Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

arkadaşlar cümleten selam,
Carraro Sportive 225 - 24vites olanı nasıldır sizce tavsiye edermisiniz?
bu modele denk kron tx150 hd 'de alabilirsin diyor bisikletçi ama ikisini yan yana getirdiğimde carraro kalite hissiyatı daha iyi duruyor.
boyum 1.64 kadro 41 ideal midir ?

herkese şimdiden teşekkürler

(link) sadece kalite hissiyatı bakımından değil, bileşenleri bakımından da daha iyi. Üstelik (link)'de normalde 3x8 vitesli bisiklette kullanılmaması gereken 3x7 - 3x6 vites uyumlu ön attırıcı (link) var. Baştan vites sorunu yaşatma potansiyeli taşıyor.

1717266149196.png

1717266218112.png
 
  • Beğen
Tepkiler: tioma
Scudo
bilgi için teşekkürler @Spartiat benim teknik bilgim yok yazılan özelliklerle mukayese etmeye çalışıyorum değerli bilgilendirmeniz için tekrar teşekkür ederim.
peki bu model için ne diyorsunuz alınası bir model dediğinizi anlıyorum bu modele denk veya 1-2 tık üstü gerek bu marka olsun gerek başka bir marka olsun model öneriniz var mıdır? kısmetse yarın almaya gideceğim.
 
bilgi için teşekkürler @Spartiat benim teknik bilgim yok yazılan özelliklerle mukayese etmeye çalışıyorum değerli bilgilendirmeniz için tekrar teşekkür ederim.
peki bu model için ne diyorsunuz alınası bir model dediğinizi anlıyorum bu modele denk veya 1-2 tık üstü gerek bu marka olsun gerek başka bir marka olsun model öneriniz var mıdır? kısmetse yarın almaya gideceğim.

Bütçe yettiği sürece 3x7 vitesli, vidalı rubleli giriş modellerini tercih etmemekte fayda var. Onların üstündeki modeller daha iyi bileşenlerle oluşturulmuş, gelişmeye açık ve kullancısını üzmeyecek modeller. Sportive 225 ve benzerleri bu alt grubu geçip F/P ürünlerin başladığı aşamada, bütçeyi fazla yükseltmeden alınabilecek iyi modeller.
3x4 viteslilerden (link) ve (link) benzer modeller, 225 az daha iyi. Çok daha uygun fiyata bulunursa Mosso tercih edilebilir, fiyatlar yakınsa Carraro. Benzer model olarak (link) var ama bunda da Kron TX 150'deki hatalı parça seçimi var.
Bunların dışında bütçe içinde ne kadar üst modele çıkılabiliyorsa o kadar iyi, çünkü sonradan yapılacak yükseltmeler daha pahalıya patlıyor. 3x9, 2x9 ve üstü vitesli modellerde hem daha iyi dişli oranları bulunuyor, hem genel bileşen kalitesi daha da iyileşiyor. Üreticilerin resmi sitelerinden kabaca bütçenizle hangi modellere ulaşabileceğinize bakabilirsiniz. Genelde piyasada bu fiyatlardan daha ucuza bulunabiliyorlar:
(link)
(link)
(link)
 
Carraro Sportive 227C modeli nasıldır? Cues sistemler Alivio kıvamında deniyor, piyasada uygun fiyatlı Altus Tourney kaynıyor. Deore olan Bianchi T0011x3 de uygun kadro boyu, detaylı görsel, göbek bilgisi ve ağırlık bilgisi bulamadım bir türlü...
 
Carraro Sportive 227C modeli nasıldır? Cues sistemler Alivio kıvamında deniyor, piyasada uygun fiyatlı Altus Tourney kaynıyor. ...

Hoşgeldin Shimano CUES ve devamına göz atabilirsiniz. Öncesine de tabii.

...Deore olan Bianchi T0011x3 de uygun kadro boyu, detaylı görsel, göbek bilgisi ve ağırlık bilgisi bulamadım bir türlü...

Bisiklet üreticilerimiz tek bir görselle işi geçiştirmeye bayılıyor. Ağırlık bilgisi hiç vermezler, bahane farklı boyların farklı ağırlıkta olduğu ama en küçük kadro ile en büyük kadronun aralığını ya da ortalamasını verebilirler.

T0011X3ISG-TR_13.jpg


Resimde Deore aynakol olmasına rağmen ürün özelliklerinde Prowheel aynakol olduğu yazıyor. Deore aynakolda hollowtech göbek görünüyor ama Prowheel'de kare mil bile gelebilir. Muhtemelen üretim aşamasında uygun ne bulurlarsa onu kullandıkları için marka model belirtmemişlerdir. Frenleri de Promax. Deore setle yükselen fiyatı Prowheel ve Promax ile dengelemeye çalışmışlar ama bu bileşenlerin Shimano'dan kullanıldığı ve gidondan kilitli süspansiyonlu maşa gibi ek bir masrafı olan Mosso Legarda 2330 ile aynı fiyata getirebilmişler. Muhtemelen bu bileşenleri olması gerektiği gibi kullansalardı Carraro 230/330 fiyatına gelirdi, fiyat avantajı olmazdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokbann
Bisiklet üreticilerimiz tek bir görselle işi geçiştirmeye bayılıyor. Ağırlık bilgisi hiç vermezler, bahane farklı boyların farklı ağırlıkta olduğu ama en küçük kadro ile en büyük kadronun aralığını ya da ortalamasını verebilirler.

T0011X3ISG-TR_13.jpg


Resimde Deore aynakol olmasına rağmen ürün özelliklerinde Prowheel aynakol olduğu yazıyor. Deore aynakolda hollowtech göbek görünüyor ama Prowheel'de kare mil bile gelebilir. Muhtemelen üretim aşamasında uygun ne bulurlarsa onu kullandıkları için marka model belirtmemişlerdir. Frenleri de Promax. Deore setle yükselen fiyatı Prowheel ve Promax ile dengelemeye çalışmışlar ama bu bileşenlerin Shimano'dan kullanıldığı ve gidondan kilitli süspansiyonlu maşa gibi ek bir masrafı olan Mosso Legarda 2330 ile aynı fiyata getirebilmişler. Muhtemelen bu bileşenleri olması gerektiği gibi kullansalardı Carraro 230/330 fiyatına gelirdi, fiyat avantajı olmazdı.

Bazı satıcılarda aynakol ve frenler Shimano olarak girilmiş, arayıp teyit etmek gerekiyor. Küçük şehirde yaşamanın dezavantajı olarak gidip deneyerek alma imkanı da bulunmuyor. İnternetten de uğraşmak gerekiyor bir türlü. Amortisöre ihtiyaç duymadığım için kitlenebilir olsa bile ağırlık yapmasından mütevellit buna bakmaktayım..
 
An itibariyle Bianchi T0011x3 Deore aynakol ve MT-200 frenli modeli satın almış bulunmaktayım. Yarın kargoya verilecek. İnternette fotoğraf bulmak çok zor, satıcının göndermiş olduklarını şuraya iliştireyim.
Almış olduğum bilgilere göre aynakol ve fren sistemi kutudan rastgele çıktığı söylenmekte. Bazen Prowheel bazen Shimano çıkıyormuş. Ağırlık mevzusuna da değindim 12.5 13 kilogram arasında olduğunu söyledi. Tabii geldikten sonra ölçmemin imkanı yok ama Mosso Legarda 2330 a göre hafif (amortisör yok)
 

Dosyalar

  • IMG-20240605-WA0025.jpg
    IMG-20240605-WA0025.jpg
    73,2 KB · Okunma: 49
  • IMG-20240605-WA0024.jpg
    IMG-20240605-WA0024.jpg
    104,3 KB · Okunma: 54
  • IMG-20240605-WA0023.jpg
    IMG-20240605-WA0023.jpg
    121,5 KB · Okunma: 54
  • IMG-20240605-WA0022.jpg
    IMG-20240605-WA0022.jpg
    95,4 KB · Okunma: 52
  • IMG-20240605-WA0021.jpg
    IMG-20240605-WA0021.jpg
    97,6 KB · Okunma: 49
  • IMG-20240605-WA0020.jpg
    IMG-20240605-WA0020.jpg
    82,6 KB · Okunma: 44
An itibariyle Bianchi T0011x3 Deore aynakol ve MT-200 frenli modeli satın almış bulunmaktayım. Yarın kargoya verilecek. İnternette fotoğraf bulmak çok zor, satıcının göndermiş olduklarını şuraya iliştireyim.
Almış olduğum bilgilere göre aynakol ve fren sistemi kutudan rastgele çıktığı söylenmekte. Bazen Prowheel bazen Shimano çıkıyormuş. Ağırlık mevzusuna da değindim 12.5 13 kilogram arasında olduğunu söyledi. Tabii geldikten sonra ölçmemin imkanı yok ama Mosso Legarda 2330 a göre hafif (amortisör yok)
Kullandıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokbann
...geldikten sonra ölçmemin imkanı yok...

Evde baskül/terazi yok mu?
Basküle çıkın, ağırlığınızı ölçün; bisikleti kucaklayıp tekrar basküle çıkın, toplamı ölçün; aradaki fark bisikletin ağırlığı.
 
Merhaba,

Az önce 49.000 TL’ye Scott Speedster 20 (Tiagra, Mekanik Disk Fren, 32c Lastik, 10,40 Kg) siparişi veriyordum fakat son anda durdum. Fiyatına değecek mi diye şüphelendim. Bir yandan da gönlüm Carraro Gravel G4 Pro ya gidiyor komponentlerinden ötürü fakat %90 asfaltta kullanacağım. Gerek var mı böyle bir gravel bisiklete. Ama asıl isteğim konfor. Gravel bisikletler daha konforlu mudur endurance kadrodan bilmiyorum…
 
Bisiklet üreticilerimiz tek bir görselle işi geçiştirmeye bayılıyor. Ağırlık bilgisi hiç vermezler, bahane farklı boyların farklı ağırlıkta olduğu ama en küçük kadro ile en büyük kadronun aralığını ya da ortalamasını verebilirler.

Orbea ispanya ya bisikletin ağırlığını sordum verdikleri cevap bu.



"Thank you for contacting Orbea,

We would like to point out that the weights of Orbea models are not public and are therefore not shown on the website.

Unfortunately, we are unable to provide you with this information and we recommend that you visit an official Orbea dealer so that you can compare for yourself with other models and brands.

We are sorry for the inconvenience."


Bisikletlerin ağırlıkları kamuya açık değilmiş. Çok gizli CIA ,mossad, MİT vs. biliyor ancak. Aman bisikleti alınca da sakın tartmaya kalkmayın başınız belaya girer.
 
Tüm foruma günaydın ,Arkadaşlar yol bisikleti başlangıç olarak 2015 scott speedster tiagra grupset iyi bir tercih mi olur, İkinci sorum bu bisiklete tamamen konfor arttırmak amaçlı 28mm panaracer gravel lastiği takılabilir mi? Bu bisiklet ile aynı fiyat aralığında salcano cyc02 sram apex arasında hangisi tercih edilir?
 
Orbea ispanya ya bisikletin ağırlığını sordum verdikleri cevap bu.



"Thank you for contacting Orbea,

We would like to point out that the weights of Orbea models are not public and are therefore not shown on the website.

Unfortunately, we are unable to provide you with this information and we recommend that you visit an official Orbea dealer so that you can compare for yourself with other models and brands.

We are sorry for the inconvenience."


Bisikletlerin ağırlıkları kamuya açık değilmiş. Çok gizli CIA ,mossad, MİT vs. biliyor ancak. Aman bisikleti alınca da sakın tartmaya kalkmayın başınız belaya girer.
O ne biçim bi saçmalık ya, bence eu bir yasa çıkarsın tüm bisikletleri model model beden beden ağırlığı belirtilmek zorunda olsun
 
10 yaş çocuğa göre şehir içi kullanmalık mtb mi alalım?
 
Merhaba,

Az önce 49.000 TL’ye Scott Speedster 20 (Tiagra, Mekanik Disk Fren, 32c Lastik, 10,40 Kg) siparişi veriyordum fakat son anda durdum. Fiyatına değecek mi diye şüphelendim. Bir yandan da gönlüm Carraro Gravel G4 Pro ya gidiyor komponentlerinden ötürü fakat %90 asfaltta kullanacağım. Gerek var mı böyle bir gravel bisiklete. Ama asıl isteğim konfor. Gravel bisikletler daha konforlu mudur endurance kadrodan bilmiyorum…
Gravellerin geoetrileri hemen hemen endurancelerle ayni hatta bazilari daha agresif. Ama lastiklerden dolayi daha konforlu olurlar. Ama yuzde 90 asfaltta surecekseniz gravel almayin. Gravellerdeki grx yada benzeri vites sistemleri disli olarak dusuk bir ratioya sahip düz yolda caniniiz sikabilir bu durum. Heleki inislerde hizli giden bir ekiple takiliyorsaniz yetisemessiniz arkadaslarinizi. Dropbarlari acilidir. Sprint atmak sikinti bu barlarla. Kalin disli lastiklerde asfalta pençe atiyor sanki gitmiyor yani. Ama şöyle bir durumda var bozuk bir yayla yoluna girmeyi planlarsaniz yol bisikletiyle bu iş zulüm olur. Gravel ozaman gercekten lazim oluyor.
 
Gravellerin geoetrileri hemen hemen endurancelerle ayni hatta bazilari daha agresif. Ama lastiklerden dolayi daha konforlu olurlar. Ama yuzde 90 asfaltta surecekseniz gravel almayin. Gravellerdeki grx vites sistemi disli olarak dusuk bir ratioya sahip düz yolda caniniiz sikabilir bu durum. Heleki inislerde hizli giden bir ekiple takiliyorsaniz yetisemessiniz arkadaslarinizi. Dropbarlari acilidir. Sprint atmak sikinti bu barlarla.

Değerli yanıtınız için çok teşekkür ederim. Kilolu biriyim ne yazık ki. 20 kg verdim ama bu tarz bir bisiklete binebilmem için en az bir 20 kg daha vermem lazım. Alınca süremeyeceğim yani. Taksit imkanlarından, stoktakilerden ve fiyat yükselmesinden çekindiğim için şimdiden alacağım.

Sprint atacak bir ekibim de olacağını düşünmüyorum, o tarz agresif bir sürüş de yapacağımı düşünmüyorum işin doğrusu. Uzun sürüşlere de "sıkı" bir ekiple çıkmam herhalde; her yaştan ve her türden bisikletle katılan insanların olduğu bir bisiklet kulübü ile sürüşe çıkarım diye tahmin ediyorum.

Bu nedenle konforun üst planda olduğu, uzun süre beni üzmeyecek ama asfalt kullanımı için doğru olan, boşuna ekstra yük çekmeyeceğim bir bisiklet almak istiyorum. Bu yüzden benim gibi düşüncedeki bir kullanıcıya tiagra setli bir endurance kadrosunun yeterli olacağını düşünüyorum. Aradaki farkı da iyi bir jant setine harcayarak güzel bir bisiklet sahibi olabilirim. Sipariş vermemi durduran kafamdaki sorular şunlar:

1. Tiagra yeterli mi?
2. Gravel, endurancedan daha mı konforludur? (Scott Speedster 20 vs Carraro G4 Pro)
3. Mekanik disk fren beni pişman eder mi?
4. 32c lastik ile 38c lastik arasında ciddi bir konfor farkı olur mu?
5. İthal bir kadro (Scott) daha mı sağlamdır/rijittir?
 
Değerli yanıtınız için çok teşekkür ederim. Kilolu biriyim ne yazık ki. 20 kg verdim ama bu tarz bir bisiklete binebilmem için en az bir 20 kg daha vermem lazım. Alınca süremeyeceğim yani. Taksit imkanlarından, stoktakilerden ve fiyat yükselmesinden çekindiğim için şimdiden alacağım.

Sprint atacak bir ekibim de olacağını düşünmüyorum, o tarz agresif bir sürüş de yapacağımı düşünmüyorum işin doğrusu. Uzun sürüşlere de "sıkı" bir ekiple çıkmam herhalde; her yaştan ve her türden bisikletle katılan insanların olduğu bir bisiklet kulübü ile sürüşe çıkarım diye tahmin ediyorum.

Bu nedenle konforun üst planda olduğu, uzun süre beni üzmeyecek ama asfalt kullanımı için doğru olan, boşuna ekstra yük çekmeyeceğim bir bisiklet almak istiyorum. Bu yüzden benim gibi düşüncedeki bir kullanıcıya tiagra setli bir endurance kadrosunun yeterli olacağını düşünüyorum. Aradaki farkı da iyi bir jant setine harcayarak güzel bir bisiklet sahibi olabilirim. Sipariş vermemi durduran kafamdaki sorular şunlar:

1. Tiagra yeterli mi?
2. Gravel, endurancedan daha mı konforludur? (Scott Speedster 20 vs Carraro G4 Pro)
3. Mekanik disk fren beni pişman eder mi?
4. 32c lastik ile 38c lastik arasında ciddi bir konfor farkı olur mu?
5. İthal bir kadro (Scott) daha mı sağlamdır/rijittir?
%80 yolda sürecekseniz yol bisikleti alın derim. Yol bisikletiyle bozuk yollara da giriliyor çok çamurlu kayalık olmadığı sürece.
Eğer hidrolik yada mekanik diskli bi yol bisikleti alırsanız daha kalın lastikleri de destekler kadrosu. Siz de benim gibi ağırsanız lastik ne kadar kalın olursa sizin için o kadar iyi olur lastik basıncını düşürüp konforu arttırabilmek adına. 100 kiloyum ve 700x28 lastik var. 100 psi'dan daha aşağısını basamıyorum. Yani basmak mantıklı değil.

Gravel bisikletin tek avantajı jant taşıma kapasitesi ve dayanıklılığı daha yüksek olur. Yol bisikleti jantları ağır birisi binince sorun çıkarma ihtimali daha yüksek oluyor ama kesin sorun çıkartır diye de bir şey yok.

Ben 700x28'ini kullanıyorum V fren yol bisikletim max 700x28 desteklediği için. Sizinki desteklerse 700x35 iyi olur. Sert zırhlı yapısı sayesinde ağır kişiler için de daha iyi olur.

(link)

Benim en çok sıkıntı çektiğim konu kalçam geniş olduğu için bisiklet selesi çok rahatsız ediyordu. o yüzden daha geniş bir sele ile değiştirmek zorunda kaldım.

(link)

Yoksa 140mm sele'ye oturulmuyor.

Bir de bisiklet taytı aldım.

Ağır birisiyseniz yol bisikleti alsanız da gravel alsanız da başta zorluk her türlü çekiyorsunuz alışıncaya ve doğru ekipmanı buluncaya kadar.

Tiagra set bence fazlasıyla yeter ama "konfor" istiyorsanız ve belli bir mesafeyi belli bir sürede kat etmek yada yarışmak gibi bir amacınız yoksa Yol/gravel yerine daha dik pozisyon için Şehir hatta dağ bisikleti bile bakabilirsiniz. Yuvarlanma direnci düşük bir lastik alırsanız aradığınız konforu bulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu
Geri