Vallahi bisiklet harika tebrik ederim.
Benim tek tavsiyem logo veya yazı yerine bisikletin muhtelif yerlerine siyah renkli tribal desenler yapıştırılması. İnternette heryerde bulabilirsiniz, bisikletin güzelliğine güzellik kadar bana göre
Güle güle binin.
Boya işine de kısaca değineyim, öncelikle bisikletin üzerindeki boyanın parlaklığı gidene kadar, kalın bir kuru zımpara ile (500 - 600 numara olabilir) zımparalayın. İş bittikten sonra kılcal çizikleri gidermek için 1000 veya 1200 numaralı ince su zımparalarıyla yüzey pürüzsüzleşene kadar zımparalayın. Sulu zımparaların kullanımı daha farklıdır, zımparayı 15 sn de bir suya batırarak dişlerini temizlemeniz gerekir.
Zımpara işi bittikten sonra sırayla astar (sprey astar olursa harika olur), astarladıktan sonra bütün kirleri, parçacıkları yıkayarak temizleyin. Sonrası 3 veya 4 kat sprey boya (ama taş gibi sağlam olsun diyorsanız otomobillerde bulunan fırın boyası da attırabilirsiniz -fiyatı tuzludur) ve son kat vernik atın boyanın sağlamlığı için.
Boyarken dikkat etmeniz gereken en büyük şey de elinizin sürekli hareket halinde olmasıdır. Ve sabırlı olun. Boyayı tercihen 30 cm uzaktan ve homojen bir şekilde püskürtün.
Eğer ki boyamada bir hata yaparsanız, düzeltmek için boyanın kurumasını bekleyin. Islak boyaya müdahale etmek başınıza sorun açar.
Budur
çok zor bir iş değil. Öncelikle metal bir yüzeyde deneme yapın, sonra girişin bisikletinize
Saygılarımla.
Vernik işlemi de bittikten sonra 2 - 3 gün sonra bisikleti iyice kirlerden arındırın, ve sonra araba cilası atın. Cila aşındırıcı değil, koruyucu ve parlatıcıdır, haftada bir her yıkamadan sonra atarsanız boyanın ömrü uzar ve kadro çürüklere karşı çok daha dayanıklı hale gelir.