Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Praetor ortaya çıktı

@Guanzo45 ben de öyle duydum hocam. Lapier ve ghost getirmeyeceklermiş. Pahalı geliyormuş kullanıcılar için
 
Scudo
PREATOR u fabrikada inceleme şansı bulduk. Henüz kullanım için ayarları yapılmamış, bakmakla yetindik. Pek fotojenik gelmese de yakından incelendiğinde insanın bakış açısı anında değişiyor.
Preator ü hep Dureace li gördük. Daha alt ultegra, 105 donanıma sahip olacak mı merak ediyorduk. Bu soruya Üretim müdürü Ali Koca beyden cevap istedik. Ultegra setli Preator un satışa çıkarılacağını ancak 105 olmayacağı bilgisini aldık. Bakalım fiyatta ne kadar fark edecek.
Bu Arada Preator 33bin lira. IMG_20200129_161540.jpgIMG_20200129_122510.jpg
 
Son düzenleme:
kendisi şuan için 32.000 TL dir.
 
forumda BISAN'ın savunuculuğunu, amatörce PR'ını yapan arkadaşlar sağ olsun BISAN markasından nefret eder oldum. Bisikletim ve alacak param olmasın ücretsiz versinler, binmeyecek kadar irite oldum.
 
Son düzenleme:
biliyormusun sayın mariokaldato, bisana o kadar söylüyorum, ama bisana laf anlatamıyorum: Kalite düştü. O nedenle bisana binermiyim. Bisana bineceğimi pek zannetmiyorum. Ama bellide olmaz eşek niyetine bisana binebilirim de.
 
Bisan'a da binerim. Zaten mevcut durumda Salcano'ya biniyorum. Neden? Neredeyse bedava sayılacak bir rakama 9 kiloluk fixie aldım. Cinelli alsam 8 bin lira gitmişti.

Bu aşamadan sonra bana bisiklet sponsoru olmaya niyetlenecek her türlü yerli firmanın bisikletine binerim. Corelli'ye defalarca yazdım. Ulen bir fixie üretin. Vallaha alacam, hatta parayi peşin atayım siz bana kadroyu sonra üretin isterseniz dedim. Adamlarda kapı duvar. Hâlâ yanıt verecekler. Fixie ile 200+ yol yapabilen bir adamım. Ulen bundan iyi reklam mı olur? Yok yav. Bizim firmalar reklam yapıp para kazanma işlerinden hiç anlamıyor.
 
Bisan'a da binerim. Zaten mevcut durumda Salcano'ya biniyorum. Neden? Neredeyse bedava sayılacak bir rakama 9 kiloluk fixie aldım. Cinelli alsam 8 bin lira gitmişti.

Bu aşamadan sonra bana bisiklet sponsoru olmaya niyetlenecek her türlü yerli firmanın bisikletine binerim. Corelli'ye defalarca yazdım. Ulen bir fixie üretin. Vallaha alacam, hatta parayi peşin atayım siz bana kadroyu sonra üretin isterseniz dedim. Adamlarda kapı duvar. Hâlâ yanıt verecekler. Fixie ile 200+ yol yapabilen bir adamım. Ulen bundan iyi reklam mı olur? Yok yav. Bizim firmalar reklam yapıp para kazanma işlerinden hiç anlamıyor.
Kitap ne oldu?
 
@Mad Buddha
Kitap bitti. Son düzeltmeleri falan da yaptım. Bisiklet kitapları basan yayınevlerine yolladım. Yanıt bekliyorum. Onlar basmazsa kendim bastıracağım.
 
Cok kizdiginiz o yabancı firmaları dünya devi yapan şey bilim ve teknolojidir bisiklet tarihini bilen arastiran biri bunu cok rahat bilir. Colnagoyu colnago yapan sey bisiklette karbon masayı ilk kez bulan ve karbonu ilk kez kullanan icat eden firma olmasıdır. Pinarelloyu farkli yapan sey onda maşa sistemi ve aerodinamik özellikleridir. Bisiklet tarihinde büyük markalara baktığınızda hep tarihe geçmiş inovasyonlarin ardından bu markaların yükseldiğini görürüz. Tabii markalar yükseldikçe fiyatlarıda yükselir. Herhangi bir farklilik getirmeden 100 bin tlyede bisiklet yapın kimse almaz bisiklet kaliteli olabilir ama kimse almaz onu alması için farklılığını ortaya koymanız gerekir. Ingilizceniz vardir. Acin colnagonun sitesini c64 ü bi inceleyin. Normal karbonlardan 5 kat daha fazla dayanimli oldugunu okuyun. De rosaya bakin. Tamamen made in italy el yapimi oldugunu görun. ( dediginiz gibi her firma tavyanda vs uretim yapmiyor. Her karbonda aynı kalitede degil tabiiki. Colnago c64 te made in italy dir ve firinlamasida italyada yapilir. Fakat canyon tamamen tayvanda uretilip almanyaya boyaya ve montaja getirilir yani made in germany değildir tabiki. Bu mantıkla salcanoda made in turkey o zaman. kadro tayvandan burda montele hatta boya bile uzerinde gelebilir burda stok jant sticker yapistir oldu bitti.) Cannondale in carbonu ballistec e bakim. Yanal darbedende etkilenmediğini ve teknolojisini okuyun. Bu örnekleri verdim çünkü bisan ve herhangi bir yerli markanın da bu konumlara çıkmasını isteriz çıkarsa zaten biz istemesekte dünya talep edeceği için bizler de talep etmek durumnda kalırız. Fakat bunun olması için önce bilim ve teknoloji ve datalar ortaya konmalı. Sen karbonu hangi üreticiden aldın kaç derecede fırınladın ( sen fırınlamadın bile direk tayvandan geldi) fırınlama işleminden önce colnagodaki gibi kadro monokok değilse ne gibi özel bir reçine kullandın? Yada bunun ne olduğunu biliyormusun? Bu reçinenin kadroya kattığı direnç miktarı nedir? Normal karbonlardan farkın nedir? Ne kadar daha bir rijitlik sunuyorsun? Yüzdeleri verebilirmisin test sonuclarini? Kadro geometrilerin neler? Maşadaki rüzgar direnç katsayın nedir ? Bu rakam çok kızdığımız dünya devlerine göre ne kadar bir avantaj getirmektedir biz kullanıcılara? Pinarello onda maşa sadece sekli yamulmus bir maşamidir? Hicmi bir teknolojisi veya artısı yoktur? Alanlar salak yada sadece zengin özenti tiplermidir? Velhasıl sorular sabaha kadar sürer inanın. Fakat şunu biliyorum ben bu soruları bir dünya devine sorsam ertesi gün cevapları gelir hatta bircogu sitesinde belirtir sormaya bile gerek yok.bide bisana bakalım ve cevabımızı alalım. Servis işine pek katılmıyorum çünkü bisiklet araba değildir bisikletin değil grupsetin servisi olur oda ne bisani ne de kizdiginiz yabancı markaları bağlar. kaldı ki karbon onarılamaz bir maddedir çatlasa dahi çöptür ve bir ömru vardir aslinda 5 yildan sonra direnc kaybeder ciddi sekilde. Ayrica gunes gormesi ve cok isinmasida yapisini bozar. Olay iste o kadroyu çatlatmayacak teknolojiyi geliştirmekte zaten. Herhangi bir yerli marka bunları yapsın birakin bizi dunya bu markanın peşinden koşar ve üretime yetişilemez. Kaldı ki 33 bin e preator a verene kadar 3 bin dolara bile çok üst düzey bisikletler alınır. Ama yukarida saydigim teknolojileri preator veya bir başkası koyabiliyorsa ortaya koysun 10 bin dolara bile peynir ekmek gibi satar inanın.
 
@Roadlover Dureace 9170 Disk Grupset, DURA-ACE WH-R9170 Jant Seti, Aero Yarasa Enrico Gidon, Pro sele, Supucaz sargı
Bunların Türkiye fiyatlarına bir bakar mısın?
Üst düzey bisiklet sadece kadrosu ile olmuyor. Bırak almayı Türkiye'de bu Grupsetin fiyatını alman dahi çok zor.
32000 Liraya bırak 2 yıl garantili bir markayı iddia ediyorum replica dahi toplayamazsın.
2200 Dolar set 2000 euro jant seti yakşalık fiyatları.
Ben şunu anlamıyorum. Bisikletforum gibi bir platformda 32k ya satılan bir bisikletin kadrosuna bu paranın verildiğinin sanılması çok komik geliyor.
Neden Dureace? Git soraya bin o halde. Neden söyleyeyim üst düzey kadro seti de ondan. Birisi 2bin lira diğeri 15bin lira.
"Kaldı ki 33 bin e preator a verene kadar 3 bin dolara bile çok üst düzey bisikletler alınır. " mı acaba?
Hayalden ileri gitmez. Orta segment 105 ve Ultegradır. Üst segment Dureacedir. Yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen.
Preator kadrosu da bir çok ünlü marka gibi İtalyan firma tasarımı. Senin deyiminle peynir ekmek gibi kadro satan bir firmanın menüsünden bir dal. Trek madoneyi kendi mi üretiyor? Scoot Foili? Yada Pinarello f12 yi? Hayır.
 
@Ahmet Fidancı Sizin yaptığınız hesapla kadro fiyatı 0 tl ye geliyor. O kadar para verip kadro değeri 0 olan bir bisiklete binmem ben açıkçası. İşin şakası bir tarafa gerçekten bu paraları verecek kişilerden birisi olsam ultegra di2 ve biraz daha düşük bir jant setiyle kendini tamamen ispatlamış bir kadroyu tercih ederdim. Bakın marka demiyorum, kadro diyorum ki çılgın marka zavunucuları kızmasın bana.
 
Ben bisan markasini seviyorum. Bakiyorum yabanci 60 bin tl ye satilan bisiklet 30 bin 20 bin tl olan bisiklet 10 bin 10 bin olan bisiklette 5 bin kusurlerde bisanda. Ayni donanimi yaklasik yari fiyatina veriyorlar. Butun markalari kiyaslayabilirsiniz bisanla. Fiyat performansta hic bir marka eline su dökemez. En iyi bisiklet bisandadir demiyorum. Ama fiyat performansta en iyisi benim gordugum. Çok para verince ,gosterisli olunca ve bilindik unlu markalarin adi olunca biseymi oluyor. Bisan yazinca bir dudak bükme falan. Garip.
 
Fiyat performansta hic bir marka eline su dökemez. En iyi bisiklet bisandadir demiyorum. Ama fiyat performansta en iyisi benim gordugum. .

Bunun markaya sağlanan haksız vergi avantajlarıyla ilgisi olabilir mi acaba?
@Ahmet Fidancı "Bırak almayı Türkiye'de bu Grupsetin fiyatını alman dahi çok zor." bu cümleniz içinde geçerli dediğim.
 
Fiyat performans oranı giriş, orta seviye mal ve hizmetlerde aranır.Arz fiyatı, alınan fayda ile(halk arasındaki adıyla performans) orantılı olarak artmayan ürünlerde kimse fiyatı ucuz diye bir ürünü seçmez.
 
@trainspotting35 Praetor'u alın üzerindeki kadroyu F12 Pinarello, Oltre 4 yada Trek Madone kadroyla değiştirin fiyat nedir? 100 binlirayı bulur. Kırılan Pinarello gördük mü? gördük. Kırılan Bisan henüz piyasada deneyim yaşamadığımız için görmedik. Bisan bu modeli piyasada var olmak için bulunduruyor. Demir kadrolu bisikletten dahi belki de daha çok kar ediyor. Hatta sizinde değindiğiniz gibi kar dahi etmiyor Praetor'den.
Bu bir pazarlama anlayışıdır. Praetor 20 ye de satılsa " ulen ben o paraya klimalı otomobil alırım" diyenler çok olacak, hatta alanlara salak gözüyle bakacaklardır.
Praetor'den R8000 li Madone dahi daha pahalı. Gruptan bir arkadaşımız aldı kırmızı siyah biniyor. 8,7 Kg. madone olsun ağır olsun; Eyvallah. Ama kalite üzerindeki markayla yada tiple ölçülmez. Kullanılan malzeme ve üretim amacı bunu belirler.
Praetor tabii ki farklı, diğer üstün markaların üst modelleri gibi. Ama fiyatından hariç bazı farkları da var. Bu bir İtalyan tasarımı, Tıpkı o meşhur F12, Colnago, Cinelli, Bianchi Oltre4 gibi. Bisanın yanısıra bu kadroya 4 firma lisans aldı. Hepsini değilse de birini en azından nette görmüşsünüzdür. Damdan inme çirkin ördek yavrusu gibi görmek ve sırf kadrosu farklı diye 99.000 TL vermek bana mantıklı gelmiyor. tabii ki onunda kendince iyi özellikleri var. Ama bir kadro 70,000 lira edecek hiç bir teknolojiyi barındırmaz.
@karanbatu Üstteki yorumu yazmadan kabaca araştırma yaptım. Jant için bir kaç firmada fiyat buldum ancak Diskli Dureace için bulamadım. belki firmalar toptancılarından fiyat alabilir. Ancak müşteri direk alamaz. Ben bunu kastettim ve haklıyım.
Bütün bisiklet üreticileri parçaları demonte aldığı için bazı vergilerden muaf oluyorlar. Senin yazdığın bütün sektörde bu vergiden muaf mal alıp satanlar dururken kar etmeden bisiklet fiyatı koyan Bisan'a laf atmak olmuyor mu?
Yani bu vergi muafiyeti markaya özel değil her sektör için geçerli olan bir muafiyettir. Otomobilden makinalara hatta vidaya kadar. İşte burada kadronun maliyetinin 0 olmadığı ortaya çıkıyor ve Bisan Grupsetteki fiyat avantajını kadroya ekleyerek fiyatı aşağı çekiyor.
 
Son düzenleme:
Bisanın amacı piyasada olmak olsaydı sadece kadro olarakta satardı. Çok daha fazla kişi alırdı. İnsanlar kullanırken görünürdü reklamı olmuş olurdu. Örneğin diyelim ki benim ultegra setli bisikletim var kadromdan memnum değilim. Bu modelide beğendim. Niye mevcut setimi satıp değer kaybettireyim. Veya niye illa üstündeki settle jantla alyım. Belki benim çok daha yüksek seviye jantlarım var. Satarsın 10 bine 7 bine neyse kurtaranı kadroyu piyasada kullanan çoğalır. Ondan gören belki gider fullunu alır. Ama amaç ne ülke bisiklet piyasasına girmek ne de bu kadrodan para kazanmak. Yaptık mı yaptık. Bir şeyin reklamını en iyi kullanıcı yapar. Kadronun özgün bir tasarım olmadığı çıkana kadar, tasarımın Bisan'a ait olduğunu söylentilerine ses çıkartmıyorlardı. Ben kadronun tasarımı farklı da olsa hoş buluyorum, ama Bisan'ın bu tutumu beni buz gibi soğutuyor.
 
Bisanın amacı piyasada olmak olsaydı sadece kadro olarakta satardı. Çok daha fazla kişi alırdı. İnsanlar kullanırken görünürdü reklamı olmuş olurdu. Örneğin diyelim ki benim ultegra setli bisikletim var kadromdan memnum değilim. Bu modelide beğendim. Niye mevcut setimi satıp değer kaybettireyim. Veya niye illa üstündeki settle jantla alyım. Belki benim çok daha yüksek seviye jantlarım var. Satarsın 10 bine 7 bine neyse kurtaranı kadroyu piyasada kullanan çoğalır. Ondan gören belki gider fullunu alır. Ama amaç ne ülke bisiklet piyasasına girmek ne de bu kadrodan para kazanmak. Yaptık mı yaptık. Bir şeyin reklamını en iyi kullanıcı yapar. Kadronun özgün bir tasarım olmadığı çıkana kadar, tasarımın Bisan'a ait olduğunu söylentilerine ses çıkartmıyorlardı. Ben kadronun tasarımı farklı da olsa hoş buluyorum, ama Bisan'ın bu tutumu beni buz gibi soğutuyor.

Yorumunuzda kesinlikle haklısınız özellikle yorumunuza müdahale edip koyu olarak gösterdiğim kısımda. Örneğin aynı tutum ile carraro mavi diye bisiklet yaptı. Şimdiye kadar internette yayınlanan dışında kimde gördük. Kimsede görmedik. "Bakın biz istedik mi bunu da yapabiliyoruz" demek için yapılmış bir model olduğunu gördük. Yine dediğiniz gibi tek kadro olarak satsalar talibi daha çok olurdu. Tasarım ve beyaz olan benimde hoşuma gitmişti ama anlaşıldığı üzere bakmak ile yetineceğiz.
Carraro'dan üst seviye karbon yol bisikleti: Mavi
 
@Ahmet Fidancı amacım polemik yaratmak değil ama tam olarak bahsettigim bu. Kilodan dem vurarak zaten kıyasınız hatali olmus. Uzerindeki kadro disindaki jant ve vites seti hafiflik sagliyor zaten. Ben 30.000 tl.ye (link) bu bisikleti almayi tercih ederim mesela. Vergi iadesi ile 27000 tl.ye geliyor. Geriye kalan parayla ucak bileti masrafımda çıkar.
 
@Ahmet Fidancı amacım polemik yaratmak değil ama tam olarak bahsettigim bu. Kilodan dem vurarak zaten kıyasınız hatali olmus. Uzerindeki kadro disindaki jant ve vites seti hafiflik sagliyor zaten. Ben 30.000 tl.ye (link) bu bisikleti almayi tercih ederim mesela. Vergi iadesi ile 27000 tl.ye geliyor. Geriye kalan parayla ucak bileti masrafımda çıkar.
Sayın hocam sadece 58 kadrosu kaldığı icin yarı yarıya indirime girmiş bisikletle kıyaslamissiniz 2018 model. 58 kadro alıp binersiniz artık ne de olsa tercih meselesi 😂
Ayrıca bu bisikleti almak isteyen birisi nakit ödeyeceği zaman indirimli alacak %10-15 muhtemelen. Bunu da hesaba kattığınızda fiyatın ne kadar cazip olduğu görülebilir.
Su anda Bisan da bisikletlerin birçoğu nerdeyse grupset + jant seti fiyatına. Praetor da onlardan biri.
Sadece kadro olarak isteyen arkadaşlar var. Bisikletin kadrosundan ziyade grupset ve jant seti para ediyor zaten. Siz tacir olsanız emin olun sizde bu kadroyu ham haliyle getirip cuzi bir karla satmak yerine, üzerine hakki olan bir grupset koyup öyle satardınız. Muhtemelen kadro üreticisi de bu kadroyu o kadar adetli üretmeye yetisemeyecekti. Ben de dahil olmak üzere uzanamayacagimiz ciğer, mundar demeye gerek yok. Illa ki o paraları verip alacak babayigitler vardir. Allah sahibine bağışlasın. 😍
 
Son düzenleme:
Geri