Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir tane Cyclocross da benden... Centurion Crossline

tamam buldum
(link)
öne amortisörsüz bir maşa taktığınızda ve 622x17 veya 622x19 bir jant kullandığınızda cyclocrossa yakın bir bisiklet olur. dikkat edin aşağı ölçüde bir jant yakışmayacaktır. ancak bu kadro cross bisiklet Türkçe tabiriyle şehir-tur bisikleti kadrosu olduğu için dropbar tam olmayabilir. düz gidon ise daha hoş olur.
 
Scudo
Murat bey değiştirme imkanınız var mı bilmiyorum ama kadroyu değiştirebilirseniz ve Centurion Cross 3000 veya Cross 4000 serisi bir kadro alabilirseniz tam olarak amaçladığınız hedefe ulaşabilirsiniz gibi geliyor bana.
Centurion Cross 3000
http://www.bike24.de/images/products/p049514.jpg
 
@ismail eren

Cekici tam civinin basina vurmussunuz! En dogru cözüm bu olmali!

Fakat eger yarisa girilmeyecekse, eldeki Cross Line da uygun donanimlarla Cyclocross olarak kullanilabilir. Ben sahsen eski scott dag bisikletimi yeni donanimlarla -kelimenin tam manasiyla, arazi, cayir bayir, camur balcik- cyclocross olarak kullaniyorum. Fakat bu yastan sonra senede bir cyclocross yarisina girmek icin Baki Kayan' in cyclocross la ilgili topiginde yazdigim gibi yeni bir kadro aldim ve yeni bir cylocross bisiklet toplamaya basladim.
Digeri ile de girebilirim yarisa ama 28" lik tekerleri olsun ve ihtiyacim olup olmadigini bilmememe ragmen, tedbir olarak 10 lu ruble takmak istiyorum. Son seyrettigim yarislarda starttan sonraki bir kac yüz metreden itibaren büyük ayna disliyi kullanan olmadi. Daha sonraki bölümlerde de 2-3 vitesle idare edildi. Ama daha cok yaris seyrederek isin ilimine varacagim.:) :)

Murat! Sen yine bildigin gibi yap, eger yaris derdin yoksa! Zaten oturdugun yörede senede 1 tane cyclocross yarisi var, ama seni zaten almazlar o yarisa, onlar dünyanin en iyi elitleri! :) :)
 
İhtiyar ağabeyin de dediği gibi yarışılmayacaksa fazlasıyla iş görür. Hatta sevgili Murat'ın araziyi çok sevdiğini düşünürsem kadroya uygun olan 37lik lastiklerle çok iyi bir arazi canavarı olabilir.
Bence donanım olarak başta iyi bir karbon maşa edinmelisin.
Fren olarak Avid BB7 mekanik disk fren öneriyorum. Bende BB5 var BB7 mu seviyede en iyisi.
Vites sistemini kullanım kolaylığı ve yaklaşık 1 yıldır ayar dahi istememesi nedeniyle SRAM tavsiye ediyorum. Benimki Apex ama Rival daha doğru seçim olacaktır.
Arazide kullanılacak ise ağırlıklı olarak 36/46 CX aynakolu, yol içinse 34/50 aynakol iyi seçim olur.
Ruble için 11/28 her iki aynakol içinde uygun olur.
Jantlar hakkında çok fazla konuşamam bilgim sınırlı ama disk fren için XT veya X7 göbekler olmazsa olmaz. Daha iyileri için bütçe devreye girer.
Lastikler için yukarıda da yazmıştım, arazi için 35 - 37 dişli hatta Tufonun Kros yol bisikletlerine özel clincher tubless lastikleri ideal.
Ayrıca bir set yol için jant ve lastik takımı olursa tadından yenmez. Lastikler 25-28 olacak ama.
Eğer inişleri fazla olacak bir kullanım düşünülüyorsa ilave CX frenleri unutulmamalı ama bir süre sonra iniş harici hiç kullanılmıyor bu frenler sonradan çıkarma ihtimali var.
Gidon bandı olarakta geçenlerde bir konuda güzel bir tavsiye vardı ama unuttum şimdi. İhtiyar ağabey hatırlarsa tamamlar buradan.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Orta karar fazla pahalı olmayacak şekilde bunlar tavsiyelerimdir. 1 yıldır Salcano CYC02 Apex kullanıyorum. Bu tarz bisikletler ile ilgili yardıma her zaman hazırım.

Şimdiden kolay gelsin Murat, diğer projelerini de merakla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@murat cömez

dostum murat ,
ihtiyar nikli dostumki çok teknik bilgisi var , valla şimdi ne desem yalan olurda,
bi de senin boya uyacakmı o kadro ,
her şey bittiğinde küçük ya da büyük olursa ne olacak boyun önemli bide bacak boyun
evet ben, benim bisiklette tasarıma gittim aslında bu işi seviyorum,
mtb den 28 jant hibrit yaptım bayağıda iyi oldu 28 jant arkadan mm lik kurtardı
kadroya değmedi ,large kadro olunca kurtardı ,evet cyclo cross alacak kadar para olmaz ise ne yapacağız elimizdeki cyclo a uyarlamaya çalışacağız ,ama yarış gidonu olmuyor çünki arkadan çıkıntı yok fren sistemleri yapılamıyor ben önü v-break yaptım yengeç fren sistemide oluyor idi ama bu da iyi oldu arka disk fren mekanik oldu avidin son sürümü
çok memnunum öyle zart zurt sürtmüyor diske .evet hidrolik çok kullandık artık zevkinide aldım ,

http://www.bike24.de/images/products/p049514.jpg

aynen katılıyorum ,,
 
Üst boru centurion 3000 ve 4000, 48lik kadroda 52cm ve benim kadroya uzun denilmisti ama bugün ölctüm benim kadroda 48lik ve üst boru 52cm. Demekki kullanim kitabinda yazan bilgiler tam olarak yanlis degil. Simdi aklim karisti.
 
@murat cömez

Kilit nokta, "yarışılmayacaksa devam".

Bencede öyle olmalı.

Mükemmeliyetçilik çoğu zaman kötü birşey. Ben bunu anladım. Sırf bu yüzden bisiklete 3 yıl geç başladım. Bence kafanız karışmasın, tam cyclo kadrosu olmayıversin. Dağ bisikletinden bile cyclo yapanlar var. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Cyclocross kadroların %90'ında kablo rehberi(guide/routing) üst boru üzerindedir ve bu boru uzunluğu ortalamadan biraz daha kısa olur. Gösterilen kadro mtb için uygundur. Hafifliğine aldanmamak lazım. Cyclocross amaçlı donanım takılmaz mı, takılır elbet; ama cyclocross olarak tümden imâl edilmiş bir bisikletle aynı olmaz. kadro dayanıklılığında da hep mtb övülür ama cyclocross kadrolar rijidite bakımından daha üstün ve dolayısıyla sağlamdır. Tabii ki 1000 liralık cyclocross kadrosu 5000 liralık mtb kadrosundan sağlam diyemeyiz. Ölçüler denk fiyat aralıklarında geçerlidir. Kısacası bir kere almışsınız bu kadroyu. Ona göre şekillendirin veya imkân varsa değiştirin...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Tuncay Üner

örnek ben tuncay,
ama yaklaştık tabi tam cyclo değil yarış gidonlu olmuyor varsın olmasın ,,
 
@Mehmetali07
Evet ben de karbon masa düsünmüsdüm ve güzel duracagini saniyorum. Öneriler icin tesekkürler. :) Crossbike degil de trekking bike sehir-tur bisikleti saniyordum.

@ismail eren
Malesef degistirme imkani yok, bu kadro ucuzlamisti, ondan aldim ve ucuzlayan mallari geri verme inkani olmuyor.

@ihtiyar
Bülent abi ben yarislara katilmayi düsünmüyorum, sadece bisikletlerimin arasinda böyle bisey de bulunsun diye toplamak istiyorum ayrica cokda hosuma gidiyor.

@Tolga Günsezer
Evet tolga yarislara katilmayacagim, bu kesin.
Karbon masayi kesin olarak düsünüyorum. Mekanik frenleri kesin düsünmüyorum, buda kesin. Sram'e gelince, ben sram kullanmam, olursa sadece shimano olacak ve benim bir prensipim var donanim sadece takim halinde olacak. Jant göbekleri zaten belli DT Swiss 240 ratchet, baska göbek tanimam. Jantlari dedigin gibi yol bisikletindeki (ismini bilmiyorum) o yüksek jemberler varya karbondan olanlar, iste onlari düsünüyorum ama olurmu olmazmi bilmiyorum. Anliyacagin Donanim hakkinda bilgim var ama bilgim olmayan seyler mesela yol bisikletin deki arka kaset kacli olsa iyi olur, lastiklerin büyüklügü ne olsa iyi olur, Aynakol yapraklari kac dis oluyor. Bu tür seyler de yardima ihtiyacim var. Önerilerin icin tesekkürler, yardim icin gercekten sevindim.

NOT: Bütce önemli degil, maksat bisiklet birseye benzesin ve iyi olsun.


@Kudret Kurtcebe
Kudret abi kadro boyu bana uygun, bunu biliyorum. Taman cyclo cross olmayacak belki ama bu kadrodan cyclo cross - MTB karisimi bir bisiklet yapmayi düsünüyorum. Belki ortaya cok güzel bir melez cikabilir. Yardimalrinizi eesirgemeyin, senin ve bülent abimin bu isden iyi anladiginizi cok iyi biliyorum. MTB olsaydi hic danismazdim ama bu tür bisikletlerden anlamiyorum.

@Tuncay Üner
Tesekkürler :):in:

@Halil EROĞLU
Önerileriniz icin tesekkürler.:)

@Kudret Kurtcebe
Evet kudret abi yris gidonu varsin olmasin ama su an düsündüm de, tamam kadroyu sorup arastirmadan gitdim kendi basima aldim oda yanlis cikti, olsun fark etmez can sagligi olsun. Ben de simdi bununla cyclo cross ve cross karisimi bir bisiklet yaparim ve degisik bir sey olur. :) Böylece ikisi bi rarada olmus olur iste fenami?
 
http://img826.imageshack.us/img826/2341/qhes.jpg

dostum
,,
istersen buna 50 diş takarsın iki yapraklı olur ,50-34 olur ya ada 3 yaprak takarsın
yalnız tabi orta göbek uyumlu olacak ,,
bana kalırsa aliminyum ya da karbon yarış çatalı karbon pahalı tabi istersen ,
alimiyum hafif olabilir ,
bence diske girme ,
yengeç fren yapabilirsin cyclolarda öyle cyclolarda disk frende var ama disk biliyorsun gereksiz bi ağırlık ,
ben yengeç fren diyorum cyclo lardaki fren sistemine ,
teker 28 jant olur ,,
yarış gidonu ister isen ya da mtb gidonu ,
teker 700 x 32 olur , hız gelir ,
ben ağır stabilizelere giriyorum düz toprak zeminlerede ,,ama sert araziye malesef .
 
Benim önerim de sü sekilde: Fren konusunda,; eger mutlaka disi diyorsan, mekanik fren en cok kullanuilan seklidir. Mutlaka hidrolik fren diyorsan cok pahali bir cözüm. Normal yok fren-vites kollariyla kullanilabilen hidrolik frenler var. Ama önce de yazdigim gibi cok pahali. Ayna disli standart cyclocross 46-36 olacak. Arka disli takimi 28 e kadar iyidir. Alisik olmadigin bir gidon tarzi oldugu icin gidona ek fren kollari takarsan, ilk zamanlarda cok rahat edersin.
Benim bisikletimdekiler!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q71/s720x720/1374051_10151936996512660_113580576_n.jpg

Lastiklet mutlaka cyclocross lastigi olmali. Ben 26" lik Schwalbe cx taktim. cok cok güzel lastikler. Vites sayisi olarak en az 9 vites olsun. Ben yeni cyclocrossumda 10 vites takiyorum. Su anda 7 vites var ve biraz sicramali oluyor ister istemez. Gidonu biraz yüksek monte edeceksin biraz daha dik oturmak icin ve gidon bogazini da kisa tutacaksin. arazide kivrak olmasi icin, Yaz aylarinda kullanmak istiyorsan yaz aylari icin semi slick lastikler secmen uygun olur. Cok zevk alacagina eminim, apayri bir dünya!
 
@Kudret Kurtcebe

@ihtiyar

Kudret ve bülent abi, simdi toparlayalim.
Masa artik belli, Karbon olacak
Gidonu da yol bisikleti gidonu olacak, anladigim kadariyla iki abim de buna karar vemisler (bu gidonlarda dikkat etmem gereken bir sey varmi)?
Bogazi kisa ve yüksek olacak
Vites kesin 10 vites olacak
lastikler 700x32 arazi olacak
Eger siz de uygun görürseniz, Jantlar dedigim yüksek jemberlerden olacak göbekler karar vermeden önce frenleri belirlememiz gerekiyor.
Gidon bogazi ve sele borusu syntace karbon olacak, bu benim kararim oldu simdi :)

Buraya kadar deftere not aliyorum ve aramaya basliyorum eger eminseniz. :)

Simdi aynakolun yapraklari kudret abinin dedigimi yoksa bülent abinin dedigimi olsun, buna karar verelim. Hangisinin daha iyi oldugunu ben bilmiyorum. Ayrica arka kaset kac disili olmasi gerekiyor.
Bülent abi dedigin sti hidrolik fren/vites kollari nekadar pahali. Eger uygun birseyse alirim yoksa cantilever takmayi düsünüyorum ve canti olursa dedigin 2. frenkollarinida kesin takarim.
Peki bu donanimda hangi marka ve model bu bisikletler de iyi oluyor? (NOT: Benim bisikletimdeki donanim set olmasi gerekiyor, yani aynakol, arka ve ön attirici ve kollar ayni model olmasi gerekiyor).

Sizlere ve tüm yardimci olan ve olacak arkadaslara simdiden cok cok tesekkür ederim.
 
@Kudret Kurtcebe
benim cyclocross konusunda cok uzun boylu bir bilgim yok, olamazda, cünkü senede bir kac aylik süresi olan bir olay. Dag bisikleti ile ilskimi azaltinca biraz daha fazla ilgilenmeye basladim.
Hidrolik fren konusu biraz karmasik. Normal STI kollarla kullanilan, araya adaptör koyulan modelleri en uygun olanlari. Dogrudan hidrolik kumanda eden STI kollar, hem cok pahali, hem de daha yeteri kadar gelismemeis. SRAM gecen ay basinda bir teknik sorun dolayisiyla bütün hidrolik STI leri geriye cagirdi!! :(
Bir kac dedisik model mevcut.
http://www.dbikes.ch/images/DBZ-Disc-Race-cut.jpg
Hope Adaptörü:
http://www.velo-direct.ch/41_fotos/FE-058501-l.jpg
...Daha bir kav model mevcut, ama bem normal cylocross frenlerini tavsiye ederim. Örnegin Campagnolo:
http://cdn.hibike.com/image/product/RBRC/RBRC_Cg2CX2-il.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk E.
evet benim önler böyle oldu memnunum ,

http://cdn.hibike.com/image/product/RBRC/RBRC_Cg2CX2-il.jpg
 
@murat cömez

Arazide yüksek jant tavsiye etmem. Hic rahat olmaz! :( Yarislara girmeyecegine göre, 35mm. ye kadar lastik takabilirsin. Biraz daha rahat olur. Benim su an kullandiklarim 34 mm. Hepsi ayni olsun diyorsan, yaparsin hepsini Ultegra! Biraz paraya kiymis olursun, ama basin rahat eder. Sadec Shimano' nun cyclocross frenleri iyi degil kanimca. Hala 25 sene öncesinin geometrisindeki cantiler frenleri piyaaya sürüyor. Daha ucuz Tektro taksan bence daha iyi! :( :( Sebebi de cok basit Yagmurda zaten zayik olan cantilever frenler yukaridan gelen bütün su geometri dolayisiyla janta dogru akar. Bu yüzden cyclocross frenleri, jant yataklarindan yüksek durmaz, yere paralel durur, ki su janta dogru akmasin. Yani daha da aciktir. Benim bisikletimdekiler hala orijinal Shimano, simdilik yagmur yok. Iki kere yagmurda bindim ve inisilerde biraz zorladi. Fakat yeni toparladigim bisiklette kesin cyclocross frenler takacagim.

http://cdn.hibike.com/image/product/RBRC/RBRC_Cg2CX2-il.jpg

http://www.futurumshop.de/img/6105-1168-N1308.jpg
 
Murat abi şimdiden hayırlısı olur inşallah diyeyim bir konuyu merak ediyorum kadroyu nekadara aldınız çok hoşuma gitti
 
@Deniz Caz

Tesekkürler deniz, kadroyu 350euroya aldim cok hosuna gitdiyse uygun bir fiyata sana satabilirim. :)
 
Param olsa alırdım ama ben şuan çok para veremem madesef acaba 29 kullanılırmı :)
 
Geri