Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet boyama püfleri

@suat akman baştan anlatayım😃
Gövdede ful metale inince 1gün güzelce dinlenin.Sonra kalın zımpara ile(Ben 220 kullandım)ilk olarak sulu zımpara yapın.sonra kurulayıp 5dk bekleyin su kurusun.sonra susuz olarak çok bastırmadan gene kalın zımpara yapın.sonra bi bezle güzelcene tozları alın.sonra ilk sulu sonra susuz olarak ince zımpara atın(ben 500 kullandım)İyice zımparaladıktan ve elinizi sürünce pürüzsüz olduğunu anlarsanız.isterseniz onun üstüne de 800zımpara atabilirsiniz ama sanayiye kadar gitmeye üşendiğim iöin 400 ve 800ün ortaşarında 500 zımpara aldım.Sonra astarı attım ve 5 saat bekledim.Ama size güneşli günde erken yapıp biraz kuruduktan sonra güneşe koymanızı tavsiye ederim.daha sonra sulu olarak ince zımpara atın(1500 numara)Sanayidede de toptancı gelmemişti bende olan 500le yaptım.astar nerdeyse 1 gün kurusun.sonra sulu olarak çok bastırmadan zımpara yapın.sonra açılan yerler olacaktır ama sorun değil çünkü ikinci kat atacaksınız.iyice tozdan arındırın ve güzelcene temizleyin.sonra ikinci katı atın ve 1,5 gün kurumaya bırakın.elinizi sürünce pürüz olduğunu hissedersiniz.bunun için gene sulu olarak ince zımpara atın ve gğzelcene temizleyin.Mümkünse bisikleti spretle boyamayın illaki bi akrabanız araç boyatır ondan boyatırken rica edin.siz de onun yanında boyatın veya olduğunuz bölgede yapan tanıdık veya boyayan olursa boyatın çünkü zaten vernik filan derken 120 tlyi geçiyor.benim olduğum yerde kimse boyamamıştı ama dayım arabayı boyatabilirmiş onla birlikte onun arabasının rengine (metalik gri)ye boyatacam.eğer boyatmasaa kuzenim de biaiklet topluyor onlarda araba boyatacak dayım boyatmazsa orda olxak.aksilik olduysa kuzenimde komplesör var.ortak olarak bi tabanca alsak,boya zaten sprey kada nerdeyse hem fazlada harcamaz geneli hava oldupundn hem de sağlıklı olur ama benim ilk bisiklet boyamam değil bundan önce 5 tane daha boyadım.boyadığım biri ilk günkü gibiyken diğeri hafif atmaya başladı belki iyi zımparalayamadım çünkü ne demire kadar indim be de astar attım.boyayıda uyguna kaçmıştım ozaman pek bilgim yoktu
Bide ben 5saati uzattım 9saat gibi pldu ama biraz daha bıraksam daha iyi olurdu ama iki kat attığımdam ikinci katı 1,5 gün bekledim hatta nerdeyse üç kat oldu maşa be gövde 3 kat attım 400 ml astarla
 
Scudo
yutupta comet restorations diye uzakdoğulu bir abi var. fena merak sardım birkaç aydır. yakın zamanda değil ama bir ara giricem şu boyama restore etme işlerine. süper duruyor. mesaj kaydetmekten elim koptu:koptum:
 
İstediğim pigment elime ulaştı. Martın ortasında işe başlayacağım yaklaşık 3 hafta sürecek. Eğer arada fotoğraf video çekme fırsatı bulursam bittiğinde burada detaylı bir konu açacağım.

IMG_20210216_155405.jpg
 
@qtay evet comet,rajin99 gibi kişiler bu işi ustaca yapıyorlar.bende onların yaptıklarından yola çıktım ama boyada çok prefosyoneller bu hafta içinde boyaya girecek gibi gözüküyor inş bu boya işi bu hafta içinde biter de bisikleti toplamaya başlarım
 
  • Muhteşem
Tepkiler: qtay
Arkadaşlar eğer acemi olarak yani sprey boya ile boyama yapacaksanız size tavsiye veriyim.
1-Öncelikle kadrodaki bütün boyayi sökmeye gerek biraz kalın zimpara ile boyayı sökmeyecek kadar zımparalayın bu astar görevi görecektir eger daha saglam olsun isterseniz astar spery boya ile zımpara yaptıktan sonra üstünden geçin.
2-sonra istediğiz boyayı 20 30 cm uzaktan çalkalayarak akmıyacak şekilde astarın üstüne uygulayın burda boyanın kalitesi onemli tabi polisan akçalı gibi markalar iş görür.
3-son olarak boyanın üstüne mat veya parlak sprey vernik uygulayin. Uygulama şekli vernigi en az 1dk boyunca çalkalayın ve ayni sekil çalkalayarak azar azar yuzeye uygulayin.
Not: vernik kuruduktan sonra yaklaşık 1 gun sonra bidaha vernik atabilirsiniz sağlam olur.
3 sprey şişesine bu sekilde bisikletinizi boyayabilirsiniz:)
 
@PuncherZ çok güzel olmuş güle güle kullanın. Ufak bir video da varır umarım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@PuncherZ Yok artık dostum.Bu nasıl bir işçilik ve renk uyumu mükemmel😍ağzım açık kaldı vallahi.Son fotoğrafları büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Çok kısıtlı imkanlar ile boyama yapıyorum. Hiç bir zaman istediğime ulaşamıyorum ama her seferinde biraz daha üstüne koyuyorum. Maskelemeler plotterda kesilmiş folyo ile yapılıyor. Düz, ölçüsü alınabilir detaylar için bilgisayarda tasarladığım içeriği baskı merkezinde kestirerek halledebiliyorum ama kendime ait bir plotterim olmadığı için renk kesimlerinde esnek maske bandı kullanmak zorunda kalıyorum. Kendi plonterım olsa renk geçişleri içinde uygun fonyoları deneye deneye hazırlayabirim ve çok üzel bir iş çıkar. Ayrıca baskı merkezlerindeki plotter iğneleri çok kalın, bu nedenle küçük detayları kesemiyorlar. Bu boyamada ilk defa sulu transfer kağıdı ile vernik altı sticker çalıştım. Onda da büyük bir sorunla karşılaştım. Piyasada beyaz tolerli yazıcı bulunmadığı için beyaz içeren içeriklerde ve koyu zemine renkli içeriklerde başarısız. Siyah küçük detaylarda işe yaradı.

En büyük problem kompresör olmaması o nedenle hem kutuya basıldığı için maliyet artıyor hem sertleştirili boyalarda zamanla yarışmak zorunda kalınıyor hem de boyama kontrolu azalıyor.

Boyanın kalitesini etkileyen en büyük faktörlerden birisi ortamın havalandırılması ve sıcaklığı. Isıyı çift ufo ile çözdüm. Hem boyanın uygularken 25-30 derece sıcaklıklarında olması lazım hem de boya uygulandıktan sonra kürleşmesi için 30 dereceden yüksek olması lazım. Havandırma yetersiz kaldı. Sanayi tipi çekici bir fan şart. Boşa giden boya taneciklerinin ortamdan hızlıca çekilmesi, yaş boya üzerine konabilecek toz vb. bulunmaması gerekli.

Yine boyanın kalitesine en büyük etki astar. Astar renginin baz renge uyumlu olması gerekli. İyice kurumalı, astar üstüne temiz zımpara yapılmalı.

Özellikle metalik baz katlarla çalışırken üst kat süresi çok önemli. Bunu aşmak için ara kat (1/2 bağlayıcı, 1/4 tiner ve 1/4 sertleştiri) kullandım. Örnek veriyorum bunu kullanmasaydım, granit gri (koyu renk) uyguladıktan sonra hemn vernik atmadığım için bu boyanın üzerine vernik iyi yapışmaz bir süre sonra soyulmalar olurdu. Bir önceki boya deneyimde bunu yaşadım.

Boyaların tümü sölvent esaslı akrilik boya. Hepsi oto boyası. Hazır sprey boyaların hepsi son kattır ve dayanıklılıkları azdır. Vernikte 1/4 serteştirici ve 1/4 tiner var. Bu verniğin sertliğini ve parlaklığını artırıyor. Bir hafta kadar sıcak ortamda bekleyecek üzerine 1000 ve 1500 zımpara ve üzerine pasta yapılacak.

Sanırım profesyonel donanım olmadan bir daha boya yapmayacağım :koptum:

Hayal edip bilgisayarda tasarladığım aşağıdakiydi. Topladığım zaman karşılaştırma daha kolay olacak ama sinirimi bozacak çok farklılıklar oluştu. Yani donanım yoksa çok fazla büyük düşünmemek lazım.

nk1k.jpg
 
Uzun süreden sonra bisiklet boyacıdan çıktı.astarını atıp vermiştim 1 aya yakın süreye anca çıktı.ufaktan toplamaya başladım parçaların gelmesini bekleyeceğim sonucunu atarım.sadece bi sorunla karşılaştım maşayı değiştiğimden borusu kosa geldiği için furcun bi vidasını takamadım araştırım,bi sorun olmaz ama onu düzeltmek istersen gövdede alttan ve üsten kesip kısaltabilirim ama böyle daha hoşuma gitti.son işlem ise reklamcıda yazılar halledilecek boya aşamasında yanında olmadığım için yazıyı boyayla yaptırarmadım şuan vernikli olduğu içinde olmaz mecbur yazı yazılarak olacak.şuan yürüsün yeter pozunu bırakıyorum sonucu paylaşırımC63B04EC-4E6F-460C-A95B-9F07D6652C45.jpeg3134E23D-321C-4509-9FBB-A4D4E958C1BA.jpeg47F286B3-BFBF-46EE-8A7A-A015561316CE.png420941EA-1FC4-4144-B5BE-0D1E3EB30653.png
 
güzel renk olmuş.aynakol shimano alın derim
 
sadece bi sorunla karşılaştım maşayı değiştiğimden borusu kosa geldiği için furcun bi vidasını takamadım araştırım,bi sorun olmaz ama onu düzeltmek istersen gövdede alttan ve üsten kesip kısaltabilirim ama böyle daha hoşuma gitti.
Merhaba genc arkadsim, bu yasinda böyle islere gönül vermen beni onurlandirdi ve insallah birakmaz ileride daha cok tercübe edinerek daha cok bisiklet restore edersin.
Yalniz o sacma sapan birsey olmaz yazisini nerede okudun bilmiyorum ama o kisi kimse resmen milletin hayti ile oynuyor. Simdi senden ricam nerde okuduysan oradan bir link atman.
O dedigin vida kontra vidasi ve takilmasa en gec her 100m masan gevser.Kesinlikle öyle binmeni tavsiye etmiyorum. Diger bir konu ise alin borusunu üsten ve alttan kisaltmak, buda ayni vidayi tamamak gibi dünyanin en sacma cözümü olur, bunu sana kim önerdiyse birdaha o kisiye bir sey danisma.

Senin yapacagin iki secenek var...
1. imkanin varsa yeni masa ala ve kesin tavsiyemde budur.
2. elindeki masayi bir usta kaynakciya götür ve borusunu ortadan kessin araya bir kisa boru kaynatsin ve elindeki masanin borusu biraz uzasin. ayni altdaki fotografda gösterdigim gibi.
trek-gabel-hiten-28-25-4-sw-185-70-97881-fos36198888.jpg
 
@Murat Cömez Söylediğin araya aracı parça koyup şaftı uzatmayı anlayacağını sanmıyorum abi, kaldı ki böyle bir mesaj görünce arkadaşın ne anlatmak istediğini de pek anlamaya çalışmadım açıkçası. Buraya insanlarla paylaşım olsun diye üye oluyorsan ne demek istediğini de düzgün anlaşılır şekilde ifade edebiliyor olmak lazım mantıken. Ne boşluk kullanmak var ne bir imla işareti, çalakalem nefes almadan yazmış. Karşı taraf anlamak için kırk takla atacaksa ne anlamı var yazdığın mesajın?

Gösterdiği fotoğrafta yeterli şaft var gibi gözüküyor maşada. Anladığım kadarıyla üst furşun alt çanağını kaybetmiş, veya alın borusuna çakamamış. Fotoğrafa dikkatli bakarsan orada alt çanağın olmadığı belli oluyor. Giderken zangır zangır sallanacak yani maşa.
 
@Murat Cömez Söylediğin araya aracı parça koyup şaftı uzatmayı anlayacağını sanmıyorum abi, kaldı ki böyle bir mesaj görünce arkadaşın ne anlatmak istediğini de pek anlamaya çalışmadım açıkçası. Buraya insanlarla paylaşım olsun diye üye oluyorsan ne demek istediğini de düzgün anlaşılır şekilde ifade edebiliyor olmak lazım mantıken. Ne boşluk kullanmak var ne bir imla işareti, çalakalem nefes almadan yazmış. Karşı taraf anlamak için kırk takla atacaksa ne anlamı var yazdığın mesajın?

Gösterdiği fotoğrafta yeterli şaft var gibi gözüküyor maşada. Anladığım kadarıyla üst furşun alt çanağını kaybetmiş, veya alın borusuna çakamamış. Fotoğrafa dikkatli bakarsan orada alt çanağın olmadığı belli oluyor. Giderken zangır zangır sallanacak yani maşa.

Evet can bende okurken biraz zorlandim ama kardesimiz henüz 14 yasinda oldugu icin pek sorun yapmadim. Haklisin simdi fotograflara baktimda üst canagi takmamis gibi görünüyor. Anlamadigim taraf, canagi takmadiysa bilyayi nereye oturturdu? Ayrica canagi taksa bu sefer ikinci vidada olmayacak.

Neyse biz öneride bulunduk ister kabul eder ister etmez, alinborusunu üstden ve alttan kisaltir. Nasil olsa canaksiz bilyalari takabiliyor kendisi. :koptum::koptum::koptum:
 
Anlatmak istediğin şeyi baştan anlatayım.ben bu bisiklete başlarken bir yanıkınımdan uyguna maşa almıştım.boyaya da bu maşa girdi.geldiğinde furç takımını gövdeye oturtup güzelce yağladım.maşayı taktım ama bir tane vida ancak oldu en üsteki vida olmadı.yakındaki bisikletçime gittim maşayı kesmek orya giremesine engel olur o olmaz dedi.böyle gezsem sorun olurmu dedim,olmaz dedi.eğer düzeltmek istersem bisiklete maşanın girdiği bisikletin borusunu alttan ve üsten kesmemi en üsteki vidayı da öyle oturtabilirm diye tavsiye etti.2.fotoğrafta da göstericrm nere kesilecek0B1E65C8-04D9-4B08-A06F-641D26929984.jpegE4F3DF7D-CBA3-4AB4-B856-BCCE824FA241.jpeg
 
Geri