Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Praetor ortaya çıktı

Kim ne derse desin günün sonunda en pahalı parçalar yurt dışından geliyor. Yabancı firmalar için de bu olay bu şekildedir. Bisan, salcano veya herhangi bir başka yerli üreticinin kazanması gereken en büyük değer "Marka" değeridir. Bu nasıl yapılır? Örneğin;
Yerli firmalarımızın ünlü sporcularla ile anlaşmalar yaparak büyük yarışlara katılması ve podyum görmesi bir yöntem olabilir.

Hepimiz biliyoruz ki hiçbir yerli firma Shimanonun veya Sram'ın yerine geçemeyecek, zaten firmaların da böyle bir planı yok.
Kendini ispatlamadan Bisan'a güven duymalımıyız ? Bence hayır , yarın gidip bende Bisan'dan bisiklet alabilirim ama yinede Pinarello olsaydı keşke diye illa düşüneceğim bu bir gerçek. Ne zaman bu düşünce değişir? Marka değeri oluşturmayı Bisan başardığında.
Tabi böyle bir vizyonu firmanın varsa...
Yerli firmalara ne olursa olsun şans tanımak gerektiğine inanıyorum ama bunun Preator'u satın alarak yapılacağına dair bir düşüncem yok.
Bisan ve diğer yerli firmalar, kar etsinler hatta çok kar etsinler ama bizlere Garanti ve Satış Sonrası destekleri ile güven versinler. İnsanlara Bisan malının arkasında desinler.
Bunu başardıkları gün Markalaşma başlayabilir...
Katılıyorum ve artırıyorum. Hicbir yerli firmanın sram veya shimano yerine gecme planı yok değil, istesede geçirtmezler. Dünyada belli bazı kaliplar vardir ve bunun yikilmasi imkansizdir siz istesenizde çabalasanizda olmaz. Örnegin bir zamanlar futbolda italyan mafyasi vardi iyi oynasanız bile hakemler asla izin vermezdi uefa habire bunları kayırırdı iyi ilişkilerinden dolayı, bunu bile dünya çok zor yıktı. Sen sram veya shimano, campagnolo ayarında grupset üretsen ne olur biliyormusun? Önce japonya ve usa italya direk senin grupset markana ek ilave gümrük vergisi koyar aynı bikac hafta önce bizim yaptığımız gibi. Hatta gider diğer ülkelere bunlardan almayın size %15 ilave iskonto yapıyoruz veya sizle yeni gümrük anlasmamizda grupsetlere vergiyi indirdik derler,gerekirse uci yi devreye sokarlar rüşvet verirler uci saçma sapan açıklamalar yapar sana uygunluk vermez, gittin bi takıma çok büyük sponsor oldun verdin 100 milyon eurolar diyelim, gider bu takıma bile baskı yaparlar sizi men ederiz yasaklarız bile derler el altından. Işte maalesef acı gerçek budur. Olağan-üstü bir teknoloji dünya ötesi bir ürün veya icat ortaya çıkarman lazımki bu şansın olsun kaldı ki böyle bir ihtimal var mı sence?Batarsın cok net. Kısaca kalıplar kolay yikilamaz. Bu fiyata aşağıdaki gibi bir bisiklet varken kaldı ki yaz sonuna 3750 $ a kadarda düşer kimse gidip preator alır mı? Alırsa aklından şüphe duyarım veya hiçbişey bilmeyen paralı ama vizyonsuz biridir derim. Bu bisikleti online al urunu gurcistan batum veya tifliste ki oteline istet, otelde kurumsal olsun radisson sheraton vb. Önceden otele durumu aciklayan mail at.1 hafta icinde gelir sana haber verirler gidip alip gelirsin vize mize yok istanbul tiflis otobüs bileti 750 tl midir nedir para bile tutmaz yani. Isteyen varsa da halâ preator a binsin bakalım.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20200601-121229_Chrome.jpg
    Screenshot_20200601-121229_Chrome.jpg
    122,1 KB · Okunma: 114
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
Scudo
@karanbatu Bütün bisiklet üreticileri parçaları demonte aldığı için bazı vergilerden muaf oluyorlar. Senin yazdığın bütün sektörde bu vergiden muaf mal alıp satanlar dururken kar etmeden bisiklet fiyatı koyan Bisan'a laf atmak olmuyor mu?
Yani bu vergi muafiyeti markaya özel değil her sektör için geçerli olan bir muafiyettir. Otomobilden makinalara hatta vidaya kadar. İşte burada kadronun maliyetinin 0 olmadığı ortaya çıkıyor ve Bisan Grupsetteki fiyat avantajını kadroya ekleyerek fiyatı aşağı çekiyor.
Bu vergi muafiyetlerinden sadece yerli ve milli üreticilerimiz faydalanabiliyor ki sayıları çok fazla değil zaten. Şahıs olarak bisana karşı bir önyargım yok hatta bir adet bisan bisikletim de var ve memnunum. Siz bisan ucuz dediniz diye dedim. Bu tarz vergi muafiyetlerinde olması gereken yerli üreticinin dışarıya karşı korunmasıdır ama bizde çoğunlukla iktidar tarafından sermaye cebine doğrudan para koymak olarak çalışıyor. Tüm parçaları aynı ve ithal olan bir bisiklete bisan markası vurursanız vergi muafiyetli scott, giant vb ithal bir etiket basarsanız muafiyetsiz oluyor. Burada hangi üretimin korunduğundan bahsedebiliriz. Memlekette korunması elzem tarım ve hayvancılık korunmazken üretilen ürünler ithalat sayesinde tarlada zayi olurken (ki onlarda özel ithalat yetkileri ile birileri zengin edilir) neredeyse tamamı ithal parçalardan oluşan bir bisiklete ne muafiyeti bunu anlayamam.
Kağıt sektöründe vb birçok sektörde çok daha vahim vergi oyunları var doğrudan birilerinin cebine para koyma olarak çalışan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Anonim hiçbir markayı gömmüyorum fiyat olarak avantajlı ise ve beğenmişsek biz son kullanıcılar tarafından tabi ki tercih edilir. Ama bu fiyat avantajının haksız rekabetten geldiği görmezden gelinerek üzerindeki set fiyatına gibi söylemler doğruyu yansıtmıyor bunu belirtmek istedim.
Geçen bir yerde okudum. Adam Tr piyasası 60 bin TL olan eski bir araba için bilmem ne pompası bakıyor. Fiyatı çok pahalı diye gidip çıkmasını 900 e almış. İngiltere de fiyatlar nasıl diye bakmış ikinci elde 300 küsür sterline bulmuş, orada da pahalıymış diye düşünmüş sonra anlamış ki arabanın tümünün fiyatıymış :)) bizde durumlar böyle maalesef.
 
Kadro satmama olayına ben de anlam veremiyorum. Hatta e-posta sordum; net ve bir şekilde satışımız yoktur yazdılar. Açıkçası saçma bir politika! Sadece Bisan için demiyorum; Salcona'nun sitesinde de kadro satışı yok. Onlara ne yazık ki sitelerindeki aksaklık sebebi ile soramadım ama sanırım onlar da aynı cevabı verirler :/
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve NoCycling
ultegra icin hesap yapmıştık, parçaları ayrı ayrı alırsak kaça gelir diye topladık ettik sonra baktık ki o parçaları alana kadro yanında hediye geliyormuş şuan ki kurdan konuşuyorum :D
 
Kadro satmama olayına ben de anlam veremiyorum. Hatta e-posta sordum; net ve bir şekilde satışımız yoktur yazdılar. Açıkçası saçma bir politika! Sadece Bisan için demiyorum; Salcona'nun sitesinde de kadro satışı yok. Onlara ne yazık ki sitelerindeki aksaklık sebebi ile soramadım ama sanırım onlar da aynı cevabı verirler :/
Bisan dışında carraro, salcano, corelli bunlarda satmıyor. Mosso 'da satmıyordu ama bir ara intetnette baya bir mosso monza kadrosu satıldı nasıl ve nereden aldılar bilmiyorum ama o kadrolardan alanlardan bir tanesi de benim. Kendi kafama ve zevkime göre topluyorum. Aynısını diğer markalardan da beklerdim açıkçası. Birde kadro boyu muhabbeti var ki bambaşka bir konu. Yani her marka için diyorum yaz katalog listene 50-52-54-56-58. Ama bunun yanına 58 kadro siparişten 2 hafta sonra teslimi yapılmaktadır yaz. 58 ve üzeri kadroya ben dahil belirli bir kullanıcı biniyor keza üretmemekte haklılar da ama böyle seçenek olsa 1 aya kadar kişinin bekleyebileceğini düşünüyorum. Ama onun yerine 52 ve 54 var işinize gelirse gibi mantık söz konusu. Şahsen Bisan'da grand tour modelini beğeniyorum, gerek görsel gerekse donanım olarak sınıfta bence iyi bir bisiklet. Umarım biraz daha kullanıcı odaklı ilerlemeye başlar yerli firmalarımız.
 
@Anonim Uzun uğraşlar sonucu, güzel sonuç. Fotoğrafları bekliyoruz:D
 
Şu an kullandığım set ultegra disk di2 eğer preatorun seti di2 olsaydı kredi imkanından yararlanıp grup seti söküp kadroyu 5 binden satardım.
 
@Anonim Piyasanın en güzel Alu bisikleti diyebilirim. Hayırlı olsun. Çok klas duruyor.
@karanbatu yerli marka değil her marka demontaj getirdiğinde bazı vergilerden ve bandrollerden muaf oluyor. Delphi, Bosch, Fiat, Wolksvagen, Ford, Accell (Bisiklet) bunların hiç birisi yerli firma değil.
@Ziya On Road 2021 de praetor un farklı grupsetleri çıkacak. Çok hoş renkleri nabız yükseltecek. Fiyat aşağı çekme amaçlı Ultegra setli ve daha ekonomik karbon jantlı çıkacak.
 
@Ahmet Fidancı İmzadaki mesaj dikkatimi çekti; Herkes MTB ile başlar ancak sadece başara bilenler Yolcu olurlar.

Dogru zamanında çift amörtisorlu bisanla gezerdim :D Şimdi tarmac sl4 ile kom kovalıyorum :D
 
:D Ama doğru. Güzel bisiklet. Bende de eski model Tarmac var. Güle güle kullan.
 
Praetöre geçeli fazla olmasa da çok memnun kaldım. Bir çok markanın üst seviye bisikletlerini kullandım. Bisan RC9900 aldım. Ancak yorumlarımda da belirttiğim gibi normalde 54 kadro kullanıyorum. 52 kadro almama rağmen büyük hissiyatından dolayı pek memnun kalamadım. Agresif bir bisiklet ancak uzun sürüşlerde dayak yemişe dönderiyordu adamı. Geçtiğimiz yılda uzun sürüşlerde deneme imkanım oldu. İzmir - Çanakkale yaptım. Ancak Tekirdağa kadar giderdim. Tabii ki giydiğiniz taytında önemi büyük. Bisvo tayt ve 53 kadro Praetor ile 305 km'yi çorba turu gibi atlattım.
praetör.jpg
 
Dışardan bakınca 3. sınıf uzak doğu replikaları gibi duruyor. Bisanın yapması gereken tek şey boyayıp daha iyi hale getirmekken onu bile yapamamış, ayrıca aynakolu boyamak kimin fikriydi bilmiyorum ama dt swissli trinx bile daha çekici duruyor.

20190327114336_299.jpg

Trinx ne alaka diyenler için trinx bisanın düşük bütçeli reklamcıları tarafından forumda şöyle arge yaptık, şu kadar mühendis çalıştı dediği praetoru TDO serisi altında üreten çinli firma.
 
Son düzenleme:
Bursa GF'de preator'ü yakından görme imkanım oldu. Fotoğraflardan daha kötü durduğunu düşünüyorum. Ayrıca; Aynakol'u boyamak nedir yahu öyle basıkçılar gibi. Birde her sene başı neyse forumda bir BISAN güzellemesi alıp gidiyor. İnsanın burnuna burnuna sokuyorlar mesajları fotoğrafları. İşte; Bu sene BISAN bisiklet piyasasına ateş topu gibi girecek. Öyle olacak, böyle olacak. Yapmayın abi. Beğenmiyoruz zaten. Bari nefret ettirmeyin. Bu Preator yeni çıktığında da kim olduğunu hatırlamıyorum birisi burada milyonlarca mesaj attı. Yok fabrikayı ziyaret ettik, şöyle yaptık böyle yaptık. Kalktı burada bizimle çata çat tartıştı falan. Sonuç olarak ne oldu. Antipati yarattı. Yukarıda adam zaten açık açık yazmış. Setini alır kadroyu satarım diye. Millet taklalı araba gibi bakıyor. Gidenini alırım gerisini hurda fiyatına satarım mantığı.
 
Birisi de şu maşayı değiştirsin artık yahu, alışamadım gitti.

Maşayı parmağımla kapatıp baktığımda bisiklet güzel görünüyor aslında ama ne zaman ki parmağımı kaldırıp maşa ortaya çıktığında ise gözlerim gördüklerine inanamiyor :acpsnr:
 
Son düzenleme:
Geri