Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Çok teşekkürler...🙏
Forumda bir çok yeni başlayanın yaptığı (ben dahil) bir hatayı yapmamanız için küçük bir hatırlatma yapmak istedim. Spartiat söylemiş ama ben tekrar edeyim.
Bisikleti buldunuz diyelim, almaya gittiniz ama kadro boyu büyük.
Satıcı "bunu başka yerde bulamazsınız seleyi gidonu ayarlar kullanırsınız sorun olmaz" söylemine aldanmayın. Yanlış kadro boyu almak sizi bisikletten soğutur. Lütfen bu konuda hassas davranın.
Şimdiden iyi sürüşler dilerim.
 
Scudo
Bisikleti buldunuz diyelim, almaya gittiniz ama kadro boyu büyük.
Kadro boyu bacak boyu(boyumuzun uzunluğu) ile ilgili bir durum galiba. Yanlış anlamadım dimi?
 
Aslında sadece bacak boyu değil, işin içinde omuz genişliği, kol uzunluğu, üst beden uzunluğu gibi detaylarda var.
Spartiat ın dediği gibi size 41 uygun gibi kağıt üstünde. Ancak bisiklete bindiğinizde kendinizi nasıl hissettiğiniz de önemli. Gidona çok eğiliyor musunuz? pedallara erişim rahatmı vs.
Burada anahtar nokta denediğiniz bisiklet haddinden büyük veya küçükse ancak satıcı bu bisikletin size tam olduğunu söylüyorsa, inanmayın.

NOT: Kadro boyu konusunda forumda çok fazla konuşuldu. Bence incelemenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: gözdee
Peugeot T18 (linki örnek olarak verdim. Peugeot TR sitesinde ürün görünmüyor, başka sitelerde verdiğim linkten 1000 lira kadar daha ucuza var, mesela bu. Model yılı farklılıkları olabilir)
Mosso Legarda 2221 LSM H

En önemli farkları T18'in V frenli, Legarda'nın hidrolik disk frenli olması.
Vites sistemleri fren-vites kolları hariç aynı. Fark işlevi etkilemiyor.
Legarda'nın lastikleri T18'den çok az daha kalın. İkisi de Mitas'In lastiklerini kullanmış. Belki bisikletin ilk değiştirmek isteyeceğiniz bileşeni bu lastikler olur.

Fren hariç ikisi birbirine çok yakın bisikletler. Bulabildiğiniz fiyatlara ve yerelde bulunabilirliğine göre, yakın fiyatlardaysa hatta birkaç yüz liraya kadar daha yüksekse Legarda'yı tercih etmek daha iyi bir seçim olur diye düşünüyorum.

Hangisini alırsanız alın, kadro boyu seçimine mutlaka dikkat edin. Ben en başta "41 kadro civarı uygun olur" diye yazmıştım ama size tam olarak uygunluğundan emin olun, satıcının elindekine razı olmayın. T18'in 38 ve 43 cm, Legarda'nın 41 ve 46 cm modelleri var ama her marka ve kadro yapısının ölçüleri kendine göre. İdeali bulmanın yolu denemek. Online olarak satın alınacaksa bayilerde benzer modeller denenebilir ya da forumdaki farklı boy bile olsa aynı modellerin kullanıcılarından bilgi alınıp karşılaştırma yapılabilir. Legarda'daki ayarlı gidon boğazı konfor için ekstra ayarlama ya da kadro seçimi konusunda yapılan hataları bir yere kadar telafi edebilme kolaylığı sunuyor. Diğerine de takılabilir tabii ama ek masraf.

Çok beğendim için Mosso Infınıty V modelini size sormak istedim. Yorumunuzu merak ediyorum.
Rica etsem Legarda 2221 lsm h ile Infınıty V modelini kıyaslayabilir misiniz acaba?
Çok teşekkür ederim...
 
Çok beğendim için Mosso Infınıty V modelini size sormak istedim. Yorumunuzu merak ediyorum.
Rica etsem Legarda 2221 lsm h ile Infınıty V modelini kıyaslayabilir misiniz acaba?
Çok teşekkür ederim...

(link)
(link)

Infinity 3.2 kg ağır. Bunun temel nedenleri kadro yapısı, bagaj, sepet, çamurluklar olmalı.
Infinity'nin frenleri V, Legarda'nın hidrolik disk.
Infinity 7 vites, önde vites yok, tek vites kolu çevirmeli; Legarda 21 vites.
Lastiği krem renk ve 2mm daha kalın.
Diğer özellikler benzer.

Toplamda Legarda daha aktif bir bisiklet, diğeri klasik Hollanda tipi şehir bisikleti.

Bagaj ve çamurluklu model tercih edilirse Mosso'nun Legarda bazlı iki şehir bisikleti daha var: Hidrolik frenli (link) ve v frenli (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: gözdee
Herkese merhaba arkadaslar. Harika bir site keşfettiğim icin çok mutluyum. Hemen yardim istegime geceyim:
1994 yılından beri bisiklet kullanmiyordum son gunlerde arastirmaktan cok yoruldum. Sizi bulana kadar da saglikli bilgi edinemedim. Ankara icinde sadece sehir yollarında surebilecegim gunluk islerimi göreceğim bir bisiklet istiyorum. Butceme gore takip beğendiklerim sunlar:

- Decathlon Elops 120 ve 520
- Salcano Oxford
- Carraro Julio, Juliet
- Mosso Infinity
- Romet Sonata
- Bisan Serenity S

=Bunlardan bazilarini bayilerde gordum ve denedim, en konforlu hissettiğim Elops oldu. Edindigim fikir eksi olarak, yokuşlarda zorlanacağım, mekanik arızası çok olan ve daha ağır bisikletler olduğu yönünde. Bunlar arasından ya da görsel ve kullanış acısından benzer ve varsa daha iyileri nelerdir?



- Decathlon Riverside 100 - 500
- Kron TX 75-100
- Mosso Legarda serisi
- Bianchi Travel

=Bunlar ise daha risksiz duruyor. Ama ne kadar konforlu olur bilemem ELOPS dik oturdum sayesinde baya mercedes gibiydi :) Amatorlugum icin kusura bakmayın lütfen. Sıfırdan bisiklet alacak biri gibi düşünebilirsiniz. Yardimlarinizi bekliyorum.

Bunlar arasından olmak zorunda degil tecrübenizle bana tavsiye verirseniz en 1-2 gun icinde edinmek istiyorum. Sevgiler saygılar
 
Herkese merhaba arkadaslar. Harika bir site keşfettiğim icin çok mutluyum. Hemen yardim istegime geceyim:
1994 yılından beri bisiklet kullanmiyordum son gunlerde arastirmaktan cok yoruldum. Sizi bulana kadar da saglikli bilgi edinemedim. Ankara icinde sadece sehir yollarında surebilecegim gunluk islerimi göreceğim bir bisiklet istiyorum. Butceme gore takip beğendiklerim sunlar:

- Decathlon Elops 120 ve 520
- Salcano Oxford
- Carraro Julio, Juliet
- Mosso Infinity
- Romet Sonata
- Bisan Serenity S

=Bunlardan bazilarini bayilerde gordum ve denedim, en konforlu hissettiğim Elops oldu. Edindigim fikir eksi olarak, yokuşlarda zorlanacağım, mekanik arızası çok olan ve daha ağır bisikletler olduğu yönünde. Bunlar arasından ya da görsel ve kullanış acısından benzer ve varsa daha iyileri nelerdir?



- Decathlon Riverside 100 - 500
- Kron TX 75-100
- Mosso Legarda serisi
- Bianchi Travel

=Bunlar ise daha risksiz duruyor. Ama ne kadar konforlu olur bilemem ELOPS dik oturdum sayesinde baya mercedes gibiydi :) Amatorlugum icin kusura bakmayın lütfen. Sıfırdan bisiklet alacak biri gibi düşünebilirsiniz. Yardimlarinizi bekliyorum.

Bunlar arasından olmak zorunda degil tecrübenizle bana tavsiye verirseniz en 1-2 gun icinde edinmek istiyorum. Sevgiler saygılar

İlk gruptakilerin ağır olduğu ve yokuşta zorlayacağı doğru ama genelde mekanik arızaları diğer bisikletlerden çok olmaz. Bu grupta Romet Sonata göbekten 3 vitesle diğerlerinden ayrılıyor. Vitesi daha çok düz yola uygun, servis için işten az çok anlayan bisikletçiye ihtiyaç duyar, her bisikletçinin bu kadarını yapabilmesini bekleriz ama aslında o vitesin servisini yapamayacak çok fazla bisikletçi var. İlk grupta Alüminyum kadrolu Carraro Juliet ve Mosso Infinity daha cazip görünüyor.

İkinci grupta Riverside'lar hariç diğerleri birbirine yakın görünüyor ama bileşen seçimi bakımından Mosso Legarda'lar belirgin önde. Riverside 100 çelik kadrosu ve vites seçimiyle bu grupta tercih sırasının sonundan biraz öteye, grubun dışına gitmeli. Riverside 500 ise ileride ikili aynakol ihtiyacı gerektirebilecek olsa da daha iyi vites seçimine sahip, Shimano grubundakilerin aksine hem yükseltme hem düşürme için baş parmakla basılarak çalışıp alışmayı gerektiren mandalları gibi benzer bisikletlerde yaygın olanların dışında bileşenler kullanıyor olsa da bunların kaliteli olması nedeniyle bu gruptaki iyi seçimlerden biri. Bu grupta bence en cazip görünen Mosso Legarda'lar ama yine de tam modeline bağlı tabii. Legarda'nın giriş modeli xx21'ler bile listedeki rakiplerinden iyi ancak bir üst seçime çıkılmasından itibaren ilk bakışta dikkat edilmeyen birçok bileşen belirgin yükseldiğinden bütçeye uygun olduğu sürece xx24 ve üstü Legarda'lara yönelmeyi tavsiye ederim.
 
İlk gruptakilerin ağır olduğu ve yokuşta zorlayacağı doğru ama genelde mekanik arızaları diğer bisikletlerden çok olmaz. Bu grupta Romet Sonata göbekten 3 vitesle diğerlerinden ayrılıyor. Vitesi daha çok düz yola uygun, servis için işten az çok anlayan bisikletçiye ihtiyaç duyar, her bisikletçinin bu kadarını yapabilmesini bekleriz ama aslında o vitesin servisini yapamayacak çok fazla bisikletçi var. İlk grupta Alüminyum kadrolu Carraro Juliet ve Mosso Infinity daha cazip görünüyor.

İkinci grupta Riverside'lar hariç diğerleri birbirine yakın görünüyor ama bileşen seçimi bakımından Mosso Legarda'lar belirgin önde. Riverside 100 çelik kadrosu ve vites seçimiyle bu grupta tercih sırasının sonundan biraz öteye, grubun dışına gitmeli. Riverside 500 ise ileride ikili aynakol ihtiyacı gerektirebilecek olsa da daha iyi vites seçimine sahip, Shimano grubundakilerin aksine hem yükseltme hem düşürme için baş parmakla basılarak çalışıp alışmayı gerektiren mandalları gibi benzer bisikletlerde yaygın olanların dışında bileşenler kullanıyor olsa da bunların kaliteli olması nedeniyle bu gruptaki iyi seçimlerden biri. Bu grupta bence en cazip görünen Mosso Legarda'lar ama yine de tam modeline bağlı tabii. Legarda'nın giriş modeli xx21'ler bile listedeki rakiplerinden iyi ancak bir üst seçime çıkılmasından itibaren ilk bakışta dikkat edilmeyen birçok bileşen belirgin yükseldiğinden bütçeye uygun olduğu sürece xx24 ve üstü Legarda'lara yönelmeyi tavsiye ederim.

Hocam çok ama çok teşekkür ederim. O halde hepsini kafamdan silip dediğiniz gibi uygun bir mosso legarda alıyorum. Önerdiğiniz ürün pahalı ama anladığım kadarıyla xx21 ve üzeri olan hepsi işimi görecek gibi. Şimdi düzgün bir satıcı bulmalıyım. Editledim, fiyat aldığım yerde Juliett de mevcut.

Legarda 2121 msm 4900

Legarda 2121 mdm disk 4999

Legardo 2124 msm 5200

Aldığım rakamlar bu şekilde. Kurulumlu teslim alıp sürerek gideceğim. Çok model farklı olduğu için yine kafam karıştı ama arada çok dişe dokunur fark yok
 
Son düzenleme:
Hocam çok ama çok teşekkür ederim. O halde hepsini kafamdan silip dediğiniz gibi uygun bir mosso legarda alıyorum. Önerdiğiniz ürün pahalı ama anladığım kadarıyla xx21 ve üzeri olan hepsi işimi görecek gibi. Şimdi düzgün bir satıcı bulmalıyım

Bence doğrudan diğerlerini silmeyin, yazdıklarımı sadece öneri olarak görün.
Bisiklet seçimde en doğru kararı kullanacak olan kişi verir. Legarda benim için benzer modeller arasında en iyisi olabilir ama belki siz onda değil, dik duruşlu bir şehir bisikletinde rahat edeceksiniz. Belki Legarda'ların tarzı hoşunuza gitmeyecek, görsel olarak daha çok beğendiğiniz bir model aklınızda kalacak. Belki birisi "Mosso'lar kronik sorunlu, Carraro alsaydın" diyecek, başka biri "Carraro'lar gülle gibi, Kron al daha iyi" diyecek.
Farklı görüşleri değerlendirmeye, bisikletleri görüp denemeye, videolarını izlemeye zaman ayırın, emin olunca gidip içinize sineni alın.

Legarda'larda 21 vitesin üstünü tavsiye etmemin nedeni tam olarak şu: 21 viteslilerde teker göbekleri U-Link, arka göbek vidalı rubleye uygun, rublenin dişlileri eski modellerde 14-28, yeni modellerde 14-34, ön attırıcı Tourney, aynakol Tourney, orta göbek (link). Arka attırıcı ve kollar hariç vites sistemi ve göbeklerin olabilecek en hesaplı bileşenlerden seçildiğini söyleyebiliriz. Bu haliyle bile diğer markaların aynı seviyedeki modellerine denk, hatta az daha iyi. 21 vitesin üstünde ise bunların yerine daha "olması gereken" bileşenler gelmeye başlıyor. 24 viteslide ön ve arka göbekler ile ruble değişiyor; 27'de arka attırıcı, orta göbek ve aynakol vites sayısının artışına bağlı olarak mecburen daha iyi modelleriyle değişiyor, 30'da daha da iyileşiyor.
Bunların hepsi "olsa iyi olur" ya da hobi olarak kendini kaptırınca yavaş yavaş olması istenecek şeyler. Kullanıcıya bağlı olarak hiçbir zaman ihtiyaç duyulmama şansı da var.
 
Bence doğrudan diğerlerini silmeyin, yazdıklarımı sadece öneri olarak görün.
Bisiklet seçimde en doğru kararı kullanacak olan kişi verir. Legarda benim için benzer modeller arasında en iyisi olabilir ama belki siz onda değil, dik duruşlu bir şehir bisikletinde rahat edeceksiniz. Belki Legarda'ların tarzı hoşunuza gitmeyecek, görsel olarak daha çok beğendiğiniz bir model aklınızda kalacak. Belki birisi "Mosso'lar kronik sorunlu, Carraro alsaydın" diyecek, başka biri "Carraro'lar gülle gibi, Kron al daha iyi" diyecek.
Farklı görüşleri değerlendirmeye, bisikletleri görüp denemeye, videolarını izlemeye zaman ayırın, emin olunca gidip içinize sineni alın.

Legarda'larda 21 vitesin üstünü tavsiye etmemin nedeni tam olarak şu: 21 viteslilerde teker göbekleri U-Link, arka göbek vidalı rubleye uygun, rublenin dişlileri eski modellerde 14-28, yeni modellerde 14-34, ön attırıcı Tourney, aynakol Tourney, orta göbek Arka attırıcı ve kollar hariç vites sistemi ve göbeklerin olabilecek en hesaplı bileşenlerden seçildiğini söyleyebiliriz. Bu haliyle bile diğer markaların aynı seviyedeki modellerine denk, hatta az daha iyi. 21 vitesin üstünde ise bunların yerine daha "olması gereken" bileşenler gelmeye başlıyor. 24 viteslide ön ve arka göbekler ile ruble değişiyor; 27'de arka attırıcı, orta göbek ve aynakol vites sayısının artışına bağlı olarak mecburen daha iyi modelleriyle değişiyor, 30'da daha da iyileşiyor.
Bunların hepsi "olsa iyi olur" ya da hobi olarak kendini kaptırınca yavaş yavaş olması istenecek şeyler. Kullanıcıya bağlı olarak hiçbir zaman ihtiyaç duyulmama şansı da var.

Başkalarından ziyade sizin gibi profesyonellerin yorumu kararımı etkiliyor hocam. Ben de hobilerimi anlatırken sizin gibi oluyorum. Cevaplarınızın teknik kısmını anlamasam bile bana gerçekten çok faydalı oldu. Dik duruşlu şehir bisikletleri gerçekten dediğiniz gibi beni rahat hissettiriyor. Ama onlarda da her yola gelemeyecek olmaları rahatsız edici. Dikkat edeceğim husus 24 vitesli legarda olması bir de bugün almaya gideceğim sanırım o yüzden yoğun yazıyorum. Gideceğim yerde dediğim gibi juliet modeli de var artık üstünde biner bakar mıyım ne yaparım göreceğim:) ama trekking alacaksam en azından decathlon almamak konusunda elememi yaptım. 1-2 saat içinde gidip mosso ve carraro olanlar arasından seçim yapacağım. Disk frenin önemini hala anlamış değilim bu arada:) arada bazı modellerde 1000 lira oynuyor. Elops’daki duruşumu hala sağlayan bir bisikletle karşılaşmadım hala.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Başkalarından ziyade sizin gibi profesyonellerin yorumu kararımı etkiliyor hocam. Ben de hobilerimi anlatırken sizin gibi oluyorum. Cevaplarınızın teknik kısmını anlamasam bile bana gerçekten çok faydalı oldu. Dik duruşlu şehir bisikletleri gerçekten dediğiniz gibi beni rahat hissettiriyor. Ama onlarda da her yola gelemeyecek olmaları rahatsız edici. Dikkat edeceğim husus 24 vitesli legarda olması bir de bugün almaya gideceğim sanırım o yüzden yoğun yazıyorum. Gideceğim yerde dediğim gibi juliet modeli de var artık üstünde biner bakar mıyım ne yaparım göreceğim:) ama trekking alacaksam en azından decathlon almamak konusunda elememi yaptım. 1-2 saat içinde gidip mosso ve carraro olanlar arasından seçim yapacağım. Disk frenin önemini hala anlamış değilim bu arada:) arada bazı modellerde 1000 lira oynuyor. Elops’daki duruşumu hala sağlayan bir bisikletle karşılaşmadım hala.

Trekking bisikletlerde doğru kadro boyuyla, ince ayarlarla, spacer ve ayarlı gidon boğazıyla (Legarda'larda standart, olmayanlarda sonradan takılabilir) istenen dik oturuş sağlanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus06
Trekking bisikletlerde doğru kadro boyuyla, ince ayarlarla, spacer ve ayarlı gidon boğazıyla (Legarda'larda standart, olmayanlarda sonradan takılabilir) istenen dik oturuş sağlanabilir.

hocam geldim dükkana legarda 2124 v fren siyah için çok güzel bir fiyat aldım ancak altımdaki aracı bırakıp tekrar gitmem gerekti o zamana kadar buraya yazmak istedim. Açıkçası Juliette’den daha çok beğendim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim umarım iyi bir bisiklettir
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
hocam geldim dükkana legarda 2124 v fren siyah için çok güzel bir fiyat aldım ancak altımdaki aracı bırakıp tekrar gitmem gerekti o zamana kadar buraya yazmak istedim. Açıkçası Juliette’den daha çok beğendim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim umarım iyi bir bisiklettir

İyi bir bisiklet.
Alırken kadro boyu konusuna dikkat edin. Satıcıda farklı boylar varsa doğrusunu bulmada sorun olmaz ama tek boy varsa uygun olmasa da onu almaya ikna etmeye çalışmaları mümkün. Her satıcı yapmaz tabii ama dikkatli olmak lazım. Boy ve mümkünse iç bacak boyu bilgilerini ve satıcıdaki kadro boylarını yazarsanız, hatta hazır deneme imkanı varken binmiş durumda yandan bir fotoğraf paylaşabilirseniz satın almadan önce kadro boyunun uygunluğu konusunda fikir bildirenler olur.
Legarda'da kabaca 1.70 ve üstüne 46, 1.78 civarından sonra 51, 1.85'ten daha uzunlar için 56 kadro iyi oluyor.
 
İyi bir bisiklet.
Alırken kadro boyu konusuna dikkat edin. Satıcıda farklı boylar varsa doğrusunu bulmada sorun olmaz ama tek boy varsa uygun olmasa da onu almaya ikna etmeye çalışmaları mümkün. Her satıcı yapmaz tabii ama dikkatli olmak lazım. Boy ve mümkünse iç bacak boyu bilgilerini ve satıcıdaki kadro boylarını yazarsanız, hatta hazır deneme imkanı varken binmiş durumda yandan bir fotoğraf paylaşabilirseniz satın almadan önce kadro boyunun uygunluğu konusunda fikir bildirenler olur.
Legarda'da kabaca 1.70 ve üstüne 46, 1.78 civarından sonra 51, 1.85'ten daha uzunlar için 56 kadro iyi oluyor.

Bugün alacağım hocam 46 sanırım benim için ideal boy olacak. Boyum 176
 
Bugün alacağım hocam 46 sanırım benim için ideal boy olacak. Boyum 176

Hayırlısı olsun. 46 ve 51 olur. Ben 1.75'im, bende 46 var, 51'de de rahat ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: webwebi
İlk gruptakilerin ağır olduğu ve yokuşta zorlayacağı doğru ama genelde mekanik arızaları diğer bisikletlerden çok olmaz. Bu grupta Romet Sonata göbekten 3 vitesle diğerlerinden ayrılıyor. Vitesi daha çok düz yola uygun, servis için işten az çok anlayan bisikletçiye ihtiyaç duyar, her bisikletçinin bu kadarını yapabilmesini bekleriz ama aslında o vitesin servisini yapamayacak çok fazla bisikletçi var. İlk grupta Alüminyum kadrolu Carraro Juliet ve Mosso Infinity daha cazip görünüyor.

İkinci grupta Riverside'lar hariç diğerleri birbirine yakın görünüyor ama bileşen seçimi bakımından Mosso Legarda'lar belirgin önde. Riverside 100 çelik kadrosu ve vites seçimiyle bu grupta tercih sırasının sonundan biraz öteye, grubun dışına gitmeli. Riverside 500 ise ileride ikili aynakol ihtiyacı gerektirebilecek olsa da daha iyi vites seçimine sahip, Shimano grubundakilerin aksine hem yükseltme hem düşürme için baş parmakla basılarak çalışıp alışmayı gerektiren mandalları gibi benzer bisikletlerde yaygın olanların dışında bileşenler kullanıyor olsa da bunların kaliteli olması nedeniyle bu gruptaki iyi seçimlerden biri. Bu grupta bence en cazip görünen Mosso Legarda'lar ama yine de tam modeline bağlı tabii. Legarda'nın giriş modeli xx21'ler bile listedeki rakiplerinden iyi ancak bir üst seçime çıkılmasından itibaren ilk bakışta dikkat edilmeyen birçok bileşen belirgin yükseldiğinden bütçeye uygun olduğu sürece xx24 ve üstü Legarda'lara yönelmeyi tavsiye ederim.
Selamlar, inanilmaz bir sekilde ben de kiz arkadasima bir bisiklet arastirmasi yapiyordum ve daha dun yazilmis olan bu yorumu gordum. Antalya'da keyif ve gezi amacli kisa-orta mesafe almak istiyoruz biz de. Sizin dediginiz gibi Carraro Juliet ve Mosso Infinity arasinda kalmistik. Bunlarin ozelliklerine baktim fakat hangisinin daha avantajli oldugunu cikaramadim. Mesela Infinity nin kadrosu aluminum 6061 ve masasi rigit(ne demek bilmiyorum) iken Juliet in kadrosu 1.1/8" YARI ENTEGRE (ne oldugu hakkinda hicbir fikrim yok) ve masasi celik rigit.

Sizden ricam, sadece komponentler uzerinde konusacak olursak hangisi daha avantajli bir bisiklet olacaktir fikrinizi belirtir misiniz? Simdiden tesekkurler.
 
Selamlar, inanilmaz bir sekilde ben de kiz arkadasima bir bisiklet arastirmasi yapiyordum ve daha dun yazilmis olan bu yorumu gordum. Antalya'da keyif ve gezi amacli kisa-orta mesafe almak istiyoruz biz de. Sizin dediginiz gibi Carraro Juliet ve Mosso Infinity arasinda kalmistik. Bunlarin ozelliklerine baktim fakat hangisinin daha avantajli oldugunu cikaramadim. Mesela Infinity nin kadrosu aluminum 6061 ve masasi rigit(ne demek bilmiyorum) iken Juliet in kadrosu 1.1/8" YARI ENTEGRE (ne oldugu hakkinda hicbir fikrim yok) ve masasi celik rigit.

Sizden ricam, sadece komponentler uzerinde konusacak olursak hangisi daha avantajli bir bisiklet olacaktir fikrinizi belirtir misiniz? Simdiden tesekkurler.

Kadro ve maşa her iki modelde de aynı, farklı ifade edilmesi kafanızı karıştırmasın.

Juliet'in belirgin avantajı önde 42-34-24 dişli üçlü aynakol olması. Infinity tekli aynakoluyla düz şehir içi bisikleti, Juliet kullanım açısından daha esnek.

Infinity'nin 14-34 ruble ve TY300 arka attırıcısı Juliet'tekilerden çok az daha iyi. Juliet'te 14-28 ruble ve TY200 attırıcı var. TY200 attırıcı 14-34 uyumlu ama üçlü aynakolda 14-28'in üstüne çıkılması önerilmiyor. Ama 42-34-24 aynakolla 14-28 yeterince iyi yokuş performansı sunar zaten, o yüzden bu detaylara takılmaya pek gerek yok.

Infinity'de çevirmeli vites kolu var, Juliet'te mandallı. Kişisel olarak mandallıyı daha verimli buluyorum ama bu kullanıcıya kalmış bir konu.

Lastikler Juliet'te CST, Infinity'de Mitas. Birbirlerine denk görülen lastikler ama Mitas hakkında pek olumlu tecrübelerim olmadığından ben tercihimi CST'den yana kullanırdım.

Çok önemli bir konu değil ama Infinity'nin sepeti daha kullanışlı görünse de sadece üstten bağlı olduğu için sarkmaya müsait, Juliet'in sepeti fazla büyük delikli olduğundan içine ayrı bir sepet koymadan çok kullanışlı olmasa da alttan da bağlı olması nedeniyle daha sağlam. Infinity tercih edilirse Juliet'in alttaki bağlantısına benzer bir destek uydurmak faydalı olur.

Diğer özellikler benzer, buradan sonrası tasarım tercihi, bütçe ve bulunabilirlik konusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
selamun aleyküm youtubeye baktım arnica markasının incelemelerine rastlayamadım arnica xtreme rx-9 modeli 4000 tl değer mi acaba.Elimizde kalmasın Bir şey daha seçenekler şunlar:arnica xtreme rx9hd(3800),kron x75md(3450),salcano ng950hd(4000),salcono ng750md(4600)salcono lion(3850) hangisini tercih etmek daha mantıklıdır şimdiden teşekkür ederim
 
Hayırlısı olsun. 46 ve 51 olur. Ben 1.75'im, bende 46 var, 51'de de rahat ediyorum.
Hocam umarım erken görebilirsiniz:) almaya geldiğim mağazanın yanında 2224 buldum. Yani 21 değil de 22 rengi daha güzel geldi bana. Arada fark olup olmadığını çok anlayamadım sizce tercih etmeli miyim aynıysa sadece renge göre davranacağım
 
Son düzenleme:
Kadro ve maşa her iki modelde de aynı, farklı ifade edilmesi kafanızı karıştırmasın.

Juliet'in belirgin avantajı önde 42-34-24 dişli üçlü aynakol olması. Infinity tekli aynakoluyla düz şehir içi bisikleti, Juliet kullanım açısından daha esnek.

Infinity'nin 14-34 ruble ve TY300 arka attırıcısı Juliet'tekilerden çok az daha iyi. Juliet'te 14-28 ruble ve TY200 attırıcı var. TY200 attırıcı 14-34 uyumlu ama üçlü aynakolda 14-28'in üstüne çıkılması önerilmiyor. Ama 42-34-24 aynakolla 14-28 yeterince iyi yokuş performansı sunar zaten, o yüzden bu detaylara takılmaya pek gerek yok.

Infinity'de çevirmeli vites kolu var, Juliet'te mandallı. Kişisel olarak mandallıyı daha verimli buluyorum ama bu kullanıcıya kalmış bir konu.

Lastikler Juliet'te CST, Infinity'de Mitas. Birbirlerine denk görülen lastikler ama Mitas hakkında pek olumlu tecrübelerim olmadığından ben tercihimi CST'den yana kullanırdım.

Çok önemli bir konu değil ama Infinity'nin sepeti daha kullanışlı görünse de sadece üstten bağlı olduğu için sarkmaya müsait, Juliet'in sepeti fazla büyük delikli olduğundan içine ayrı bir sepet koymadan çok kullanışlı olmasa da alttan da bağlı olması nedeniyle daha sağlam. Infinity tercih edilirse Juliet'in alttaki bağlantısına benzer bir destek uydurmak faydalı olur.

Diğer özellikler benzer, buradan sonrası tasarım tercihi, bütçe ve bulunabilirlik konusu.
Anlasildi, juliet aldik yorumlarinizin katkisiyla, ayni zamanda dizaynini halihazirda daha guzel buluyorduk. Harika bir petrol mavisi rengi gelmis. Cok tesekkurler ilginiz icin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri