Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Praetor ortaya çıktı

@Mustaac telefondan giriyorum ugrasmasi zor oldugundan atamıyorum. Yurtdışından efsane fiyatlara uygun kadro boylu bisiklet paylasimlarim devam edecek az sonra.
(link) buyurun. 50-54 kadrosu mevcut. sitede yok gibi gözüküyor mağazalarında ama maille iletişime geçince merkez depodan istediğiniz mağazaya getirtiyorlar.
(link) red etaplı her kadro boyu mevcut.
(link) mevzu kiloysa 6,2 kg lık Giant paylaşmak boynumun borcu olsun. Hemen hemen bütün kadrolar mevcut.
(link) ama Bisan disk derseniz buyrun 7,8 kg ağırlığıyla hemde dura ace kullanmadan (daha hafifletme şansı var) disk frenli Cube miz.
 
Son düzenleme:
Scudo
@Mustaac telefondan giriyorum ugrasmasi zor oldugundan atamıyorum. Yurtdışından efsane fiyatlara uygun kadro boylu bisiklet paylasimlarim devam edecek az sonra.
(link) buyurun. 50-54 kadrosu mevcut. sitede yok gibi gözüküyor mağazalarında ama maille iletişime geçince merkez depodan istediğiniz mağazaya getirtiyorlar.
(link) red etaplı her kadro boyu mevcut.
(link) mevzu kiloysa 6,2 kg lık Giant paylaşmak boynumun borcu olsun. Hemen hemen bütün kadrolar mevcut.
Hocam hiçbiri aynı ayar değil, birinde jant seti eksik öbüründe hem jant hem kadro. Ikisi de 2 yıllık elde kalan bisiklet ikisi de ekstra %50 indirimiyle bu fiyatta. Lansmanlarinda bu fiyata vermediklerini siz de biliyorsunuz ben de. Ikisinin de vergi dahil fiyatı Praetor un çok çok üzerinde. Siz ikna olmuş olabilirsiniz, herkes yurtdışına gidip bisiklet getirmiyor. Zaten bu bisikleti yurtdışından bisiklet alan biri de tercih etmez malum nedenlerden dolayı. Ben ikna olmadım.
 
Amacım ukalalık yapmak değil yiğidin hakkını yiğide vermek lazım. Bu kadar alternatif denizinde sırf üzerinde dura ace var jantları pahalı diye bu paralara Bisan alamam. Alt sınıfta elbette alternatifim Bisan olur burada birçok arkadaşıda yönlendirdim Bisan'a ama bu kulvar o kulvar değil ne yazık ki.
@Mustaac Aynı ayar değil derken jant seti eksik olabilir ama kadro da ne gibi eksiklik buldunuz. Model 2018-2019 ne fark eder. Hepsi sıfır mağazadan garantili. Vergi dahil fiyatı hesaplamayın sitede yazan fiyatları 0,84 ile çarpın size maliyeti o olacak (yazan fiyattan daha düşük yani). Ben de diyorum ki 32000 tl bir bisiklete verecek kişinin yurtdışına çıkma olasılığı büyük ihtimalle vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: NKurtuldu ve MakRo
Amacım ukalalık yapmak değil yiğidin hakkını yiğide vermek lazım. Bu kadar alternatif denizinde sırf üzerinde dura ace var jantları pahalı diye bu paralara Bisan alamam. Alt sınıfta elbette alternatifim Bisan olur burada birçok arkadaşıda yönlendirdim Bisan'a ama bu kulvar o kulvar değil ne yazık ki.
Hocam Praetor un hedef kitlesi sizin orneklediginiz bisikletleri alacak pazar değil. Çok saçma bir karşılaştırmanın içindeyiz şu anda. Praetor la aynı ayarda bir bisikleti bahsettiğiniz markalar Tr de kac paraya satar bunu konuşmak lazım. Adamin cebinde parasi, gidecek A bisikletciye bisikleti görüp parayı basıp alacak. Adamlar lansman yaptı bununla, illa bir amiral gemisi lazim değil mi ismini taşıyacak?
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@Mustaac Birisi Türk bisikleti Türkiye satış fiyatı, diğeri Avrupa bisikleti Avrupa satış fiyatı hatta TL ye çevrilmiş hali.
Cebine 32000 TL koyup parayı basıp bu bisikleti alacak kişi sayısı ya 1 dir ya 2 dir. Burası büyük bir camia mesela buradan alıp paylaşan oldu mu?
 
@Mustaac Birisi Türk bisikleti Türkiye satış fiyatı, diğeri Avrupa bisikleti Avrupa satış fiyatı hatta TL ye çevrilmiş hali.
Ikisi de Çin-Tayvan bisikleti. Ikisini de aynı sartlarda karşılaştıralim. Praetoru da 2 sene sonra belki %50 indirimle satardi fahrrad.xxl orada olsaydı.
Ikisi de farkli markalar altinda burada olsa mesela Cannondale Praetor şeklinde, fiyatinin ne olacağını tahmin edebiliyoruz.50-60 binler havada uçuşuyor olurdu.
@Mustaac
Cebine 32000 TL koyup parayı basıp bu bisikleti alacak kişi sayısı ya 1 dir ya 2 dir. Burası büyük bir camia mesela buradan alıp paylaşan oldu mu?
Ben burada o parayı bisiklete verecek nerdeyse hiç kimsenin rüzgar tuneli vs testleri olmayan Uci onayı olmayan bir kadroya o parayı baglayacagini düşünmüyorum.
Dediğim gibi bu bisikletin hedef kitlesi sizin bahsettiğiniz hedef kitle değil. Bunu anlamak lazım en başında. Eleştiriler bu yüzden saçma geliyor bana.
Lansmanda 30 adet satıldığı söylenmişti. O 30 burada değil, bunu anlatmaya çalışıyorum.
Kadronun kendini ispatlaması lazim öncelikle, yoksa benim paralı versiyonlarım alır sadece bu bisikleti açık açık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@Mustaac Valla ikisi de Çin-Tayvan bisikleti dediniz ben daha konuşmuyorum efendim ne diyeyim size. Hepimiz hava atmak için yabancı markaların bisikletlerini alıyoruz zaten haklısınız. Netice de hepsi Çin-Tayvan bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@Mustaac Valla ikisi de Çin-Tayvan bisikleti dediniz ben daha konuşmuyorum efendim ne diyeyim size. Hepimiz hava atmak için yabancı markaların bisikletlerini alıyoruz zaten haklısınız. Netice de hepsi Çin-Tayvan bisikleti.
Hocam bisikletlerin üretim yerlerine bakin isterseniz. Şu anda yerli Peugeot Bianchi nin kadrolarını üreten fabrikada üretiliyor mesela. Bisan in bisikletlerini üreten fabrika aynı zamanda bilindik markalardan birini de üretiyor.
Şunu da buraya bırakayım:
Trek: Taiwan and China
Specialized: Taiwan and China
Cannondale: Taiwan, assembled in America
Raleigh: Taiwan
Schwinn: Taiwan
Orbea: Spain and China
Focus: Germany
Krestel: China
(link)

Karbon kalitesiyle alakalı farklar elbette var.
@Mustaac Valla ikisi de Çin-Tayvan bisikleti dediniz ben daha konuşmuyorum efendim ne diyeyim size. Hepimiz hava atmak için yabancı markaların bisikletlerini alıyoruz zaten haklısınız. Netice de hepsi Çin-Tayvan bisikleti.
Estagfirullah hocam marka fanı olmaktan ziyade kadronun taninmisligi... Dediğim gibi yarışçı olsam ben de Bisan Praetor almam riske atıp. Rüzgar testi yok, uci onayi yok. Kadroyu kullanan yok. Hobi kullanıcısı için neden olmasın?
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@Mustaac Biz de kutu katlama yapıştırma makinası üretiyoruz. 100.000 euro yada makinamız var 1000000 euro ya makinamız da var. Aynı fabrika, aynı işçiler. Ne farklı olabilir acaba owww kullanılan malzeme olabilir mi?. Biz kadroya biniyoruz bisiklete binerken farkındasınız değil mi?
Bindiğim bisiklet Giant en büyük kadro üreticisi Tayvan da birçok bisikletçiye kadro üretiyorlar mesela. 10000 TL ye de bisikleti var 40000 TL ye de üzerindeki bileşenlere rağmen bu fark nereden geliyor acaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia ve MakRo
@Mustaac Birisi Türk bisikleti Türkiye satış fiyatı, diğeri Avrupa bisikleti Avrupa satış fiyatı hatta TL ye çevrilmiş hali.
Cebine 32000 TL koyup parayı basıp bu bisikleti alacak kişi sayısı ya 1 dir ya 2 dir. Burası büyük bir camia mesela buradan alıp paylaşan oldu mu?
Katılıyorum. Ucuza üst segment bisiklet almak isteyen birisi; eski sezon ürünü olduğu için indirimde olan bisiklet kovalar, az kullanılmış ikinci ellere bakar ama gidip de Bisan'a o kadar para vermez.
 
Bir Türk üreticisinin dünya çapınca tanınmasını çok isterim. Kadro satışı konusundada arkadaşlara katılıyorum Mesela ben yurtdışındayım ve bulunduğum şehirin en büyğk bisiklet klübüne üyeyim. Grup sürüşlerimizde kullanmak isterdim ama ne yazıkki kadro satışı yok. Grup set içinde kalkıp Türkiyeden komple satın almam zira burada Türkiyeye göre daha ucuz o grup setler.

Sadece kadro olarak isteyen arkadaşlar var. Bisikletin kadrosundan ziyade grupset ve jant seti para ediyor zaten. Siz tacir olsanız emin olun sizde bu kadroyu ham haliyle getirip cuzi bir karla satmak yerine, üzerine hakki olan bir grupset koyup öyle satardınız. Muhtemelen kadro üreticisi de bu kadroyu o kadar adetli üretmeye yetisemeyecekti. Ben de dahil olmak üzere

Bu yazınızdan da benim anladığım, bisan shimanoya çalışıyor. Kendi kadrosu para etmiyor para eden ekipmanları satıyor :)
 
Hocam ben sadece kullanıcıyım. Ne bileyim Bisan kime çalışıyor. Kendi kadrosu dediğiniz kadro da diğer firmalar gibi Taiwandaki bir ureticiye ürettirdigi kadro. Ne parası edecek tek başına? Kadro olarak satsa onu da binbir sebeple eleştirecek bir sürü insan çıkardı eminim.
@trainspotting35 sizinle boşuna münakaşaya girmek istemiyorum. Sizin tarafınız belli benimki belli. Ben her halükarda yerliyi destekliyorum. Size de saygım sonsuz tercihlerinizde. Oww oww diye bahsettiğiniz detayları mesajlarımda belirttim zaten. Elbette yarış koşan birisi kadronun kalitesini, taninmisligini testlerini arar. Hobi kullancisi ne yapsın testi. Görseli güzel olsun yeter. Açın okuyun. Bu da son yorumumdur. Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
Bisan duruma göre bir nevi patates veya makarnadır duruma göre de pirzola et gibidir.
Şöyle ki gelir arttığında tüketimi, talebi düşen mallar vardır iktisatçılar bunlara ''düşük mal'' der.Örneğin patates örneğin makarna gibi.Kısaca geliriniz arttığında makarnaya talebiniz düşer.
Bir de ''üstün mal''lar vardır.Özetle bunlara gelir arttığında talebi artan mal diyebiliriz.Mesela et gibi ya da Sworks ,Trek Madone gibi

Her mal belli bir gelir seviyesine kadar (bkz:üstün mal) iken bazı mallar gelir seviyesi arttıktan sonra düşük mala dönüşmektedir. Örnekleyecek olursak; geliriniz azken tükettiğiniz patatesi, makarnayı geliriniz arttığında bırakıyorsanız bu mallar düşük gelir seviyesinde üstün mal, yüksek gelir seviyesinde tüketimini bıraktığınız için düşük mala dönüşmektedir.

Bunu bisiklet dünyasına uyarlayacak olursak bizim gibi gelir seviyesi düşük tüketiciler için Bisanın giriş alüminyum modelleri bile üstün bir mal iken; Praetore sahip olabilecek gelir seviyesindeki bir kişi için Bisan Praetor dahi artık bir düşük mal, geliri arttığından dolayı alabileceği Trek Madone üstün maldır.

Kısacası gelirin düşükse bisan fiyat performans oranı müthiş deyip bisan alıp mutluluktan havalara uçarsın, gelirin yüksek olduğunda isterse bedava versin dönüp de yüzüne bakmazsın.Bu kadar basit, daha nasıl anlatılır?
 
Benim anladığım: bir tarafta küllerinden doğmaya çalışan, bir dönem bünyesinde oldukları holdingin kötü ( ya da....nedenlerle ) yönetimi sonucu piyasadan silinen ulusal bisiklet firması....
Beri tarafta da vitrine çıkan modeli anlamaya, ekonomi - ergonomi - kalite - donanım - servis gibi konularda somut bilgiler almaya çalışan bisiklet tutkunları var...
Şimdi ve burada, son gelişmelere bakıldığında : bu ' amiral gemisi ' suya inip yüzebilecek mi?, hangi tüketici profilinin ilgisine mazhar olacak?, - ye kürküm ye - hesabı gösteriş meraklılarının/sahip olduğu ile övünenlerin mi, yoksa benzer nitelikteki dünya çapındaki marka / modelleri 'sular seller' gibi bilen bilinçli bisiklet kullanıcılarının geri bildirimlerine göre iyileştirme/geliştirme çalışmasına girerek yerelden evrensele açılabilecek mi?
 
@hamlet2006 Bu betimlemeyle beni kodoman sınıfına koyduğunuz için teşekkür ederim. Mesele gelir seviyesi değil aslında tercih meselesi. Ben de Bisan alırım elbette neden almayayım ama giip 32000 tl lik öpücüklü bisikletini almam. Jant ve set o paraymış zaten sıfır değerli bir kadroya o parayı verip altımda ne olacağı düşüncesiyle sürmek istemem ki buradan bilen bilir kendine özgü süper ötesi dedikleri tasarım bir süre sonra 2018 prototip bir kadro çıkmıştı galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
Kim ne derse desin günün sonunda en pahalı parçalar yurt dışından geliyor. Yabancı firmalar için de bu olay bu şekildedir. Bisan, salcano veya herhangi bir başka yerli üreticinin kazanması gereken en büyük değer "Marka" değeridir. Bu nasıl yapılır? Örneğin;
Yerli firmalarımızın ünlü sporcularla ile anlaşmalar yaparak büyük yarışlara katılması ve podyum görmesi bir yöntem olabilir.

Hepimiz biliyoruz ki hiçbir yerli firma Shimanonun veya Sram'ın yerine geçemeyecek, zaten firmaların da böyle bir planı yok.
Kendini ispatlamadan Bisan'a güven duymalımıyız ? Bence hayır , yarın gidip bende Bisan'dan bisiklet alabilirim ama yinede Pinarello olsaydı keşke diye illa düşüneceğim bu bir gerçek. Ne zaman bu düşünce değişir? Marka değeri oluşturmayı Bisan başardığında.
Tabi böyle bir vizyonu firmanın varsa...
Yerli firmalara ne olursa olsun şans tanımak gerektiğine inanıyorum ama bunun Preator'u satın alarak yapılacağına dair bir düşüncem yok.
Bisan ve diğer yerli firmalar, kar etsinler hatta çok kar etsinler ama bizlere Garanti ve Satış Sonrası destekleri ile güven versinler. İnsanlara Bisan malının arkasında desinler.
Bunu başardıkları gün Markalaşma başlayabilir...
 
Başlık ismi ve 16 sayfadır konuşulan şeyler sadece benim için mi garip geldi?
En başından beri okudum, bisikleti alan birileri var mı veya incelemesi var mıdır, nedir ne değildir diye.

16 sayfa boyunca salt bisikletin kendisi hariç her şey konuşulmaş maşallah. :)
 
Ben yine de Bisanı tebrik ediyorum , bence doğru yoldalar.

Praetor vitrin ürünüdür.
Bisan , Praetor modeli ile bayrak gemisi çıkartmış.:harika:İlla da bu fiyata satacak,bu fiyata alınası olacak diye bir şey yok.Rantabl bir ürün de olması önemli değil.Önemli olan Bisan firmasının bayrak gemisini vitrinine koyarak diğer modellerine rehberlik ve liderlik etmesi, teknik bilgi ve becerilerini günün teknolojisine göre uyarlaması ve diğer firmaların bayrak gemileri ile mukayese edilebilir bir ürün üretme yetisine sahip olduğunu gösterebilmesidir.En azından deniyor olmaları bile takdir edilesi:harika:
 
Bisan gibi bebek bir firmayı 100 yıllık köklü firmalar ile karşılaştırmak bence son derece anlamsız. Bisan ve diğer yerli firmalar ancak biz desteklersek bir yerlere gelir emin olun. Mesela ben kendi adıma bisan grand tour modelini beğendim fiyat olarak 5000 li rakamlarda peki aynı bisiklete meşhur yabancı markalardan birinin etiketini yapıştırsan hop fiyat iki katı peki buna rağmen bisan a yapılan kuvvetle muhtemel önyargılı haklı veya haksız eleştiriler ona yapılacak mı hayır. çoğu zaman takdir ettiğim yurt dışı fiyatıyla yurt içi fiyatları aynı olan decathlon bile aşağı yukarı aynı donanımlı bisikleti 2 bin lira fazlaya satıyor. normal kullanıcı için bence göz ardı edilebilecek çok küçük farklar için iki kat fiyat ödemeye gerek yok.
 
Yorumunuzda kesinlikle haklısınız özellikle yorumunuza müdahale edip koyu olarak gösterdiğim kısımda. Örneğin aynı tutum ile carraro mavi diye bisiklet yaptı. Şimdiye kadar internette yayınlanan dışında kimde gördük. Kimsede görmedik. "Bakın biz istedik mi bunu da yapabiliyoruz" demek için yapılmış bir model olduğunu gördük. Yine dediğiniz gibi tek kadro olarak satsalar talibi daha çok olurdu. Tasarım ve beyaz olan benimde hoşuma gitmişti ama anlaşıldığı üzere bakmak ile yetineceğiz.
Carraro'dan üst seviye karbon yol bisikleti: Mavi
3 tane yaptılar galiba yanlış bilmiyorsam maviden.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Geri