Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet genel bakım ve temizliği nasıl yapılır?

bende onu merak edıyom ama bulaşsa sanmıyorum bı sorun olsun sonuçta uçucu bı madde ama genede bellı olmaz tabı baya dıkkat ettım bulaştırmadım baya işe yaradı jantlar fren kalıperlerı pırıl pırıl oldu
 
Son düzenleme:
Scudo
@seko35.50 bende onu merak edıyom ama bulaşsa sanmıyorum bı sorun olsun sonuçta uçucu bı madde
Ben uyarımı yaptım tecrübeyle sabit,uygulaması dikkat etmesi size kalmış birşey:cool:,uçucu bir madde ama gazyağı adı üstünde yağlı bir yakıt türü! balataya bulaşırsa balata organik maddeden üretildiği için direk içine çeker gazyağını,sonra istediğin kadar balata temizleyici sık,istediğin kadar ateşte yak içindeki yağ geçmez ve dediğim sonuçlar ortaya çıkar ;)
 
1 kova su + 2 mikro fiber bez her yeri temizledikten sonra diğer bez ile zinciri siliyorum sonra yağ çekiyorum aktarıcıları bence yağlamaya gerek yok
 
1-)Arkadaşlar zinciri çıkarmadan diş fırçası kullanarak,gaz yağı yardımı ile zinciri temizleyebilir miyim?
2-)Önce zincir yağı,sonra gaz yağı ile mi zincir temizlenir yoksa önce gaz yağı sonra zincir yağı mı?
3-Mazot ile mi daha iyi temizlenir ,gaz yağı ile mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
1-)Arkadaşlar zinciri çıkarmadan diş fırçası kullanarak,gaz yağı yardımı ile zinciri temizleyebilir miyim?
2-)Önce zincir yağı,sonra gaz yağı ile mi zincir temizlenir yoksa önce gaz yağı sonra zincir yağı mı?
3-Mazot ile mi daha iyi temizlenir ,gaz yağı ile mi?
Zinciri çıkarmadan temizlerseniz zincir çok çabuk kararma yapiyor.
1.Quick link ile sökun kavanoza koyun gazyağı ile çalkalayin en az 2 saat bekletin.
2.Yağ sokucu ve sıcak suyla yikayin.
3.kuru bezle kurulayin.
4. Kavanoza zinciri tekrar koyup uzerine balata spreyi sıkin calkalayin.
5. Bekletmeden çikarip tekrar kurulayin
6.her baklaya bir damla yag damlatip biraz bekleyip peçete ile fazla yaği alin.
Uzun sure zinciriniz kararma yapmaz.
 
Ben hafif su tutup sonra mikrofiber bezle temizliğini yapıyorum, toz çamur kalmayınca basınçlı tüpte satılan köpük express wax'lardan uyguluyorum epey canlı bir görünüm oluyor. Lastikler için de lastik parlatıcılardan uyguluyorum lastikler simsiyah oluyor, görünüşü harika duruyor yalnız yağmurlu havada sürüş yaptıktan sonra lastik siyah renk kusuyor, eve balkona taşıyanlar dikkat etmeli.
 
Selamlar arkadaşlar.
elektrikli bisikletin rublesi ve zinciri paslandı (kar sonrası tuzlanmış yollar)
sildik falan ama bir fayda vermedi sökmeden pası akıtacak bir yöntem var mı?
elektrikli bisikletin rublesini sökerken sıkıntı olur mu?
 
Merhaba arkadaşlar.Bisikletimle yaklaşık 40-50km hızla giderken viraja girdim ve virajı alamayıp kaldırıma çarpıp çamura düştüm.Arka frenle durumu kurtarabilirim diye düşündüm ama olmadı.Sonuç bisikletin tamamı çamur oldu ve ön jant kötü durumda.Sti kolların içi hep çamur oldu.Büyük çamur parçalarını temizledim ama mekanizmaların arasında felan hep kirler var.Suyla temizlesem pas olur.Nasıl halledebilirim. Birde sti kolların üzerindeki camlar çıkıyor mu?
 
Merhaba arkadaşlar.Bisikletimle yaklaşık 40-50km hızla giderken viraja girdim ve virajı alamayıp kaldırıma çarpıp çamura düştüm.Arka frenle durumu kurtarabilirim diye düşündüm ama olmadı.Sonuç bisikletin tamamı çamur oldu ve ön jant kötü durumda.Sti kolların içi hep çamur oldu.Büyük çamur parçalarını temizledim ama mekanizmaların arasında felan hep kirler var.Suyla temizlesem pas olur.Nasıl halledebilirim. Birde sti kolların üzerindeki camlar çıkıyor mu?
Suyla temizlersem derken,normalde neyle yıkıyorsunuz bisikletinizi? hele birde bu kadar çamur olduysa çok tazyikli olmayan suyla önce çamuru alın sonra bol köpüklü süngerle köpürtün komple süngerle yıkayın sonra yine durulayın vede işlem bitince kurulayın,ben yıllardır bütün bisikletlerimi 3 5 turdan sonra mutlaka bol köpüklü süngerle yıkar
temizlerim hiçbirşeyde olmaz,aktarıcı temizliğini de mazot veya gazyağıyla yapıyorum.Sudan birşey olmaz yeterki ıslak bırakmayın kurulayın.
 
@seko35.50 suyla yıkıyorum normalde de😊Ama Sti kolun içi küçük.Kurulaması zor olur diye dedim.Peki camları çıkıyor mu kolların?Birde bisikletci sakın suyla yıkama dedi.Kafam karıştı😊
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@seko35.50 suyla yıkıyorum normalde de😊Ama Sti kolun içi küçük.Kurulaması zor olur diye dedim.Peki camları çıkıyor mu kolların?
O kadarcık sudan birşey olmaz ya,hatta sti kolların içine hortumla tazyik uygulayın ki çamurlu kalmasın,ben dağ bisikletimle çamura düşmüştüm oto yıkamaya gittim makineyle tazyikli su anca temizledi,sonra evde kurulamıştım.Ha çok isterseniz kolların içine wd40 sıkıp fazlalığı peçeteyle alın ki ıslaklık varsa pas tutmasın.Bence tabi:komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@seko35.50 tamamdır ozaman. Korkmuştum biran😊.Teşekkürler
 
  • Hahaha
Tepkiler: seko35.50
Wd40 kötü bi tercih olabilir vidaları gevşetecektir sti kolun üzerindeki tazyik li suyla yıkayıp kompresör le kurutabilirsiniz hic su kalmaz oto yıkamacılarda bulunabilir sanırım
 
@Albatros_65
Merhaba abi, güzelce yıkadıktan sonra saç kurutma ile kurutmak da işe yarayabilir. Ufacık problemden ötürü sanayide hava tabancası aramak bence saçma. Ben direkt wd-40 veya zincir yağını sıkıyorum. İki bisikletime de 4 senedir 2 haftada bir yaparım, daha gevşeyen vida olmadı. Kurulamasanız da birkaç seferden problem çıkacağını zannetmiyorum. :)

Dağ bisikletimle boynuma kadar çamura girdiğim oluyor. :D Hatta bisikletin üstündeki yazılar dahi okunmaz hale geliyor. Suyla tam bir tellak edasıyla yıkayıp geçiyorum. Daha bir problem yaşamadım. :koptum:
 
@seko35.50 Köpüklü sabunla yıkayıp duruladım.Sonrada kuruladım.Ama arka 1.vitese gećmiyor.7vitesin altısı çalışıyor ama 7.sinde çıt sesi gelmiyor.7.basmamda arka aktaricida hareket etmiyor.Arkadaki vidalardan ayarda yaptım olmadı.Sizce neden?Dantel iğnesiyle bütün delikleri kuruladım😂
 
@Albatros_65
Tel çok gergindir ve limitör ayarları bozuktur diye tahmin ediyorum. :)
 
@Kadir İLBAY hm. Limit vidalarıyla bayağı bir oynadım ama olmadı.Yarın biraz daha oynarım😀.Yıkadıktan sonra ayar bozulabiliyor mu?Tazikli su da tutmadım.Şişeyle yıkadım.
 
@Albatros_65
Abi yıkama ile alakalı olduğunu zannetmiyorum. Yıkarken teker söküp takıldıysa yamuk takılmış olabilir. Ya da başka bir sebebten ötürü aktarıcı darbe almış olabilir. Ayar kolay kaçıyorsa kulakta yamulmuş olabilir.

Eğer 7ye atıldığında oynamıyorsa bu limitör ayarına dayandığına, ve telin çok gergin olduğuna işaret. Tam tersi bir örnek 1 den 2 ye atarken oynamaması. Bu da telin çok gevşek olduğunu gösteriyor. Limit ayarları ile oynamak yetmez. Ayar vidasını sıkarak teli de uygun oranda gevşetmek lazım. En basit şekilde her hangi bir ara viteste aktarıcının alt makarası olması gereken diş ile paralel olmalı.

Youtube de açıklayıcı videolar var. Bir göz atabilirsin abi, oldukça yardımı dokunur. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Albatros_65
@Kadir İLBAY teşekkürler kardeşim.Yıkadıktan hemen sonra oldu.Belki suyu dökünce telde oynama felan olmuştur.Yarın bir daha bakayım.
 
Geri