Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet boyama püfleri

Scudo
Lokal boyama için edding 750 serisi kalemleri tavsiye ederim.
Bisiklete sıçramış boyaları kapatmak için uygulama yapmıştım. Aşınan yerler için de iyi bir tercih.
 

Dosyalar

  • 20200217_082353.jpg
    20200217_082353.jpg
    2 MB · Okunma: 55
  • 20191123_003319.jpg
    20191123_003319.jpg
    1,8 MB · Okunma: 60
  • 20191122_235029.jpg
    20191122_235029.jpg
    2 MB · Okunma: 59
  • 20191123_003248.jpg
    20191123_003248.jpg
    1,7 MB · Okunma: 49
Bu bisikletim kaç jant acaba yardımcı olur musunuz
 

Dosyalar

  • 159213056836043780182292354263.jpg
    159213056836043780182292354263.jpg
    1,2 MB · Okunma: 32
Merhaba Arkadaşlar;

bleu-violet-rouge-cuivre.jpg

Bisikletimi bu araçtaki gibi ışığın yönüne göre renk değiştiren boya ile boyamak istiyorum bu tip boyaların adı da chameleon paint yani bukalemun boya oluyor. Jantlarımı da mat bronz jant boyası ile boyamak istiyorum. Uygulamak istediğim adım kabaca şöyle:

1) Bisikletin üzerindeki tekerlek, aktarıcı, aynakol gibi parçaların sökülmesi
2) Kadro, maşa ve jantlara fırça ile boya sökücü uygulanması
3) Plastik spatula ile boyanın temizlenmesi, dar bölgeler için de tel fırça kullanılması
4) Yüzeyin iyice temizlenmesi için sökülen kadro, maşa ve jantların hafif nemli bezle silinmesi ve kurulanması
5) 2 kat sprey astar uygulanması (her kattan sonra kuruması beklenerek)
6) Astarlı yüzeye 800 grit su zımparası uygulanması
7) Kadro ve maşaya 3 kat sprey boya uygulanması (her kattan sonra kuruması beklenerek)
8) Kadro ve maşaya 2 kat sprey parlak vernik atılması(her kattan sonra kuruması beklenerek) (vernikten önce sticker yapıştırmayı düşünüyorum)
9) Jantların 2 kat sprey boya ile boyanması

Aklımdaki sorular şunlar:

1) Astar, boya ve verniğin 1 katının kuruması için ne kadar beklemem gerekiyor?
2) Jant tellerini sökmeden boyayı tellerin arasından uygulayarak orta göbek kısmını sağlıklı bir biçimde boyayabilir miyim?
3) Bukalemun vb. standart olarak bulunmayan tipte bir boyanın hazırlatılıp 400 ml sprey içine bastırılması için gereken ücret nedir?
4) Alüminyum yüzeyler için özel astarlar varmış bu doğru mu? Yoksa standart otomobil astarı kullanabilir miyim?
5) Boyanın yüzeye tutunması için çıplak metale zımpara işlemi uygulamak gerekir mi yoksa boya söküldükten sonra direkt olarak astar işlemine geçilebilir mı?
6) Askı için bir aparatım yok, bisikletin boyalarını söktükten sonra sele borusunu, maşayı ve gidonu tekrar takıp gidonu, furş takımını, seleyi ve sele borusu maskeleyip. bisikleti ters çevirerek kadro ve maşayı o şekilde boyayabilir miyim?
7) Boya söküm işleminden sonra boyama işlemini kendim yapmayıp elektrostatik toz boya yaptırma ardından sticker ve vernik işlemlerini kendim yapma seçeneğini de değerlendirebilirim. Aliexpress'te istediğim türden bukalemun tipi renklerin toz boyaları da var. Türkiye iç pazarından bu tip bir boyayı temin edebilir miyim veya boya yapan işletmelerin elinde var mıdır? Bisiklet kadro ve maşasına elektrostatik toz boya yaptırmanın maliyeti ne olur?
 
@turbotx150 Bildiklerimi yazayım.
1) Astar için bir gün yeterli. Boya ve vernik için en az bir ama imkan varsa daha uzun bir süre beklemek sertleşme açısından iyi olacaktır.
2)Jant telini maskeleyerek boyanabilir ama temiz bir iş ortaya çıkmaycaktır.
3)Hiç bir fikrim yok.
4)Evet aliminyum yüzeyinin boya tutumu zayıf olduğu için aliminyum astarı kullanmak sağlıklı olacaktır. Normal astar ile boyarsanız onunlada olacaktır ama en küçük darbede boya dökülecetir.
5)Astardan önce zemini zımpara yapmanız daha pürüzsüz bir yüzey elde etmenizi sağlayacaktır.
6)Dediğiniz gibi yapılabilir ama asmak veya başka alternatifler daha kolay ve sağlıklı olacaktır. Ters yatırdığunız için aşağı kısımlar temiz bir boya yapılamayabilir.
7)Bana göre elektrostatik boya, boya işinden anlamıyorsanız ve sprey boya yapacaksanız en kolay, sağlam ve hesaplı olan boyama yöntemidir. Tek sıkıntı çok fazla renk seçeneğinin olmaması. Fiyat 100 tl yi geçmemesi gerekir diye tahmin ediyorum. Dediğiniz bukalemun boya hakkında hiç bir bilgim yok.
 
@samet42 Yok jant tellerini de boyayacam zaten maskelemeyi düşünmüyorum boya orta göbeğe ulaşır mı diye sormuştum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
Merhaba Arkadaşlar;

230260 dosyayı görüntüle

Bisikletimi bu araçtaki gibi ışığın yönüne göre renk değiştiren boya ile boyamak istiyorum bu tip boyaların adı da chameleon paint yani bukalemun boya oluyor. Jantlarımı da mat bronz jant boyası ile boyamak istiyorum. Uygulamak istediğim adım kabaca şöyle:

1) Bisikletin üzerindeki tekerlek, aktarıcı, aynakol gibi parçaların sökülmesi
2) Kadro, maşa ve jantlara fırça ile boya sökücü uygulanması
3) Plastik spatula ile boyanın temizlenmesi, dar bölgeler için de tel fırça kullanılması
4) Yüzeyin iyice temizlenmesi için sökülen kadro, maşa ve jantların hafif nemli bezle silinmesi ve kurulanması
5) 2 kat sprey astar uygulanması (her kattan sonra kuruması beklenerek)
6) Astarlı yüzeye 800 grit su zımparası uygulanması
7) Kadro ve maşaya 3 kat sprey boya uygulanması (her kattan sonra kuruması beklenerek)
8) Kadro ve maşaya 2 kat sprey parlak vernik atılması(her kattan sonra kuruması beklenerek) (vernikten önce sticker yapıştırmayı düşünüyorum)
9) Jantların 2 kat sprey boya ile boyanması

Aklımdaki sorular şunlar:

1) Astar, boya ve verniğin 1 katının kuruması için ne kadar beklemem gerekiyor?
2) Jant tellerini sökmeden boyayı tellerin arasından uygulayarak orta göbek kısmını sağlıklı bir biçimde boyayabilir miyim?
3) Bukalemun vb. standart olarak bulunmayan tipte bir boyanın hazırlatılıp 400 ml sprey içine bastırılması için gereken ücret nedir?
4) Alüminyum yüzeyler için özel astarlar varmış bu doğru mu? Yoksa standart otomobil astarı kullanabilir miyim?
5) Boyanın yüzeye tutunması için çıplak metale zımpara işlemi uygulamak gerekir mi yoksa boya söküldükten sonra direkt olarak astar işlemine geçilebilir mı?
6) Askı için bir aparatım yok, bisikletin boyalarını söktükten sonra sele borusunu, maşayı ve gidonu tekrar takıp gidonu, furş takımını, seleyi ve sele borusu maskeleyip. bisikleti ters çevirerek kadro ve maşayı o şekilde boyayabilir miyim?
7) Boya söküm işleminden sonra boyama işlemini kendim yapmayıp elektrostatik toz boya yaptırma ardından sticker ve vernik işlemlerini kendim yapma seçeneğini de değerlendirebilirim. Aliexpress'te istediğim türden bukalemun tipi renklerin toz boyaları da var. Türkiye iç pazarından bu tip bir boyayı temin edebilir miyim veya boya yapan işletmelerin elinde var mıdır? Bisiklet kadro ve maşasına elektrostatik toz boya yaptırmanın maliyeti ne olur?
Bukalemun boya işini bilmiyorsanız bence hiç masraf edip uğraşmayın belki sizin yaptığın masrafa profesyonel anlamda yapan birisi çıkacaktır. Bisikletin yüzeyi araba gibi olsa en temizi oto kaplama ile yapmak olurdu, yine içinde profesyonel olup kaplama yapanlar. Bisiklet bu işlem biraz meşakatli oluyor ısıtıp germe falan derken. Tahmini konuşuyorum telleri kapatıp göbeğe attığınız boya istediğiniz gibi olmayacaktır, en doğru olanı göbeği söküp boyamak.

Bildiğim kadarı ile forumdan @Ziya On Road 'ın bisikletinde buna benzer bir boya var. Hatta bir ara ben sormuştum "bir fotoğrafta mavi, diğerinde beyaz nasıl oluyor?" diye.
 
Bisiklet boyama da profesyonel değilim ama Bianchi Caurus 838 i sadece zımpara atıp elimden geldiğince dikkatli boyadım. İnternetten sticker - orjinal gidon bandı ve kırmızı kablo alarak süsledim. IMG_20200613_155126.jpg
 
Merhabalar, bisikletimin arka teker demirinde sandalye darbesi sonucu koruyucu katman olduğunu düşündüğüm madde bu şekilde soyuldu. Nohut büyüklüğünde, Altındaki boyada hasar yok. Bunu profesyonel şekilde nasıl düzeltebiliriz? Herkese keyifli sürüşler.
 

Dosyalar

  • IMG_20200805_200151~2.jpg
    IMG_20200805_200151~2.jpg
    784,5 KB · Okunma: 38
Merhaba
Öncelikle konuyu tamamen okumadığımı belirtmem gerek.

Toplamayı planladığım bir bisiklette alüminyum kadronun boyasını boya sökücü ile tamamen söküp temizleyip boyasız kullanma gibi bir fikrim var.

Sizce bunun kullanımda ve uzun vadeli süreçte sakıncalı bir yönü var mıdır?
 
Merhaba
Öncelikle konuyu tamamen okumadığımı belirtmem gerek.

Toplamayı planladığım bir bisiklette alüminyum kadronun boyasını boya sökücü ile tamamen söküp temizleyip boyasız kullanma gibi bir fikrim var.

Sizce bunun kullanımda ve uzun vadeli süreçte sakıncalı bir yönü var mıdır?
Cok çirkin olmaz mı. Sıfır boyasız bı metal pürüzsüz durabilir ama kılcal cızıklerle uzerınde farklı noktalardan yansıyan kırılan ışıklar cok cırkın gosterır bence. Yag kırde dolar o bosluklara. Soruna cevap olmadım ama estetik olarak hos olmayabilir :)
 
Cok çirkin olmaz mı. Sıfır boyasız bı metal pürüzsüz durabilir ama kılcal cızıklerle uzerınde farklı noktalardan yansıyan kırılan ışıklar cok cırkın gosterır bence. Yag kırde dolar o bosluklara. Soruna cevap olmadım ama estetik olarak hos olmayabilir :)

@osmancan71
Sana Neşet Baba ile cevap etmek isterim:
Karanfil suyu neyler gülüm?
Güzel kokuyu neyler gülüm?
:)
 
@osmancan71
Sana Neşet Baba ile cevap etmek isterim:
Karanfil suyu neyler gülüm?
Güzel kokuyu neyler gülüm?
:)
Neşet muhabbet kusumun adı. Muharremde kedımın :D ama bu parcadanda haberım yoktu valla :) Kırşehirde yasayan bı kırıkkalelı olarak utandım :D
 
Cila çekerseniz hiç bişey olmaz ama estetik olarak bilemem sizin kararınız aliminyumsa ince bir su zımparayla tekyöne zımparalarsınız çizilmiş metal görüntüsü olur o da yakışır tabi 1 2 gün sadece su ve zımparayla uğraşırsanız cikartmalar-yuksek-kontrastli-fircalanmis-aluminyum.jpg.jpg
 
Eski model bir bisikletteki alüminyum çamurluklarda korozyon var. Nasıl parlatırız?
 
@Yusuf'san

Alüminyum hava şartlarından korunmadığı takdirde oksitlenme ve korozyona açık bir materyal. Kadronun boyasını çıkarıp polisaj yaptıktan sonra saydam astar uygulayıp yüzey işlemi sonrasında çift komponentli epoksi vernik ile koruyabilirsiniz.

Aslında sizin ihtiyacınız titanyum bir kadro, ama astronomik rakamlar söz konusu olduğu için alüminyumu parlatmak daha makul.
 
Merhaba
Öncelikle konuyu tamamen okumadığımı belirtmem gerek.

Toplamayı planladığım bir bisiklette alüminyum kadronun boyasını boya sökücü ile tamamen söküp temizleyip boyasız kullanma gibi bir fikrim var.

Sizce bunun kullanımda ve uzun vadeli süreçte sakıncalı bir yönü var mıdır?
boya paslanmayı önler bence güzel görünür tabi güzellik göreceli ama kadroyu pastan vb şeyden korur ve parlak boya yaparsan temizliğide rahat olur benim tavsiyem boya
 
Geri