Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet boyama püfleri

boya paslanmayı önler bence güzel görünür tabi güzellik göreceli ama kadroyu pastan vb şeyden korur ve parlak boya yaparsan temizliğide rahat olur benim tavsiyem boya
Merhaba genc arkadasim,

sunu hic unutma, aluminyum boyasizda olsa hic bir zaman paslanmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Ali
Scudo
Alüminyum üzerinde kaplama olmadığı sürece zamanla kararır. Üzerine şeffaf astar ve vernik atılsa bile kararıyor. Metal görünümü çok isteniyorsa. Metal pigmentli boya boyanabilir. Mart ayında yeni projeye başlayacağım. Maşalar gidon ve yazılar alüminyum pigment ile boyanacak. Kadro üzerinde sonkat parlak vernik jant üzerinde sonkat mat vernik olacak.

nk1k.jpg
Ekran Alıntısı.JPG
 
Merhaba genc arkadasim,

sunu hic unutma, aluminyum boyasizda olsa hic bir zaman paslanmaz.
alinyum olduğuna dikkat etmedim çelik kadro sandım aliminyumun paslanmadığını biliyorum zaten kusura bakma
 
Bisikletimi akçalı mat spreyle boyadım ve vernik atmak istiyorum.Verniğin illa mat vernik mi olması lazım normal vernik olsa olmazmı acil!!
 
Ben motosikletin bazı parçalarını boyuyorum boya akrilik ise vernik de akrilik olmalı tek bildiğim bu. boyanın bir gün kurumasını bekliyorum ve vernik kalitesi boyadan daha önemli
 
Onu biliyorum ama kargo yüzünden pahalıya geliyo alacağım mağazada sadece normal sprey var bu yüzden
 
Onu biliyorum ama kargo yüzünden pahalıya geliyo alacağım mağazada sadece normal sprey var bu yüzden

Ben motip akrilik primer, casati akrilik sprey ve vernik buldum yapi markette. Primer 41 TL, sprey ve vernik 24'er TL. İnternette biraz daha pahali gorunuyorlar.

IMG_20210216_120422.jpg
 
Bir yerden masraf etmezsem iş elimde sallanir kalir diye boya aldim. Kendini bilmek iyi bir sey 🤪Zimpara, boya sokme işine girisecegim bir ara 🙂 Ama terasta yapacagim. Hava biraz yumusasin. Boya islemi cok sogukta iyi tutunma, portakal yapar diye biliyorum. Tabi yanlis biliyorda olabilirim 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Açık alanda boya yapmanın iki kötü etkisi var 1. rüzgar varsa etraftaki tozları yaş boyanın üzerine yapıştırır. 2. rüzgar yoksa boşa giden boya uzak bölgedeki yaş alanlara havada kuruyarak konar buda kaliteyi düşürür. En güzeli kapalı alanda hava sirkülasyonu oluşturmak. Ayrıca boya için en iyi sıcaklık 25 derece. Ne yazık ki içine sertleştirici katkısı eklemeden uygulanan vernik en ufak temasta darbe alacaktır. Portakal olayının çok nedeni var., sıcaklık boyayı uygulama mesafesi, boyanın yoğunluğu gibi. Boya doğru oranda seyreltilmeli. Fazlası akar çoğu portakal kabuğu deseni yapar. Ortam soğuk olursa da boya kürleşmez portakal kabuğu deseni yapar. Ayrıca verniğin altına atılan boya baz kat olmalı son kat boyanın üzerine yaşken bile vernik atılsa bir süre sonra kalkar. İlla son kat üzerine vernik atılacaksa son kat boyanın üzerine 800 sulu zımpara yapmak durumu kurtarabilir. Eğer portakal deseni oluşmuşsa boyadan bir hafta sonra, iyice kuruduktan sonra pasta cila ile düzeltilebilir, fakat boyayı inceltir ve deneyim ister.
Ayrıca oto boyacı boya bastırtmak hem içine katkı konulabileceği, hem daha çok renk seçeneği hem de fiyatı daha uygun olduğundan daha avantajlı.
 
@PuncherZ tesekkurler. ruzgarsiz uygun bir havada ustu acik, kenarlari kapali portatif (muhtemelen buzdolabi vb. kolisi gibi karton yuzeyler kullanarak) yapmayi dusunuyorum. Sonucta bu uygun maliyetli bir ''Kendin Yap'' tarzı.
Merak ettigim:
Sprey vernik
Akrilik sprey vernik
2Ksprey vernik

Akrilik vernik duzgun uygulanabilir ve sicak ortamda uzun sure beklerse gerekli dayanıklılıga ulasamaz mı? Sizin söyleminizden ''ulaşamaz'' sonucu cikiyor.
Ayrıca normal akrilik primer (2 kat) ve akrilik boya (3 kat) uygulasak ama uzerine 2K vernik uygulasak yine dayanıklılık sorun olur mu?
 
@PuncherZ tesekkurler. ruzgarsiz uygun bir havada ustu acik, kenarlari kapali portatif (muhtemelen buzdolabi vb. kolisi gibi karton yuzeyler kullanarak) yapmayi dusunuyorum. Sonucta bu uygun maliyetli bir ''Kendin Yap'' tarzı.
Merak ettigim:
Sprey vernik
Akrilik sprey vernik
2Ksprey vernik

Akrilik vernik duzgun uygulanabilir ve sicak ortamda uzun sure beklerse gerekli dayanıklılıga ulasamaz mı? Sizin söyleminizden ''ulaşamaz'' sonucu cikiyor.
Ayrıca normal akrilik primer (2 kat) ve akrilik boya (3 kat) uygulasak ama uzerine 2K vernik uygulasak yine dayanıklılık sorun olur mu?

Vernikten sonra verniğe ufo tarzı iki ısıtıcı ile 5-6 saat çift taraflı ısı uygulayabilirseniz vernik oldukça sertleşir. Sıkıntı altta kullanacağınız boyanın türü. Baz kat (base layer) boyarın üzerine trans time (sonra ki katman süresi) boyunca boya veya vernik atılabilir. Ama son kat boyalara vernik atıldığında atmalar olur. Eğer baz kat boya kullanamıyorsanız boyanın son katından hemen sonra vernik atın, boya yaşken üzerine atılan verniğin yapışma sansı artar.
Boya işi aslında zor bir iş değil. Boyalar hakkında biraz bilgi, tecrübe ve sabır ile güzel işler çıkartabilirsiniz.

Boyalar hakkında bilgi internette çokça var.
Tecrübe için illa bisiklet boyamanıza gerek yok, küçük borular boyayın,
Sabır işin olmazsa olmazı, en ufak acelecilik tüm işi ziyan eder.

Bu eleman gibi bir çoğunu takip ederim. Özellikle bu elemanı paylaşıyorum. Yaptığı süper işler yanında öğretici videolarda hazırlıyor.

 
Ben motip akrilik primer, casati akrilik sprey ve vernik buldum yapi markette. Primer 41 TL, sprey ve vernik 24'er TL. İnternette biraz daha pahali gorunuyorlar.

256626 dosyayı görüntüle


Şuan bisikletin macun işleri bitti.astarın gelmesini bekliyorum.bisikleti oto boyacılardan kimse boyamaya uğraşmadı ondan kararsız kaldım.spreyle kendim mi boyasam ama atma yapamı astarın üstüne beyaz boya atıp yazıları yapcam sonra siyah bıyayı vurup yazıları ortaya çıkaracam. Sonra vernik atsam bu bisiklet güzel olurmu669C120D-9B3B-46DF-9D3F-0F164923A6F1.jpeg
 
Şuan bisikletin macun işleri bitti.astarın gelmesini bekliyorum.bisikleti oto boyacılardan kimse boyamaya uğraşmadı ondan kararsız kaldım.spreyle kendim mi boyasam ama atma yapamı astarın üstüne beyaz boya atıp yazıları yapcam sonra siyah bıyayı vurup yazıları ortaya çıkaracam. Sonra vernik atsam bu bisiklet güzel olurmu256734 dosyayı görüntüle
Acikcasi bende sizin gibiyim ve asagi yukari ayni islemi planliyorum. Zimpara, astar, boya, vernik.
Macun planlamadim. Siz hangi macunu kullandiniz?
Boya konusunda cok bilgim yok ve arastiriyorum. Cogu kisi 2K akrilik ve firin boya öneriyor.
Standart boya yerine 1K akrilik sprey kullanmayi dusundum. Bir yerden baslamak lazim diyerek aldim. Sertlik sorunu olacagi ve darbe durumunda kolayca atacagi soylensede sansimi deneyecegim artik.
@PuncherZ bu konuda bir kac detay verdi sagolsun.
Daha farkli bilgi ve tavsiyeler olursa onlarida degerlendirmeye calisacagim. Soguklar nedeniyle henuz baslamadigim icin biraz daha vaktim var 🙂
 
Ben macunu sanayide sprey ve macun satan dükyandan aldım zaten standart fiyatı 20-30 arası ben 25 e aldım macunun yanında sertleştiri var. Lazım olan kadar macunu bi malaya koyun ve 20/1 oranında yanında gelen serleştiriciyiyi koyup karıştırın.daha sonra kart gibi esneyen şeylerle kaynak yerlerini ve hasarlı yerleri kapatın.min 4 saat bekledikten sonra 400 zımparayla bisiklieti sulu zımparayla güzelcene zımparalayın.ondan sonra susuz 800 zımpara vurup astar atıp bir gün güneşte bekletin.Üstüne zımpara atıp 2.kat astarı atın ve 1,5 gün bekletin güneşte.onunda üstüne zımpara atın.her zımpara attığınızda ve boyaya geçmeden tozlardan arındırın ve mümkünse kapalı alanda yapın.ben maviye boyayacağımdan yazıları da beyaz yapcam.ilk beyazı atıp kurumasını bekliyorum.onada zımpara atıp ikinci katı atıp bekliyorum.sonra reklamcıda yazı yaptırıp yapıştırrıyorum ve gene zımpara yapıyorum.sonra mavi vurup kurumasını bekliyorum.ondan sonra gene zımpara ve ikinci kat.bitince yapıltırdıklarımı çıkartıyorum ve bisikleti bastırmdan zımparalayıp vernik atıyorum.vernik 1 gün kuruduktan sonra gene zımpara atıp ikinci kat vernik atıyorum ve bisiklet hazır oluyo.ben zincir ve kablo geçen yerlere de şeffaf kaplama öneririm.ozman bisiklet orjinal gibi olur.ama boyayı motip akçalı polisan gibi bilindik markalarla boyayın ve boyayı mat boyadınızsa mat vernik parlaksa parlak vernik kullanın
 
Birde metalik sprey alacağım ama bıyadıktan sonra vernik atmak istiyorum.metalik vernik yok ne tür vernik atmalıyım
 
249B9C94-1561-4236-AF3D-50929C391421.jpeg6676A00C-AF00-41E7-8182-D717C5962C38.jpeg
Bende sabah sulu olarak ilk 220 sonra da suısz ve sulu olarak 550 zımpara attım.sonra spreyle boyadım ve az kuruduktan sonra foto çektim.2de boyadığım astara 7 7.30 gibi indim ve sulu olarak zımpara yaptım.bazı yerlerde açılma oldu.ondan sonra gene astar attım veya şuan 2.saatindeyim.çarşamba sabah erkenden zımpara atılacak ve büyğk ihtimalle araba çarşamba boyanacak onun yanında da bisikleti aynı rengin içine biraz daha siyah karıştırıp orda metalik griye boyatıcam.orda vernik atarlarsa ben atmam ama vernik atmazlarsa mecburen ben atmak zorunda kalcam
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Kaganoglu olayin heyecanindan sanirim. O kadar cala klavye yazmissiniz ki olayi tam olarak anlamakta gucluk cekiyorum 🙃
Astar katlari arasinda 5 saat bekleyip zimpara yaptiniz galiba. Eger "islak kat" denilen ve boya firmasinin belirttigi sekilde 10-30 dakika gibi sureler icerisinde zimparasiz ust uste kat atmiyorsaniz, kuruma suresi olarak 5 saat bekleyip zimpara ve tekrar kat atmak icin cok az diye biliyorum.
Birde metalik sprey alacağım ama bıyadıktan sonra vernik atmak istiyorum.metalik vernik yok ne tür vernik atmalıyım
Sprey akrilik vernik metalik boya uzerinde tutunur diye dusunuyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri