Hocam burası biraz karışık. Ust boru uzuyor ama alın borusu da yükseliyor. Sele borusunu biraz daha kısa tutarak sele-gidon hizasi birbirine yaklaşıyor. Bu yüzden kadro büyüdükçe oturma şekli dikleşiyor.
'By increasing the frame size we raise the bars without radical riser stems and still create balance and proportion with respect to the important knee-to-pedal dynamic. It is important to remember that as frames get larger the top tube effectively shortens. This means that the longer top tube on a larger frame is appropriate because as the bars come "up" and the ratio of saddle to bar drop lessens, the rider achieves a "reach" from the saddle to the handlebars that is just right!'
(link) sayfasından alıntıdır.
Aero kadrolarda mümkün olan en küçük kadro, endurance kadrolarda mümkün olan en büyük kadro mantığı var hocam. Hatta bir örnek vermişler makalenin devamında, competitive fit ( agresif oturuş-aero kadro diyebiliriz.) için 56 kadro uygunken, Eddy Fit (Normal oturus-Race kadrosu diyelim buna da) için 58, French fit (Dik oturus-Endurance kadro) için 60 kadro uygun olabilir demişler. Üst boru efektif olarak kısalır şeklinde bir yorum yapmışlar kadro büyüdükçe. (aero kadrodan - endurance kadroya geçerken.) Dediğim gibi mantığı biraz karışık hocam.
'' Nevertheless, a French Fit can work with traditional, non-sloping frames as well. As an example, a person who might ride a 55cm or 56cm frame to achieve the Competitive Fit, might ride as much as a 59cm or 60cm in the French Fit.''
@mariokaldato Ben de bu mantığı tam oturtamıyorum kafamda. Ama kadroyu küçültüp gidon boğazını uzatmayı tavsiye ediyor Competitive Fitte. O mantık tamam.