Mosso bisikletimin garanti kapsamındaki bakımlarını Ümit bisikletin onaylı bisikletçisinde yaptırıyorum. Servis kelimesini kullanmak yanlış olur. Bisikletimde ufak tefek ayarlamaları zaten kendim yapıyorum ama sırf garanti kitapçığına imza almak için 6 ayda bir bisikletçi abiye gidiyorum.
En son 2 ziyaretimde 100TL ve 75TL aldı. 75TLye dahil olanlar: arka vites pabuçları değişti, yamayı tutturamadığım bir lastik tamir ettirdim, V freninin alüminyum ayar vidaları yalama oldu (ben zorladım esasında) onları değiştirdi, gidonda boşluk vardı onu halletti ve orijinal jant bandı çok kötüydü lastikten bir jant bandı uydurdu ve değiştirdi. Bunun haricinde de abinin söylediği genel olarak teker akkoruna, vites ayarlarıan ve yağlara bakıyormuş.
Gittiğim yer mahalle bisikletçisi olunca tarife ve yedek parça kavramı yok. Yukarıda fatura fotoğrafları paylaşılmış, bana çok uzak bir kavram.
Bisikletin orijinal jant bandı sıkıntılıydı, şurada paylaştım:
Mosso Kullanıcıları Kulübü ve çözüm olarak bisikletçi abi hemen eski bir lastikten şerit kesip yeni bir bant üretti. Yedek parça olarak yok mu diye sordum da, buralarda böyle bir şey bulmazsın deyip güldü.
Sanırım 75TL almasının sebebi, jant bandından biraz şikayetçi oldum da ve lastiği de jantın yardığını söyledim ve bunu Ümit bisiklete iletmesini söyledim. Bisikletçi abim de bunu kendince garanti kapsamında sayıp ücrete dahil etmedi diye düşündüm, kullanıcı açısından doğru olan da bu esasında ama olan emekçinin emeğine oluyor. Ümit bisiklete böyle bir bilgi vereceğini sanmıyorum ama umarım verir.
Abiyle aramız iyi...