Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kadroları hakkında her şey

Selamlar, forumda yeni başlık oluşturamadığım için kimsenin başlığını kirletmemek adına en uygun yer olarak burayı bulabildim soru sormak için. Uygun değilse kaldırılabilir.

Kendi imkanlarımla restorasyon/modifikasyon arası bir projeye niyetlendim. İkinci el makul fiyatla çelik kadrolu eski bir yol bisikleti alıp dönüştürmeyi planlıyorum. Tereddütte kaldığım bir şeyi sormak istiyorum. Resimdeki görülen kısmın açıklığı (sağ drop out) normal midir yoksa hafiften esnemiş durumda mı. Sol taraf gibi birbirine paralel mi olmalıydı? Yakından incelediğimde bükülmeye bağlı izler göremedim (çatlak vs.) ama yine de emin olamadım. Normal pozisyonu bu hali midir yoksa eğilmiş durumda mı? Boya öncesi düzeltmem gerekecek eğildiyse eğer. Eski tip kadroları bilen üstatlar yardımcı olabilirse sevinirim. Satan arkadaşın açıklamasında Beldesan olduğu yazıyordu ama üzerinde herhangi bir etiket yoktu. Kesin marka belirtemiyorum bu nedenle. Alın borusu üzerinde seri numarası mevcut sadece.198007198006
 
Scudo
@CanTopcu
Bilgim pek yok ancak yandan bakıldığında eşit açıda durması gerekiyor sanırım, arkadan bakıldığında da sağ veya sol borunun sağa sola öne arkaya doğru eğikliğini kontrol et istersen fotoğraflardan görmem mümkün değil o açıyı. Koymayı düşündüğün arka göbek nasıl duruyor bakma şansın var ise bak bence, göbeğin çapraz veya hafif eğik durması bisikletin hareket halinde tekerin kadroya sürtmesine sebep olabilir diye düşünüyorum ?
198009
Bu veya buna benzer mantıkta bir şeyi 2 boru arasındaki eğimi ölçmek için kullanabilirsin, göbek deliklerinden geçirdiğin çubuklar birbirine düz bir şekilde değiyorsa problem yok zannımca ancak resimdeki gibi yamuk veya çapraz durması sürüş anında sıkıntı yaratır düşüncesindeyim. Yanlış bir yorum yaptıysam bilgili birileri düzeltecektir elbet beni, yardımcı olma isteğimden dolayı yanlış bilgi aktardıysam affola şimdiden :)
 
  • Beğen
Tepkiler: CanTopcu
Cevap için teşekkürler. Benim sormak istediğim tam olarak sizin bahsettiğiniz düzlemdeki yamulma değil. Sağ drop outta göbek milinin oturduğu bölümün kendi içinde paralel olup olmaması hali.
 
@CanTopcu
Dediğinizi şimdi anladım, eski kadrolarda durum böyle miydi bilmiyorum ancak sağ yerleşme yerinin, sol göbek milinin yerleştiği yere kıyasla eğimi var ve benim tahminimce bu eğim üretimle vs alakalı olan bir eğim değil çünkü o eğim dümdüz gitmemiş sizde farketmişsinizdir ki ucundan eğilmiş gibi görünüyor. eğim değilde tıraşlanmış dahi olabilir orası pürüzsüz değil tırtıklı bir görünüşü var resimlerden gördüğüm kadarıyla.
198012198013

1980 model bir Peugeot bisikletin back dropout'unu buldum bu yardımcı olacaktır size sanırım. Sağ ve görünebildiği kadarı ile Sol tarafı birbirine oldukça benziyor ancak sizinkinde durum böyle değil.
198014
 
  • Beğen
Tepkiler: CanTopcu ve ByRe4L
@CanTopcu


Selam, alın borusu / head-tube ya da bottom bracket shell üzerinden herhangi bir marka model arayışına gitmenize pek gerek yok. Drop-outlar yeterince kadro setin genel kalitesi ve üretim amacı hakkında yeteri kadar bilgiyi zaten sunmakta. Özetle çok uzatmayacağım, fotograflarını paylaşmış olduğunuz kadro setin drop-outları fazlasıyla deforme olmuş yani hasarlı durumdadır ve düzeltilmeden kullanılması mümkün değildir. Kalite yönünden ise proje anlamında ise vasatın altında olduğu için farklı kadro set arayışını önerebilirim. Ki şu da var, bu denli eski çelik kadrolar için kumlama yönteminin bu şekilde uygulanması kadrolara ciddi ağır hasarlar verebilmektedir.
 
@Doğukan Aksu

Cevabınız için teşekkürler, öğrenmek istediğimi açıklamışsınız. Kadronun genel kalitesi aslında tam da benim istediğim gibi. Kaliteli ya da ender bulunan bir kadro olmadığı için heba olma korkusu yok, gönül rahatlığıyla üzerinde çalışıp işleyişi öğrenmem için yeterli. İleride daha değerli, üst seviye kadrolar elime geçerse ilgilenme işini konuya benden daha hakim insanlara bırakmayı tercih ederim.
 
Elimde bu bisiklet mevcut fakat heryeri sorunlu 1500tl param var bu bisikletin kadrosunu sıfırdan toplamak ve yeni nesil birşey yapmak mı mantıklı yoksa hazır rockrider 520 gibi birşey satın almak mı?Screenshot_20190604-213129_WhatsApp.jpg
 
@Mustafadmrlp
degmez hocam,ikinci elde o laraya gizel bisikletler var.illa ben toplamak istiyorum dersen uygun fiyata iyi bir kadro denk getirebilirsen olur aslinda ama bu kadroya yapilacak yatirim ölüdür
 
@Mustafadmrlp
Fren sistemleriniz iyi durumdaysa bir ihtimal onları değerlendirebilirsiniz derim.
 
Merhabalar.. hem ev durumundan hem kullanım durumumdan dolayi katlanir büyük boy alüminyum kadro (26 inch) Tern marka (Joe) bisiklet düşünüyorum.. kullanım alanım; şehir.. asfalt.. (bolca kaldırım inilip çıkılması muhtemel..) metro, tren, otobüs.. vs.
Soru: katlanır bisikletlerde kadro boylari büyüdükçe (26 inch) katlama yerine/eklemine binen güçte artar değil mi ? ve bundan dolayı yıpranma esneme yada arıza kırılma vs. payı küçük kadrolara göre daha fazla olur mu ? diye bi düşüncem/korkum var. 26 inch katlanır bisiklet kullanıp böyle bi rahatsizlik veya esneme hisseden, duyan eden, nebileyim abanıp kıran oldu mu hiç acaba ? yani uzun lafın kısası büyük boy aluminyum kadro katlanır alınır mı ? (sağlamlık, dayaniklilik açısından hem büyük kadro hem de alüminyum olmasi iyice riski arttırıyor mu ?) pişman eder mi ? tecrübe eden ? duyan ? Tern marka olmasi ömrünü uzatir mi ? vs. vs. sorumun sebebi: bu tip bisikletler satışta ama etrafta kullanan hiç kimse görmüyorum... daha yaygınlaşmadı dicem ama tern 2015ten beridir mevcut. geotech yeni mi çıktı tam bilmiyorum.. mosso muydu o var galiba.
neyse saygılar
 
Merhaba arkadaşlar ikinci el bir bisiklet alayım dedim kazıklandık kadro kırık çıktı aşağıdaki kadro ümit bisiklet kadrosu kırıldığı yerin , acaba kaynak ile o bölgeye metal ile sabitleme kurtarır bu halde satsam para edermi lastiklerde kabak ön fren sorunlu20190728_231404.jpgmı?
 
hiç bilen yokmu?
 
@hntrk
Bunu kimseye satma sende baskasina kazik atmis olursun. Oraya aluminyum köprü atip kaynak yaptirabilirsin.
 
@hntrk
Maalesef şahsi görüşüm bu kadro tamir edilse bile baya büyük sorunlara gebe. Yani kaynağı tuttursanız bile mevcut nokta hem arka tekeri tutması hem de sizin ağırlığınızı büyük ölçüde taşıdığı için ileride kırılması durumunda şu an yaptığınız tasarrufun çok daha üzerinde bir zarara neden olacaktır. Bu noktaya oldukça yük binmekte ve arka tekere gelen her darbe bu noktanın tekrar kırılmasına neden olacaktır. Tahminim 300-400 tl lik bir kadro bu. Bu paralara ne kendi canınızı ne de başkasının canını tehlikeye atmayın:)
 
56 boy yol kadrosu arıyorum fakat bulamadım sizin bildiğiniz var mı sagolun
 
Merhaba benim bisikletim merida big seven 100 2014 varsayalım ki bugün bisikletle bir kaldırımdan atladım metal yorgunluğundan dolayı kadro kırıldı desek garanti kapsamında mi olur yoksa kullanım alanı dışımi olur
 
Bütün ölçüleri tam bize göre ayarlayan yerler var mı? Veya kimler bakar?
 
Geri