse kaç kişi günde kaç defa geçecektir. Haftasonları eğlence turundan öteye pek gitmez. Deveye boynun neden eğri diye sormuşlar. - Nerem doğru ki demiş. İstanbul yolları da o misal, bisikletliler için neresi doğru ki yolların. Mesela su mazgallarının kaç tanesi yola paralel kaç tanesi yola dik baktınız mı? Köprüye sağ salim ulaşma yüzdemiz kaç? Bence en son, herşey düzeltildikten sonra köprü geçişi için bastırmalıyız. İlk önceliğimiz yolların bisikletliler için düzeltilmesi ve bisiklet yollarının yaygınlaşması. Sonrasında toplu taşıma araçlarına aparat takılması, belli saatlerde de bisiklet ile binilebilmesi... vs. Herşey belli bir düzende olmalı. Siz ilk etapta köprüyü bisikletlilere açın derseniz adamlar sizin eğlenceniz için orayı açmayız, ekstra masraf yapmayız diye cevap verirler.

Gönderdiğiniz e-maillerde mazgal olayını da atlamamanızı rica ederim.

Saygılarımla,
 
bütün ayağı yere sağlam basan
realist arkadaşlara sesleniyorum:

lütfen bu topiği göle maya çalan insanlara bırakınız.

burası bizim "çocuk parkımız" olsun bırakın biz mail gönderelim GÖNLÜMÜZCE

ister silerler ister kaale alırlar.

ve bırakın bizim iki satır mailimizi ve 5 dakikamızı nereye harcayacağımıza biz karar verelim.

diğer taraftan sizlerden çok çok rica ediyorum.
şuraya yazana kadar bir başlık da siz açınız.
ve attığınız somut adımları, ayağı yere sağlam basan realist adımları bizle paylaşınız...

hem fena mı bizim ki ya tutarsa olsun
sizinki de sağlam adımlarla aklı başında istekler olsun

kimin duasının çabasının kabul olacağı belli mi olur?!?
 
  • Beğen
Tepkiler: Serap Erdogan
Boğaz köprüsünden geçiş veya Metrobus'e bisiklet ile binmek gibi amaçları gerçekleştirmek için önce aktif olarak hafta içi bisiklete binenlerin sayısını arttırmak gerek. Markete bisikletle giden hanımlar, okula bisikletle giden çocuklar olması, yapılan bisiklet yollarının kullanılması gerek. Ataköy 9. kısımda tüm kaldırımları bisiklet yolu diye işaretlemişler-yayalara yer bırakılmamış- kocaman bisiklet simgeleri çizmişler, ama hafta içi gündüz tek bir bisikletçi geçmiyor. Bakırköy'de sahilde bisiklet yolunun tam üstünde bir çekirdekçi tezgah açıyor, burası bisiklet yolu dediğimde "abla hiç bisikletçi geçmiyor ki" diye cevap verdi. Köprü geçisi için günlerce forumda duyurular yapıldı, başka etkinlikler iptal edildi. 300-500 kişi falan katıldı galiba.. Oysa aynı gün genelde kimsenin kitap okumadığı Istanbul'da adını ilk kez duyduğum bir dernek 20.000'e yakın kişiyi toplu kitap okuma rekoru için Mecidiyeköyde stada topladı. Devlet kurumlarından isteklerde bulunmak için önce gündelik hayatta bisikletçi sayısını arttırmak ve boğaz köprüsü geçişi gibi etkinliklere daha kalabalık katılmak gerek..
 
@Meral Gürman

kesinlikle haklısınız
herşey zamanla olacak
sayımız gün geçtikçe artacak...
 
Başvuru Numaranız:
823128

Güvenlik numaranız:
17143

Merhaba sayın yetkili bir bisiklet sever olarak ve camia adına İstanbul da yapılan 7 tepe 7 tünel projelerinde bisikletle ulaşımı sağlamak istiyoruz ve bu bağlamda bazen Kağıthane tünelini kullanıyorum ve yeni açılan Dolmabahçe tünelinde kullanmak istiyorum tüneller biz bisiklet severlere çok büyük kolaylık sağlamak da ve ulaşım yolumuzu kısaltmak da bu nedenle tünellerde bisiklet kullanımına izin verilmesi tabelalarda bulunan bisiklet giremez işaretinin kaldırılmasını diliyorum

tünellerde bulunan emniyet şeritleri hem emniyet şeridi hem de bisiklet yolu olarak işaretlenebilir bu şekilde bisiklet kullanıcıları emniyet şeritlerinde rahat bir şekilde ulaşımını sağlamış olurlar
 
Başvuru Numarası: 823267
Başvuru Tarihi: 21.06.2010
Başvuru Konusu:
İyi günler Sayın Yetkili; Küresel ısınma ve çevre duyarlılığı konularının gündemde olduğu şu günlerde, bir bisiklet kullanıcısı ve sürekli olarak toplu taşıma kullanımını alışkanlık edinmiş biri olarak bazı yorumlarım ve taleplerim olacaktır.

Birkaç gün önce bazı yayın organlarında görmüş olduğumuz bir haber Büyükşehir Belediyesi'nin toplu taşımaya bakış açısını maalesef açıkça belirtmiştir. Neden maalesef, çünkü metro seferleri yolcu sayısının yeterli seviyede olmadığı, yani karlılık oranı düşük olduğu için 30 dakika önce sona erecektir deniyor. Yani belediye tüm dünyada olduğu gibi bir kamu hizmeti olarak değil, ticarethane mantığıyla yönetiliyor izlenimi uyandırıyor. Halbuki iş giriş çıkış saatlerinde balık istifi doldurduğunuz seferlerden ettiğiniz kar ile bütün gece çalıştırmanız bile karınızı tolere edebilir.

Bu bilgiler ışığında, yerine getireceğinizden zerre kadar inancım olmasada bazı taleplerim olacaktır:

1. Toplu taşımaya bisikleti de entegre edebilecek çözümler. Toplu taşımada bisikletlerden ek ücret alınmaması, daha önemlisi otobuslerde,tren-metro vagonlarında bisikletlere yer ayırılması. (Karlı olmayacaktır heralde sizin açınızdan!!!). Ve toplu taşıma şöför ve peron guvenlik gorevlilerinin bilgilendirilmeleri konuları.

2. Tüm çağdaş metropollerde olduğu gibi düzenli ve yaygın bisiklet yollarının yapılması.

3. Bisikletin de bir ulaşım aracı olduğu ve trafikteki yeri ile ilgili yol işaretlemelerinin yapılması ve Trafik il şube müdürlükleri ile birlikte eğitim seferberliği ilan edilmesi.

4. Otoban bağlantısı olmayan Boğaziçi Köprüsü'nün motorsuz araç trafiğine açılması.

Belediye'nin asli görevinin kamu yararı sağlayacak projeler olduğunu hatırlatarak, değinmiş olduğum konularda gerekli adımların atılmasını rica ederim.

Saygılarımla
Atila Filmer
 
Başvuru Numaranız:
823616

Güvenlik numaranız:
37758

merhaba sayın yetkili avrupa da ve dünyada bir çok metropol kentinde böylesi uygulamalar yapılırken neden bizim İstanbullumuzda uygulanmaz dünyada küresel ısınmaya karşı çeşitli çözümler uygularken bu çözümlerin en büyük ortağı bisikletli ulaşım olarak görüyor ve bu nedenle bir çok çözümler üretmiş otobüslerin ön tarafına bir aparatla bisikletli ulaşımı destekliyor kah metro trenlerine ek bir aparat ekliyor bisiklet ulaşımını destekliyor aşağıda örneği olan bir wep sitesinde uygulamanın nasıl yapıldı görülmek de bizde durum içler açısı destelemek yerine bisikletle metroya binilmek istendiği zaman ek ücret ve bik saatlerde alınmıyor bile bu konuda bir an önce bir adım atılmalı metro ve İETT araçlarında bisiklet taşıma aparatı konulmalı ve bisiklet yolları yapılarak bisikletli ulaşım desteklenmeli iyi çalışmalar

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serap Erdogan
T.C.İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞIBasın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Halkla İlişkiler MüdürlüğüBEYAZMASA Sayın KEMAL FARUK DOĞAN; İlgi : 17/06/2010 23:55:42 Tarih ve 822400 Nolu Başvurunuz Başvuru iletinizde yer alan sorun, gereği için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü yetkililerine iletilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucu alınan cevap aşağıdaki gibidir : - Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü' ndeki teknik bakım, onarım ve işletmesi Karayolları Genel Müdürlüğü 17. Bölge Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Köprülerin bisiklet geçişleri için uygun hale getirilmesiyle ilgili talebinizi (bol17@kgm.gov.tr 0 212 274 68 00 - 20 hat) adresine veya telefonuna iletebilirsiniz.Ek bilgiler : - Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından İstanbul Genelinde Bisiklet Yolları yapılmasıyla ilgili olarak proje çalışmaları yapılmaktadır. 05.09.2008 Tarih ve UTK2008/24-23 Sayılı UTK (Ulaşım ve Trafik Düzenleme Kurulu) kararıyla İstanbul' un koşulları, cografi yapısı, güzergâhların durumu ve fiziki konumları gözönünde bulundurularak yeni bisiklet yolları planlanmaktadır. Proje kapsamındaki çalışmaların uygulamaya geçirilmesi için uygulayıcı birim olarak Yapı İşleri Müdürlüğü belirlenmiştir. Bakırköy - Sirkeci Sahil Yolu' nda 7 Km' lik bir bölüm "Bisiklet Yolu" olarak düzenlenmiştir. İlk etapta, sahil yollarında güzergâh planlamaları yapılmıştır. Eminönü pilot bölge olarak belirlenmiştir ve kademeli olarak İstanbul genelinde yaygınlaştırılması için plan-proje çalışmaları devam etmektedir. İlk kademede planlanan bisiklet yolu güzergâhları : - Bakırköy İDO - Alibeyköy arası (Sahil güzergâhı) : 24 Km- Eminönü - Beşiktaş Meyadanı arası (Sahil güzergâhı) : 4,5 Km- Üsküdar - Kartal arası (Sahil güzergâhı) :32,5 Km



İBB'den aldığım elektronik posta
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın
Geri