Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Praetor ortaya çıktı

Scudo
Aynakoldaki şey boya değil kaplama sanırsam. Hatta instagramda wrap my bike diye bir site yapıyor ve bence hoş ya.
 
(link)

Örneğini de koyalım. Garminimle benzer kaplamalı aynakol ister miydim..
Her kuşu uçuralım kaplaması kalsın 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Trinx ne alaka diyenler için trinx bisanın düşük bütçeli reklamcıları tarafından forumda şöyle arge yaptık, şu kadar mühendis çalıştı dediği praetoru TDO serisi altında üreten çinli firma.

Aynakol boyama işlemi de yoğun AR-GE gerektiren bir şey, bunu gözardı etmeyelim lütfen :)

İlahi arkadaşlar.. Sanki hiçbiriniz ilkokulda yerli malı haftası kutlamamış gibi yazıyorsunuz. Küçücük dimağlarımıza kazınan slogan neydi, hatırlayın: "Yerli malı, yurdun malı. Herkes onu kullanmalı!". Şimdi ortada aslanlar gibi yerli ve milli Praetor dururken, zaten zar-zor kazandığımızdan arttırabildiğimiz üç kuruşumuzu da gidip gavurun malına vermek ne kadar vatansever bir davranış?

Bu millet 30 yılda Koç grubunu tenekeden hallince Şahin'den Doblo-Egea seviyesine getirebildiyse, bir 30 yıl sonra Bisan'ı da en azından Canyon seviyesine getirebilir. Bu azim, bu para bu millette var biliyorum; o yüzden "durmak yok yola devam" diyorum.
 
Aynakol boyama işlemi de yoğun AR-GE gerektiren bir şey, bunu gözardı etmeyelim lütfen :)

İlahi arkadaşlar.. Sanki hiçbiriniz ilkokulda yerli malı haftası kutlamamış gibi yazıyorsunuz. Küçücük dimağlarımıza kazınan slogan neydi, hatırlayın: "Yerli malı, yurdun malı. Herkes onu kullanmalı!". Şimdi ortada aslanlar gibi yerli ve milli Praetor dururken, zaten zar-zor kazandığımızdan arttırabildiğimiz üç kuruşumuzu da gidip gavurun malına vermek ne kadar vatansever bir davranış?

Bu millet 30 yılda Koç grubunu tenekeden hallince Şahin'den Doblo-Egea seviyesine getirebildiyse, bir 30 yıl sonra Bisan'ı da en azından Canyon seviyesine getirebilir. Bu azim, bu para bu millette var biliyorum; o yüzden "durmak yok yola devam" diyorum.
Aynakol boyanmamış , kaplanmış. Kanaatimce kullanıcı tarafından kaplanmış hatta :) Yani bu konuda 3 tane mesaja atılmasına rağmen halâ boyanmış demeniz de ilginçmişş.
 
Bisanın ya da diğer yerli bisiklet markalarının farkı şurada. Örnek olarak nispeten uyguna bisiklet satan giantı alalım. (resmi siteden yürüdüm saniyesinde alternatifle çürütmeye gelmeyin ana fikre odaklanın)

(link)
(link)

Bu iki ürünün fiyatının tam ortasına yerli markalarda daha iyi jant, lastik ve grupset alıyorsunuz.

Bu da benim gibi nispeten yeni başlayanları (ve eşlerini) çok ürkütmeden fena olmayan ekipmanlara ulaştırıyor. = daha çok bisiklete binen

15 bin tlye carraro 062 veya tahminen benzeri ve hiç haketmeyen fiyatlara bisan salcano vs alıyoruz. İyi ki varlar.
Praetora gelirsek, şov için yapılan bi bisiklet olduğu belli. Ya da takım kullansın 20 30 tane de satarsak ne ala mantalitesi, minimum 50 tane satıyorsa TDO.
 
Bu da benim gibi nispeten yeni başlayanları (ve eşlerini) çok ürkütmeden fena olmayan ekipmanlara ulaştırıyor.

Yol bisikletlerini çok detaylı incelemedim, ancak örneğin MTX 7800-XT dağ bisikleti 30bin TL civarı bir fiyata satılıyor ve üzerinde SR Suntour XCR maşa var. Yani Migros'ta satılan bisikletin üzerindeki Zoom maşanın 1 tık üstü :) O açıdan pek avantajlı gelmedi bana bu fiyatlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Yol bisikletlerini çok detaylı incelemedim, ancak örneğin MTX 7800-XT dağ bisikleti 30bin TL civarı bir fiyata satılıyor ve üzerinde SR Suntour XCR maşa var. Yani Migros'ta satılan bisikletin üzerindeki Zoom maşanın 1 tık üstü :) O açıdan pek avantajlı gelmedi bana bu fiyatlar.

yerli ve yabancı dağ bisikletlerini incelemedim yorum yapamam ama yol bisikletindeki realite tüm yerli markalarda benzer. Bunu söyleyebilirim👍

Ömrüm boyunca bisan ister miyim, sanmıyorum ama geçiş noktası olarak fena bi yer değil..
 
yerli ve yabancı dağ bisikletlerini incelemedim yorum yapamam ama yol bisikletindeki realite tüm yerli markalarda benzer. Bunu söyleyebilirim👍

Ömrüm boyunca bisan ister miyim, sanmıyorum ama geçiş noktası olarak fena bi yer değil..
Fuji-Lapierre-Giant geçiş bisikletlerim. Yerli üretime sıfır destek verdiğimden dolayı kendimi kınıyorum. Lapierre belki bir derece yerli sayılabilir. Carraro şemsiyesi altındaydı Türkiye de yanlış hatırlamıyorsam. 😀
 
Fuji-Lapierre-Giant geçiş bisikletlerim. Yerli üretime sıfır destek verdiğimden dolayı kendimi kınıyorum. Lapierre belki bir derece yerli sayılabilir. Carraro şemsiyesi altındaydı Türkiye de yanlış hatırlamıyorsam. 😀

Hahaha. Yerliye destek için herkese bir brelis bir soulrider.Asıl destek öyle olur da o da ayrı bir konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Bence burada ülkemizde yaygın bir yaklaşımın yarattığı bir sıkıntı var. Biz bir şeyi yeterince ister ve bunu sürekli söylersek onun olacağını varsayıyoruz. Ama gerçek hayat böyle olmuyor. Stratejik konumlanmayı değiştirmenin maliyeti daha yüksek.

Praetor bana 20-30 yıl önce çıkan fiat coupe tarzı arabaları hatırlattı. Kimse porsche, bmw dururken o arabaları almadı haliyle.

Yerli markaların doğrudan üst pazara yönelik ürün peşinde koşmak yerine Sedona İstanbul gibi orijinal ve pazarda mevcut olan bir ihtiyacı karşılamaya yönelik ürünlere yönelmeleri, üst düzey bisikletlerde ise ya yeni bir marka oluşturma, ya da pazarda zaten bir yer edinmiş iyi markaları satın alma yoluyla ilerlemeleri daha başarı şansı yüksek bir strateji olur kanımca. Ha dünya çapında bir takıma sponsor olup pelotonun önünde ekranlarda görünebiliyorsanız ayrı tabi.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
"Yuh dolar 6 lira olmuş, bu zamanda bisiklet alınmaz" dediğimiz eski güzel günlerde aldığım bir kararla Ferrarisini satan dana (bilge miydi yoksa) misali Cannondale Synapse bisikletimi Bisan Alltrail GRX600 yaptım.

Benimkisi ihtiyaç doğrultusunda yapılmış bir değişiklikti, yollarda araba eksozu koklamaktan bıktığım için kendimi dağa taşa vurmam gerekiyordu.

Cannondale Topstone alayım diyordum ama ekmeğin boyuyla köftenin sayısı arasındaki denklemi tutturamadığımdan kalktım Bisan'a bindim. Memnun muyum? Kesinlikle! Ucuz araba parası verip dağa bayıra salamazdım Topstone'u. Streç filme falan sarıp binerdim diye düşünüyorum.

Bisan ise bizden nasılsa, rahat rahat dayıyorum taşa toprağa. Genlerinde hizmet bisikleti olan, tam Bisan(ayiye gidip gelmelik) bisiklet. Gerçi GRX 600 kollar olmuş 6000 TL, streç işini bir düşüneyim gene.
 
Carraro,Mavi modeli ile bayrak gemisi çıkartmış.:harika:İlla da bu fiyata satacak,bu fiyata alınası olacak diye bir şey yok.Rantabl bir ürün de olması önemli değil.Önemli olan Accell firmasının bayrak gemisini vitrinine koyarak diğer modellerine rehberlik ve liderlik etmesi, teknik bilgi ve becerilerini günün teknolojisine göre uyarlaması ve diğer firmaların bayrak gemileri ile mukayese edilebilir bir ürün üretme yetisine sahip olduğunu gösterebilmesidir.En azından deniyor olmaları bile takdir edilesi.

Vakti zamanında Carraro firması amiral(bayrak) gemisini çıkarttığında yukarıdaki yorumu yapmıştım.Yukarıdaki yorumda Carraro yerine Bisan,Mavi yerine Praetor koyabilirdiniz.
Şu an ise Carraro'ya bravo derken Bisan'ın bende bu amiral gemileri bazında hayal kırıklığı yarattığını söyleyebilirim.
Amiral gemileri aynı zamanda vitrin ürünleridir.Nasıl ki bir giyim mağazasının vitrininde güzel bir kombin gördüğünüzde ''Ben buraya gireyim içerde güzel şeyler vardır'' dersiniz ya bu ürünler de öyledir.Ben Praetor çirkin ya da güzel ,diğer Bisanlar da çirkin ya da güzel demiyorum.Eleştirim şu şekilde: Ey Bisan,Praetor'da kullandığın öne çıkardığın birkaç özelliği alt modellerinde de kullan.Vitrinine bahar kombini yapmışsın içeri de kışlık tanıtmamalısın.O ilginç maşaya vurgu yapmışsın koy o maşayı 105 setli karbon bir bisiklete ya da soralı bir alüminyumuna koy bakalım.Heyacanını, Praetorun rüzgarını yay ürün gamına. Ama o bile yok.
Carraro Maviyi çıkardı, bir fark yarattı, kimi beğendi kimi beğenmedi, orası önemli değil.Ama ne yaptı o bisikletin alüminyum 105 setlisini çıkardı, ''rüyayı ulaşılabilir yaptık'' dedi.Bisikletin belirleyici rengi maviyi alt modelinde kullandı,Aydan Çelik'in çizimlerini olduğu gibi uygun fiyatlıda da kullandı.Satışını yaptığı FSA ürünlerini amiral gemisinde kullandı, pazarlamasını yaptı.
Bisan bence çok kullanamadı amiral gemisini, çok fayda sağlayamadı.
 
Bence Bisan'ın en büyük hatası bir koltukta on karpuz taşımaya çalışması. Zaten marka piyasaya tekrar dönüş yapalı 4 yıl oluyor. Yeni sahipleri hem bir yandan fabrikayı ayağa kaldırmaya çalışıyor, bir yandan yarış takımı kuruyor yarışlar organize ediyor, bir yandan da her alanda hem ucuz bisiklette hem üst grup bisiklette çeşit yapmaya çalışıyor onun dışında yurtdışında farklı markalara da bisiklet üretimi/montajı yapıyor. Bir de denk geldikleri dönem sıkıntılı bir dönem bir yandan kurda oynaklık bir yandan pandemi hem parça tedariğini zorlaştırıyor hem de fiyatların sabit kalmasını engelliyor. Carraro yıllardır Türkiye'de ve Hollanda merkezli bir firma. Zaten burada yıllardır bir düzeni stoğu olduğı için parça konusunda pek sorun yaşamıyorlar, yaşasa dahi burada sıkıntı yaşadığı parçayı avrupadaki fabrikalarından tedarik edebiliyor ama Bisan için bu durum pek geçerli değil. O yüzden biraz da buradan bakmak lazım.

Tabiki yerli malı diye parasını hakketmeyen bir ürüne kimse tonlarca para vermek zorunda değil. Tasarım konusunda, Ar-ge konusunda yolları var onlarda farkında. Ama şu an baktığınızda bir giant veya specialized alüminyum kadro bisiklet parasına karbon bisiklet verdikleri de bir gerçek. Herkes o paraya yabancı markaları alırım demiş ama bugün kendi kullandığım giant 40,500 lira (kuru 13,5 alırsak), benzer donanımda unique modeli 32 bin lira. Tabi bu parayı veren arkadaşın vardır ekstra 8 bin lirası, keyfi giant binmek istiyordur verir farkını alır giant ama kimisine göre de o 8 bin lira çok paradır vermek istemez. Sonuçta 100-200 lira değil aradaki fark. Biraz da gerçekçi olmakta fayda var.
 
Dışardan bakınca 3. sınıf uzak doğu replikaları gibi duruyor. Bisanın yapması gereken tek şey boyayıp daha iyi hale getirmekken onu bile yapamamış, ayrıca aynakolu boyamak kimin fikriydi bilmiyorum ama dt swissli trinx bile daha çekici duruyor.

280659 dosyayı görüntüle

Trinx ne alaka diyenler için trinx bisanın düşük bütçeli reklamcıları tarafından forumda şöyle arge yaptık, şu kadar mühendis çalıştı dediği praetoru TDO serisi altında üreten çinli firma.
Öncelikle Trinx iddiasına cevap vereyim. Trinx dahil 4 firma Praetor ün İtalya'da tasarımından üretim aşamasına, üretim sürecine kadar beraber çalışarak geliştirdi. Sizin gibi Trinx paylaşımcıları da Bisan dahil diğer firmalardan aldığını iddia ederlermiş kadroyu. @Eren Çalışkan bir karbon kadronun argo maliyeti nedir sence? Bu maliyetin %25 ini ödemek mi mantıklı yoksa Dünyanın diğer ucundaki firmada olsa bu kadro benim sadece ben kullanırım demek mi mantıklı? Senin mantığını bilemem ama Bisan, Trinx %25 ödemeye karar vermişler. Yani bu kadronun üreticisi Trinx değil. Bu kadro Kamboçyadaki Trek fabrikasında ortak olarak ürettirilmekte. Dört firma birbirilerinin tasarımına uzak, hatta değişik renkleri kullanmak zorundalar. Yani Trinx bu kadroyu Metalik yada Bukalemun Gri yapamaz. Mat siyah üzerine kırmızı yazı yapamaz. Bilmem anlata bildimmi.

Aynakola gelince sanırım yol bisikleti kullanıcısı değilsin, klavye delikanlılığı sana daha cazip geldiğinden benim ayakkabı sürtmesinden oluşacak boya atmasını engellemek için şahsi basıp yapıştırdığım aynakol stickerine bari laf atmasan iyiydi :tskler: Belli ki senden domestic olmaz :komik::komik:
@amasseia maşa sistemi yine italyanların BMW motorlara yaptığı tasarımdan çalıntı yapılmış gibi. Çirkin mi? Sence çirkin bence değişik. Ama artılarını sen değil ben yaşıyorum. Diğer bisaikletin Noah. Maşasında kanal var. Rüzgar direncini azaltmak için yapılmış. Ama nedense Ridleyde aldığım rüzgar direncini bu maşada almıyorum. Bu sana göre çirkin, bana göre avantajdır.
@Adil ÜNALDI basıkçı ne anlamdım ama şahsıma attığın bu atıf hiç hoş değil. Sana ne? Ben böyle seviyorum aynakolumu. Nice kekler görüyorum aynakolu ayakkabı sürtmesinden boyası bitmiş. Ben enayi değilim o kadar. Eskidi mi söker 30 Liraya değiştiririm. Ama sen 4-5bin verir ayna alırmısın bilemem.
@OB_Tolga şahsen tebrik ediyorum seni yorumundan dolayı. Nokta koymuşsun olaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Düşük bütçeli reklamcı @Ahmet Fidancı ve bisiklet bayi @OB_Tolga olarak konuyu önde tutma çabanızı anlıyorum sizin seviyenize inmeyeceğim size yanar döner boyanız ve renkli aynakolunuzla iyi sürüşler dilerim.

Bisanın Trinx fabrikasına tersine mühendislik(!) için gönderdiği kadroların Trinx tarafından tekrar nasıl üretildiğini merak edenler için.

 
Öncelikle Trinx iddiasına cevap vereyim. Trinx dahil 4 firma Praetor ün İtalya'da tasarımından üretim aşamasına, üretim sürecine kadar beraber çalışarak geliştirdi. Sizin gibi Trinx paylaşımcıları da Bisan dahil diğer firmalardan aldığını iddia ederlermiş kadroyu. @Eren Çalışkan bir karbon kadronun argo maliyeti nedir sence? Bu maliyetin %25 ini ödemek mi mantıklı yoksa Dünyanın diğer ucundaki firmada olsa bu kadro benim sadece ben kullanırım demek mi mantıklı? Senin mantığını bilemem ama Bisan, Trinx %25 ödemeye karar vermişler. Yani bu kadronun üreticisi Trinx değil. Bu kadro Kamboçyadaki Trek fabrikasında ortak olarak ürettirilmekte. Dört firma birbirilerinin tasarımına uzak, hatta değişik renkleri kullanmak zorundalar. Yani Trinx bu kadroyu Metalik yada Bukalemun Gri yapamaz. Mat siyah üzerine kırmızı yazı yapamaz. Bilmem anlata bildimmi.

Aynakola gelince sanırım yol bisikleti kullanıcısı değilsin, klavye delikanlılığı sana daha cazip geldiğinden benim ayakkabı sürtmesinden oluşacak boya atmasını engellemek için şahsi basıp yapıştırdığım aynakol stickerine bari laf atmasan iyiydi :tskler: Belli ki senden domestic olmaz :komik::komik:
@amasseia maşa sistemi yine italyanların BMW motorlara yaptığı tasarımdan çalıntı yapılmış gibi. Çirkin mi? Sence çirkin bence değişik. Ama artılarını sen değil ben yaşıyorum. Diğer bisaikletin Noah. Maşasında kanal var. Rüzgar direncini azaltmak için yapılmış. Ama nedense Ridleyde aldığım rüzgar direncini bu maşada almıyorum. Bu sana göre çirkin, bana göre avantajdır.
@Adil ÜNALDI basıkçı ne anlamdım ama şahsıma attığın bu atıf hiç hoş değil. Sana ne? Ben böyle seviyorum aynakolumu. Nice kekler görüyorum aynakolu ayakkabı sürtmesinden boyası bitmiş. Ben enayi değilim o kadar. Eskidi mi söker 30 Liraya değiştiririm. Ama sen 4-5bin verir ayna alırmısın bilemem.
@OB_Tolga şahsen tebrik ediyorum seni yorumundan dolayı. Nokta koymuşsun olaya.
Benim aynakol'a ayağımın sürtmesi diye bir şey söz konusu değil ihtiyar. Sen önlemini gene de al.
 
Geri